Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
09-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT ALPINE A442B 1978
Klik op de afbeelding om de link te volgen RENAULT ALPINE A442B 1978
Renault kan terugblikken op een lange traditie in de autosport en vooral een indrukwekkende palmares in zowat alle disciplines:van rally  tot formule1, maar ook uithoudingen.
 In 1978 wordt jean-pierre jaussaud met de Renault Alpine A442B eerste in de 24 uren van Le Mans .

09-08-2007 om 11:33 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
08-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Carrera 6
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche Carrera 6
Het had niet veel gescheeld of deze auto had niet deelgenomen aan wedstrijden. De oorzaak is de prijs van de auto. De aanschafprijs was in 1965 45.000 DM. Dat lijkt nu niet een groot bedrag, maar het was toen te hoog om er minimaal honderd van te produceren en te verkopen. Vergelijkbare auto’s moesten toen ongeveer 30.000 DM opbrengen. Gelukkig voor Porsche besloot de FIA een handje te helpen, door te bepalen dat sportmodellen voortaan in een oplaag van vijftig per jaar konden worden vervaardigd om gehomologeerd te worden. Voor Porsche was het uiteindelijk betrekkelijk eenvoudig om dit aantal te verkopen.
De zes cilinder Carrera 6 is de opvolger van de Porsche 904 GTS. Buizen, chassis en carrosserie vertonen veel overeenkomst met die auto. De motor was afkomstig uit de 911.
De Carrera 6 heeft een eigenzinnige vormgeving. Het zijaanzicht wordt door velen vergeleken met een vis.

08-08-2007 om 20:26 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche Carrera 6 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche Carrera 6 1966
De Porsche Carrera 6. Een heel lange en eigenlijk ook bijzondere naam, aangezien Porsche normaal eigenlijk alleen met nummers werkt. Een echte raceklassieker met een o zo rijke racehistorie.

08-08-2007 om 20:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHAPERRAL 2C 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen CHAPERRAL 2C 1965

08-08-2007 om 20:21 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar S-Type 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar S-Type 1960
Door zijn onafhankelijke achterwielophanging was de wegligging van dit model aanzienlijk verbeterd.
eigenlijk was de S Type een luxe-uitvoering van de MK2.
de Jaguar s had de neus van de MK2 en de achterkant, met grote koffer, van de Jaguar MK 10.

08-08-2007 om 16:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar XJS Cabrio 1988
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar XJS Cabrio 1988
Jaguar bracht in 1981 een Cabriolet-Versie uit van de XJ-S met een nieuwe 3,6 l 6-in-lijnmotor. Die XJ-SC was een strikte tweezitter.

08-08-2007 om 12:55 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar XJS V12 Coupe 1992
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar XJS  V12 Coupe 1992
De Jaguar XJ-S 5.3 bood veel minder binnenruimte dan de XJ Coupe.
de auto werd aangedreven door dezelfde V12-motor.
in de standaarduitvoering werd het model geleverd met een automatische versnellingsbak.
er kon echter ook een handgeschakelde vijfbak worden ingebouwd
.

08-08-2007 om 12:53 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar XJS 4.0 1992
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar XJS 4.0 1992
De wielbasis van de Jaguar XJ-S was slechts 259cm, maar zijn lengte bedroeg 487cm.
de fabriek gaf een topsnelheid op van meer dan 240km/uur.

08-08-2007 om 12:50 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar XJS 4.0 Coupe 1992
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar XJS 4.0 Coupe 1992 
Het model werd hertekend voor 1991, waarbij de naam veranderd werd in XJS.
De cabriolet-versie hiervan kwam een jaar later uit. De achterruiten waren groter geworden en de controversiële zijschorten achteraan, de zogenaamde flying buttresses, waren gebleven daar die als karakteristiek voor de auto werden bevonden. Er werd een nieuwe 4,0 l versie van de 6-in-lijn voorzien en de V12 werd vergroot tot 6,0 l. Ook werden de schijfremmen achteraan gewijzigd.

08-08-2007 om 12:48 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
07-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar XJS TWR 1984
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar XJS TWR 1984

TWR staat voor Tom Walkinshaw Racing. De steenrijke en keiharde teameigenaar die heel succesvolle auto's ontwikkeld heeft voordat hij aan de Formule 1 (Arrows) ten onder ging.

