Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
18-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Boneville 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Boneville 1976

18-10-2007 om 21:00 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
17-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Panhard PL17 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Panhard PL17 1962

 Met een historie die terugvoert tot 1872, is Panhard een van de oudste autofabrikanten in de wereld. In 1955 gaat het de Franse fabrikant niet meer voor de wind, en wordt overgenomen door Citroën. Het model Dyna stamt nog van net voor die tijd, maar wordt in 1959 stevig gefacelift en nu verkocht onder de naam PL17. Boven de koplampen zijn sierlijke aluminium strips gemonteerd die net voor de voordeuren stoppen en de grille is gereduceerd tot een dun streepje tussen de koplampen. De luchtgekoelde tweecilinder boxermotor die zich onder de volledig naar boven scharnierende voorzijde bevindt, stamt nog van de eerste Dyna (van 1940), maar is nog steeds modern in 1959: de 848 cc had cilinderkoppen van aluminium en leverde 42 of 50 pk.
Net zoals de Dyna die aan de PL17 voorafging heeft ook deze een bank vooraan en een dashboard met veel meters en klokjes. Panhard gebruikt al heel vroeg moderne materialen zoals kunststof en vinyl. Vanaf 1960 is er de luxe en snellere PL17 ‘Tigre’ die 60 pk leverde bij 5.800 toeren per minuut en tot een topsnelheid van 135 km/h in staat is. In datzelfde jaar verscheen ook een cabriolet-uitvoering. Zelfs in die hoedanigheid was het nog altijd een auto waarin vier personen plus bagage in alle comfort pasten. Van de cabriolet zijn er in drie jaar tijd maar een slordige 600 exemplaren gemaakt en dat maakt hem nu gezocht. In totaal bouwde Panhard van 1959 tot en met 1965 zo’n 130.000 PL17’s. Twee jaar later verdween het merk voorgoed als personenautofabrikant.

17-10-2007 om 21:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph TR4 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph TR4 1965

 De uit de jaren vijftig stammende Triumph TR3A kampt met een tanende belangstelling van het koperspubliek. Debet is vooral het wat gedateerde uiterlijk, dus huurt Triumph de Italiaanse ontwerper Giovanni Michelotti in om een geheel nieuwe body voor de TR3A te tekenen. Het resultaat is de TR4, die in 1962 debuteert. De nieuwe, elegant gesneden jas betekent het einde voor de traditionele, laag uitgesneden roadsterdeurtjes; ook de voorruit staat nu vast. Binnenin is de TR4 een flink stuk ruimer en comfortabeler geworden dan zijn voorganger. Het kokerbalkenchassis en de sterke 2,2-liter viercilinder met 100 pk zijn gebleven. Nieuw is de gesynchroniseerde vierversnellingsbak. In 1965 verschijnt de iets sterkere TR4A, met een nieuwe achterwielophanging die tevens wordt gebruikt in de Triumph 2000. In 1967 lost de TR5 met een 2,5-liter zescilinder van 150 pk de TR4A af.

type TR4 
bouwjaren 1962-1965
bouwwijze 4 cil.,lijn
cilinderinhoud 2138 cc
brandstof benzine
aandrijving achter
vermogen 100 pk/4600 tpm
koppel 172 Nm/3350 tpm
lengte 396 cm
breedte 146 cm
hoogte 127 cm
wielbasis 224 cm
massa 960 kg
topsnelheid 165 km/h
acceleratie 11 s
 

17-10-2007 om 21:06 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Wartburg 313 Sport Coupe 1957

De Wartburg Sport 313 Hardtop Coupé is zeldzaam. In de periode tussen 1957 en 1960 werden slechts 469 exemplaren gebouwd. De topsnelheid is 140 kilometer per uur en hij trekt op van 0 tot 100 in 26 seconden.

17-10-2007 om 21:03 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
16-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 850 Spider 1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat 850 Spider 1972
Gelijktijdig met de 850 coupé werd ook de open versie geïntroduceerd. Deze spider stamde van de tekentafels van Bertone die dan ook de carrosserieën mocht bouwen. Ook deze wagen kreeg in 1968 een sterkere motor en een kleine facelift die o.a. vertikale koplampen inhield. De chroomlijsten opzij van de wagen waren nu verdwenen en op de bumpers vond men rubber rozetten. Het wagentje was beslist snel te noemen. Er is door Bertone ook nog een hardtopversie gebouwd. Ook deze 850-telg is nog voor redelijke prijzen te koop.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 843 en 903 Vermogen: 49/6400 en 52/6400
Topsnelheid: 135-145 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1965-1972 Productieaantallen: 124.600
 

16-10-2007 om 23:42 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda N360 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda  N360 1967
motor: 598 cc 2 cilinder luchtgekoeld viertakt motor met bovenliggende nokkenas en 4 ongechynchroniseerde versnellingen vooruit en een achteruit, voorwielaandrijving.

prestatie: 45 pk bij 6000 omw/min topsnelheid 130 km/u

 

16-10-2007 om 23:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda ZGSS 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda  ZGSS 1971

