In oktober 1968 stond er een nieuwe Berlinetta op het Parijse salon, de 365 GTB4 Daytona, wat dus betekende dat de wagen een 4390 cm3 motor met vier bovenliggende nokkenassen had. Opgepast als U een spyder tegen komt, want de kans is heel groot dat het een opengezaagde coupé betreft. De opgegeven prijzen hebben betrekking op de gesloten typen. De toevoeging 'Daytona' kwam niet van Ferrari zelf, maar werd door de pers bedacht.
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: V12 Cilinderinhoud: 4390 Vermogen: 352/7500 Topsnelheid: 240 Chassis: buizenchassis Productiejaar: 1968-1973 (Spyder 1969-1973) Productieaantallen: 1.300 en 123
Chevrolet CAMARO RS 1967 De Camaro deelde zijn carrosserie met de Pontiac Firebird en samen namen ze het met redelijk succes op tegen de immens populaire Ford Mustang
Chevrolet Camaro SS 1967 In 1967 presenteerde Chevrolet de Camaro als concurent voor de Ford Mustang. De auto werd een succes, maar kon het toch niet winnen van de Ford Mustang waarvan in 1967.... 472.121 exemplaren werden verkocht.
Marcos 1800 GT 1964 In 1964 kwam Marcos met een model dat jarenlang zou worden gebouwd . De wagen had een kunstof body op een houten chasis en een viercilindermotor. Deze kwam van Ford en had 1498cc, 1599cc of 1650cc. De koper kon ook voor een 1778cc Volvo motor kiezen.
Ford Galaxie 500 1968 In 1968 had de Galaxie 500 klant de keuze uit één zespitter met 3929cc en 152pk of uit vijf V8 motoren . Deze varieerden in cilinderinhoud van 4.9 tot 7.0 liter.
Dkw Hummel 135 1963 Deze Dkw Hummel 135 uit 1963 is een typisch voorbeeld van de bromfietsen uit die tijd. Hij had een 48cc motor met 3pk en haalde een snelheid van 70km/u. Toen de Hummel werd uitgebracht had Dkw het al erg moeilijk. Het merk Dkw werd stilletjes naar de geschiedenisboeken afgevoerd.
Triumph Speed Twin T 100 1938 1937 bleek een mijlpaal te zijn voor Triumph . Dat jaar werd een vernieuwde reeks eencilindermotoren onder de naam Tigers op de markt gebracht, samen met de 498cc Speed Twin T 100. Deze laatste had een opgegeven snelheid van meer dan 145km/u en had alle kenmerken van een moderne motor. Triumph had nu de essentie van de motorfiets die het bedrijf de komende dertig jaar zou bouwen.
Triumph Tiger 100 500cc 1958 De Triumph Tiger 100 was voor velen een opstap naar het motorrijden. In 1946 won de Ier Ernie Lyons op een Tiger 100 de Grand Prix van het Isle Of Man, waarbij hij de Nortons het nakijken gaf.
In 1935 werd een 2905 cc versie gebouwd van de 8C, wat resulteerde in de 8C 2900A. De 8C 2900A kon beschikken over 220 paardenkrachten en debuteerde in de Mille Miglia in 1936 met waar het de drie eerste plaatsen won. In 1937 volgde de 2900B met een 180 pk sterke motor, beter geschikt voor de straat. Twee types werden gebouwd: een spider racemodel met twee zitplaatsen en een coupé met vier zitplaatsen.
De Alfa Romeo Disco Volante is de eerste conceptauto van het Italiaanse autohuis Alfa Romeo uit 1952 [1]. Deze voor zijn tijd zeer gestroomlijnde Spider werd ontworpen door Touring.
De auto is gebouwd op het onderstel van een Alfa Romeo 1900. Van de Disco Volante zat er naast de Spider, nog een tweede en een derde model in de koker. De een was een coupéversie, en de andere was een zeer onpraktische versie waarbij aan de zijdes van de auto steen zou worden ingelegd. Beide zijn nooit verder dan de experimentele periode van het ontwerp gekomen. In totaal zijn er slechts 6 Disco Volante's gebouwd, waarbij geen enkele precies hetzelfde was.
De naam van de conceptwagen, Disco Volante betekent Vliegende Schotel in het Italiaans. In de jaren dat de Disco Volante werd ontworpen was de maatschappij namelijk erg gegrepen door dit fenomeen uit SF-verhalen.
Alfa Romeo Giulia 1962 De Giulietta Spider werd een groot succes . Hij bleef zeven jaar in productie en er werden meer dan 17.000 exemplaren van verkocht.. De Spiders waren op de tekentafel van Pinifarina ontstaan . Deze firma bouwde ook de carrosserieén. De Giulietta werd geleverd met viercilindermotoren van 1290cc, 100pk/5500tpm.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.