Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
04-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 33.3 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo 33.3 1971
Een jaar vol sterke emoties. Het duo De Adamich-Pescarolo wint de 1000 km van Brands Hatch, een wedstrijd voor de Wereldbeker Constructeurs, met de 33/3 liter. Ze laten het peloton Porsches en Ferrari's achter zich. Vaccarella en Hezemans winnen de Targa Florio vóór de andere 33/3 van De Adamich en Van Lennep. En tijdens de 6 uur van Watkins Glen (USA) finisht de 33/3 van De Adamich en Peterson als eerste - in de gietende regen en alweer vóór Porsche en Ferrari.

04-08-2007 om 12:34 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 33.3 turbo 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo 33.3 turbo 1977
 1977 brengt een intens race-seizoen en een magisch moment voor Alfa en Autodelta. De Alfa "33 SC 12" rijdt acht races voor het kampioenschap en wint ze allemaal. Voor de tweede keer wordt hij Wereldkampioen bij de Constructeurs. De twaalfcilinder boxer draait nu mee in de Formule 1, waar hij Jack Brabham de vijfde plaats bij de Constructeurs bezorgt. Alfa breekt bovendien een hele resem records : een gemiddelde van 144,225 km/u op het Paul Ricard-circuit, en gemiddeld 203,820 op het circuit van Salzburg. 

04-08-2007 om 12:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
03-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Neander 1929
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Neander 1929
 in het Duitse Russelheim gevestigde Opel maakte niet alleen autos, maar in verschillende periodes ook motorfietsen.
de eerste modellen hadden ééncilindermotoren .
van 1922 tot en met 1924 bouwde het bedrijf complete machines met 148cc motoren met tweeversnellingsbak.
het daaropvolgende jaar werd een 498cc-ééncilindermotor gebouwd.
in 1929 kwam een nieuw model uit met de naam Opel Neander.
dit was de laatste motorfiets die Opel zou bouwen.

03-08-2007 om 22:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opel neander 1929
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Neander 1929

03-08-2007 om 22:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reliant Regal MK4 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Reliant Regal MK4 1958
in tegenstelling tot de Duitse dwergautos had de Regal een viercilinder viertaktmotor.
in de eerste serie was de 748cc motor van Austin Seven ingebouwd, waarmee de wagen een topsnelheid kon  bereiken van meer dan 100km.
Reliant heeft in totaal meer dan 100.000 van deze driewielers gebouwd.
ook vandaag de dag komt men ze nog regelmatig tegen.

03-08-2007 om 18:42 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Facel Vega Facel6 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Facel Vega Facel6 1964
in een laatste poging om te overleven, ontwikkelde de fabriek de
 Facel 3 & Facel 6 
 eerst met een  Volvo en later met een  Austin Healey motor in de Facel.
de wagens waren nu van de kinderziekten genezen, maar het herstel was te laat.    

03-08-2007 om 18:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
02-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lancia Appia 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lancia Appia 1953
In de eerste 42.429 autos leverde de 1090cc motor 38pk/4800tpm.
de wagen van Serie 2 beschikten over een motor met dezelfde cilinderinhoud en hetzelfde toerental, maar het vermogen was toegenomen tot 48pk.
 

02-08-2007 om 19:16 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lancia Aurelia B12 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lancia Aurelia B12 1951

02-08-2007 om 19:15 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lancia Aurelia GT B20 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lancia Aurelia GT B20 1955
De GT, die in 1950 uitkwam, was de sportuitvoering van de Aurelia personenwagen.
de wagen was door de beroemde Vittorio Jano ontworpen, had een V6-motor met 1991 en later 2451cc en een in het differentieel ingebouwde versnellingsbak.
de Aurelia GT had een carrosserie van Pinifarina en kon zowel voor het dagelijks gebruik als voor wedstrijddoeleinden worden gebruikt.

02-08-2007 om 19:13 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lancia Aurelia B24 Spider 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lancia Aurelia B24 Spider 1954
Aangespoord door het succes van de Aurelia GT ontwierp Pinifarina een open versie van de wagen die als Aurelia B24 Spider in de showrooms stond.
de sportievere uitvoering heette de America en was te herkennen aan zijn panoramavoorruit.
deze voor zonnige klimaten bestemde wagen was bedoeld voor de racerij.
daarom moesten de zijruiten aan de portieren worden vastgeschroefd, net zoals bij de oude MGs.
Pinifarinas B24 Spider was een uitstekende wagen om lange afstanden mee te rijden .
de auto was comfortabel en snel.
 

02-08-2007 om 19:11 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
01-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daimler Dart SP250 1964.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daimler Dart SP250 1964

de SP250 werd , voor Daimler, in grote aantallen verkocht.
de wagen was pas goed nadat Jaguar de kinderziekten had verholpen.  de Daimler SP250 werd maar sporadisch bij races ingezt, maar was wel een echte sportwagen .
zijn prachtige V8 had een inhoud van 2548cc en een vermogen van 140pk/5800tpm...
 

