Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
30-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jensen 541S Saloon 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jensen 541S Saloon 1960

30-12-2007 om 16:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (36 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1102 1947
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 1102 1947

30-12-2007 om 16:31 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (19 Stemmen)
>> Reageer (0)
29-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bentley S1...... 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bentley S1...... 1955

De Bentley S die in 1955 uitkwam, had wel een moderne carrosserie, nieuwe wielophangingen en betere remmen dan zijn voorganger, maar nog dezelfde ouderwetse Rolls-Royce-motor waarin de inlaatkleppen kopkleppen en de uitlaatkleppen zijkleppen zijn. Na 1957 was de S ook met stuurbekrachtiging en een automatische bak leverbaar. Van de limousine - dus de S met langere wielbasis - zijn er niet meer dan enkele tientallen geleverd. Ook voor deze nobele Engelsman geldt: kijk uit voor roest.
 
 
Soort: sedan en limousine Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 4887 Vermogen: ±175
Topsnelheid: 162-170 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1955-1959 Productieaantallen: 3.107
 

29-12-2007 om 22:16 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (30 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bentley S1....1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bentley S1....1955

29-12-2007 om 22:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (19 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac- Brougham 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac- Brougham 1976

29-12-2007 om 12:19 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (82 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mini Cooper 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Mini Cooper 1990

 In 1990 maakt de Mini Cooper zijn rentree op de markt met de 1275cc motor.

29-12-2007 om 12:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (22 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Corvette 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Corvette 1953

29-12-2007 om 12:16 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (13 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Beaulieu 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Simca Beaulieu  1958

29-12-2007 om 12:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
28-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Skoda 1100 Coupe 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Skoda 1100 Coupe 1957

28-12-2007 om 14:23 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 8C 2300....1931
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Alfa Romeo 8C 2300....1931

Alfa Romeo 8C is een reeks sportwagens met 8 cilinders gebouwd in de jaren 30 door het Italiaanse automerk Alfa Romeo. In 2004 werd een concept wagen gebouwd met de naam 8C Competizione.

Tussen 1931 en 1934 werd de 8C 2300 motor gemaakt, ter vervanging van de succesvolle 6C 1750. De motor, ontworpen door Vittorio Jano, had 8 cilinders in lijn en een cilinderinhoud van 2336 cc. De motor werd zowel gebruikt in een spider met korte wielbasis,de Torpedo met lange wielbasis als een speciale eenzitter gebouwd voor Grand Prix racing. Een maximaal vermogen van 180 pk en een topsnelheid van 225 km/u werden uit deze 8 cilinder gehaald. Prestaties die van deze wagen de meest succesvolle racewagen uit zijn tijd maakte. De Alfa Romeo 8C 2300 won onder andere de Mille Miglia (1000 mijl), viermaal de 24 uur van Le Mans, de 24 uur van Spa-Francorchamps, ...

 

28-12-2007 om 14:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (28 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Trans Am 400 Black Bandit Firebird 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac Trans Am 400 Black Bandit Firebird 1976

28-12-2007 om 14:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (18 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Citroën 19 DS 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

  Citroën 19 DS 1965

Bij de DS werd vanaf 1955 een hydraulisch systeem gebruikt voor vering, besturing, remmen en zelfs gangwissel en koppeling. Voor de aandrijfgroep werd een klassieke versnellingsbak toegepast die op vernuftige wijze hydraulisch werd bediend met een vederlicht werkende selecteurhendel. Er werd gebruik gemaakt van een gewone enkelvoudige droge plaatkoppeling maar ook die werd geheel automatisch bediend. Zo ging er geen motorvermogen verloren in een koppelomvormer. Naast deze oorspronkelijke versie met halfautomaat, de 'hydraulique' werd de DS vanaf het voorjaar van 1963 ook leverbaar met een mechanisch bediende versnellingsbak en koppeling, de 'mécanique'.

