Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
05-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chrysler Valiant 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chrysler Valiant 1969

05-10-2007 om 20:48 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Bonneville Special 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Pontiac Bonneville Special 1954

05-10-2007 om 20:46 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford GT 40 1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford GT 40 1966

De Ford GT40 was een sportwagen en viermaal achter elkaar winnaar van de 24 uur van Le Mans, van 1966 tot 1969.
 De auto was gebouwd om langeafstandsraces te winnen van Ferrari, dat Le Mans zesmaal achter elkaar had gewonnen, van 1960 tot 1965.
De GT40 werd genoemd naar de Gran Turismocategorie waarvoor de auto bedoeld was. De eis in deze categorie was een maximale hoogte van 40 inch (1,02 m, gemeten bij het windscherm). Grote Ford V8-motoren (4,7 L en 7 L) werden gebruikt, vergeleken met de Ferrari V12-motoren met een inhoud van 3,0 L of 4,0 L.
De eerste auto's werden gewoon "Ford GT" genoemd. De naam GT40 werd geïntroduceerd met de productie van de standaard Mk 1.

05-10-2007 om 20:45 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge Polara1966
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dodge Polara1966

05-10-2007 om 15:21 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge Polara 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dodge Polara 1967

05-10-2007 om 15:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge Monaco 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dodge Monaco 1974

05-10-2007 om 15:18 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dodge 1980
Klik op de afbeelding om de link te volgen Dodge 1980

05-10-2007 om 15:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
04-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 300 SL
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz 300 SL
In 1952 kwam Mercedes met een sportwagen, de 300SL.
Uit dit model werd de beroemde Gullwing ontwikkeld, die zo werd genoemd vanwege zijn naar boven openslaande portieren.
De 300SL had een zecilindermotor met 2996cc en 215pk/5800tpm.

04-10-2007 om 23:06 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 300 Sl roadster 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz 300 Sl roadster 1957
De meeste klanten voor een 300 SL woonden in Californié.
Mercedes kreeg steeds meer klachten over de hoge temperaturen in de Gullwig .
De auto werd daarom omgebouwd tot Roadster .
Technisch gezien bleef de auto onveranderd.

04-10-2007 om 23:03 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz 230 SL 1963
De opvolger van de 190 SL was de 230 SL.
Opvalend in deze serie was de Hardtop, die al gauw de naam Pagode kreeg.
De cilinderinhoud werd vergroot en het vermogen nam toe van 150 tot 170pk/5750tpm.
Ondanks de grotere motor bleef de carrosserie van de sportcabriolet ongewijzigd.

04-10-2007 om 23:00 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laurin & Klement SG 1915
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Laurin & Klement  SG 1915
Laurin & Klement  begon zich steeds meer in automobielen te interesseren en in 1905 werd al een driewieler geproduceerd.
In 1906 kwam de eerste auto.
In 1908 beëindigde het bedrijf de motorfietsenproductie vrijwel geheel ten gunste van de automobielbouw, hoewel er waarschijnlijk tot in de jaren twintig nog mondjesmaat motorfietsen zijn geproduceerd.
Door de fusie met Škoda in 1925, verdween de merknaam Laurin & Klement.
In 1996 is de naam Laurin & Klement (L&K) teruggekeerd, als uitvoeringsindicatie.

 

04-10-2007 om 16:10 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laurin & Klement L Sport 1917
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Laurin & Klement  L Sport 1917

Vaclav Klement en Vaclav Laurin begonnen in 1896 een werkplaats waar fietsen werden gerepareerd.
In 1905 werd een eerste auto gepresenteerd, onder de naam Laurin & Klement.
In 1912 nam Laurin & Klement de RAF-autofabriek over.
Om de positie na de eerste Wereldoorlog op de binnenlandse markt te versterken fuseerde het bedrijf in 1925 met Skoda.
Tot 1928 werden de autos verkocht als Laurin & Klement-Skoda.
Daarna verdween de toevoeging Laurin & Klement.
Daarmee werd een roemrucht merk definitief van de markt verdwenen

04-10-2007 om 16:07 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 450 1925
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 450 1925
Nadat Skoda in 1925 het automerk Laurin & Klement had overgenomen ontstond de Laurin-Klement-Skoda

04-10-2007 om 16:01 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 422 1932
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 422 1932
In 1933 presenteerde Skoda de Skoda 422 .
De auto werd aangedreven door een kleine 20pk viercilindermotor met een inhoud van 995cc.
Het chassis van de wagen bestond uit een enkele centrale buis, net zoals in de Tatra.
De achterwielen waren aan pendelassen bevestigd.

04-10-2007 om 15:59 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
03-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 637 1937
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 637 1937

03-10-2007 om 21:44 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Popular 995 1940
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda Popular 995 1940

De Škoda 995 Popular werd in de tweede helft van de jaren ´30 een legende. De kleine, lichte (650 kilo) auto, haalde een snelheid van 80 kn/u en een verbruik van 7,5 liter per 100 km.

 

03-10-2007 om 21:42 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1200 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 1200 1953
De komst van de Škoda 1200, een vierdeurs sedan met plaats voor vijf personen, betekende een omslag. Het was de eerste Škoda met een zelfdragende carrosserie die geschikt was voor grotere productieseries. Dankzij zijn ronde vormen, verzonden portiergrepen, hellende voorruit, naar voren openende portieren en een grote bagageruimte was het destijds een moderne verschijning.

03-10-2007 om 21:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Felicia 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda Felicia 1964

In 1959 kregen alle Škoda personenwagens een nieuwe vooras met schroefveren en telescopische schokdempers en werden geïntroduceerd als nieuwe modellen. 

 

03-10-2007 om 15:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1000MB 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda 1000MB 1964

De eerste prototypes van een compleet nieuw model werden ontwikkeld in 1956, en werden in 1964 aan het publiek gepresenteerd als de Škoda 1000 MB. Voor de produktie van de 1000 MB werd in Mlada Boleslav, naast de oude fabriek,  een geheel nieuwe produktie locatie gebouwd. 
De nieuwe Škoda had een watergekoelde vier-cylinder motor met een inhoud van 988 cc en een vermogen van 45 pk. De motor lag achterin de auto.

 

03-10-2007 om 15:12 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1203 Bus 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda 1203  Bus 1969

 In 1968 werd de Skoda 1203 Minibus gepresenteerd. Hij werd gebouwd in Vrchlabi, en was in veel uitvoeringen verkrijgbaar. Er was een pick-up, een Van, een Ambulance, en een multipersoons minibus. Je zag ze ook als begrafeniswagen, koelwagen, of brandweerwagen. De motor was de bekende, betrouwbare 1221cc/47pk machine, die Skoda al een tijd zo trouw had gediend. De Skoda 1203 zou vele jaren in productie blijven. Pas in 1981 werd de productie gestopt.

03-10-2007 om 15:09 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!