Austin Seven 1926 De beroemdste Austin was ongetwijfeld de Seven, die in 1922 werd gepresenteerd. De auto koste in die tijd 225 dolar, evenveel als de prijs van een motorfiets met zijspan. In totaal heefd Austin 290.924 Sevens gebouwd . De eerste autos van dit model kwamen in juli 1922 uit de fabriek. De 696cc motor werd al na enkele maanden vervangen door een viercilinder met 747cc.
De pas 21 jarige Lyons maakte samen met zijn vriend William Walmsley zijspannen van goede kwaliteit, maar al snel richtte ze zich op een andere gebieden. Ze zagen in de opkomst van de auto meer brood en gingen carrosseriën bouwen voor merken als Austin, Fiat en Standard.
De meest succesvolle koetswerken waren voor de Austin Seven. In 1931 verhuisde Swallow Sidecar naar Coventry, waar Lyons en Walmsley in 1931 met de bouw van eigen auto´s begonnen.
Jaguar xk140 Drophead Coupe 1954 U moet twee keer kijken om een xk 140 van een 120 te kunnen onderscheiden. De 140 heefdt zwaardere bumpers en minder spijltjes in de grille. de 3442cc motor leverde 190 of 213pk en ook nu waren er drie modellen: Roadster (3.354stuks),Cabriolet (2.889 stuks) en Coupe (2.808 stuks).
Lincoln Premiere 1960 De Premiere was een nieuw model dat in 1956 tussen de goedkope Capri en de dure , nieuwe Continental Mark II was geplaatst. De V8 motor had inmiddels een inhoud van 6031cc en leverde 304pk. In 1960 werden alle Lincolns standaard voorzien van bekrachtigde remmen, stuurbekrachteging, verwarmingen ( lach nu niet ) een elektriche klok.
De Jaguar E-type of ook Jaguar XK-E is een model van autoconstructeur Jaguar Cars waarvan tussen 1961 en 1974 3 generaties gebouwd werden. De E-type betekende een revolutie in het ontwerp, de prestaties en de besturing van sportwagens. De prijs lag een stuk lager dan die van de concurrerende modellen waardoor de verkoop hoog lag. Op 14 jaar tijd werden meer dan 70.000 exemplaren verkocht. De Jaguar E-type staat op de eerste plaats in de Top sportwagens van de jaren 60 -lijst.
In oktober 1968 stond er een nieuwe Berlinetta op het Parijse salon, de 365 GTB4 Daytona, wat dus betekende dat de wagen een 4390 cm3 motor met vier bovenliggende nokkenassen had. Opgepast als U een spyder tegen komt, want de kans is heel groot dat het een opengezaagde coupé betreft. De opgegeven prijzen hebben betrekking op de gesloten typen. De toevoeging 'Daytona' kwam niet van Ferrari zelf, maar werd door de pers bedacht.
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: V12 Cilinderinhoud: 4390 Vermogen: 352/7500 Topsnelheid: 240 Chassis: buizenchassis Productiejaar: 1968-1973 (Spyder 1969-1973) Productieaantallen: 1.300 en 123
Chevrolet CAMARO RS 1967 De Camaro deelde zijn carrosserie met de Pontiac Firebird en samen namen ze het met redelijk succes op tegen de immens populaire Ford Mustang
Chevrolet Camaro SS 1967 In 1967 presenteerde Chevrolet de Camaro als concurent voor de Ford Mustang. De auto werd een succes, maar kon het toch niet winnen van de Ford Mustang waarvan in 1967.... 472.121 exemplaren werden verkocht.
Marcos 1800 GT 1964 In 1964 kwam Marcos met een model dat jarenlang zou worden gebouwd . De wagen had een kunstof body op een houten chasis en een viercilindermotor. Deze kwam van Ford en had 1498cc, 1599cc of 1650cc. De koper kon ook voor een 1778cc Volvo motor kiezen.
Ford Galaxie 500 1968 In 1968 had de Galaxie 500 klant de keuze uit één zespitter met 3929cc en 152pk of uit vijf V8 motoren . Deze varieerden in cilinderinhoud van 4.9 tot 7.0 liter.
Dkw Hummel 135 1963 Deze Dkw Hummel 135 uit 1963 is een typisch voorbeeld van de bromfietsen uit die tijd. Hij had een 48cc motor met 3pk en haalde een snelheid van 70km/u. Toen de Hummel werd uitgebracht had Dkw het al erg moeilijk. Het merk Dkw werd stilletjes naar de geschiedenisboeken afgevoerd.
Triumph Speed Twin T 100 1938 1937 bleek een mijlpaal te zijn voor Triumph . Dat jaar werd een vernieuwde reeks eencilindermotoren onder de naam Tigers op de markt gebracht, samen met de 498cc Speed Twin T 100. Deze laatste had een opgegeven snelheid van meer dan 145km/u en had alle kenmerken van een moderne motor. Triumph had nu de essentie van de motorfiets die het bedrijf de komende dertig jaar zou bouwen.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.