Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
25-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD TAUNUS 17M P3 .1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Taunus 17M  P3.1964
De Taunus P3, in Duitsland ook wel (badewanne) genoemd, had een goede aerodynamische carrosserie met een cw-waarde van slechts 0,40!

25-09-2007 om 23:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Taunus 17M P3 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Taunus 17M  P3 1964   
De naam Taunus komt van een Duits gebergte, zoals dat ook bij het voorgaande model, de Ford Eifel (1935 en 1939), het geval was. Tot 1967 werd Taunus gebruikt als de merknaam voor alle Duitse modellen van het dochterbedrijf van Ford in Europa. Er bestonden destijds Duitse modellen die met Taunus 12M, 15M en 17M aangeduid werden en een bestelwagen die Taunus Transit heette, maar bij allen mocht toen de naam Ford niet als merknaam gebruikt worden. Vandaag de dag wordt ook naar de modellen van voor 1967 gewoon als Ford gerefereerd.

Met de introductie van de Ford Taunus type P7 in 1967 werd dit beleid veranderd. Toen werd de merknaam weer "Ford", en bleef Taunus enkel als de modelnaam bestaan. De reeds bestaande modellen werden tot Ford 12M, Ford 15M en Ford Transit omgedoopt. Van de M wordt gezegd dat deze staat voor "Meisterstück", ofwel in het Engels "Masterpiece".

25-09-2007 om 23:18 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Taunus 17M Station Wagon 1964.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Taunus 17M Station Wagon 1964.

25-09-2007 om 23:15 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Taunus 17M Combi 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Taunus 17M Combi 1958

25-09-2007 om 11:33 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Taunus 20M 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Taunus 20M 1967

25-09-2007 om 11:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Taunus 20M 1968.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Taunus 20M 1968.

25-09-2007 om 11:31 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Taunus 20M 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Taunus 20M 1968

25-09-2007 om 11:29 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Taunus 12M 1970.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Taunus 12M 1970.

25-09-2007 om 11:28 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Taunus 12M 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Taunus 12M 1970

25-09-2007 om 11:27 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Prince Gloria 1961.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Prince  Gloria 1961.

25-09-2007 om 00:09 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Prince Gloria 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Prince  Gloria 1961

25-09-2007 om 00:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Prince Clipper T631 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Prince Clipper  T631  1963

25-09-2007 om 00:06 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prince Clipper 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Prince  Clipper  1959

25-09-2007 om 00:04 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
24-09-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyopet Crown RS 31-1 1956.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyopet  Crown  RS 31-1  1956.

24-09-2007 om 11:00 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyopet Crown RS 31-1 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyopet  Crown  RS 31-1  1956
De Crown was de duurste en grootste wagen die Toyota ooit had gemaakt.
Hij had een zelfdragende carrosserie met ruimte voor zes personen en een viercilindermotor met 1453cc en 55pk.

24-09-2007 om 10:59 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyopet Crown 1500-ST 1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyopet  Crown 1500-ST 1956
De Crown was speciaal voor de exsport bestemd en had dan ook linkse besturing.
Met het vele chroom  moest hij op de Amerikaanse markt indruk maken.

24-09-2007 om 10:57 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Condor 4R 103 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Condor 4R 103 1960

24-09-2007 om 00:10 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Condor 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen Condor 1962

24-09-2007 om 00:10 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Condor 4r92 1963.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Condor 4r92 1963.

24-09-2007 om 00:09 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Conor 4r93 1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Conor 4r93 1963

24-09-2007 om 00:07 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!