De Ferrari 125 S is de allereerste Ferrari en debuteerde in 1947. Al snel volgde de eerste raceoverwinning, het begin van een lange reeks triomfen. Ferrari heeft in de loop der jaren onder andere de volgende overwinningen op zijn naam staan: stratenraces als de Mille Miglia en Targa Florio, langeafstandsraces als Le Mans en natuurlijk de Formule 1. In de grandprix behaalde Ferrari sinds 1951 meer overwinningen dan ieder ander team.
Motor type 1497cc, 12 cylinders, 24 kleppen; Vermogen 118 PK bij 6800 toeren/min; Versnelling 5 bak, handgeschakeld; Gewicht 750 kilo; Topsnelheid 155 kilometer per uur; 0-100 Km/uur 8 seconden.
In 1955 kwam de Giulietta Saloon in omloop, een sportieve sedan die niet overdreven duur was. Het werd een wagen die praktisch was voor alledaags gebruik, maar de eigenschappen van een sportieve coupé behield. In oktober 1955 werd de Giulietta Spider voorgesteld, een cabriolet gebaseerd op de Giulietta Sprint maar met een kortere wielbasis.
MGA Roadster 1957 Syd Enevers meesterlijke constructie had een moeilijke geboorte, Leonard Lord, een echte Austin-man en sinds de oprichting van BMC de grote baas, heeft de productie lang weten tegen te houden. Het is er, gelukkig voor zo veel fans, toch van gekomen want met de MGA begon een nieuw tijdperk in de geschiedenis van de sportwagen. Deze wagen biedt het oprechte sportieve gevoel van een Engelse roadster. Wie dat spartaanse niet belieft, kan beter een B kopen. Voor wie dat wel wil maar dan met vast dak, is er de coupé-versie van de A.
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 4 Cilinderinhoud: 1489, 1588 en 1622 Vermogen: 68/5500, 72/5600 en 90/5500 Topsnelheid: 155-165 Chassis: afzonderlijk chassis Productiejaar: 1955-1959, 1959-1961 en 1961-1962 Productieaantallen: 58.750, 31.501 en 8.719 (incl. coupés)
Hoe kon MG een sportwagen bouwen met een zelfdragende carrosserie, met een ruim interieur en dan nog met draairaampjes in de echte portieren? De Amerikanen voor wie de wagen hoofdzakelijk bestemd was, stoorde het minder en ze kochten de auto volop, zelfs in 1980 nog toen de B hoog op zijn wielen stond, omgeven door lelijke zwarte bumpers, die nodig waren om aan de eisen van Washington te kunnen voldoen. Die modellen met rubber bumpers brengen tegenwoordig een kwart minder op dan de chroom-typen (vermelde prijzen). Door import uit de VS staan er nu veel te koop.
De nieuwe L&K 100, die de geïntroduceerd werd in 1923, had een klassiek ontworpen chassis en een SV viercylinder motor met een inhoud van 1771 cc.
De 100 en additionele modellen (105, 110 and 120) waren topkwaliteit middenklassers met een veelbelovende toekomst. Laurin & Klement zagen echter met lede ogen aan dat de Tsjechische concurrenten hun kleine modellen, zoals de Praga Alfa en de Tatra 11, erg goed verkochten.
Het succes van de aangepaste roadster in de Rally van Monte Carlo in 1936 was voor de fabriek aanleiding om een serie van 70 koda´s Popular Sport Monte Carlo te maken.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.