De 300ZX was de opvolger van Nissans tweede generatie Z's, oftewel de 280ZX, niet te verwarren met de 280Z. De Z-auto kreeg een volledig nieuw ontwerp en werd voorzien van extra luxe. Daarnaast werd de auto uitgerust met Nissans nieuwe 3,0 liter V6-motor, in 170 pk en 228 pk turbo-uitvoering. Deze 300ZX was leverbaar in drie carrosseriestijlen.
De auto had een lengte van 441 cm (korte wielbasis) of 460,5 cm (lange wielbasis), was 172,5 cm breed en 126 cm hoog. Het totaalgewicht was 1435 kg.
Er kwamen twee speciale edities van de Z31 op de markt. De eerste in 1984 ter ere van het 50-jarige bestaan van het bedrijf. De andere speciale editie, de "Shiro Special" (SS), werd uitgebracht in 1988 en was alleen verkrijgbaar in parelwit (Shiro is Japans voor "wit").
Super GT De Super GT is een tourwagenkampioenschap in Japan dat sinds 1994 bestaat. De coureurs die hier meedoen of meededen zien deze klasse als een stap naar de Formule 1, Ralf Schumacher en Pedro de la Rosa hebben in deze klasse geracet.
De auto De auto's worden in twee klasses onderverdeeld: GT500 en de GT300. De GT500 auto's hebben niet meer dan 500pk en de auto's in de GT300 klasse hebben niet meer dan 300pk.
GT300 De GT300 wordt gedomineerd door Porsche met de Porsche 911 GT3. Japanse automerken doen ook mee net zoals de exotische merken Vemac en ASL. De GT300 heeft meer regels dan de GT500, de auto's die meedoen zijn bijna standaard.
VW 181 Thing 2 1973.. Behalve door burgers werd de VW 181 ook gekocht door het Duitse leger: 15.250 exemplaren voor de koerierdiensten en nog eens 1000 exemplaren voor de grenswacht. De autos werden ook geéxporteerd naar de VS en andere landen.
Van 1969 tot 1979 produceerde VW 90.883 exemplaren van de VW 181 met een open vierdeurs carrosserie, die gebaseerd was op de Kever. De aandrijving van de achterwielen kwam van een 1493cc 4-cilinderboxermotor achterin (44pk bij 4000tpm),na Augustus 1970 gewijzigd in 1584cc. Hij had een topsnelheid van 121km.
De Mercedes 250 SL is de krachtigere broer van de Mercedes 230 SL en werd gebouwd tussen 1966 en 1968. De tijdloze, strakke vormgeving die werd ingezet met de Mercedes 300 SE sedan in 1961 werd voortgezet in de 230/ 250/ 280 SL serie; volgens velen nog altijd de mooiste klassieke Mercedessen sinds de zestiger jaren. De 250 SL kenmerkt zich door een zeer verfijnd, levendig, rijgedrag en de zeer goede constructieve en technische bouwkwaliteit. Daarnaast biedt de auto veel ruimte, comfort en praktisch gebruiksgemak. De open twee persoons roadster kan worden voorzien van een hardtop waardoor de auto veranderd in een gesloten coupé. De Mercedes-Benz 230/ 250/ 280 SL serie kreeg de bijnaam "Pagode" vanwege de vormgeving van de raampartijen van de hardtop. ..
Technische gegevens
6 cilinder lijnmotor cilinderinhoud: 2496 cc. benzine-injectie vermogen: ca. 158 pk. bij 5750 tpm. topsnelheid: >190 km/u.
NSU 1000 TT 1965 In de TT stond een 1177cc viercilindermotor met 65pk. Wat de Mini Cooper betekende voor de Engelsen, de Gordini voor de Fransen en de Fiat Abarth voor de Italianen, was de NSU 1000 TT voor de Duitse kopers.
De Audi R8 is ontwikkeld voor gebruik op het circuit. Het is een speciaal voor de enduranceraces ontwikkelde sportwagen. Dit worden ook wel de prototypes genoemd. De R8 is voorzien van een 3,6l V8 benzinemotor met turbo, die, afhankelijk van de race, een vermogen heeft tussen de 500 en 600 pk. In 1999 reed de R8 zijn/haar eerste race op het circuit van Sebring in Amerika, zonder veel succes. In 2000 na enkele modificaties werd de R8 een geduchte tegenstander. Tussen 2000 en 2005 won de R8 diverse races, waaronder de 24 uur van Le Mans (2000, 2001, 2002, 2004 en 2005) In de American Le Mans Series (ALMS) behaalde de R8 bij 79 starts maar liefst 62 overwinningen. Het is een van de meest succesvolle lange-afstandsraceauto's uit de (recente) geschiedenis.
Brabham BT 44B 1975 In 1975 zijn de verwachtingen van Brabham hooggespannen. Ondanks de twee successen die behaald zijn door het duo Carlos Pace & Carlos Reutemann kan de BTt44 niets doen tegen de oppermachtige Ferrari en zijn twaalfcilinder boxermotor. Het team van Ecclestone heeft dus een sterkere motor nodig. Die vinden ze aan het eind van het seizoen in de twaalfcilindermotor van Alfa Romeo.
Jordan 191 1991 Het Jordan Formule 1 team is in de jaren '80 ontstaan toen Eddie Jordan zijn eigen team stichtte en actief was in de Formule 3. In 1991 maakte Jordan bekend mee te zullen doen aan het wereldkampioenschap. Het team debuteerde geweldig met een 5e plaats bij de constructeurs in hun eerste seizoen. 1991 was ook het seizoen waarin Michael Schumacher zijn debuut maakte in de Formule 1, bij het team van Jordan. Hij was echter na 1 race vertrokken naar Benetton. Eddie Jordan hoopte in 1992 de stijgende lijn te kunnen voortzetten, maar dit pakte anders uit. Door een lager budget was Jordan genoodzaakt gebruik te maken van de zwakke en onbetrouwbare Yamaha motor. Daarbij kwam nog eens dat het chassis ook tegen viel, waardoor goede prestaties uitbleven.
In 1990 kwam ontwerper Postlethwaite met een revolutionaire nieuwe auto. De neus van de Tyrrell 019 lag hoger dan normaal zodat de luchtstroom onder de auto bevorderd werd. Deze techniek zou later massaal worden overgenomen door andere teams.
Lotus Ford 107B 1993 Het avontuur van Lotus in de formule 1 dat begint in 1958 en leid tot het winnen van talrijke wereldtitels, wordt afgesloten in 1994. De stijgende kosten en het gebrek aan een officiéle motor (al kon Lotus in 1994 beschikken over een Mugen-Honda V10 motor) om te stoppen . Met Lotus verdwijnt een team dat meer dan andere bijna twintig jaar lang de ontwikkeling van de formule 1 beinvloed heeft.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.