Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
08-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Gordini T11 1947
Klik op de afbeelding om de link te volgen Simca Gordini T11 1947
De Simca Gordini werd opgericht door Henri-Théodore Pigozzi - Amédée Gordini

08-09-2007 om 10:40 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cisitalia D 46 1948
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Cisitalia D 46  1948
 
`Cisitalia`, Consorzio Industriale Sportive Italia, is de naam van een Italiaans automerk dat in 1946 werd opgericht door Piero Dusio. Het zorgde na de Tweede Wereldoorlog mee voor het heropleven van de autosport in Italië. In de jaren 1930 racete Piero Dusio in zijn vrije tijd reeds met Alfa Romeo`s en Maserati`s en na de Tweede Wereldoorlog besloot hij om zijn eigen racewagens te gaan bouwen. Gebruik makend van relatief goedkope Fiat onderdelen werd samen met Dante Giacosa, de ontwerper van de Fiat Topolino, de Cisitalia D46 racewagen. De eerste race met de D46, de Coppa Brezzi in Turijn in 1946, werd meteen gewonnen. Dankzij de successen van de D46, zowel op economisch vlak als bij het racen, werd besloten om een volwaardige Grand Prix wagen te ontwikkelen. Carlo Abarth, de oprichter van Abarth en toen werkzaam voor Cisitalia, bracht Dusio in contact met Ferdinand Porsche en samen met diens ingenieurs werd de Porsche 360 Cisitalia gebouwd. Op basis van de D46 werd in 1947 de Cisitalia 202 gebouwd.

08-09-2007 om 00:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati 4 CLT 1948
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati 4 CLT 1948

08-09-2007 om 00:27 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Talbot Lago T26 C 1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen Talbot Lago T26 C 1950

08-09-2007 om 00:26 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cooper T20 Bristol 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Cooper T20 Bristol  1952

08-09-2007 om 00:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
07-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRM T 15 Mk1 V16 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen BRM T 15 Mk1 V16 1953

BRM
( british racing motors ) wordt in 1947 door Peter Berthon en Raymond Mays, die ook in de jaren 30 ERA in het leven hadden geroepen,opgezet.
De eerste Grand Prix BRM , uit 1949 is waarschijnlijk de meest geavanceerde racewagen van die tijd.
Deze is uitgerust met en V16 motor en had een vermogen van 485pk bij 12000tpm.
Jammer genoeg was hij erg kwetsbaar en werd al snel vervangen

07-09-2007 om 14:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gordini T32 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Gordini T32  1956

07-09-2007 om 14:42 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lancia D-50 Ferrari 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lancia D-50 Ferrari 1956
De Lancia’s Sport D20, D23, D24 en D25 krijgen eind 1953 gezelschap van de D50-racewagen voor de Formule 1: een monoposto met enkele voor die tijd unieke constructies.
Zo is de achtcilinder V-motor schuin in het chassis gemonteerd, waardoor de cardanas links naast de coureur en niet onder zijn stoel door naar achteren loopt. Deze oplossing maakt het mogelijk om in vergelijking met de concurrenten een aanzienlijk lager zwaartepunt te realiseren.
Zowel de motor als de dwars achter de achteras gemonteerde transmissiegroep vormt een integraal onderdeel van het chassis. Deze constructie – die later door andere fabrikanten wordt overgenomen – is niet alleen gewichtsbesparend, maar draagt ook bij tot een grotere sterkte en stijfheid van het chassis.
De brandstofvoorraad is verdeeld over drie tanks: twee hoofdtanks aan de zijkanten van de wagen en een derde, kleinere tank achterin, ter hoogte van de schouders van de coureur.

07-09-2007 om 11:55 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes 180 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes 180  1953

In augustus 1953 werd met het type 180 - interne benaming W 120 - de eerste Mercedes-Benz personenauto met een koetswerk in pontonvorm voorgesteld.

07-09-2007 om 11:52 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 300 SLR 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes Benz 300 SLR 1955

Naast het engagement met de herwerkte racewagen W 196 in de Formule 1 sloeg Mercedes-Benz in 1955 met de toerwagen 300 SL en de nieuw ontwikkelde racewagen 300 SLR de weg naar nieuwe overwinningen in. Tot de fabrieksrijders behoorden naast Juan Manuel Fangio, Karl Kling en Hans Herrmann ook de Brit Stirling Moss en de Italiaan Piero Taruffi.

07-09-2007 om 11:50 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
06-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 190 SL1955..
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes Benz 190 SL1955..

06-09-2007 om 23:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 190 SL1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes Benz 190 SL1955

Net zoals de 300 SL op basis van bestaande componenten was ontstaan, werd ook op basis van het type 180 een sportief model ontwikkeld - de 190 SL.

06-09-2007 om 23:21 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 230 SL 1963..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz 230 SL 1963..

06-09-2007 om 23:18 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 230 SL 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mercedes Benz 230 SL 1963
De opvolger van de 190 SL was de 230 SL, die zich onderscheidde door zijn kenmerkend pagodedak en een zescilindermotor van 2,3 liter.

 

06-09-2007 om 23:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Prefect Anglia 100E 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Prefect  Anglia 100E 1958
Deze wagens werden in verschillende Fordfabrieken in Europa geproduceerd.
De tweedeursstationcar uitvoering werd Escort genoemd.
Hiervan rolden maar liefst 33.131 exemplaren van de lopende band .

06-09-2007 om 18:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 3.5 CSL 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 3.5 CSL 1976

06-09-2007 om 18:44 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi TT Coupe 1999
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Audi TT Coupe 1999

De TT Coupé is Audi's tweede model met een dwars geplaatste motor voorin. Die motor is altijd een 1,8 liter viercilinder met vijf kleppen per cilinder en een turbo. In plaats van de 150 pk (110 kW) die in de A3 uit dit blok wordt gehaald, perst de krachtbron er in de TT Coupe naar keuze 180 pk (132 kW) of 225 pk (165 kW) uit. In het laatste geval is quattro-aandrijving standaard, bij de 180 pk-versie is er keuze tussen voor of vierwielaandrijving.

06-09-2007 om 18:42 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 500 SL Roadster 2006
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz 500 SL Roadster 2006

06-09-2007 om 14:48 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 500 SL Coupe 2006
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz 500 SL Coupe 2006

06-09-2007 om 14:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 911GT1 EVO 1998
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche 911GT1 EVO 1998
Nadat de GT1-klasse ophield met bestaan aan het einde van 1998, zijn de meeste Porsches verdwenen in musea en privé-verzamelingen.
Het Canadese team van Klaus Bytzek beschikt nog over twee van deze auto's, welke zijn teruggetuned naar GTS-1 specificaties. De auto kwalificeerde zich in het middenveld maar behaalde over 24 uur een prachtige 6e plaats ondanks het ontbreken van een imponerende rijders bezetting.

 

06-09-2007 om 11:58 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!