Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
22-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar Xke 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar Xke 1961
Na dertien jaar had Jaguar behoefte aan een nieuwe, moderne sportwagen. In maart 1961 kwam men fantastisch voor de dag met de nieuwe E-Type op de autotentoonstelling van Genève.

 

22-10-2007 om 21:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Isar T700 1961.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Isar T700 1961.

22-10-2007 om 21:23 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Isar T700 1961

22-10-2007 om 21:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jawa Minor II 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jawa Minor II  1946 (AERO MINOR)

Verbazingwekkend, net als de nieuwe motorfiets, was de nieuwe auto van Jawa. De Jawa Minor II, net als de Springer tijdens de oorlog ontworpen, was gereed in de herfst van 1945 en ging het volgende jaar in produktie. Het chassis was zelfdragend en had onafhankelijke voorwielophanging met dwarsgeplaatste bladveren. Het motorblok was een watergekoelde 2 takt twin met omkeerspoeling, inhoud van 615 cc (70 x 80) 20 pk (14,7 kW) bij 3500 t.p.m., kompressieverhouding 6 : 1. Deze keer was het motorblok in de lengte geplaatst voor de vooras en dreef natuurlijk de voorwielen aan. De karburateur was een Solex 30 AHR, starten ging middels een startmotor. De motor had een enkelvoudige droge platenkoppeling en een 4 versnellingsbak met de versnellingspook in het dashboard. Verder was de auto uitgerust met hydraulische remmen. De brandstof was mengsmering, in een verhouding van 1 : 30. Lengte van 4000 mm, breedte 1400 mm, hoogte 1485 mm en een grondspeling van 175 mm. De gebruikte bandenmaat was 5.00 - 16. De Minor woog 690 kg, de max. snelheid was 90 km/u en het brandstofverbruik 7,5-8,5 l/100 km. Opvallend was de gestroomlijnde 4 zitter karrosserie met 2 deuren in de basis uitvoering. De ontwerper was Zdenek Kejval, later hoofd van de technologische afdeling van Skoda, Mlada Boleslav.

22-10-2007 om 21:18 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (16 Stemmen)
>> Reageer (0)
19-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Rallye 2 1973.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Simca Rallye 2 1973.

19-10-2007 om 19:19 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Rallye 2 1973
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Simca Rallye 2 1973

In 1961 wordt de Simca 1000 geïntroduceerd, een functioneel vierdeurs blokkendoosje met een nieuw ontwikkelde motor van 944 cc achterin. De Simca 1000 wordt een groot succes en blijft maar liefst 17 jaar in productie. Er worden ruim 1,9 miljoen exemplaren van gemaakt. De Simca 1000 kent eigenlijk twee levens. Oorspronkelijk is het vooral een eenvoudige kleine gezinsauto, die veel te bieden heeft voor een bescheiden prijs. Maar vanaf 1970 wordt de 1000 in de diverse Rallye-uitvoeringen (met 1118 en 1294 cc) vooral populair bij sportieve automobilisten en coureurs die voor weinig geld veel pk's en een uitstekende handelbaarheid tot hun beschikking krijgen. De Simca's Rallye 1, 2 en 3 oogsten veel succes op vele circuits en zijn jarenlang heersers in hun klasse. In Frankrijk wordt het Simca Racing Team (SRT) opgericht, dat voor wel 10.000 jonge coureurs de weg opent naar het circuit.

 

19-10-2007 om 19:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldsmobile Super 88 Convertible 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile Super 88 Convertible 1957
In 1954 zijn er in Amerika nog geen 200.000 cabriolets gemaakt. Dat is slechts 3 procent van de gehele productie. De Super 88 met zijn panoramische voorruit is een van de snelste open Olds tot dan toe. Maar omdat cabrio's niet langer 'in' zijn, koopt de klant liever de Holiday-coupé met bijna dezelfde lijnen maar dan gesloten. Op één convertible werden zeven hardtop coupés verkocht. Die zeldzaamheid maakt ze tegenwoordig echter niet duur, want een open auto is per definitie duurder.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: V8
Cilinderinhoud: 5314 Vermogen: 187/4000
Topsnelheid: 165 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1954-1957 Productieaantallen: 32.148
 

