Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
11-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mini Cooper 1300 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mini Cooper 1300 1976
In Italië werden bij Innocenti Mini’s gebouwd. BMC/British Leyland had toen een participatie in Innocenti. De Innocenti Mini’s kende een groot succes in Italië, het bond de strijd aan met de kleine Fiat wagens. Begin 1975 kwam er een einde aan de Mini productie bij Innocenti, BMC/British Leyland stootte Innocenti af. De productie werd opgevangen door de productielijn in België. De bekendste en meest succesvolste Innocenti Mini was de 1300

11-08-2007 om 22:01 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Mini 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Mini 1989
 In 1956 krijgt Sir Alec Issigonis van Austin/Morris opdracht, een klein model onder de Morris Minor te tekenen. De auto moet kleiner zijn dan de Minor, bij minimale exterieurmaten maximale ruimte bieden aan vier personen, betaalbaar zijn en een reeds bestaande BMC-motor gebruiken. De auto moet binnen drie jaar klaar zijn. Het project krijgt al snel vorm onder de codenaam ADO15 (waarbij ADO staat voor Austin Drawing Office).
Issigonis besluit de auto te voorzien van voorwielaandrijving en een dwarsgeplaatste motor, met de versnellingsbak eronder geplaatst. Onder de krukas om precies te zijn, in een speciaal oliecarter. De wielen zijn ver op de hoeken van de auto geplaatst en worden slechts 10 inch groot; Dunlop ontwerpt speciaal voor deze nieuwe maat een passende band. Door al deze slimme constructiedetails biedt de kleine auto relatief veel binnenruimte. Het onderstel is al even revolutionair: de Hydralastic wielophanging met rubber elementen. Om kosten te sparen, krijgt de auto scharnieren aan de buitenzijde van de portieren. Onder het motorkapje komt een viercilinder van 848 cc te staan, die 34 pk levert.
In juni 1959 begint de productie en in augustus van dat jaar vindt de officiële introductie plaats, als Austin Seven en Morris Mini Minor. In 1960 neemt de Mini voor het eerst deel aan de prestigieuze Rally Monte Carlo, met als resultaat een 23e plaats. In september 1961 zorgt John Cooper voor opwinding door de introductie van zijn snelle Mini Cooper, met een tot 997 cc vergrote motor, die het tot 55 pk schopt. In 1962 wordt de naam Seven vervangen door Mini. Pat Moss behaalt de eerste overwinning in een internationale rally (de Tulpenrally) voor de Mini Cooper. Voorjaar 1963 verschijnt de nog sterkere Mini Cooper S. Deze heeft een 1.071 cc viercilinder met 70 pk. In 1964 wint Paddy Hopkirk met een Mini Cooper voor het eerst de Rally Monte Carlo (de Mini wint ook in 1965 en 1967). De Cooper krijgt een 998 cc motor, de Cooper S biedt voortaan keuze uit een 970 cc en een 1.275 cc viercilinder in plaats van de 1.071 cc. In 1965 wordt een mijlpaal bereikt: er zijn al 1 miljoen Mini’s geproduceerd. In 1967 lost de Mk 2, met lichte aanpassingen aan het exterieur, de eerste serie Mini’s af. De Mini is ook als luxe Wolseley en – in licentie door Innocenti – in Italië gebouwd. Van de Austin Mini verscheen ook de Countryman, een stationwagonuitvoering. De Mini is in talloze varianten doorgebouwd tot 2000.
 

11-08-2007 om 21:59 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mini Cooper S 2001
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mini Cooper S 2001

In 2001 kwam de eerste generatie van de compleet nieuwe Mini – ontwikkeld door BMW - op de markt. De New Mini werd echter meer dan zomaar een automerk

11-08-2007 om 21:57 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toyota 2000 GT 1967

 In 1965 wordt de Toyota 2000 GT als prototype gepresenteerd op de Tokyo Motor Show. De fraaie koets is ontworpen door Saturo Nozaki. Het ontwerp wordt ook wel toegeschreven aan BMW 507-designer Albrecht Graf Goertz, die in opdracht van Nissan begin jaren zestig een soortgelijk model ontwierp. Deze Nissan coupé bleef echter een tijd op de plank liggen en kwam pas in 1969 als 240Z op de markt.
Vanaf het voorjaar van 1967 worden de eerste serie-exemplaren van de Toyota 2000 GT aan klanten geleverd. Productie van de 2000 GT vindt plaats bij Yamaha. Onder de lange motorkap ligt de tweeliter zescilindermotor in lijn met dubbele bovenliggende nokkenas uit de Toyota Crown. Het dashboard valt op door de uitvoering in rozenhout, met twee grote ronde klokken en vijf extra instrumenten in het midden, waarop de bestuurder diverse aanvullende gegevens kan aflezen, zoals oliedruk en koelvloeistoftemperatuur. Schijfremmen rondom zijn standaard.
In 1966, nog voor de auto officieel op de markt is gebracht, vestigt de 2000 GT reeds drie wereldsnelheidsrecords, in de categorieën 72-uur, 15.000 km en 10.000 mijl. Onsterfelijk wordt de sportieve Toyota door zijn rol (voor de gelegenheid als roadster) in de James Bond film ‘You only live twice’. In 1970 komt een einde aan de productie vanwege de strengere Amerikaanse veiligheidsregels. Aanpassen zou te duur worden voor deze kleine serie. Er zijn in totaal slechts 351 exemplaren van deze exclusieve Toyota gebouwd (de lichtgewicht racers en de 2 roadsters meegerekend).

