Hotelgasten betalen met appel en ei
AMSTERDAM - Dat Nederlanders extreem zuinig kunnen zijn, bleek dit
weekeinde tijdens een promotieactie van NH Hoteles. Deze hotelketen, onder
meer eigenaar van het prestigieuze NH Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam,
bood zijn kamers eenmalig aan voor prijzen die door de klant werden bepaald.
,,Sommige mensen waren heel creatief. Zo werd er twee keer betaald met
een appel en een ei'', aldus de hotelonderneming maandag. Het is
onduidelijk of de betreffende gasten de betaalmiddelen in natura zelf
hadden meegenomen, of dat deze afkomstig waren van het ontbijtbuffet.
De
actie liep in 37 NH-hotels in Nederland en België. Zij stelden ongeveer
20.000 kamers open. Een enkeling betaalde helemaal niets voor de
overnachting, de grote meerderheid had wel geld over voor de
slaapplaats.
Gemiddeld betaalden de hotelgasten 45 euro, ongeveer de
helft van de normale kamerprijs. Een bezoeker van het Krasnapolsky was
het gulst door 240 euro te betalen. Een bijstandsmoeder keerde haar
spaarpot om op de balie, terwijl anderen afrekenden met een
zelfgebakken appeltaart of flessen wijn voor het hotelpersoneel.
NH
Hoteles is tevreden over het verloop van de actie. De klantwaardering
voor de actie was groot en de bezettingsgraad was met 90 procent
uitstekend.
|