Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
14-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Quattrovalvole 1988
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lamborghini Quattrovalvole 1988

Om in 1988 de 25e verjaardag van Lamborghini te vieren werd op basis van de QuattroValvole een laatste versie van de Countach ontwikkeld. De Countach werd iets minder agressief gemaakt en was beter geschikt voor alledaags gebruik.

De Lamborghini Countach speelde een belangrijke rol in de films The Cannonball Run 1, 2 en 3.
De Countach was één van de auto's in het populaire racespel Test Drive (1987). ..

14-08-2007 om 19:10 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Countach LP 500S 1982
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lamborghini Countach  LP 500S 1982

 LP 500 S / LP 500 QuattroValvole
Ondertussen had eeuwige rivaal Ferrari met de 512 BB hun nieuwe V12 op de markt gebracht, die sneller bleek te zijn dan de Countach. Als reactie hierop werd in 1982 de cilinderinhoud van de Countach vergroot naar de oorspronkelijke 5 liter (4754 cc). De naam veranderde van LP 400 S naar LP 500 S of in latere versies LP 5000 S. Het antwoord van Ferrari liet niet lang op zich wachten en in 1984 zag de Ferrari Testarossa het levenslicht. Een jaar later kwam Lamborghini op het autosalon van Genève met de Countach LP500 QuattroValvole, de laatste grote update van de wagen. De cilinderinhoud werd verder vergroot tot 5167 cc en de motor leverde een maximaal vermogen van 455 pk, ruimschoots boven de 390 pk van de Testarossa....

 

14-08-2007 om 19:09 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lamborghini miura 350gt 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lamborghini Miura 350GT 1968
De 350 GT bezat alles wat een Ferrari liefhebber wist te waarderen.
een aluminium carrosserie met daaronder een 3463cc V12 motor met 270pk/6500tpm, vier nokkenassen, zes dubbele webers, een vijfbak, onafhankelijke vering rondom, vier schijfremmen en ( in de laatste 23 exemplaaren ) een 4.0-liter motor.
Bertone heefd één Miura cabriolet gebouwd.
hij beleefde zijn premiere in 1968 op de autotentoonstelling in Brussel
.

14-08-2007 om 19:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Miura SV 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lamborghini  Miura SV 1971
In 1971 volgde de laatste versie van de Miura met de P400 SV, waarbij de V voor veloce staat. De meest opvallende uiterlijke verschillen zijn het verdwijnen van de "wimpers" bij de koplampen en het verbreden van de wielkassen achteraan vanwege de nieuwe wielen met bredere Pirelli banden. Het vermogen van de motor werd verder opgedreven tot 385 pk.

 

14-08-2007 om 18:54 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Jota SVR 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lamborghini  Jota  SVR 1972
In 1968 komd de lichtjes verbeterde Miura S en in 1971 is het de beurt aan de nog snellere Miura SV. Uiteindelijk zullen tussen 1966 en 1971 circa 750 exemplaren (alle versies) gebouwd worden. Eén daarvan, een bloedrode Lamborghini Miura P400, staat permanent tentoongesteld in de showroom van Lamborghini Brussels (Leuvensesteenweg, Sint-Stevens-Woluwe). Na uitdagende uitstappen, lange afstandsrally's en deelnames aan talloze meetings geniet deze Miura van een pensioen.

TECHNISCHE FICHE
Lengte: 4.390 mm
Breedte: 1.780 mm
Hoogte: 1.100 mm
Wielbasis: 2.505 mm
Rijklaar gewicht: 1.305 kg
Motor: 4.0 liter V12 benzine (350 pk)
Versnellingsbak: 5 manueel
Top: 260 km/u,0-100 km/u 5,5 s
Aantal exemplaren Miura P400 (1966-1968): 474

14-08-2007 om 18:51 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
13-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lamborghini Jota 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lamborghini  Jota 1970
 
 Een van de bekendste Miura's is waarschijnlijk deze Jota, Bob Wallace was testrijder voor Lamborghini en had deze heel speciale Miura gebouwd in zijn vrije tijd, de Jota had de ultieme Lamborghini racewagen kunnen worden.

Maar Ferruccio Lamborghini geloofde niet in racen en bijgevolg werd de Jota nooit officiëel ingeschreven, en wanneer er financiële problemen opdoken voor Automobili Lamborghini SpA werd de Jota als eerste verkocht aan een rijke klant. Jammer genoeg was de Jota later betrokken in een voor de wagen fataal ongeluk waardoor de enige echte Jota niet meer bestaat alhoewel er verschillende replica's van gebouwd werden naderhand.

De Lamborghini Jota was gebaseerd op de Miura, maar zo'n beetje alles was aangepast of vervangen, een totaal nieuw koetswerk uit ultra licht Avional, een speciale race ophanging met enorme wielen en natuurlijk een motor met een totaal vermogen van 440 pk.

 Motor V12 3929 cc
Vermogen 440 pk bij 8500 omwentelingen
Topsnelheid 320 km/u
Acceleratie 0-100 Km/u 3,6 sec
 
Bouwjaar 1970
Type Tweedeurs coupe, tweezitter
Aantallen 1 (en enkele SVJ's)
 
Afmetingen (LxBxH) onbekend
Gewicht 900 Kg

13-08-2007 om 22:49 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FERRARI 512 S 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen FERRARI  512 S 1970

13-08-2007 om 22:43 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Ford Capri RS 3.100 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Ford Capri RS 3.100 1974
Dit was de wagen  van Toine Hezemans in 1974
Jaap Kielman neemt nog regelmatig met zijn Ford Capri 3.100 deel aan races voor historische wagens.

13-08-2007 om 22:41 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mitsubishi pajero 1992
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mitsubishi Pajero 1992

13-08-2007 om 13:40 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.peugeot 405 t 16 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen peugeot 405 t 16 1990

13-08-2007 om 13:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PEUGEOT 405 T 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen PEUGEOT 405 T 1989

13-08-2007 om 13:38 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 959 1986
Klik op de afbeelding om de link te volgen PORSCHE 959 1986

13-08-2007 om 13:37 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
12-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mitsubishi Galant GTO 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mitsubishi Galant GTO 1970
 In 1969 verscheen de eerste generatie van de Galant als een compacte sedan. Die Galant was een trendsetter in Japan en hield de beste autotechnologie in die toen beschikbaar was.

12-08-2007 om 21:36 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mitsubishi Galant 2000 GTO1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mitsubishi Galant 2000 GTO1975

12-08-2007 om 21:34 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mitsubishi Galant VR4 1991
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mitsubishi Galant VR4 1991

12-08-2007 om 21:33 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mitsubishi Lancer Evo 1993
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mitsubishi Lancer Evo 1993

12-08-2007 om 21:31 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mitsubishi Lancer 1994
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mitsubishi Lancer 1994

12-08-2007 om 21:29 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mitsubishi Lancer
 
De Mitsubishi Lancer is een middenklasse sedan model van het Japanse merk Mitsubishi.Het model met de naam Lancer werd al in de jaren '70 geïntroduceerd, maar wordt voornamelijk geassocieerd met het rallymodel Lancer Evo

12-08-2007 om 10:50 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mini Cooper 1300
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mini Cooper 1300

12-08-2007 om 10:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Mini
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Mini

12-08-2007 om 10:45 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!