Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
18-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Studebakker Gt Hawk 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Studebakker Gt Hawk 1958
de opvolger van de President Speedster was de Hawk.
hij had een nieuwe grill en modieuze vinnetjes op de achterspatborden.
de Gt Hawk haalde met zijn  2779cc zescilinder een top van 140km.
met de 4.7-liter V8 motor zonder compressor reed de auto ruim 170, terwijl de montage van een compressor de topsnelheid op ruim 200km bracht

18-07-2007 om 12:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Custom 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Ford Custom 1952
de Custom was in 1952 de duurste Ford.

18-07-2007 om 12:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Packard Super 8 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen Packard Super 8 1938
deze vijfpersoons Packard werd in 1938 gepresenteerd .
het model werd aangedreven door een V12 motor.

18-07-2007 om 12:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldsmobile Six Club Coupe 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile Six Club Coupe 1938
in 1938 was een Oldsmobile met zecilindermotor te herkennen aan de horizontale spijltjes van de grill.
een achtcilindermotor had een geruite grill.

18-07-2007 om 12:30 geschreven door skodaman


17-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunbeam Harrington 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam Harrington  1963

de Harrington was niet anders dan een Alpine met een vast kunststofdak en een opgevoerde motor.
de carrossiebouwer Harrington was verantwoordelijk voor de bodys en George Hartwell zorgde voor de motoren met 90 tot 104pk/6000tpm.
achterin was er voldoende ruimte voor twee volwassenen.
de laatste 250 wagens werden op de markt gebracht als Harrington Le Mans, na een goedeprestatie van de auto op dit circuit in 1962.

17-07-2007 om 10:48 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Super Chief 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Super Chief 1957

17-07-2007 om 10:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Messerschmitt KR 200 BT 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 

Messerschmitt KR 200 BT 1955
onder de plastic koepel van deze Messerschitt  kon het genadeloos warm worden.
daarom werden veel wagens van een linnen kap voorzien.
de auto had geen kofferruimte.

17-07-2007 om 10:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kaiser Frazer Manhattan1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Kaiser Frazer Manhattan1951
De Kaiser Frazer Manhattan was de luxe-uitvoering van de Deluxe.
de auto werd gekenmerkt door zijn brede schroomlijsten,grote wieldoppen en brede bumpers.
 
deze wagen kon ook met een Hydra-Matic automaat van General Motors worden geleverd.

17-07-2007 om 10:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 8C 2300 1931
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo 8C 2300 1931
Alfa Romeo 8C is een reeks sportwagens met 8 cilinders gebouwd in de jaren 30 door het Italiaanse automerk Alfa Romeo. In 2004 werd een concept wagen gebouwd met de naam 8C Competizione.

 8C 2300
Tussen 1931 en 1934 werd de 8C 2300 motor gemaakt, ter vervanging van de succesvolle 6C 1750. De motor, ontworpen door Vittorio Jano, had 8 cilinders in lijn en een cilinderinhoud van 2336 cc. De motor werd zowel gebruikt in een spider met korte wielbasis,de Torpedo met lange wielbasis als een speciale eenzitter gebouwd voor Grand Prix racing. Een maximaal vermogen van 180 pk en een topsnelheid van 225 km/u werden uit deze 8 cilinder gehaald. Prestaties die van deze wagen de meest succesvolle racewagen uit zijn tijd maakte. De Alfa Romeo 8C 2300 won onder andere de Mille Miglia (1000 mijl), viermaal de 24 uur van Le Mans, de 24 uur van Spa-Francorchamps, ...

 

17-07-2007 om 10:19 geschreven door skodaman


16-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat X1/9 Rally 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat X1/9 Rally 1972
de Fiat X1/9 was een tweezitter met een typische Bertone carrosserie.
de 1290 of 1498cc viercilindermotor was voor de achteras geplaatst.
de auto had een uitneembare targa-dakje.
de motoren leverden 75 en 85pk,zodat de top zo rond de 170-180km/uur lag.
vanaf september 1981 tot eind 1988 bouwde Bertone de auto onder zijn eigen naam verder.

16-07-2007 om 08:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A310 V6
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Alpine A310 V6
de A 310 was de opvolger van de A 110.
de viercilindermotor stamde uit de Renault R16.
of de auto mooier was dan zijn voorganger blijft een kwestie van smaak.
de motor een viercilinder, 1605cc en 127pk/6250tpm.
de Alpine A310 was in 1971 een futuristidch uitziende coupe.

16-07-2007 om 08:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A110 Rally
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Alpine A110 Rally
De A110 maakte de firma Alpine wereldberoemd.
de wagen was prima geschikt voor dagelijks gebruik,maar was ook een uitstekende rallywagen.
de A110 werd in 1971 & 1973 wereldkampioen.
de motor was een viercilinder met 956 tot 1647cc.

16-07-2007 om 08:39 geschreven door skodaman


14-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 3500 CSL 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 3500 CSL 1975

14-07-2007 om 12:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 2002 Turbo 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen

BMW 2002 Turbo 1973
de 2002 Turbo werd op de markt gebracht op het moment dat niemand zat te wachten op een snelle maar dorstige auto.
in 1973 en 1974 werden er dan ook maar 1.672 exemplaren van verkocht.

de viercilindermotor van de 2002 had een cilinderinhoud van 1990cc en een vermogen van 100pk.
de 2002TI beschikte over 130pk.
de Turbo-uitvoering uit 1973 leverde zelfs 170pk !

14-07-2007 om 12:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. BMW M1
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 BMW M1
De BMW M1 is een auto die vanaf 1979 tot 1981 geproduceerd werd door BMW. Het was en blijft de enige BMW met een midden motor. Een M88/1 3.5 L6 cilinder. Een M1 is een van de weinige auto's waarvan vanuit het serie model een raceversie is ontstaan. Het chassis, om een voorbeeld te noemen, werd zonder grote modificaties ontworpen voor een racewagen. Het vermogen ligt van 277 tot 950 pk. De topsnelheid van de straat versie ligt bij 262 Km/h en de Circuit versie 310 Km/h
Het ontstaan van de BMW M1 ligt in de autosport. Men wilde de consument lokken die normaal een Ferrari, Aston Martin, Jaguar, Lotus, etc, kochten. BMW wilde binnen 2 jaar 400 straatversies op de markt hebben, men ging er vanuit dat ze bij dit project het doel bereikten in het voorjaar van 1978. Het is de vraag of het bedrijf uit Bayeren werkelijk geld heeft verdiend, maar het verbeteren van het imago van het bedrijf heeft een positieve werking gehad.

 

 

14-07-2007 om 12:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW M1 1979

14-07-2007 om 12:14 geschreven door skodaman


13-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Astra V8 Team Phoenix 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Astra V8 Team Phoenix 2002

13-07-2007 om 18:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes-Benz 190E Evo2 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes-Benz 190E Evo2 1990

13-07-2007 om 18:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi DTM 2004
Klik op de afbeelding om de link te volgen Audi DTM 2004

13-07-2007 om 18:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 155 V6 Sport DTM 1995
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo 155  V6 Sport DTM 1995

13-07-2007 om 18:23 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!