In 1968 werd de Skoda 1203 Minibus gepresenteerd. Hij werd gebouwd in Vrchlabi, en was in veel uitvoeringen verkrijgbaar. Er was een pick-up, een Van, een Ambulance, en een multipersoons minibus. Je zag ze ook als begrafeniswagen, koelwagen, of brandweerwagen. De motor was de bekende, betrouwbare 1221cc/47pk machine, die Skoda al een tijd zo trouw had gediend. De Skoda 1203 zou vele jaren in productie blijven. Pas in 1981 werd de productie gestopt.
Nissan Carrier 4W72 1959 In 1938 begon Nissan zich te richten op gebruiksvoertuigen, legervoertuigen en de productie van vliegtuigmotoren . Na de oorlog produceerde de firma de 4W72, ( vrijwel een exacte kopie van de Dodge WC52 ) dit was een 4x4 voertuig met een 6V 3670cc zijklepmotor 105pk, een vier en eenversnellingsbak, achterwielaandrijving met voorwielaandrijving als optie, stare assen met bladveren en een wielbasis van 279cm, een lengte van 476cm, een breedte van 204cm, een hoogte van 236cm en een leeggewicht van 2750kg. Begin jaren zestig werd dit model opgevolgd door de Nissan 4W73
In 1953 begon Nissan aan een massaproductie in een fabriek in Oppama. De autos werden gekocht door de politie, brandweer en de eerste zes werden geéxporteerd naar Argentinié. De 4W61 was voorzien met een 3956cc motor en 105pk
Mercedes W196 1955... De jaren 1954 en 1955 werden letterlijk gedomineerd door Mercedes. De W196 had twee verschillende uitvoeringen: de standaardversie voor de langzame en de gemiddeld snelle circuits
Maserati 250F 1957 . Maserati telt in 1957 definitief mee met het model 250F, een van de beste autos in de jaren vijftig. Het was de racewagen van het onmogelijke, zoals hij destijds werd genoemd
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.