Ferrari 410 SuperAmerica Coupé 1959 De 82 verkochte Superamericas kunnen worden verdeeld in 35 wagens van het type 410 en 47 die als 400 Superamerica een klant vonden . Ook deze wagens waren alleen op bestelling geleverd.
Austin A40 Farina Mk-II Coupe 1961 Pinin Farina tekende de koets voor de A40 Farina . Zijn 948cc viercilinder leverde 35pk/4250tpm. Daarmee haalde de auto een top van 110km per uur. Het kofferdeksel was een derde deur en omdat de rugleuning van de achterbank omgeklapt kon worden , bood de wagen veel ruimte.
De Premiere was een nieuw model dat in 1956 tussen de goedkope Capri en de dure , nieuwe Continental Mark 2 was geplaatst. De V8 motor had inmiddels een inhoud van 6031cc en leverde 304pk.
De Tomaso Pantera GT5 S 1973. De Tomaso Pantera ontstond op de tekentafel van Tom Tjaarda die op dat moment voor Carrozzeria Ghia werkte. De middenmotor, een Ford V8 met 5796cc, kon in verschillende stadia van Tuning worden geleverd.
Ferrari 250 GTE 1960 Tot in de jaren zestig was Ferrari steeds tevreden geweest met productieaantallen die tussen de 100 en 300 lagen. Voor een 2+2 was dus wel degelijk belangstelling!
Ferrari 250 gt lusso Berlinetta 1962 Voor diegenen die graag een snelle SWB Berlinetta wilden, maar toch iets meer comfort verwachten, werd de 250GT Lusso Berlinetta ontworpen. Zijn 2953cc V12 motor leverde 240pk/7500tpm. Dit was voldoende voor een top van 220km
De FB was 140mm langer dan de FC en ook zwaarder. Het vermogen van de 2,26 l 6-in-lijn Grey Motor steeg licht, maar de prestaties van de auto gingen toch iets achteruit. De FB kreeg een Amerikaans geïnspireerd dashboard, een groter glasoppervlak, een langere en lagere motorkap en een paar nieuwe opties op de optielijst. De Specials kregen ook meer chroom.
Er stonden deze keer zes modellen in de catalogus. De Business Sedan was geschrapt. Intussen was ook concurrentie op komst voor Holden, dat nog steeds ijzersterk stond in Australië. Twee weken na de FB-serie lanceerde Ford Australië haar XK Falcon.
In totaal werden 174.747 Holdens uit de FB-serie geproduceerd. Daarvan waren 161.939 exemplaren voor de Australische markt bestemd. 3256 stuks werden geëxporteerd en 9552 stuks gingen als Complete Knocked Down kit het land uit. De FB werd gebouwd tot mei 1961.
Midden 1956 introduceerde Holden de volledig hertekende FE-serie. Bijna een jaar later, in 1957, volgde de eerste stationwagen van het merk. Deze variant kwam er van de Standard en van de Special. In 1958 volgde de FC-facelift waarbij de Sedan en de Station Sedan tegelijk geïntroduceerd werden.
Jaguar Xke 1961 Na dertien jaar had Jaguar behoefte aan een nieuwe, moderne sportwagen. In maart 1961 kwam men fantastisch voor de dag met de nieuwe E-Type op de autotentoonstelling van Genève.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 63 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.