VW Golf Gti 1 1976 I n 1976 op de Internationale persvoorstelling werd de VW Golf GTI voorgesteld in Frankfurt. Zijn 1,6 L-motor is goed voor een vermogen van 81 kW (110pk).
VW 1200 1963 Na de zomer van 1957 kwamen de Kevers met een grotere voor- en achterruit uit de fabriek. Twee jaren later werden zowel de voor- als de achteras gemodificeerd en in augustus 1960 leverde de motor 34 pk. De wagens die na augustus 1961 gemaakt werden, herkende men van buiten aan de grote achterlichten met het gedeelde glas. In augustus 1963 werd het stof-schuifdak vervangen door een stalen schuifdak. Talloze verbeteringen en veranderingen volgden. De typen vanaf '65 (met grotere ramen) zijn wat lager geprijsd.
Soort: coach Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 1192 Vermogen: 30/3600 en 34/3600 Topsnelheid: 115-120 Chassis: centrale buis Productiejaar: 1957-heden Productieaantallen: 19.145.000 (alle typen '57 tot '88)
NSU Quick 50cc 1962 In 1962 verscheen de Quick , een lichte 50cc motorfiets met tweetaktmotor . in 1966 was het gedaan met de productie van motorfietsen .
Vespa Primavera 125cc Dit type voertuig werd direct na de oorlog ontwikkeld, toen de Piaggio fabriek zijn productie van gevechtsvliegtuigen omschakelde naar civiele voertuigen. De «Scooter» werd in de loop der jaren geperfectioneerd en dit model verwierf in de jaren zestig een wereldwijde populariteit.
Victoria Bergmeister 1953 In 1951 lanceerde Victoria de geavanceerde V35 Bergmeister dit was een sierlijke motorfiets met een dwarsgeplaatste V-twin van 347cc en cardanaandrijving. de eerste kwamen in 1953 op de markt, samen met een serie ééncilinders en een nieuwe Scooter.
Jaguar E Typ Series 1 ..1961 Evenals de XK 120 bood de nieuwe Jaguar E-type veel auto voor zijn geld. hij koste in 1961 iets meer dan de helft van de goedkoopste Ferrari, maar slechts 10% minder dan de kleine Lotus Elite. de motor had nu 3.7-liter inhoud en een vermogen van 265pk/5500tpm. iets meer dan de helft van de gebouwde wagens had een cabrioletuitvoering. de motorkap van de wagen was de halve lengte van de wagen.
Bristol 401 1949 De Bristol 401 had een moderne carrosserie die in italie werd gebouwd de Bristol 402 waarvan er slechts 20 stuks zijn geproduceerd was alleen leverbaar als cabriolet in de 403 (281 stuks) was een tot 107pk opgevoerde motor geplaatst.
Alfa Romeo 6C 2500 Super Sport 1947 De zescilindermotor uit de 6C 2500 stamde direct af van de motoren die Alfa voor de oorlog in zijn racewagens bouwde. de motor had twee bovenliggende nokkenassen met een enkele of een driedubbele weber-carburateur. de motoren, ook in de personenwagens, leverden minstens 90pk/4600tpm. direct na de oorlog was de 6C 2500 Alfas enige personenauto. tussen 1939 en 1951 werden er 279 vijf- en 243 zevenpersoonsautos gemaakt de rest waren coupes en cabrioletsussen
Alfa Romeo Giulia ti super 1962 De 1290cc motor van de Giulietta werd opgeboord tot 1570cc. daarmee was de Giulia geboren. ook hiervan ontstond weer een hele reeks modellen, van racewagens tot gezinautos. de Giulia bood maar liefst plaats aan zes personen. de auto haalde een topsnelheid van 170km per uur en was vanaf 1964 uitgerust met schijfremmen.. de Giulia Super was een personenracewagen. zijn 1570cc motor leverde meer dan 100pk en zijn topsnelheid lag rond de 175km. tegenwoordig vormen deze wagens een eigen klasse waarin regelmatig wedstrijden worden gereden op het circuit van Zolder & Francorchamps.
