Brussels Airlines verlengt samenwerking met Flightcare
Brussels Airlines verlengt de samenwerking met Flightcare, een bedrijf dat diensten op de begane grond levert in luchthavens. Dat meldt de luchtvaartmaatschappij.
Vanaf 25 maart zal Flightcare op Brussels Airport de passagiersafhandeling verzorgen van alle reizigers van Brussels Airlines die voor het b.light-tarief kiezen. Dat is een formule die zich resoluut richt tot de toerist die op zoek is naar de goedkoopste prijs. Voor de passagiersafhandeling van de lange- en middenlangeafstandsvluchten zorgen werknemers van Brussels Airlines. Dat geldt ook voor wie kiest voor de b.flex-formule. Die mikt op de veeleisende zakenreiziger die meer flexibiliteit wil.
Brussels Airlines zal meer investeren in gronddiensten zoals check-in, bagage en boarding omdat die een cruciale rol spelen in de stiptheid en de klantvriendelijkheid van een luchtvaartmaatschappij. (belga)
Eigen commentaar op dit artikel :
Flightcare is een dienstenverlenende maatschappij die oa de laatste vijf jaar de vluchten van SN Brussels Airlines heeft verzorgd. Flightcare is eigenlijk de voortzetting van de activiteiten van SABENA GROUNDHANDLING met voornamelijk (ervaren) werknemers van SABENA. Zij handelen nog een dertigtal andere maatschappijen af, met als toppers oa Lufthansa en Delta Airlines.
Ik kan het deze keer echt niet laten om wat commentaar te geven op dit artikel, dat eigenlijk in korte woorden vertelt dat Flightcare met zijn ervaren ex Sabena werknemers wordt gedegradeerd tot het afhandelen van de 'niet belangrijke passagiers'.
De andere speler in het verhaal zijn de ex werknemers van fusiemaatschappij VIRGIN EXPRESS die niets anders hebben gedaan dan point tot point bestemmingen, zonder overbooking en zonder transit passagiers. Deze mensen (let wel, geen verwijt !) worden nu ingezet om de CORE business van BrusselsAirlines, Africa en de High Yield passagiers te verzorgen. Tientallen onervaren ExVirginmedewerkers moeten nu worden opgeleid om misschien binnen vijf jaar de ervaring van het 'oudere' Flightcare personeel te kunnen evenaren. Ik verduidelijk even : Brussels Airlines heeft voor het moment GEEN check in agenten, VIRGIN EXPRESS had die wel, en Flightcare ook uiteraard.
Het is dan ook ongelooflijk dat een jonge maatschappij zoals Brussels Airlines zich kan permitteren wat de grote maatschappijen (winstgevende) afstoten wegens 'te duur' : de eigen check in en passagiersafhandeling. Deze diensten worden wereldwijd door bedrijven zoals 'Flightcare' afgehandeld aan een 'globale prijs', die ALTIJD goedkoper is dan eigen personeel op te leiden EN AAN TE WERVEN : de flexibiliteit naar andere taken alléén is hier al een factor die Flightcare toelaat goedkoper te werken.
Maar goed, blijkbaar is de heksenjacht op SABENA personeel (lees : jaloezie) nog niet ten einde en blijven die mensen 'klappen' ontvangen. Vijf jaar geleden heeft het personeel van Flightcare zich in tien stukken verdeeld om de jonge maatschappij SN Brussels te laten doorstarten en gedurende vijf jaar hebben zij dan ook geprofiteerd van de know how van dat personeel om terug een stevige reputatie op te bouwen. Als ik het goed voor heb, zijn ze de laatste jaren niet uit de 'top twee' in Europa ( punctualiteit) weg te denken geweest : deze resultaten werden voor het grootste gedeelte bewerkstelligd door Flightcare.
Ik wil in elk geval het vliegend cabinepersoneel en sommige commerciele medewerkers van SN Brussels Airlines bedanken voor de woorden van steun en dank die wij al gekregen hebben. Wij hebben jaren samengewerkt op de Afrikabestemmingen en hadden een hechte band gekweekt. Daar komt nu ook een einde aan.
|