De belangrijkste technische eigenschappen van de DS waren de gelijktijdige toepassing van hydropneumatische vering, voorwielaandrijving, en schijfremmen. De opvallende carosserie is het gevolg van het zoeken naar een vorm die zo min mogelijk luchtweerstand en een stabiel weggedrag zou hebben. De gekozen druppelvorm leidde tot een brede vloeiende neus, aflopende daklijn en een grotere spoorbreedte voor dan achter. Het stabiele weggedrag werd daardoor bevorderd in combinatie met voorwielaandrijving, laag zwaartepunt, zeer lange wielbasis (3.125m) en een tamelijk extreme gewichtsverdeling: de asdruk vóór is twee maal zo groot als achter.

28-12-2007 om 14:18 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (25 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Fleetleader 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Pontiac  Fleetleader 1952

28-12-2007 om 14:16 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
>> Reageer (0)
27-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Audi Quattro1985
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Audi Quattro1985

27-12-2007 om 21:45 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Superb 2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Superb 2005

27-12-2007 om 21:44 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caterham Super Seven JPE 1995
Klik op de afbeelding om de link te volgen Caterham  Super Seven JPE 1995

27-12-2007 om 21:43 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caterham Super Seven BDR 1990
Klik op de afbeelding om de link te volgen Caterham Super Seven BDR 1990

27-12-2007 om 21:41 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)
26-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 924 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche 924 1976
 
Toen in 1972 het Porsche bedrijf werd overgenomen door Ernst Fuhrmann werd gedacht dat met enkel de Porsche 911 het bedrijf geen hoog genoeg rendement zou krijgen en dat het model maar enkele jaren mee zou gaan. Er werd besloten om een goedkoper model voor de minder draagkrachtige mensen te maken.

De S-uitvoering van de 924, samen met het model 944, zorgde voor een financiële injectie in het Porschebedrijf dat het in die tijd moeilijk had.

De Nederlander Harm Lagaay was betrokken bij het ontwerp van de 924.

Samenwerking met Audi
Porsche besloot naar Audi te stappen voor de ontwikkeling van de 924. Ze hadden eerder al succesvol samengewerkt met de Porsche 914, die half Audi, half Porsche was. Eerst ging de 924 samen met Volkswagen ontwikkeld worden, maar deze wilden dat de wagen hun embleem en naam ging dragen. Daar hoefde Porsche niets van te horen. In 1975 werd het contract met Audi gesloten om de wagen te bouwen in de bouwvallige NSU fabriek, in het noorden van Stuttgart.

 

26-12-2007 om 19:02 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (21 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 924 1976
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche 924  1976

De stereotype 924 was te herkennen aan zijn felrode kleur. Deze kleur werd in Porsche-kernen Guards Red genoemd. De 924 was ook te herkennen aan zijn openklapbare koplampen. Het model werd later ook op Japanse merken gebruikt.

 

26-12-2007 om 19:01 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (29 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 924 Turbo
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Porsche 924 Turbo

 De Porsche 924 Turbo (Project 931) werd gebouwd toen er kritiek kwam op het nogal zwakke vermogen van de standaard Porsche 924. Porsche had zeer veel ervaring met turbo's en begon toen met deze toe te passen op de 924.

De ontwikkeling begon vlak na het eerste succes van de Porsche 911 Turbo. Het bedrijf mag van geluk spreken dat ze begonnen zijn met de 924 Turbo, anders zouden ze het financieël niet gehaald hebben. Het model verhielp het imagoprobleem van de 924, die eindelijk wat meer onder de motorkap kreeg.

 Specificaties & speciale opties
170 pk voor de Europese modellen (37% meer dan de gewone 924)
143 pk voor de Amerikaanse modellen (23% meer dan de gewone 924)
snelheidsmeter van 85 mijl per uur
6 inch velgen (later 16 inch)
185/70VR15 Pirelli-banden (later 205/55VR16, ook van Pirelli)
Turbo in sierlijke letters op de achterkant
4 roostertjes op de voorkant, onder het logo
grotere knipperlichten voor
NACA-luchtkanaal op de motorkap
Turbospoiler op de achterkant

26-12-2007 om 18:59 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (30 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!