type 2000 GT 
bouwjaren 1967-1970
bouwwijze 6 cil.,lijn
cilinderinhoud 1988 cc
brandstof benzine
aandrijving achter
vermogen 150 pk/6600 tpm
koppel 177 Nm/5000 tpm
lengte 417 cm
breedte 160 cm
hoogte 116 cm
wielbasis 233 cm
massa 1120 kg
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 10 s
productieaantal 351 ...
 

11-08-2007 om 12:11 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota 2000 GT 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota 2000 GT 1966
In de herfst van 1965 stond de Toyota 2000 GT op de Tokyo Motor Show.
deze prachtige 2+2 met een motor met twee nokkenassen werd vooral bekend door de James Bond film you only live twice.

11-08-2007 om 12:10 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Sport S 800 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota  Sport S 800 1962
De luchtgekoelde tweecilinder-boxermotor leverde 45pk/5400tpm, wat genoeg was voor een topsnelheid van 150km.
een gedeelte van het dak kon worden verwijderd.
toen Porsche dit systeem in 1967 overnam, sprak men over een Targadak.

11-08-2007 om 12:05 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Sport S 800 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota Sport  S  800 1962
Toyotas eerste sportwagen had in 1962 een 700cc tweecilindermotor.
al aan het eind van dat jaar stond er een grotere motor in de tweezitter.

11-08-2007 om 12:00 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Starlet 16V 1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toyota Starlet 16V 1978
De Totota Starlet is een compacte kleine auto geproduceerd door Toyota De productiejaren lopen van 1978 tot 1999, daarna werd de Starlet opgevolgd door de Yaris. Het was een succesvol model, met een snelle acceleratie. Anno 2007 rijden er nog vele rond, waarbij niet zelden de teller de 200.000 kilometer al ruim overschreden heeft.

De eerste generatie Starlets loopt van 1978 tot 1982, met keuze uit een 1000 cc-, 1200 cc- of 1400 cc-motor.
De tweede generatie van 1982 tot 1989. Dit is de eerste voorwielaangedreven versie, met de keuze uit drie motoren: de 1.0 (54 pk), 1.3 (75 pk) en een 1.5 dieseluitvoering. Bovendien was er keuze uit een 3- of 5-deurs uitvoering.
Daarna volgt nog een derde generatie met rondere vormen dan haar voorgangers.


 

11-08-2007 om 11:45 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
10-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Celica 2000 GT 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toyota Celica 2000 GT 1973
in 1970 werd de Celica  geintroduceerd.
het model was in eerste instantie een sportieve uitvoering van de Carina.
al heel snel daarna werd het een apart type, dat van het beging af aan werd verkocht met drie verschillende viercilindermotoren: met 1407cc en 86 SAE pk/6000tpm of met 1588cc en 100 of 115 SAE pk.

10-08-2007 om 23:03 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA CELICA 2000GT 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota Celica 2000 GT 1973

10-08-2007 om 22:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Celica 1.6 STI 1991
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Toyota Celica 1.6 STI 1991
 
De Toyota Celica is een auto die vanaf 1970 tot 2006 in zeven generaties geproduceerd werd door het Japanse Toyota.

De auto wordt veel gebruikt in het rallyracen

10-08-2007 om 22:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus Elan Sprint 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lotus Elan Sprint 1969
Voor Lotus was de Elan bijna een massaproduct.
hij was te koop als bouwpakket of als kant en klare auto.
ook dit model had een carrosserie van kunststof, die echter op een centrale buis was gemonteerd in plaats van op een platform.
er zijn in totaal vier series uitgekomen die van serie tot serie werden verbeterd.
in 1965 kon de serie 3 ook als coupe worden besteld.

10-08-2007 om 12:31 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOTUS CORTINA MK l 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen LOTUS CORTINA MK l 1967
De 1.6-liter motor van de Consul Cortina Sports Special uit 1962 was door Lotus zwaar verbeterd.
hij had nu een kop met twee nokkenassen, twee dubbele webers en leverde 106pk/5500tpm.
de topsnelheid bedroeg 170km en om bij zonsnelheid weer veilig te kunnen stoppen, zaten er voorin schijfremmen.

10-08-2007 om 12:29 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus Sunbeam 1979
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam Lotus 1979   

De Sunbeam Lotus is een moderne opvolger van de Lotus Cortina. De bedoeling van Talbot Sunbeam was om een "homologatiespecial" te creeëren om aan rally's deel te nemen. Dit project kwam Lotus prima uit, want door het ten onder gaan van Jensen was de motorenleverantie voor de Jensen Healey opgehouden. Deze motoren gingen nu in de Sunbeams. Het 2.2 liter Lotus blok werd, met een ZF versnellingsbak, gemonteerd in de Talbot Sunbeam TI, een kleine hatchback met achterwielaandrijving. Er werden er zo'n 2500 gemaakt, hetgeen aanzienlijk minder is dan de geplande 4500.

