Jaguar XJS 4.0 1992 De wielbasis van de Jaguar XJ-S was slechts 259cm, maar zijn lengte bedroeg 487cm. de fabriek gaf een topsnelheid op van meer dan 240km/uur.
Jaguar XJS 4.0 Coupe 1992 Het model werd hertekend voor 1991, waarbij de naam veranderd werd in XJS. De cabriolet-versie hiervan kwam een jaar later uit. De achterruiten waren groter geworden en de controversiële zijschorten achteraan, de zogenaamde flying buttresses, waren gebleven daar die als karakteristiek voor de auto werden bevonden. Er werd een nieuwe 4,0 l versie van de 6-in-lijn voorzien en de V12 werd vergroot tot 6,0 l. Ook werden de schijfremmen achteraan gewijzigd.
TWR staat voor Tom Walkinshaw Racing. De steenrijke en keiharde teameigenaar die heel succesvolle auto's ontwikkeld heeft voordat hij aan de Formule 1 (Arrows) ten onder ging.
Porsche 944 Turbo 1986 De Porsche 944 is een sportauto die tot 1991 geproduceerd werd door de Duitse autofabrikant Porsche. Hij moest bij zijn introductie in 1982 dienen om de 924 te vervangen. Het was feitelijk ook een sterk gefacelifte versie van dit model; hij was moderner, betrouwbaarder en sneller. De 924 werd echter wel tot 1988 als goedkoper alternatief naast de 944-modellen gezet. Het samenwerkingsverbond met Audi bleef in stand bij de ontwikkeling van de 944. Deze auto was het instapmodel van Porsche, nu zijn dat de Boxster (S) en de Cayman (S). Bij de introductie van de 944 in 1982 werden alleen 2-deurs coupe modellen gebouwd, pas 7 jaar later in 1989 kwamen de eerste cabriolet versies op de markt. De motor bevond zich voor een Porsche ongebruikelijk voorin, mede deze eigenschap zorgde ervoor dat sommige Porsche liefhebbers deze auto net als de Porsche 914- en Porsche 924 modellen geen echte Porsche vonden. Hierintegen werd de 944 echter wel een enorm succes voor Porsche in de jaren '80.
Er mogen dan nog dagelijks honderden Volkswagens Golf bijkomen; de oorspronkelijke Golf I van 1974 heeft inmiddels zijn klassiekerstatus verkregen. Dat heeft niet alleen met zijn leeftijd, maar ook met zijn tijdloze vorm te maken, van de hand van Giorgetto Giugiaro. Het Golf-verhaal begint trouwens al in 1967, als VW in samenwerking met Ferdinand Porsche een prototype maakt onder de codenaam EA 276. Die auto heeft een viercilinder uit de Kever voorin geplaatst. Pas later wordt ontwerper Giorgetto Giugiaro in het project betrokken. De eerste Volkswagen Golf is oorspronkelijk in drie versies leverbaar: de L, de S en de GS, met 1.100 of met 1.500 motor. Zeer modern voor hun tijd, want de viercilinder heeft bijvoorbeeld al een distributieriem in plaats van een -ketting en een cilinderkop van aluminium. De 110 pk sterke GTI-versie komt in 1976 en vormde de overtreffende trap. Hij ontstaat als technici van Volkswagen in hun vrije tijd experimenteren met een Golf met Audi 80-motor, een zelf ontwikkeld brandstofinjectiesysteem en brede wielen. De directie lijkt het een goed plan om de auto in productie te brengen, terwijl Sales en Marketing dat idee in eerste instantie niét zien zitten. In maart 1976 zijn al 500.000 Golfs gemaakt, amper zes maanden later staat de Golf-meter op een miljoen. Een nieuwe Golf I kopen kan trouwens tot 2003 nog in Zuid-Afrika, waar de auto sinds 1978 is gebouwd. Het model is daar altijd naast de opvolgende modellen te koop geweest, de laatste jaren onder de naam Chico. In de Verenigde Staten wordt de Golf verkocht als Rabbit. Dit omdat men bang is dat klanten denken dat er een directe link is met de Golf-sport.
VW Golf Gti 1 1976 I n 1976 op de Internationale persvoorstelling werd de VW Golf GTI voorgesteld in Frankfurt. Zijn 1,6 L-motor is goed voor een vermogen van 81 kW (110pk).
VW 1200 1963 Na de zomer van 1957 kwamen de Kevers met een grotere voor- en achterruit uit de fabriek. Twee jaren later werden zowel de voor- als de achteras gemodificeerd en in augustus 1960 leverde de motor 34 pk. De wagens die na augustus 1961 gemaakt werden, herkende men van buiten aan de grote achterlichten met het gedeelde glas. In augustus 1963 werd het stof-schuifdak vervangen door een stalen schuifdak. Talloze verbeteringen en veranderingen volgden. De typen vanaf '65 (met grotere ramen) zijn wat lager geprijsd.
Soort: coach Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 1192 Vermogen: 30/3600 en 34/3600 Topsnelheid: 115-120 Chassis: centrale buis Productiejaar: 1957-heden Productieaantallen: 19.145.000 (alle typen '57 tot '88)
NSU Quick 50cc 1962 In 1962 verscheen de Quick , een lichte 50cc motorfiets met tweetaktmotor . in 1966 was het gedaan met de productie van motorfietsen .
Vespa Primavera 125cc Dit type voertuig werd direct na de oorlog ontwikkeld, toen de Piaggio fabriek zijn productie van gevechtsvliegtuigen omschakelde naar civiele voertuigen. De «Scooter» werd in de loop der jaren geperfectioneerd en dit model verwierf in de jaren zestig een wereldwijde populariteit.
Victoria Bergmeister 1953 In 1951 lanceerde Victoria de geavanceerde V35 Bergmeister dit was een sierlijke motorfiets met een dwarsgeplaatste V-twin van 347cc en cardanaandrijving. de eerste kwamen in 1953 op de markt, samen met een serie ééncilinders en een nieuwe Scooter.
Jaguar E Typ Series 1 ..1961 Evenals de XK 120 bood de nieuwe Jaguar E-type veel auto voor zijn geld. hij koste in 1961 iets meer dan de helft van de goedkoopste Ferrari, maar slechts 10% minder dan de kleine Lotus Elite. de motor had nu 3.7-liter inhoud en een vermogen van 265pk/5500tpm. iets meer dan de helft van de gebouwde wagens had een cabrioletuitvoering. de motorkap van de wagen was de halve lengte van de wagen.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.