MG Princess 1100 1964 Van de MG 1100 werden tussen 1964 en 1970 26.240 stuks verkocht. De MG 1100 was eigenlijk een vergrote uitgave van de beroemde mini,die voor velen te klein was. De MG 1100 was met een top van 150km 10km sneller dan de Morris 1300.
MG Midget Mark III 1967 Deze kleine MG werd op dezelfde lopende band gebouwd als de Austin Healey Sprite. Bij de Sprite verschilden alleen de grille en de emblemen . Toen de Austin Healey in 1971 uit productie werd genomen,mocht de Midget nog acht jaar blijven bestaan . De eerste Midgets waren nog primitief,het model had insteekruitjes in de deuren en geen deurgrepen.
MG-B GT 1973 Drie jaar na de geboorte van de Roadster werd de GT geintroduceerd. De auto had nu een verbeterde ,vijfmaal gelagerde motor. Het vermogen was gelijk gebleven,maar de levensduur was aanmerkelijk verlengd. De GT had een kofferdeksel als derde deur. De sportieve rijder gaf de voorkeur een open auto. Eigenlijk jammer,want de MGB GT bood veel voordelen.
Aan de achterkant had de MG Berlinette veel weg van een GTO, door het omhoogwippend kontje. Net voor de kleine spoiler was een kofferdeksel dat enkel van binnenuit te openen was. In zijn geheel was de MGB Berlinetta zeker een elegante verschijning. Spijtig viel de productie ervan stil in october 1965, toen MG zijn MGB GT, met een carrosserie van Pinin Farina, introduceerde op het salon van Earls Court.
MG-B Roadster 1965 Bij MG werd de carrosserie altijd op een separaat chassis gebouwd. De nieuwe B had voor het eerst een zelfdragende carrosserie . De auto was luxueus uitgevoerd; hij had nu echte draairaampjes in de portieren. De motor was een viercilinder met 1798cc en 95pk/5400tpm.
MGA Coupe 1962 Technisch was de Coupe natuurlijk identiek aan de Roadster,alleen de prijs verschilde aanzienlijk. De achterruit van de Coupe bestond uit drie delen.
MG-A 1957. Met de MGA begon voor MG een nieuw tijdperk. De tijd van de vooroorlogse modellen was voorgoed voorbij. De A was ontstaan op de tekentafel van Syd Enevers en werd direct een groot succes. Tot 1959 werd de MGA aangedreven door een 1489cc motor. Vanaf 1961 had de motor een inhoud van 1588cc,terwijl de laatste modellen zelfs met een 1622cc motoren werden geleverd.
Austin Healey 100/6 1956 In de 100/6 was alles nieuw: de motor , nu met zes cilinders,2639 cc, 102pk/4600tpm en het chassis met een langere wielbasis. Het comfort voor de passagiers werd hiermee aanzienlijk verbeterd.
VW 1300 Beetle 1966 in 1955 werd de miljoenste kever afgeleverd, in 1967 de tienmiljoenste, in 1972 de vijftienmiljoenste en in 1981 de twintigmiljoenste!!
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.