Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
16-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 125 S 1947
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari 125 S 1947

De Ferrari 125 S is de allereerste Ferrari en debuteerde in 1947. Al snel volgde de eerste raceoverwinning, het begin van een lange reeks triomfen. Ferrari heeft in de loop der jaren onder andere de volgende overwinningen op zijn naam staan: stratenraces als de Mille Miglia en Targa Florio, langeafstandsraces als Le Mans en natuurlijk de Formule 1. In de grandprix behaalde Ferrari sinds 1951 meer overwinningen dan ieder ander team.

Motor type 1497cc, 12 cylinders, 24 kleppen;
Vermogen 118 PK bij 6800 toeren/min;
Versnelling 5 bak, handgeschakeld;
Gewicht 750 kilo;
Topsnelheid 155 kilometer per uur;
0-100 Km/uur 8 seconden.

16-10-2007 om 08:36 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Giulietta Spyder 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo Giulietta  Spyder 1958

In 1955 kwam de Giulietta Saloon in omloop, een sportieve sedan die niet overdreven duur was. Het werd een wagen die praktisch was voor alledaags gebruik, maar de eigenschappen van een sportieve coupé behield. In oktober 1955 werd de Giulietta Spider voorgesteld, een cabriolet gebaseerd op de Giulietta Sprint maar met een kortere wielbasis.

 

16-10-2007 om 08:34 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
15-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Healey 300MK II 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Healey 300MK II  1963

15-10-2007 om 22:25 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MGA Roadster 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen MGA Roadster 1957
Syd Enevers meesterlijke constructie had een moeilijke geboorte, Leonard Lord, een echte Austin-man en sinds de oprichting van BMC de grote baas, heeft de productie lang weten tegen te houden. Het is er, gelukkig voor zo veel fans, toch van gekomen want met de MGA begon een nieuw tijdperk in de geschiedenis van de sportwagen. Deze wagen biedt het oprechte sportieve gevoel van een Engelse roadster. Wie dat spartaanse niet belieft, kan beter een B kopen. Voor wie dat wel wil maar dan met vast dak, is er de coupé-versie van de A.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1489, 1588 en 1622 Vermogen: 68/5500, 72/5600 en 90/5500
Topsnelheid: 155-165 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1955-1959, 1959-1961 en 1961-1962 Productieaantallen: 58.750, 31.501 en 8.719 (incl. coupés)
 

15-10-2007 om 22:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG B 1967.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG B  1967.

Hoe kon MG een sportwagen bouwen met een zelfdragende carrosserie, met een ruim interieur en dan nog met draairaampjes in de echte portieren? De Amerikanen voor wie de wagen hoofdzakelijk bestemd was, stoorde het minder en ze kochten de auto volop, zelfs in 1980 nog toen de B hoog op zijn wielen stond, omgeven door lelijke zwarte bumpers, die nodig waren om aan de eisen van Washington te kunnen voldoen. Die modellen met rubber bumpers brengen tegenwoordig een kwart minder op dan de chroom-typen (vermelde prijzen). Door import uit de VS staan er nu veel te koop.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1798 Vermogen: 94/5500
Topsnelheid: 172 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1962-1980 Productieaantallen: 387.259
 

15-10-2007 om 22:23 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG B 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG B 1965

15-10-2007 om 22:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Safari 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Safari 1976

15-10-2007 om 08:42 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldsmobile Super 88 Fiesta 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile Super 88 Fiesta 1958

15-10-2007 om 08:40 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Chieftain 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Chieftain 1957

15-10-2007 om 08:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
14-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Laurentian 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Laurentian 1958

14-10-2007 om 20:54 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Pathfinder 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Pathfinder 1958

14-10-2007 om 20:53 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Super Chief 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Super Chief 1957

14-10-2007 om 16:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Star Chief 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Star Chief 1957

14-10-2007 om 16:19 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Strato Chief 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Strato Chief 1958

14-10-2007 om 16:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 445 - 1923
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda 445 - 1923

De L&K M modellen werden gezien als luxe automobielen. deze auto´s werden aangedreven door een viercylinder, 4713 cc motor met 50 pk.

Een aantal voorbeelden van innovaties van dit tijdperk waren dynamo verlichting, elektrische starters en, op verzoek van de klant, stalen velgen.

 

14-10-2007 om 16:16 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Hispano-Suiza - 1924
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda Hispano-Suiza - 1924

De nieuwe L&K 100, die de geïntroduceerd werd in 1923, had een klassiek ontworpen chassis en een SV viercylinder motor met een inhoud van 1771 cc.

De 100 en additionele modellen (105, 110 and 120) waren topkwaliteit middenklassers met een veelbelovende toekomst. Laurin & Klement zagen echter met lede ogen aan dat de Tsjechische concurrenten hun kleine modellen, zoals de Praga Alfa en de Tatra 11, erg goed verkochten.

 

14-10-2007 om 16:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Rapid MC - 1937
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda Rapid MC - 1937

Het succes van de aangepaste roadster in de Rally van Monte Carlo in 1936 was voor de fabriek aanleiding om een serie van 70 Škoda´s Popular Sport – Monte Carlo te maken.

 

14-10-2007 om 12:19 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Popular 1100 OHV - 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Popular 1100 OHV - 1938

14-10-2007 om 12:18 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Rapid 1500 OHV - 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Rapid 1500 OHV - 1939

14-10-2007 om 12:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (1)
13-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buick Roadmaster 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen Buick Roadmaster 1946

De Buick Roadmaster was de duurste wagen in 1946.
Zijn achtcilindermotor had een inhoud  van 5249cc en leverde 145pk/3600tpm.

13-10-2007 om 23:15 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!