 

07-08-2007 om 19:06 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 944 TURBO 1986
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche 944 Turbo 1986
De Porsche 944 is een sportauto die tot 1991 geproduceerd werd door de Duitse autofabrikant Porsche. Hij moest bij zijn introductie in 1982 dienen om de 924 te vervangen. Het was feitelijk ook een sterk gefacelifte versie van dit model; hij was moderner, betrouwbaarder en sneller. De 924 werd echter wel tot 1988 als goedkoper alternatief naast de 944-modellen gezet. Het samenwerkingsverbond met Audi bleef in stand bij de ontwikkeling van de 944. Deze auto was het instapmodel van Porsche, nu zijn dat de Boxster (S) en de Cayman (S). Bij de introductie van de 944 in 1982 werden alleen 2-deurs coupe modellen gebouwd, pas 7 jaar later in 1989 kwamen de eerste cabriolet versies op de markt. De motor bevond zich voor een Porsche ongebruikelijk voorin, mede deze eigenschap zorgde ervoor dat sommige Porsche liefhebbers deze auto net als de Porsche 914- en Porsche 924 modellen geen echte Porsche vonden. Hierintegen werd de 944 echter wel een enorm succes voor Porsche in de jaren '80.

07-08-2007 om 19:04 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SUBARU LEGASY RS 1992
Klik op de afbeelding om de link te volgen Subaru Legasy RS 1992

07-08-2007 om 19:02 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SUBARU LEGASY RS 1991
Klik op de afbeelding om de link te volgen Subaru Legasy RS 1991

07-08-2007 om 19:01 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar Lister 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar Lister  1989

07-08-2007 om 10:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar Lister 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar Lister  1989

07-08-2007 om 10:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
06-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volkswagen Golf 1
Klik op de afbeelding om de link te volgen Volkswagen Golf 1 1974-1983

 Er mogen dan nog dagelijks honderden Volkswagens Golf bijkomen; de oorspronkelijke Golf I van 1974 heeft inmiddels zijn klassiekerstatus verkregen. Dat heeft niet alleen met zijn leeftijd, maar ook met zijn tijdloze vorm te maken, van de hand van Giorgetto Giugiaro. Het Golf-verhaal begint trouwens al in 1967, als VW in samenwerking met Ferdinand Porsche een prototype maakt onder de codenaam EA 276. Die auto heeft een viercilinder uit de Kever voorin geplaatst. Pas later wordt ontwerper Giorgetto Giugiaro in het project betrokken.
De eerste Volkswagen Golf is oorspronkelijk in drie versies leverbaar: de L, de S en de GS, met 1.100 of met 1.500 motor. Zeer modern voor hun tijd, want de viercilinder heeft bijvoorbeeld al een distributieriem in plaats van een -ketting en een cilinderkop van aluminium.
De 110 pk sterke GTI-versie komt in 1976 en vormde de overtreffende trap. Hij ontstaat als  technici van Volkswagen in hun vrije tijd experimenteren met een Golf met Audi 80-motor, een zelf ontwikkeld brandstofinjectiesysteem en brede wielen. De directie lijkt het een goed plan om de auto in productie te brengen, terwijl Sales en Marketing dat idee in eerste instantie niét zien zitten. In maart 1976 zijn al 500.000 Golfs gemaakt, amper zes maanden later staat de Golf-meter op een miljoen. Een nieuwe Golf I kopen kan trouwens tot 2003 nog in Zuid-Afrika, waar de auto sinds 1978 is gebouwd. Het model is daar altijd naast de opvolgende modellen te koop geweest, de laatste jaren onder de naam Chico. In de Verenigde Staten wordt de Golf verkocht als Rabbit. Dit omdat men bang is dat klanten denken dat er een directe link is met de Golf-sport.

06-08-2007 om 20:19 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (8 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vw golf gti 1 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW Golf Gti 1 1976
I n 1976 op de Internationale persvoorstelling werd de VW Golf GTI voorgesteld in Frankfurt.
Zijn 1,6 L-motor is goed voor een vermogen van 81 kW (110pk).

06-08-2007 om 20:15 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vw Jeans Beetle 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW Jeans Beetle 1974

06-08-2007 om 16:29 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VW 1200 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen VW 1200 1963
Na de zomer van 1957 kwamen de Kevers met een grotere voor- en achterruit uit de fabriek. Twee jaren later werden zowel de voor- als de achteras gemodificeerd en in augustus 1960 leverde de motor 34 pk. De wagens die na augustus 1961 gemaakt werden, herkende men van buiten aan de grote achterlichten met het gedeelde glas. In augustus 1963 werd het stof-schuifdak vervangen door een stalen schuifdak. Talloze verbeteringen en veranderingen volgden. De typen vanaf '65 (met grotere ramen) zijn wat lager geprijsd.
 
 
Soort: coach Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1192 Vermogen: 30/3600 en 34/3600
Topsnelheid: 115-120 Chassis: centrale buis
Productiejaar: 1957-heden Productieaantallen: 19.145.000 (alle typen '57 tot '88)
 

06-08-2007 om 16:26 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NSU Quickly TT 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen NSU Quickly TT 1960
Een mooi voorbeeld van een lichte motor uit de Quckly-serie: de NSU Quickly TT 1960

06-08-2007 om 11:58 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!