Henry Ford II gaf opdracht een auto te ontwerpen naar werkelijk Europees formaat. tegen de tijd dat deze auto gereed was en onder het merk 'Cardinal' zou worden geïntroduceerd liet Ford dit plan echter varen en stelde het ontwerp ter beschikking van zijn fabrieken in Keulen en Dagenham in Engeland. In Engeland ontstond daaruit de Ford Cortina. Keulen nam echter het oorspronkelijke ontwerp over en paste alleen de cilinderinhoud aan. De Taunus 12M is dus een zuiver Amerikaans ontwerp. van de 12m en de 12m super met zijn 1.5liter kopklepper zijn meer dan 300.000 exemplaren vervaardigd. van de 15m rolden slechts 134.127 stuks van de band. het model was herkenbaar aan de afwijkende grill.
Ford Taunus12m 1966 De tweede serie 12M werd geproduceerd van 1962 tot 1966. In 1962 werd de 12M compleet gemoderniseerd. Er kwam een nieuwe 1,2 liter basismotor met 50 PK op de markt. Daarnaast was de krachtige 1,5 liter motor met 57 PK voor de 12M beschikbaar.
Ford Taunus12m 1966. De eerste 12M had een 1,2 liter motor. Uit deze motor kon 38 PK geproduceerd worden. In 35 seconden kon deze 12M van 0 naar 100 kilometer per uur.
Ford Taunus 17M P3.1964 De Taunus P3, in Duitsland ook wel (badewanne) genoemd, had een goede aerodynamische carrosserie met een cw-waarde van slechts 0,40!
Ford Taunus 17M P3 1964 De naam Taunus komt van een Duits gebergte, zoals dat ook bij het voorgaande model, de Ford Eifel (1935 en 1939), het geval was. Tot 1967 werd Taunus gebruikt als de merknaam voor alle Duitse modellen van het dochterbedrijf van Ford in Europa. Er bestonden destijds Duitse modellen die met Taunus 12M, 15M en 17M aangeduid werden en een bestelwagen die Taunus Transit heette, maar bij allen mocht toen de naam Ford niet als merknaam gebruikt worden. Vandaag de dag wordt ook naar de modellen van voor 1967 gewoon als Ford gerefereerd.
Met de introductie van de Ford Taunus type P7 in 1967 werd dit beleid veranderd. Toen werd de merknaam weer "Ford", en bleef Taunus enkel als de modelnaam bestaan. De reeds bestaande modellen werden tot Ford 12M, Ford 15M en Ford Transit omgedoopt. Van de M wordt gezegd dat deze staat voor "Meisterstück", ofwel in het Engels "Masterpiece".
Toyopet Crown RS 31-1 1956 De Crown was de duurste en grootste wagen die Toyota ooit had gemaakt. Hij had een zelfdragende carrosserie met ruimte voor zes personen en een viercilindermotor met 1453cc en 55pk.
Toyopet Crown 1500-ST 1956 De Crown was speciaal voor de exsport bestemd en had dan ook linkse besturing. Met het vele chroom moest hij op de Amerikaanse markt indruk maken.
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.