01-08-2007 om 21:44 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (1)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daimler Dart LHD 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daimler Dart LHD 1964

01-08-2007 om 21:43 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Å koda Tudor 1102 1945
Klik op de afbeelding om de link te volgen Škoda Tudor 1102 1945
De eerste naoorlogse Skodas hadden een wielbasis van 248 en een lengte van 405cm.
met een topsnelheid van 100km/uur waren ze niet snel, maar daarentegen wel ijzersterk.

01-08-2007 om 20:57 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Å koda FELICIA 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Škoda FELICIA 1962
De Octavia vormde de basis voor de Skodas sport wagens, de Felicia.
na 1961 werd dit model Felicia Super genoemd.
de Super had een 1221cc in plaats van een 1089cc motor .
tegen een meerprijs kon de klant ook een Hardtop-uitvoering bestellen.
de Felicia was onverwoestbaar, maar met een top van 130km niet echt een racewagen.

01-08-2007 om 20:55 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1203 Minibus 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 1203 Minibus 1968
De Skoda 1203 werd gebouwd in Vrchlabi.
men kon deze wagen in veel uitvoeringen verkrijgen.
 Er was een Pick-Up, een Van, een Ambulance, en een multipersoons minibus. Je zag ze ook als begrafeniswagen, koelwagen, of brandweerwagen. hij had een motor van  1221cc/47pk .
 De Skoda 1203 bleef in productie tot 1981 .

01-08-2007 om 20:52 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 330 P4 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 330 P4 1967
In wedstrijden was de grootste concurrent van de Ferrari 330 P4 de Ford GT40,  Het waren de zogenaamde oorlogsjaren tussen Ford en Ferrari. Hoewel er gedurende het seizoen 1967 diverse wedstrijden werden gewonen slaagde deze 330 er niet in om ook de prestigieuze 24 uur van Le Mans te winnen. De GT40 ging daar als 1e over de streep, met de 330 P4 op plek 2 en 3.

01-08-2007 om 12:41 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HINO-J494 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Hino J494 1966

01-08-2007 om 12:36 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
31-07-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Land Rover Series I
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Land Rover Series I
De eerste Land Rover werd op 30 april 1948 aan het publiek gepresenteerd tijdens de Amsterdam international motor show (tegenwoordig de AutoRAI). Destijds was er slechts een model, dat pas achteraf - namelijk vanaf de introductie van de series II op 30 april 1958 - aangeduid werd als Series I. Aan de wielbasis van 80 inch die voor dit type gold is de latere gewoonte ontleend om Land Rovers aan te duiden met benamingen als 80", 86", 88" en 109".

In 1954 werd de wielbasis van 80 inch (2032 mm) vergroot naar 86 inch (2184 mm). Ook kwam er een verlengd model beschikbaar met een wielbasis van 107 inch (2718 mm), in eerste instantie slechts in een uitvoering als pick up.

Een volgende wijziging werd doorgevoerd in 1956, toen de beide modellen verlengd werden tot een wielbasis van 88 (2235 mm) respectievelijk 109 inch (2768 mm) om ruimte te scheppen voor de later te introduceren nieuwe benzine- en dieselmotoren.

 

31-07-2007 om 13:53 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Land Rover Series II
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Land Rover Series II
Toenemende concurrentie, onder andere van de in februari 1958 aangekondigde Austin Gipsy, maakte het noodzakelijk om de Series I door een moderner model te vervangen. Op 30 april 1958 - op de dag nauwkeurig 10 jaar na de eerste presentatie van de Series I - werd daarom de Series II geïntroduceerd. Dit model werd gebouwd tot en met 31 augustus 1961.

 

31-07-2007 om 13:51 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Land Rover Series III
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Land Rover Series III
Uiterlijk gezien veranderde er weinig toen de IIa in oktober 1971 opgevolgd werd door de Series III. De wijzigingen hadden vooral te maken met aangescherpte veiligheidseisen. Zo werd intern het dashboard veel ergonomischer. Bovendien werd het met zachte kunststof bekleed. Van buiten werden de voorheen ver uitstekende scharnieren door een plattere versie vervangen. Ook de bevestiging van de neerklapbare voorruit werd om redenen van veiligheid naar binnen verplaatst. De meest zichtbare wijziging was de nieuwe kunststof grille.

In 1979 maakte financiële steun van de Britse regering de ontwikkeling van een nieuw topmodel mogelijk; de "stage one V8". In dat jaar werd de 2.6 liter 6-cilinder benzinemotor vervangen door de 3.5liter V8 benzinemotor zoals deze ook in de Range Rover gebruikt werd. Om ruimte te scheppen voor dit grotere motorblok, kreeg dit model een gewijzigde en vlakkere neus.

 

31-07-2007 om 13:50 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!