Ford Capri RS 3.100 1974 Dit was de wagen van Toine Hezemans in 1974 Jaap Kielman neemt nog regelmatig met zijn Ford Capri 3.100 deel aan races voor historische wagens.
Mitsubishi Galant GTO 1970 In 1969 verscheen de eerste generatie van de Galant als een compacte sedan. Die Galant was een trendsetter in Japan en hield de beste autotechnologie in die toen beschikbaar was.
De Mitsubishi Lancer is een middenklasse sedan model van het Japanse merk Mitsubishi.Het model met de naam Lancer werd al in de jaren '70 geïntroduceerd, maar wordt voornamelijk geassocieerd met het rallymodel Lancer Evo
Mini Countryman 1963 Deze Mini variant kende een redelijke succes. De Mini Van kon geleverd worden als stationwagen en als bestelwagen. De Mini Countryman is een Van variant met houten lijsten op het achterste gedeelte. Deze waren bedoeld als sieraad. Beide modellen werden gebouwd tussen 1960 en 1969.
Mini Cooper S 1964 De Mini Cooper heeft ook heel wat rallys kunnen winnen, met namen als Mäkinen, Hopkirk en zelfs een Belgische rallyrijder achter het stuur, Julien Vernaeve.
Mini Cooper 1300 1976 In Italië werden bij Innocenti Minis gebouwd. BMC/British Leyland had toen een participatie in Innocenti. De Innocenti Minis kende een groot succes in Italië, het bond de strijd aan met de kleine Fiat wagens. Begin 1975 kwam er een einde aan de Mini productie bij Innocenti, BMC/British Leyland stootte Innocenti af. De productie werd opgevangen door de productielijn in België. De bekendste en meest succesvolste Innocenti Mini was de 1300
Austin Mini 1989 In 1956 krijgt Sir Alec Issigonis van Austin/Morris opdracht, een klein model onder de Morris Minor te tekenen. De auto moet kleiner zijn dan de Minor, bij minimale exterieurmaten maximale ruimte bieden aan vier personen, betaalbaar zijn en een reeds bestaande BMC-motor gebruiken. De auto moet binnen drie jaar klaar zijn. Het project krijgt al snel vorm onder de codenaam ADO15 (waarbij ADO staat voor Austin Drawing Office). Issigonis besluit de auto te voorzien van voorwielaandrijving en een dwarsgeplaatste motor, met de versnellingsbak eronder geplaatst. Onder de krukas om precies te zijn, in een speciaal oliecarter. De wielen zijn ver op de hoeken van de auto geplaatst en worden slechts 10 inch groot; Dunlop ontwerpt speciaal voor deze nieuwe maat een passende band. Door al deze slimme constructiedetails biedt de kleine auto relatief veel binnenruimte. Het onderstel is al even revolutionair: de Hydralastic wielophanging met rubber elementen. Om kosten te sparen, krijgt de auto scharnieren aan de buitenzijde van de portieren. Onder het motorkapje komt een viercilinder van 848 cc te staan, die 34 pk levert. In juni 1959 begint de productie en in augustus van dat jaar vindt de officiële introductie plaats, als Austin Seven en Morris Mini Minor. In 1960 neemt de Mini voor het eerst deel aan de prestigieuze Rally Monte Carlo, met als resultaat een 23e plaats. In september 1961 zorgt John Cooper voor opwinding door de introductie van zijn snelle Mini Cooper, met een tot 997 cc vergrote motor, die het tot 55 pk schopt. In 1962 wordt de naam Seven vervangen door Mini. Pat Moss behaalt de eerste overwinning in een internationale rally (de Tulpenrally) voor de Mini Cooper. Voorjaar 1963 verschijnt de nog sterkere Mini Cooper S. Deze heeft een 1.071 cc viercilinder met 70 pk. In 1964 wint Paddy Hopkirk met een Mini Cooper voor het eerst de Rally Monte Carlo (de Mini wint ook in 1965 en 1967). De Cooper krijgt een 998 cc motor, de Cooper S biedt voortaan keuze uit een 970 cc en een 1.275 cc viercilinder in plaats van de 1.071 cc. In 1965 wordt een mijlpaal bereikt: er zijn al 1 miljoen Minis geproduceerd. In 1967 lost de Mk 2, met lichte aanpassingen aan het exterieur, de eerste serie Minis af. De Mini is ook als luxe Wolseley en in licentie door Innocenti in Italië gebouwd. Van de Austin Mini verscheen ook de Countryman, een stationwagonuitvoering. De Mini is in talloze varianten doorgebouwd tot 2000.
In 1965 wordt de Toyota 2000 GT als prototype gepresenteerd op de Tokyo Motor Show. De fraaie koets is ontworpen door Saturo Nozaki. Het ontwerp wordt ook wel toegeschreven aan BMW 507-designer Albrecht Graf Goertz, die in opdracht van Nissan begin jaren zestig een soortgelijk model ontwierp. Deze Nissan coupé bleef echter een tijd op de plank liggen en kwam pas in 1969 als 240Z op de markt. Vanaf het voorjaar van 1967 worden de eerste serie-exemplaren van de Toyota 2000 GT aan klanten geleverd. Productie van de 2000 GT vindt plaats bij Yamaha. Onder de lange motorkap ligt de tweeliter zescilindermotor in lijn met dubbele bovenliggende nokkenas uit de Toyota Crown. Het dashboard valt op door de uitvoering in rozenhout, met twee grote ronde klokken en vijf extra instrumenten in het midden, waarop de bestuurder diverse aanvullende gegevens kan aflezen, zoals oliedruk en koelvloeistoftemperatuur. Schijfremmen rondom zijn standaard. In 1966, nog voor de auto officieel op de markt is gebracht, vestigt de 2000 GT reeds drie wereldsnelheidsrecords, in de categorieën 72-uur, 15.000 km en 10.000 mijl. Onsterfelijk wordt de sportieve Toyota door zijn rol (voor de gelegenheid als roadster) in de James Bond film You only live twice. In 1970 komt een einde aan de productie vanwege de strengere Amerikaanse veiligheidsregels. Aanpassen zou te duur worden voor deze kleine serie. Er zijn in totaal slechts 351 exemplaren van deze exclusieve Toyota gebouwd (de lichtgewicht racers en de 2 roadsters meegerekend).
type 2000 GT bouwjaren 1967-1970 bouwwijze 6 cil.,lijn cilinderinhoud 1988 cc brandstof benzine aandrijving achter vermogen 150 pk/6600 tpm koppel 177 Nm/5000 tpm lengte 417 cm breedte 160 cm hoogte 116 cm wielbasis 233 cm massa 1120 kg topsnelheid 210 km/h acceleratie 10 s productieaantal 351 ...
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.