De Audi R8 is ontwikkeld voor gebruik op het circuit. Het is een speciaal voor de enduranceraces ontwikkelde sportwagen. Dit worden ook wel de prototypes genoemd. De R8 is voorzien van een 3,6l V8 benzinemotor met turbo, die, afhankelijk van de race, een vermogen heeft tussen de 500 en 600 pk. In 1999 reed de R8 zijn/haar eerste race op het circuit van Sebring in Amerika, zonder veel succes. In 2000 na enkele modificaties werd de R8 een geduchte tegenstander. Tussen 2000 en 2005 won de R8 diverse races, waaronder de 24 uur van Le Mans (2000, 2001, 2002, 2004 en 2005) In de American Le Mans Series (ALMS) behaalde de R8 bij 79 starts maar liefst 62 overwinningen. Het is een van de meest succesvolle lange-afstandsraceauto's uit de (recente) geschiedenis.
Brabham BT 44B 1975 In 1975 zijn de verwachtingen van Brabham hooggespannen. Ondanks de twee successen die behaald zijn door het duo Carlos Pace & Carlos Reutemann kan de BTt44 niets doen tegen de oppermachtige Ferrari en zijn twaalfcilinder boxermotor. Het team van Ecclestone heeft dus een sterkere motor nodig. Die vinden ze aan het eind van het seizoen in de twaalfcilindermotor van Alfa Romeo.
Jordan 191 1991 Het Jordan Formule 1 team is in de jaren '80 ontstaan toen Eddie Jordan zijn eigen team stichtte en actief was in de Formule 3. In 1991 maakte Jordan bekend mee te zullen doen aan het wereldkampioenschap. Het team debuteerde geweldig met een 5e plaats bij de constructeurs in hun eerste seizoen. 1991 was ook het seizoen waarin Michael Schumacher zijn debuut maakte in de Formule 1, bij het team van Jordan. Hij was echter na 1 race vertrokken naar Benetton. Eddie Jordan hoopte in 1992 de stijgende lijn te kunnen voortzetten, maar dit pakte anders uit. Door een lager budget was Jordan genoodzaakt gebruik te maken van de zwakke en onbetrouwbare Yamaha motor. Daarbij kwam nog eens dat het chassis ook tegen viel, waardoor goede prestaties uitbleven.
In 1990 kwam ontwerper Postlethwaite met een revolutionaire nieuwe auto. De neus van de Tyrrell 019 lag hoger dan normaal zodat de luchtstroom onder de auto bevorderd werd. Deze techniek zou later massaal worden overgenomen door andere teams.
Lotus Ford 107B 1993 Het avontuur van Lotus in de formule 1 dat begint in 1958 en leid tot het winnen van talrijke wereldtitels, wordt afgesloten in 1994. De stijgende kosten en het gebrek aan een officiéle motor (al kon Lotus in 1994 beschikken over een Mugen-Honda V10 motor) om te stoppen . Met Lotus verdwijnt een team dat meer dan andere bijna twintig jaar lang de ontwikkeling van de formule 1 beinvloed heeft.
Buick Century 46C 1957 De Century leek sprekend op de Buick Special. Hij was te herkennen aan zijn vier portholes in de spatborden. De V8 had een inhoud van 5957cc en leverde 253pk bij 4400 toeren per minuut. Van de 65.964 Centurys die Buick in 1957 verkocht waren er 10.186 als stationcar uitgevoerd.
Pontiac Star Chief 1957 Nieuw in het modeljaar 1954;de Starchief. Het model kon alleen maar worden geleverd met een achtcilindermotor en een 5cm langere wielbasis ( 315 in plaats van 310cm ) . De schakeling werd verzorgd door een driebak of een Hydramatic-automaat. In totaal werden er 13.510 cabrios gebouwd
Nash Rambler 1954 In 1950 bracht Nash voor het éérst een auto op de markt die men later zou betitelen als Compact Car . Deze Rambler had een lengte van slechts 448cm en was dus 63cm korter dan de statesman, de tot dan toe kleinste Nash. Toen Rambler in 1956 een eigen merk werd, was hij al tot 505cm geroeid.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.