Steyr 50/55 1939 Steyr bouwde voor de tweede wereldoorlog in totaal 28 verschillende modellen. een van de toppers was de Steyr 50/55, die sprekend op een Volkswagen leek. van dit model, dat tussen 1936 en 1940 werd geproduceerd, zijn totaal ongeveer 13.000 exemplaren verkocht.
DKW f 89 CABRIO 1951 De DKW F89 werd gebouwd van 1949 tot en met 1954. hij had een 2 cilinder in lijn tweetaktmotor van 684cc. zijn topsnelheid was 100km/h. het vermogen was 23pk bij 4500tpm. hij had een gewicht van 850kg. van de DKW F89 Meisterklasse Cabrio liepen er 5.010 exemplaren van de band
DKW Saksen viel na de Tweede Wereldoorlog onder het communistische Oost-Duitse regime, maar een groot aantal ingenieurs, technici en verantwoordelijken weken uit naar het Beierse Ingolstadt waar ze zich vestigden in buiten gebruik gestelde kazernes. Auto-Union DKW ging er door met de bouw van voorwielaangedreven wagens met een tweetaktmotor. Eén van de laatste modellen was deze F91, die werd aangedreven door een 34pk sterke 896cc-krachtbron die hem een topsnelheid van ongeveer 120km/u opleverde. De F91 Sonderklasse' was voorzien van een handgeschakelde vierbak, die door het nog steeds vertrouwde H-rooster geleid werd middels een pook aan de stuurkolom. De F91 was voor zijn tijd een erg dynamische wagen met een uitzonderlijk weggedrag, dat hem ook in de autosport successen opleverde. Hoewel de tweetaktmodellen goed presteerden, ging de populariteit van het concept aan het begin van de jaren zestig fors achteruit. DKW zag zich dan ook genoodzaakt z'n eerste "ponton"-model, de F102, uit te rusten met een viertakt viercilindermotor. Auto Union en Volkswagen (die tegen die tijd de controle hadden) zagen zich zelfs verplicht om het merk Audi weer op de markt te brengen om duidelijk te maken dat met de tweetakttechnologie gebroken werd. Audi was immers het enige van de vier merken dat nog voor de oorlog auto's had gebouwd met een viertaktmotor en vierwielaandrijving. Het merk Audi nam bij zijn nieuwe lancering een door DKW veelvuldig gebruikte slagzin over "Vorsprung durch Technik". Die slogan gebruikt de autobouwer uit Ingolstadt nog steeds.
DKW F89 L 1952 De DKW F 89 L Schnelllaster. Het eerste voertuig dat na de Tweede Wereldoorlog van de band liep. hiervan zijn er 58.792 exemplaren van verkocht. zijn topsnelheid was 78km/u. het vermogen was 20pk.
John Deere L 1937 Eind 1937 introduceerde het bedrijf zijn model L, die direct de oudere 62 verving. De L gebruikte nog steeds de tweecilindermotor, maar deze was nu verticaal in plaats van zoals gebruikelijk horizontaal geplaatst.
Triumph Herald Coupe 1963 Op 22 april 1959 was het dan zover, de Herald was te koop. (Coupe en Saloon). De auto had positieve punten (onafhankelijke, vering, draaicirkel, toegankelijk motorcompartiment, weinig doorsmeerpunten, verstelbaar stuur, stijlvolle carrosserie) maar ook negatieve (niet goedkoop, te weinig motorvermogen, 34 bhp voor de saloon en 45 bhp voor de coupe). De convertible met de coupe motor werd in 1960 op de markt gebracht. Maar de verkoopcijfers begonnen tegen te vallen omdat de kwaliteit van de auto's te wensen overliet en ze te duur waren. (vooral waterlekkages). Een poging om hier wat aan te doen resulteerde in de gestripte Herald S, maar het resultaat was averechts, geen succes dus. Intussen was het bedrijf in financiele moeilijkheden geraakt en werd in 1961 door Britisch Leyland overgenomen. Er brak nu een wat gunstiger tijd aan. Ten eerste werd wat aan de motor gedaan, deze werd vergroot naar 1200 cc. Mogelijk door een slimmigheidje van Harry Webster zonder al te hoge kosten. Deze leverde nu 39 bhp met een veel beter koppel. Verder nog verbeteringen zoals, rubber bumpers, houten dashboard, nieuwe badges, nieuwe stoelen.
HERALD 12/50 In 1963 gevolgd door de 12/50 met meer pk's, schijfremmen voor, schuifdak, een andere grille en standaard kachel en ruitensproeiers. De 12/50 werd allen als saloon geleverd! De vierdeurs Herald is in Engeland nooit gemaakt, wel in India in een wat gewijzigde vorm. (Men had daar grotere families!) De Herald 1200 is tot 1970 en de 12/50 tot 1967 gebouwd. De opvolgers waren de VITESSE en de 13/60.
Simca 1000 1961 De Simca 1000 wordt geïntroduceerd in 1961, op het Salon van Genève. Een compacte 4-deurs auto, bedoeld voor het grote publiek. Met de motor achterin, een niet geheel vreemde constructie in die tijd. Het grote voordeel is, dat er een bijna vlakke interieurvloer ontstaat, zonder een hoge cardantunnel, zodat er meer ruimte voor de passagiers gecreëerd wordt.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.