Maserati 250F 1957 . Maserati telt in 1957 definitief mee met het model 250F, een van de beste autos in de jaren vijftig. Het was de racewagen van het onmogelijke, zoals hij destijds werd genoemd
NSU PRINZ 4 1961 Met een lengte van 344cm was de Prinz 4 zon 30cm langer dan zijn voorganger. dit maakte de auto zeker een stuk aantrekkelijker, hetgeen in de verkoopcijfers werd weerspiegeld. De Prinz 4 werd alleen met een 30pk motor verkocht.
Van 1952 tot 1970 kregen alle Duitse Fords de naam Taunus (genoemd naar het Taunus gebergte in Duitsland), ze werden voorzien van de modelnamen 12M, 15M, 17M, 20M en 26M. De "M" in de naam zou staan voor "meisterstück" (meesterwerk).
De eerste steen voor Ford Genk werd op 24 oktober 1962 gelegd. Het moederbedrijf had een aantal goede redenen om voor de Limburgse site te kiezen. Eerst en vooral was er de ideale ligging tussen Rijn en Albertkanaal. Verder waren er ook voldoende arbeidskrachten die bovendien een goede reputatie genoten. Nauwelijks vijf maanden na de eerste spadesteek zette de eerste werknemer zijn handtekening onder een arbeidscontract. Nog voor het eerste jaar verstreken was, verliet het eerste ruwe koetswerk de B-hal. Er was dus al productie in 1963 - 846 Taunussen om precies te zijn - maar de officiële startdatum van Ford Genk is 2 januari 1964. Op die dag rolt de eerste Taunus 12M van de band. Een dik jaar later - 26 maart 1965 - wordt de 100.000ste Taunus naar buiten gereden. De miljoenste wagen wordt gebouwd in 1969, de 5 miljoenste rolt op 7 juli 1987 van de band en vorig jaar in september knalde de champagne voor de 10 miljoenste. Bij de officiële start van Ford Genk stonden er 5.000 mensen op de loonlijst.
De P2 had alle uiterlijke 'schoonheden' van een Amerikaanse wagen uit de jaren vijftig. Ondanks dat kon de 17M het niet goed opnemen tegen de aartsvijand Opel die juist met zijn Olympia Rekord uitgekomen was. Hij heeft overeenkomsten met de Engelse Consul, die dezelfde veerpoten, remmen en motor heeft. Deze 'Barock-Taunus' is tegenwoordig vooral in Duitsland een populaire klassieker. Gewilde opties zijn een overdrive en de Saxomat automatische koppeling.
Henry Ford II gaf opdracht een auto te ontwerpen naar werkelijk Europees formaat. tegen de tijd dat deze auto gereed was en onder het merk 'Cardinal' zou worden geïntroduceerd liet Ford dit plan echter varen en stelde het ontwerp ter beschikking van zijn fabrieken in Keulen en Dagenham in Engeland. In Engeland ontstond daaruit de Ford Cortina. Keulen nam echter het oorspronkelijke ontwerp over en paste alleen de cilinderinhoud aan. De Taunus 12M is dus een zuiver Amerikaans ontwerp. van de 12m en de 12m super met zijn 1.5liter kopklepper zijn meer dan 300.000 exemplaren vervaardigd. van de 15m rolden slechts 134.127 stuks van de band. het model was herkenbaar aan de afwijkende grill.
Ford Taunus12m 1966 De tweede serie 12M werd geproduceerd van 1962 tot 1966. In 1962 werd de 12M compleet gemoderniseerd. Er kwam een nieuwe 1,2 liter basismotor met 50 PK op de markt. Daarnaast was de krachtige 1,5 liter motor met 57 PK voor de 12M beschikbaar.
Ford Taunus12m 1966. De eerste 12M had een 1,2 liter motor. Uit deze motor kon 38 PK geproduceerd worden. In 35 seconden kon deze 12M van 0 naar 100 kilometer per uur.
Ford Taunus 17M P3.1964 De Taunus P3, in Duitsland ook wel (badewanne) genoemd, had een goede aerodynamische carrosserie met een cw-waarde van slechts 0,40!
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.