Alfa Romeo GTA 1963 In 1963 kregen de Giulias een geheel nieuwe carrosserie. bovendien werden er enkele nieuwe modellen aan het assortiment toegevoegd.: Sprint GT ( 1963-1977 , 223.858 stuks ),Sprint GTA ( 1966-1972, 942 stuks ) en Giulia TZ Zagato ( 1963-1966, 124 stuks ). alle typen werden voorzien van de betrouwbare viercilindermotor uit de oude Giulia, met dien verstande dat bij sommige types het vermogen was vergroot. de GTA had 133pk/6000tpm en de TZ zelfs 170pk/7500tpm onder de motorkap. de Giulia GTA was niets anders dan een erg lichte en snelle Sprint.
Alfasud 1972 Deze eerste kleine Alfa had een boxermotor met voorwielaandrijving . de motor had een cilinderinhoud van 1186,1286,1350 en 1490cc met een vermogen van 65 tot 95pk. voor iedereen dus wat wils! Giugiaros Italdesign ontwierp de body . de techniek was afkomstig van Hruska.. met de Alfasud bracht Alfa een massaproduct op de markt. er werden meer dan één miljoen autos van dit model verkocht de reden dat ze nog maar weinig worden gezien, is te wijten aan de slechte kwaliteit van het carrosseriestaal . de Alfasud werd bekend als een echte roestbak!.
Als afgeleide van de Alfa Romeo Alfetta Berlina verschijnt in 1974 geheel onverwacht de bijzonder gelijnde Alfetta GT ten tonele. Gebaseerd op het ingekorte onderstel van de Berlina, met de bekende transaxle-constructie, en een scherpe lijnvoering. Daarmee wijkt de Alfetta GT behoorlijk af van de aloude GTV. Het moderne design stamt van Giugiaro en niet, zoals bij de oude GTV, van Bertone. De ver naar achteren doorgetrokken daklijn moet voor meer hoofdruimte achterin zorgen. Het interieur is net als de buitenkant opvallend eigenzinnig: recht voor de bestuurder bevindt zich de toerenteller; de rest van het instrumentarium is in het midden van het dashboard geplaatst. Er wordt een klassiek houten stuurwiel gemonteerd. De 1,8-liter viercilinder levert 122 pk; vanaf 1976 wordt ook een tweeliter GTV(eloce) leverbaar met 130 pk, alsmede een 1,6 met 109 pk. In 1980 wordt de Alfetta GT gerestyled, met kunststof bumpers en een normaal, voor de bestuurder geplaatst instrumentarium. Een jaar later volgt de introductie van de sterkste GTV, voorzien van een 2,5-liter V6 met injectie, afkomstig uit de Alfa 6. Deze GTV 6 levert 160 pk. In 1986 wordt de produktie van de GTV 2.0 en GTV 6 2.5 gestaakt. De nieuwe GTV verschijnt pas in 1994.
TECHNISCHE GEGEVENS type GT 1,6 GT 1,8 GTV 2,0 GTV 6 2,5 bouwjaren 1976-1980 1974-1976 1976-1986 1981-1986 bouwwijze 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn 6 cil.,V cilinderinhoud 1570 cc 1779 cc 1962 cc 2492 cc brandstof benzine benzine benzine benzine aandrijving achter achter achter achter vermogen 109 pk/5600 tpm 122 pk/5500 tpm 130 pk/5400 tpm 160 pk/6000 tpm lengte 420 cm 420 cm 420 cm 426 cm breedte 166 cm 166 cm 166 cm 166 cm hoogte 133 cm 133 cm 133 cm 133 cm wielbasis - - - - massa 1040 kg 1050 kg 1080 kg 1210 kg topsnelheid 180 km/h 180 km/h 195 km/h 210 km/h acceleratie 9,9 s 9,8 s 9,7 s 8,3 s productieaantal 16.923 21.948 74.816 21.695
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.