19-10-2007 om 19:16 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 901 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche 901 1963

Op 12 september 1963 werd door Porsche het model 901 voor het eerst getoond aan het publiek op de autosalon van Frankfurt. Het nummer moest echter worden veranderd omdat Peugeot het merkrecht claimde op alle automodelnummers bestaande uit drie cijfers met een nul in het midden. Gekozen werd toen voor 911. De Porsche 911 kwam in 1964 op de markt met een 2.0 liter luchtgekoelde 6 cilinder motor die achterin was geplaatst en 130 PK leverde. Hiermee kon de 911 in 8,9 seconden optrekken van 0 tot 100 km/u.

 

19-10-2007 om 19:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plymouth Valiant 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Plymouth Valiant  1960

19-10-2007 om 19:12 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
18-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plymouth Belvedere 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Plymouth Belvedere 1957

18-10-2007 om 21:03 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plymouth Baracuda 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Plymouth Baracuda 1970

18-10-2007 om 21:01 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Boneville 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Boneville 1976

18-10-2007 om 21:00 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
17-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Panhard PL17 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Panhard PL17 1962

 Met een historie die terugvoert tot 1872, is Panhard een van de oudste autofabrikanten in de wereld. In 1955 gaat het de Franse fabrikant niet meer voor de wind, en wordt overgenomen door Citroën. Het model Dyna stamt nog van net voor die tijd, maar wordt in 1959 stevig gefacelift en nu verkocht onder de naam PL17. Boven de koplampen zijn sierlijke aluminium strips gemonteerd die net voor de voordeuren stoppen en de grille is gereduceerd tot een dun streepje tussen de koplampen. De luchtgekoelde tweecilinder boxermotor die zich onder de volledig naar boven scharnierende voorzijde bevindt, stamt nog van de eerste Dyna (van 1940), maar is nog steeds modern in 1959: de 848 cc had cilinderkoppen van aluminium en leverde 42 of 50 pk.
Net zoals de Dyna die aan de PL17 voorafging heeft ook deze een bank vooraan en een dashboard met veel meters en klokjes. Panhard gebruikt al heel vroeg moderne materialen zoals kunststof en vinyl. Vanaf 1960 is er de luxe en snellere PL17 ‘Tigre’ die 60 pk leverde bij 5.800 toeren per minuut en tot een topsnelheid van 135 km/h in staat is. In datzelfde jaar verscheen ook een cabriolet-uitvoering. Zelfs in die hoedanigheid was het nog altijd een auto waarin vier personen plus bagage in alle comfort pasten. Van de cabriolet zijn er in drie jaar tijd maar een slordige 600 exemplaren gemaakt en dat maakt hem nu gezocht. In totaal bouwde Panhard van 1959 tot en met 1965 zo’n 130.000 PL17’s. Twee jaar later verdween het merk voorgoed als personenautofabrikant.

17-10-2007 om 21:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph TR4 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph TR4 1965

 De uit de jaren vijftig stammende Triumph TR3A kampt met een tanende belangstelling van het koperspubliek. Debet is vooral het wat gedateerde uiterlijk, dus huurt Triumph de Italiaanse ontwerper Giovanni Michelotti in om een geheel nieuwe body voor de TR3A te tekenen. Het resultaat is de TR4, die in 1962 debuteert. De nieuwe, elegant gesneden jas betekent het einde voor de traditionele, laag uitgesneden roadsterdeurtjes; ook de voorruit staat nu vast. Binnenin is de TR4 een flink stuk ruimer en comfortabeler geworden dan zijn voorganger. Het kokerbalkenchassis en de sterke 2,2-liter viercilinder met 100 pk zijn gebleven. Nieuw is de gesynchroniseerde vierversnellingsbak. In 1965 verschijnt de iets sterkere TR4A, met een nieuwe achterwielophanging die tevens wordt gebruikt in de Triumph 2000. In 1967 lost de TR5 met een 2,5-liter zescilinder van 150 pk de TR4A af.

type TR4 
bouwjaren 1962-1965
bouwwijze 4 cil.,lijn
cilinderinhoud 2138 cc
brandstof benzine
aandrijving achter
vermogen 100 pk/4600 tpm
koppel 172 Nm/3350 tpm
lengte 396 cm
breedte 146 cm
hoogte 127 cm
wielbasis 224 cm
massa 960 kg
topsnelheid 165 km/h
acceleratie 11 s
 

17-10-2007 om 21:06 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Wartburg 313 Sport Coupe 1957

De Wartburg Sport 313 Hardtop Coupé is zeldzaam. In de periode tussen 1957 en 1960 werden slechts 469 exemplaren gebouwd. De topsnelheid is 140 kilometer per uur en hij trekt op van 0 tot 100 in 26 seconden.

