Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
02-11-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Mercedes 180 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Mercedes 180 1955

02-11-2007 om 21:09 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moskvitch 402 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Moskvitch 402 1951

02-11-2007 om 21:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
29-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lincoln Cosmopolitan 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lincoln Cosmopolitan 1951
Dit model verving in 1949 de Continental.
De V8 motor had een inhoud van 5520cc en een vermogen van 154pk/3600tpm.

29-10-2007 om 22:38 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 410 SuperAmerica Coupé 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 410 SuperAmerica Coupé  1959
De 82 verkochte Superamericas kunnen worden verdeeld in 35 wagens van het type 410 en 47 die als 400 Superamerica een klant vonden .
Ook deze wagens waren alleen op bestelling geleverd.

29-10-2007 om 22:36 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin A40 Farina Mk-II Coupe 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Austin A40 Farina Mk-II Coupe 1961
Pinin Farina tekende de koets voor de A40 Farina .
Zijn 948cc viercilinder leverde 35pk/4250tpm.
Daarmee haalde de auto een top van 110km per uur.
Het kofferdeksel was een derde deur en omdat de rugleuning van de achterbank omgeklapt kon worden , bood de wagen veel ruimte.

29-10-2007 om 22:34 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
28-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lincoln Premiere1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lincoln Premiere1956

De Premiere was een nieuw model dat in 1956 tussen de goedkope Capri en de dure , nieuwe Continental Mark 2 was geplaatst.
De V8 motor had inmiddels een inhoud van 6031cc en leverde 304pk.

28-10-2007 om 22:12 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldsmobile Super 88 Holiday Coupe 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile Super 88 Holiday Coupe 1958

28-10-2007 om 22:10 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercury Monterey 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercury Monterey 1955

28-10-2007 om 22:09 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
25-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Tomaso Pantera GT5 S 1973.
Klik op de afbeelding om de link te volgen De Tomaso Pantera GT5 S 1973.
De Tomaso Pantera ontstond op de tekentafel van Tom Tjaarda die op dat moment voor Carrozzeria Ghia werkte.
De middenmotor, een Ford V8 met 5796cc, kon in verschillende stadia van Tuning worden geleverd.

25-10-2007 om 12:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Tomaso Pantera GT5 S 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen De Tomaso Pantera GT5 S 1973

25-10-2007 om 12:29 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Tomaso Pantera 1967.
Klik op de afbeelding om de link te volgen De Tomaso Pantera 1967.

25-10-2007 om 12:28 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Tomaso Pantera 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen De Tomaso Pantera 1967

25-10-2007 om 12:26 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
24-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Spitfire 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph Spitfire 1977

24-10-2007 om 21:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (9 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 250 GTE 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari  250 GTE 1960
Tot in de jaren zestig was Ferrari steeds tevreden geweest met productieaantallen die tussen de 100 en 300 lagen.
Voor een 2+2 was dus wel degelijk belangstelling!

24-10-2007 om 21:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 250 gt lusso Berlinetta 1962
Voor diegenen die graag een snelle SWB Berlinetta wilden, maar toch iets meer comfort verwachten, werd de 250GT Lusso Berlinetta ontworpen.
Zijn 2953cc V12 motor leverde 240pk/7500tpm.
Dit was voldoende voor een top van 220km

24-10-2007 om 21:19 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
23-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holden FB 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Holden FB  1960

De FB was 140mm langer dan de FC en ook zwaarder. Het vermogen van de 2,26 l 6-in-lijn Grey Motor steeg licht, maar de prestaties van de auto gingen toch iets achteruit. De FB kreeg een Amerikaans geïnspireerd dashboard, een groter glasoppervlak, een langere en lagere motorkap en een paar nieuwe opties op de optielijst. De Specials kregen ook meer chroom.

Er stonden deze keer zes modellen in de catalogus. De Business Sedan was geschrapt. Intussen was ook concurrentie op komst voor Holden, dat nog steeds ijzersterk stond in Australië. Twee weken na de FB-serie lanceerde Ford Australië haar XK Falcon.

In totaal werden 174.747 Holdens uit de FB-serie geproduceerd. Daarvan waren 161.939 exemplaren voor de Australische markt bestemd. 3256 stuks werden geëxporteerd en 9552 stuks gingen als Complete Knocked Down kit het land uit. De FB werd gebouwd tot mei 1961.

 


 

23-10-2007 om 21:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holden FC 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Holden FC 1958

23-10-2007 om 21:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holden FE 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Holden FE 1956

Midden 1956 introduceerde Holden de volledig hertekende FE-serie. Bijna een jaar later, in 1957, volgde de eerste stationwagen van het merk. Deze variant kwam er van de Standard en van de Special. In 1958 volgde de FC-facelift waarbij de Sedan en de Station Sedan tegelijk geïntroduceerd werden.

 

23-10-2007 om 21:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
22-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar Xke 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar Xke 1961
Na dertien jaar had Jaguar behoefte aan een nieuwe, moderne sportwagen. In maart 1961 kwam men fantastisch voor de dag met de nieuwe E-Type op de autotentoonstelling van Genève.

 

22-10-2007 om 21:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Isar T700 1961.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Isar T700 1961.

22-10-2007 om 21:23 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!