10-08-2007 om 00:26 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lotus Sunbeam 1981
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lotus Sunbeam 1981

In 1981 won Talbot het wereldkampioenschap rally's voor merken met een Sunbeam Lotus, met Guy Frequelin aan het stuur en de huidige Ferrari-teambaas Jean Todt als navigator. Ook vandaag is de Sunbeam Lotus een bij het publiek populaire rallyauto vanwege de dwarse manier waarop deze achterwielaandrijvers de hoek omgaan.

10-08-2007 om 00:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
09-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Estafette 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault Estafette 1968
Geproduceerd van: 1965 tot en met 1978.
Motor: 4-cil.  1289 cc/ 40 pk/ 4500T/ Min.
Topsnelheid: 100km/h/.
Productieaantal: ? stuks.
Aantal binnen de CAR: 20 stuks.
Bijzonderheden: Als bestelauto in veel uitvoeringen geleverd

09-08-2007 om 15:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Alpine A310 V6 1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault Alpine A310 V6 1978

In 1971 verschijnt de Alpine A310 als sportieve topper van het Renault-gamma. De polyester carrosserie is uitgebreid getest in de windtunnel; net als bij de Porsche 911 ligt de viercilinder motor achter de achteras. Het is de uit de R16 TS bekende 1.565 cc motor, voorzien van een speciale Alpine cilinderkop, waardoor het vermogen uitkomt op 128 pk. Door zijn vlieggewicht van 825 kg sprint de A310 in minder dan 9 seconden naar de 100 en bedraagt de top ongeveer 215 km/h.
Net als de Citroën SM heeft hij 6 vierkante koplampen achter een bijna doorlopend glazen paneel. De A310 heeft een zeventien cm langere wielbasis dan de A110 en daardoor ruimte voor noodzitjes achterin. Lederen bekleding en elektrisch bedienbare ramen zijn standaard. In 1976 krijgt de door Peugeot, Renault en Volvo samen ontwikkelde 2,7-liter V6 ook een plaatsje achterin de A310 V6; het vermogen bedraagt 150 pk. De neus wordt licht gewijzigd met nu 4 koplampen en een verder dichte neus zonder de brede glazen stroken. In 1985 vervangen de Alpine V6 GT en V6 Turbo de A310.
 

TECHNISCHE GEGEVENS
 type 1600 V6
 bouwjaren 1971-1976 1976-1985
 bouwwijze 4 cil.,lijn 6 cil.,V
 cilinderinhoud 1565 cc 2664 cc
 brandstof benzine benzine
 aandrijving achter achter
 vermogen 128 pk/6250 tpm 150 pk/6000 tpm
 koppel - 200 Nm/3500 tpm
 lengte 418 cm 418 cm
 breedte 162 cm 164 cm
 hoogte 115 cm 115 cm
 wielbasis 227 cm 227 cm
 massa 825 kg 980 kg
 topsnelheid 215 km/h 225 km/h

09-08-2007 om 12:47 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault RE30B 1982
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault RE30B 1982

Naam team: Equipe Renault Elf 
Motor: Renault EF1 V6t
Band: Michelin
 Coureurs: René Arnoux en Alain Prost.
Aantal races: 16
WK-punten: 62
WK-klassering: 3e
Overwinningen: 4 Podiumplaatsen: 8
Pole-positions: 10
1e rijplaatsen: 18
Snelste ronden: 5

 

09-08-2007 om 12:45 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT ALPINE A442B 1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen RENAULT ALPINE A442B 1978
Renault kan terugblikken op een lange traditie in de autosport en vooral een indrukwekkende palmares in zowat alle disciplines:van rally  tot formule1, maar ook uithoudingen.
 In 1978 wordt jean-pierre jaussaud met de Renault Alpine A442B eerste in de 24 uren van Le Mans .

09-08-2007 om 11:33 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
08-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Carrera 6
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche Carrera 6
Het had niet veel gescheeld of deze auto had niet deelgenomen aan wedstrijden. De oorzaak is de prijs van de auto. De aanschafprijs was in 1965 45.000 DM. Dat lijkt nu niet een groot bedrag, maar het was toen te hoog om er minimaal honderd van te produceren en te verkopen. Vergelijkbare auto’s moesten toen ongeveer 30.000 DM opbrengen. Gelukkig voor Porsche besloot de FIA een handje te helpen, door te bepalen dat sportmodellen voortaan in een oplaag van vijftig per jaar konden worden vervaardigd om gehomologeerd te worden. Voor Porsche was het uiteindelijk betrekkelijk eenvoudig om dit aantal te verkopen.
De zes cilinder Carrera 6 is de opvolger van de Porsche 904 GTS. Buizen, chassis en carrosserie vertonen veel overeenkomst met die auto. De motor was afkomstig uit de 911.
De Carrera 6 heeft een eigenzinnige vormgeving. Het zijaanzicht wordt door velen vergeleken met een vis.

08-08-2007 om 20:26 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!