Het verhaal gaat dat dit een Zagato ontwerp is en dat Honda dit zonder vermelding hiervan deze auto in 1970 in produktie heeft genomen, oficieel alleen in Italie / Frankrijk en Engeland geimporteerd

technisch gelijk aan de N modellen maar al wel enkele verbeteringen die overeen komen met de eerste Civic

motor: 598 cc 2 cilinder luchtgekoelde viertaktmotor met bovenliggende nokkenas en 4 ongechynchroniseerde versnellingen vooruit en een achteruit, voorwielaandrijving

prestatie: 40 pk bij 6000 onw/min topsnelheid 120 km/u

 

16-10-2007 om 23:37 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (12 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB5 1963
De mooiste van alle DB's? Misschien wel. De DB5 werd door James Bond wereldberoemd en hoewel de schietstoel en aanverwante zaken niet tot de standaarduitrusting behoorden, was de wagen heel luxueus uitgevoerd. Er was ook een cabriolet, de Volante, en een Vantage die over een sterkere motor beschikte. Deze DB5 is een uiterst gewild raspaard en de prijzen die ervoor betaald worden liegen er niet om. De oudere typen hebben altijd een handgeschakelde versnellingsbak. Exemplaren met een automaat doen tien procent minder in prijs.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 3995 Vermogen: 282/5500 en 314/5750
Topsnelheid: 233 en 260 Chassis: aluminium/platformchassis
Productiejaar: 1963-1965 Productieaantallen: 898 en 123
 

16-10-2007 om 08:37 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 125 S 1947
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari 125 S 1947

De Ferrari 125 S is de allereerste Ferrari en debuteerde in 1947. Al snel volgde de eerste raceoverwinning, het begin van een lange reeks triomfen. Ferrari heeft in de loop der jaren onder andere de volgende overwinningen op zijn naam staan: stratenraces als de Mille Miglia en Targa Florio, langeafstandsraces als Le Mans en natuurlijk de Formule 1. In de grandprix behaalde Ferrari sinds 1951 meer overwinningen dan ieder ander team.

Motor type 1497cc, 12 cylinders, 24 kleppen;
Vermogen 118 PK bij 6800 toeren/min;
Versnelling 5 bak, handgeschakeld;
Gewicht 750 kilo;
Topsnelheid 155 kilometer per uur;
0-100 Km/uur 8 seconden.

16-10-2007 om 08:36 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo Giulietta Spyder 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Alfa Romeo Giulietta  Spyder 1958

In 1955 kwam de Giulietta Saloon in omloop, een sportieve sedan die niet overdreven duur was. Het werd een wagen die praktisch was voor alledaags gebruik, maar de eigenschappen van een sportieve coupé behield. In oktober 1955 werd de Giulietta Spider voorgesteld, een cabriolet gebaseerd op de Giulietta Sprint maar met een kortere wielbasis.

 

16-10-2007 om 08:34 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
15-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin Healey 300MK II 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin Healey 300MK II  1963

15-10-2007 om 22:25 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MGA Roadster 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen MGA Roadster 1957
Syd Enevers meesterlijke constructie had een moeilijke geboorte, Leonard Lord, een echte Austin-man en sinds de oprichting van BMC de grote baas, heeft de productie lang weten tegen te houden. Het is er, gelukkig voor zo veel fans, toch van gekomen want met de MGA begon een nieuw tijdperk in de geschiedenis van de sportwagen. Deze wagen biedt het oprechte sportieve gevoel van een Engelse roadster. Wie dat spartaanse niet belieft, kan beter een B kopen. Voor wie dat wel wil maar dan met vast dak, is er de coupé-versie van de A.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1489, 1588 en 1622 Vermogen: 68/5500, 72/5600 en 90/5500
Topsnelheid: 155-165 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1955-1959, 1959-1961 en 1961-1962 Productieaantallen: 58.750, 31.501 en 8.719 (incl. coupés)
 

15-10-2007 om 22:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG B 1967.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG B  1967.

Hoe kon MG een sportwagen bouwen met een zelfdragende carrosserie, met een ruim interieur en dan nog met draairaampjes in de echte portieren? De Amerikanen voor wie de wagen hoofdzakelijk bestemd was, stoorde het minder en ze kochten de auto volop, zelfs in 1980 nog toen de B hoog op zijn wielen stond, omgeven door lelijke zwarte bumpers, die nodig waren om aan de eisen van Washington te kunnen voldoen. Die modellen met rubber bumpers brengen tegenwoordig een kwart minder op dan de chroom-typen (vermelde prijzen). Door import uit de VS staan er nu veel te koop.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1798 Vermogen: 94/5500
Topsnelheid: 172 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1962-1980 Productieaantallen: 387.259
 

15-10-2007 om 22:23 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG B 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG B 1965

15-10-2007 om 22:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Safari 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Safari 1976

15-10-2007 om 08:42 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldsmobile Super 88 Fiesta 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile Super 88 Fiesta 1958

15-10-2007 om 08:40 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Chieftain 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Chieftain 1957

15-10-2007 om 08:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
14-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Laurentian 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Laurentian 1958

14-10-2007 om 20:54 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Pathfinder 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Pathfinder 1958

14-10-2007 om 20:53 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Super Chief 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Super Chief 1957

14-10-2007 om 16:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!