Inhoud blog
  • De ghetto's van Brussel
  • Curator gevraagd voor Molenbeek
  • Nog een staalje Belgische Justitie
  • Het Gerecht in dit apeland ...
  • foto van de maand
  • Niet meer thuis in eigen land ... dank zij de lafheid van de overheid !
  • The American Dream (or Horror ?)
  • tips voor goedkopere vakantie
  • Verandering van klimaat bevestigd.
  • Brussels Airlines en Flightcare.
  • bush, de hitler van deze tijd ...
  • Eurabia (deel 1)
  • een schande, in cassatie voor zulke redenen ...
  • Blijven geven, uw geld komt goed terecht ...
  • Tjernobyl in dit apeland.
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Nieuws Standaard
  • Orkaan Helene aan land in Florida: “historische overstromingen” verwacht
  • De Japanse fotograaf Eikoh Hosoe (1933-2024) wou vooral creëren, niet documenteren
  • De KU Leuven, waar onderzoekers zich niets aantrekken van Rome
  • Euthanasie wordt straks een manier om de wachtlijsten in de psychische zorg weg te werken
  • Met grondrechten sol je niet, beste Vlaamse regering
  • We moeten in de podiumkunsten de spanningen tussen generaties wegnemen
  • De prioriteit van de Brusselse zonnekoninkjes: hun territorium afbakenen
  • Vrouwen staan er altijd grotendeels alleen voor, bij ongewenste én gewenste zwangerschappen
  • België vervreemdt alsmaar meer van Europa
  • Het kunstproject Bimbambom bewijst: niet alles is “paus en vree”
    Zoeken met Google


    Een interessant adres?
    Zoeken in blog

    Laatste commentaren
    Laatste commentaren
    Nieuws VRT NWS
  • Topschilderijen uit musea, pareltjes uit privéverzamelingen: Emile Claus in al zijn licht en kleur te ervaren in Deinze
  • Joris Vergeyle gidst je door het weekend, van Ensor in Antwerpen tot Bruegel in Bornem
  • Waarom kinderen zelf teamgenoten laten kiezen tijdens turnles een slecht idee is
  • Liveblog formatie - Vlaamse onderhandelingen stilgelegd na marathon van 17 uur, straks gaan gesprekken voort: "Nog een tiental moeilijke punten"
  • Spanje vraagt meer persoonlijke informatie van toeristen: hoe zit dat precies?
  • "Elk slachtoffer krijgt 4 minuten om de paus te spreken": dit verwachten slachtoffers seksueel misbruik van gesprek met de paus
  • Veel verjaardagen en nieuwe muziek: de 10 concerten om naar uit te kijken dit najaar
  • 'Armageddon' in het klein: wetenschappers blazen mini-asteroïde op met nucleaire lading in test
  • In beeld: zo verliep de ontvangst van paus Franciscus in Melsbroek
  • Spraakzame papegaai Paulie uit Roeselare overleden, bekend van "Villa Vanthilt" en "Dieren in nesten"
    vermiworld
    een kritische kijk op onze 'beschaving' (?)
    homo homini lupus of 'l'enfer c'est les autres'
    31-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels Airlines en Flightcare.

    Brussels Airlines verlengt samenwerking met Flightcare

    Brussels Airlines verlengt de samenwerking met Flightcare, een bedrijf dat diensten op de begane grond levert in luchthavens. Dat meldt de luchtvaartmaatschappij.

    Vanaf 25 maart zal Flightcare op Brussels Airport de passagiersafhandeling verzorgen van alle reizigers van Brussels Airlines die voor het b.light-tarief kiezen. Dat is een formule die zich resoluut richt tot de toerist die op zoek is naar de goedkoopste prijs. Voor de passagiersafhandeling van de lange- en middenlangeafstandsvluchten zorgen werknemers van Brussels Airlines. Dat geldt ook voor wie kiest voor de b.flex-formule. Die mikt op de veeleisende zakenreiziger die meer flexibiliteit wil.

    Brussels Airlines zal meer investeren in gronddiensten zoals check-in, bagage en boarding omdat die een cruciale rol spelen in de stiptheid en de klantvriendelijkheid van een luchtvaartmaatschappij. (belga)

     

    Eigen commentaar op dit artikel :

    Flightcare is een dienstenverlenende maatschappij die oa de laatste vijf jaar de vluchten van SN Brussels Airlines heeft verzorgd. Flightcare is eigenlijk de voortzetting van de activiteiten van SABENA GROUNDHANDLING met voornamelijk (ervaren) werknemers van SABENA. Zij handelen nog een dertigtal andere maatschappijen af, met als toppers oa Lufthansa en Delta Airlines.

    Ik kan het deze keer echt niet laten om wat commentaar te geven op dit artikel, dat eigenlijk in korte woorden vertelt dat Flightcare met zijn ervaren ex Sabena werknemers wordt gedegradeerd tot het afhandelen van de 'niet belangrijke passagiers'.

    De andere speler in het verhaal zijn de ex werknemers van fusiemaatschappij  VIRGIN EXPRESS die niets anders hebben gedaan dan point tot point bestemmingen, zonder overbooking en zonder transit passagiers. Deze mensen (let wel, geen verwijt !) worden nu ingezet om de CORE business van BrusselsAirlines, Africa en de High Yield passagiers te verzorgen.  Tientallen onervaren ExVirginmedewerkers moeten nu worden opgeleid om misschien binnen vijf jaar de ervaring van het 'oudere' Flightcare personeel te kunnen evenaren. Ik verduidelijk even : Brussels Airlines heeft voor het moment GEEN check in agenten, VIRGIN EXPRESS had die wel, en Flightcare ook uiteraard.

    Het is dan ook ongelooflijk dat een jonge maatschappij zoals Brussels Airlines zich kan permitteren wat de grote maatschappijen (winstgevende) afstoten wegens 'te duur' :  de eigen check in en passagiersafhandeling. Deze diensten worden wereldwijd door bedrijven zoals 'Flightcare' afgehandeld aan een 'globale prijs', die ALTIJD goedkoper is dan eigen personeel op te leiden EN AAN TE WERVEN :  de flexibiliteit naar andere taken alléén is hier al een factor die Flightcare toelaat goedkoper te werken.

    Maar goed, blijkbaar is de heksenjacht op SABENA personeel (lees : jaloezie) nog niet ten einde en blijven die mensen 'klappen' ontvangen. Vijf jaar geleden heeft het personeel van Flightcare zich in tien stukken verdeeld om de jonge maatschappij SN Brussels te laten doorstarten en gedurende vijf jaar hebben zij dan ook geprofiteerd van de know how van dat  personeel om terug een stevige reputatie op te bouwen. Als ik het goed voor heb, zijn ze de laatste jaren niet uit de 'top twee' in Europa ( punctualiteit) weg te denken geweest : deze resultaten werden voor het grootste gedeelte bewerkstelligd door Flightcare.

    Ik wil in elk geval het vliegend cabinepersoneel en sommige commerciele medewerkers van SN Brussels Airlines bedanken voor de woorden van steun en dank die wij al gekregen hebben. Wij hebben jaren samengewerkt op de Afrikabestemmingen en hadden een hechte band gekweekt. Daar komt nu ook een einde aan.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Archief per maand
  • 10-2009
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Mijn favorieten
  • SENIORENNET
  • FC CAFETARIA HEVERLEE
  • OHL
  • EPSYLON
  • FLIGHTCARE




  • Zoeken in blog


    Startpagina !

    Klik hier
    om dit blog als uw startpagina in te stellen!

    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!