De nieuwe L&K 100, die de geïntroduceerd werd in 1923, had een klassiek ontworpen chassis en een SV viercylinder motor met een inhoud van 1771 cc.
De 100 en additionele modellen (105, 110 and 120) waren topkwaliteit middenklassers met een veelbelovende toekomst. Laurin & Klement zagen echter met lede ogen aan dat de Tsjechische concurrenten hun kleine modellen, zoals de Praga Alfa en de Tatra 11, erg goed verkochten.
Het succes van de aangepaste roadster in de Rally van Monte Carlo in 1936 was voor de fabriek aanleiding om een serie van 70 koda´s Popular Sport Monte Carlo te maken.
Cord L-29 1930 Cord was een Amerikaans automerk van 1929 tot 1932 en van 1936 tot 1937, dat gemaakt werd door de Auburn Automobile Company.
De eerste auto was de Cord L-29, een van de eerste auto's met voorwielaandrijving. Hoewel hierdoor de auto lager bij de grond kon worden gebouwd, wat de wegligging ten goede kwam, ging het wel ten koste van het vermogen. Met de 289 cid (4747 cc) grote 8 cilinder motor die 125 pk produceerde duurde het bijna 30 seconden om van 0 tot 100 te accelereren. Twee maanden na de introductie stortte de beurs van New York in en daardoor zijn er van de L-29 nooit veel verkocht. De productie werd begin 1932 gestaakt.
Wanderer 25 1936 Dr.Ferdinand Porsche ontwikkelde in opdracht van Wanderer een compressormotor voor een sportwagen , de Wanderer 25 , maar de motor bleek helaas niet erg betrouwbaar en daarom werden er slechts 250 stuks van verkocht.
Hispano Suiza V-12 1934 Baron De Rothschild werd in 1934 eigenaar van een Hispano Suiza V-12. Tussen 1931 en 1938 werden slechts 120 autos voorzien van een V12 motor.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.