Fiat Multipla 600 1956 de 600 was ook als Multipla leverbaar. dit model was eigenlijk de voorloper van de huidige Multipla Purpose Vehicles. de 600 werd in verschillende landen gebouwd, waaronder Polen en Spanje. de 600 Multipla werd door velen gewaardeerd . hij kon maximaal zes personen vervoeren en werd dus zelfs als taxi gebruikt.
Fiat 500 2007 Deze schattige auto leunt nauw aan bij de verschillende concepten die we op de laatste salons hebben kunnen zien. Ook bestaat er geen twijfel over zijn band met het oude model, hij behoudt dezelfde lijn en proporties, althans in grote lijnen.
Het verschil zit vooral onder de motorkap : de nieuwe Fiat 500 zal uitgerust worden met drie verschillende viercilinders (een 1.3 Multijet diesel van 75 pk en twee benzinemotoren van respectievelijk 1.2 liter met 69 pk en een 1.4 16V met 100 pk). De kleine tweecilinder achterin verdwijnt dus voorgoed.
KUGA is Ford's kleine SUV! In 2006 toonde Ford op het Autosalon van Parijs het studiemodel iosis X. Een SUV met afmetingen die hem in de middenklasse plaatsen. Twee jaar later zal het merk met het blauwe ovaal de productieversie voorstellen op het Autosalon van Frankfurt. De SUV luistert naar de naam Kuga' en wordt lijnrecht tegenover de gloednieuwe VW Tiguan gepositioneerd. Het model komt in de lente van volgend jaar op de markt. Ford paste z'n kinetic design vormtaal toe op een compacte crossover. De autobouwer belooft -uiteraard- goede rijeigenschappen (Fords stokpaardje) en uitstekende terreincapaciteiten. Uit de tekst kunnen we afleiden dat alvast een deel van de versies met vierwielaandrijving leverbaar wordt. De Kuga zal in het Duitse Saarlouis van de band lopen.
MG RV8 1992 Toen Rover het wereldbekende merk MG nieuw leven wilde inblazen, werd besloten de allerbeste MGB aller tijden te creëren. Men besloot de MGB Roadster, de populairste MG ooit gebouwd, waarvan de productie in 1980 gestopt was, een zeer belangrijke en uiterst ingrijpende "face lift" te geven. Deze nieuwe auto zou de MG RV8 gaan heten.
Ofschoon er slechts 5% van de originele onderdelen van de MGB gebruikt werd in het uiteindelijke productiemodel, had de nieuwe MG RV8 zeer duidelijk de "look" van de zo populaire MGB. De auto had echter een zeer zwaar body buildingprogramma gevolgd. Het resultaat daarvan was dan ook zeer duidelijk zichtbaar.
Toen de auto in oktober 1992 aan de pers en het publiek werd voorgesteld was een ieder laaiend enthousiast. De door Rover gekozen doelgroep, de echte MG-enthousiasten, had zeer lang op dit moment gewacht.
De auto was buitengewoon mooi gebouwd; het was de allereerste MG met een carrosserie van gegalvaniseerd staal en voorzien van de welbeproefde, fantastische en uiterst betrouwbare Rover V-8 injectie motor met een cilinderinhoud van 3.9 liter en een vermogen van 190 pk. Aan het interieur was ook alle mogelijke zorg besteed; het was van een niveau dat nog nooit eerder was gezien in dit soort auto's. De Connellylederen zetels en een houten dashboard en deurstijlen verwachtte men eerder in een Rolls Royce dan in een MG. Ook was het de allereerste MG waar de mohair kap werkelijk goed afsloot. De afwerking was van die aard dat de auto onmiddellijk de bijnaam "de Rolls Royce voor de arme man" meekreeg.
MGB Roadster 1979 toen MG zelfdragende carrosserieén ging bouwen , ontstond de MGB bij MG werd de carrosserie altijd op een separaat chassis gebouwd. de auto was luxueus uitgevoerd, hij had nu echte draairaampjes in de portieren. de motor was een viercilinder met 1798cc en 95pk/5400tpm.
Jensen C V8 1966 De vierpersoons Jensen C V8 had een kunststof carrosserie, met een V8 motor van Chrysler. deze had een inhoud van 6276cc en een vermogen van 305pk/4600tpm. met een mogelijke topsnelheid van 225km was de wagen prima geschikt voor lange en snelle reizen. er zijn er maar 499 van gemaakt.
Jensen Interceptor 1976 de meest verkochte Jensen was de Interceptor. van de standaarduitvoering werden 6.175 exemplaren verkocht, Carrozzeria had in 1967 de carrosserie van de Interceptor ontworpen. er bestond een model met vierwielaandrijving naar een patent van Ferguson, de FF (320 stuks.) ook zijn er 267 cabriolets verkocht met een Chrysler V8-motor met 6276 of 7212cc. de auto was ook te herkennen aan zijn dubbele luchtuitlaten in de voorspatborden.
Cockshutt 30 1945 aanvankelijk verkocht Cockshutt met groot succes tractoren van Oliver, maar in 1945 presenteerde het zijn eigen model de Cockshutt 30.
Ford Big Job F 800 Fire Truck 1956 ...........................................................................................................................
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.