17-10-2007 om 21:03 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
16-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 850 Spider 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat 850 Spider 1972
Gelijktijdig met de 850 coupé werd ook de open versie geïntroduceerd. Deze spider stamde van de tekentafels van Bertone die dan ook de carrosserieën mocht bouwen. Ook deze wagen kreeg in 1968 een sterkere motor en een kleine facelift die o.a. vertikale koplampen inhield. De chroomlijsten opzij van de wagen waren nu verdwenen en op de bumpers vond men rubber rozetten. Het wagentje was beslist snel te noemen. Er is door Bertone ook nog een hardtopversie gebouwd. Ook deze 850-telg is nog voor redelijke prijzen te koop.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 843 en 903 Vermogen: 49/6400 en 52/6400
Topsnelheid: 135-145 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1965-1972 Productieaantallen: 124.600
 

16-10-2007 om 23:42 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda N360 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda  N360 1967
motor: 598 cc 2 cilinder luchtgekoeld viertakt motor met bovenliggende nokkenas en 4 ongechynchroniseerde versnellingen vooruit en een achteruit, voorwielaandrijving.

prestatie: 45 pk bij 6000 omw/min topsnelheid 130 km/u

 

16-10-2007 om 23:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda ZGSS 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda  ZGSS 1971

Het verhaal gaat dat dit een Zagato ontwerp is en dat Honda dit zonder vermelding hiervan deze auto in 1970 in produktie heeft genomen, oficieel alleen in Italie / Frankrijk en Engeland geimporteerd

technisch gelijk aan de N modellen maar al wel enkele verbeteringen die overeen komen met de eerste Civic

motor: 598 cc 2 cilinder luchtgekoelde viertaktmotor met bovenliggende nokkenas en 4 ongechynchroniseerde versnellingen vooruit en een achteruit, voorwielaandrijving

prestatie: 40 pk bij 6000 onw/min topsnelheid 120 km/u

 

16-10-2007 om 23:37 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (12 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB5 1963
De mooiste van alle DB's? Misschien wel. De DB5 werd door James Bond wereldberoemd en hoewel de schietstoel en aanverwante zaken niet tot de standaarduitrusting behoorden, was de wagen heel luxueus uitgevoerd. Er was ook een cabriolet, de Volante, en een Vantage die over een sterkere motor beschikte. Deze DB5 is een uiterst gewild raspaard en de prijzen die ervoor betaald worden liegen er niet om. De oudere typen hebben altijd een handgeschakelde versnellingsbak. Exemplaren met een automaat doen tien procent minder in prijs.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 3995 Vermogen: 282/5500 en 314/5750
Topsnelheid: 233 en 260 Chassis: aluminium/platformchassis
Productiejaar: 1963-1965 Productieaantallen: 898 en 123
 

16-10-2007 om 08:37 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 125 S 1947
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari 125 S 1947

De Ferrari 125 S is de allereerste Ferrari en debuteerde in 1947. Al snel volgde de eerste raceoverwinning, het begin van een lange reeks triomfen. Ferrari heeft in de loop der jaren onder andere de volgende overwinningen op zijn naam staan: stratenraces als de Mille Miglia en Targa Florio, langeafstandsraces als Le Mans en natuurlijk de Formule 1. In de grandprix behaalde Ferrari sinds 1951 meer overwinningen dan ieder ander team.

Motor type 1497cc, 12 cylinders, 24 kleppen;
Vermogen 118 PK bij 6800 toeren/min;
Versnelling 5 bak, handgeschakeld;
Gewicht 750 kilo;
Topsnelheid 155 kilometer per uur;
0-100 Km/uur 8 seconden.

16-10-2007 om 08:36 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!