Virtual Reality & Augmented Reality
Virtual Reality & Augmented Reality
Inhoud blog
  • VR Bril huren
  • Virtual reality huren
  • Samsung Gear VR huren
  • VR bril huren, waar moet je op letten?
  • Virtual reality huren
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    01-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Google Cardboard bedrukt met logoo

    Google Cardboard als promotiemiddel

    Met meer dan tien miljoen exemplaren verkocht is de bescheiden Google Cardboard met afstand de meest populaire VR headset op de markt. In dat aantal zijn niet eens de vele Cardboard kopieën meegeteld die door andere bedrijven gemaakt worden. Je kunt als onderneming Google Cardboards laten bedrukken met je eigen merknaam, logo en huisstijl, of ter promotie van een product of dienst. Wat begon als hobby project is uitgegroeid tot de katalysator van de huidige VR industrie.

    Waarom is de Google Cardboard zo bijzonder, en hoe kun je daar als ondernemer het beste gebruik van maken?

    Cardboard (2)

    Wat is een Cardboard?

    De Google Cardboard is een kartonnen bouwplaat die je kunt vouwen tot een smartphone houder. Naast het karton worden er twee eenvoudige kunststof lenzen meegeleverd, nieuwere versies hebben daarnaast een magnetische knop om de smartphone mee te bedienen.

    Het is een soort kruising tussen een ouderwetse View-Master en een kijkdoos die je vroeger vast ooit hebt gemaakt. Net als deze twee voorbeelden is het beeld met een Cardboard ook in stereoscopisch 3D.

     Wat kun je met een Cardboard?

    De Google Cardboard en alle variaties daarop zijn in feite niets meer dan kartonnen houders voor een smartphone. Wanneer je door de lenzen kijkt zie je het scherm van de smartphone. Door de juiste software te gebruiken kun je 360 graden films en foto’s bekijken, je kunt ook (eenvoudige) 3D spellen spelen, die je eventueel met een externe controller kunt besturen.

    Hoewel de Google Cardboard deels vergelijkbaar is met de PlayStation VR, Oculus Rift en HTC Vive headsets heeft de Cardboard geen positionele tracking, dat houdt in dat je wel kunt ronddraaien maar niet vrij in de ruimte kunt lopen. Daarmee is de Cardboard beter te vergelijken met de nummer twee in VR; de Gear VR van Samsung.

    Voordelen van Google Cardboard

    De Google Cardboard is een eenvoudig systeem, toch heeft dit bescheiden stukje karton met plastic lenzen een aantal interessante voordelen ten opzichte van de concurrentie:

    • De prijs ligt erg laag, de officiële Google Cardboard kost nu 15 dollar, andere leveranciers kunnen nog goedkoper leveren.
    • De Cardboard werkt met vrijwel alle smartphones waaronder de meeste Android en Apple toestellen.
    • Er is naast een geschikte smartphone geen eigen “ecosysteem” nodig. Oculus heeft een eigen platform voor de Rift en de Gear VR, Cardboard werkt met elke app die geschikt is voor VR.
    • Cardboard heeft meer apps en content voor verschillende systemen dan andere VR headsets.
    • Hoewel het mogelijk is de Cardboard met hoofdband op te zetten kun je deze ook eenvoudig in de hand houden. In situaties met veel mensen op een kleine oppervlakte zoals een evenement of op school maakt dat de ervaring veiliger.
    • Een Google Cardboard kan vooraf bedrukt worden met bedrijfsnaam oof logo Het ontwerp is plat en van karton waarmee de kosten relatief laag liggen.

    Mcd (1)Creatief met karton

    Het grote voordeel van karton is de wijze waarop het verwerkt kan worden. Je kunt karton eenvoudig vouwen, bijvoorbeeld in de vorm van een smartphone houder. Er zijn al meerdere merken van dranken die een six-pack bier of cola dusdanig hebben ontworpen dat je er een VR headset mee kunt vouwen, uiteraard met het merknaam prominent op het karton.

    McDonald’s heeft een Happy Meal uitgebracht met een doosje die tot Cardboard is te vouwen, compleet met de bekende rode kleur en de gele glimlach. Daarmee is de goedkope Google Cardboard een weggevertje geworden waarmee de klanten gratis reclame maken voor hun merk.

    Google Cardboard alternatieven

    Er zijn volop houders die Virtual Reality mogelijk maken met een smartphone. Het verschil tussen deze houders en de Google Cardboard is niet alleen de prijs maar vooral de eenvoud voor maatwerk. Het is veel eenvoudiger om een stuk karton te bedrukken dan om een kunststof houder met verschillende onderdelen te laten produceren. Ook is een Cardboard ontwerp erg compact en eenvoudig op te bergen. Op deze wijze zie je Cardboards overal terug, ook na afloop van een evenement.

    Content is King

    Een Google Cardboard houder is niets zonder smartphone en de juiste app. Naast videoclips en panoramafoto’s zijn er ook spellen en meer serieuze applicaties verkrijgbaar. Apps laten maken is doorgaans niet goedkoop, toch zijn er alternatieve manieren om interactieve content te maken tegen betaalbare tarieven, ook voor kleinere bedrijven met een beperkt marketing budget. Denk aan virtuele tours van een bedrijf op basis van panoramafoto’s, of een creatieve 360 graden video. Dat soort content is veel goedkoper dan een computergame.

    Het is de combinatie van Cardboard en content waarmee je het verschil kunt maken. Overigens kun je ook Google Cardboards laten bedrukken en andere content laten zien. Bijvoorbeeld een fabrikant van surfplanken die een collectie watersport video’s heeft verzameld, of een reisbureau die panoramafoto’s van populaire vakantiebestemmingen laat zien. De content moet wel relevant zijn bij het bedrijf of merk, en wanneer het van toepassing is zal de gebruiker vooraf toestemming moeten vragen bij de producent van de content.

    Het gaat (niet) om het merk

    Niemand gaat kijken naar een merklogo in 360 graden, de content moet ook aanspreken. Er zijn een aantal toepassingen te bedenken die rechtstreeks aansluiten op het bedrijf maar dat hangt sterk af van de sector waarin het bedrijf actief is. Deze sectoren kunnen VR bijvoorbeeld eenvoudig toepassen:

    Evenement

    • Een makelaar maakt VR presentaties van het aanbod in huizen. Klanten kunnen op kantoor of zelfs thuis een virtuele rondleiding volgen van de locatie alvorens een afspraak voor een bezichtiging te maken.
    • Een groothandel wil laten zien hoe effectief de organisatie te werk gaat. Door een serie korte en informatieve 360 graden video’s te laten maken kunnen ze klanten een kijkje achter de schermen geven. Wanneer er budget voor is kan er een bekende acteur of presentator worden ingeschakeld om de video wat interessanter te maken.
    • Organisatoren van evenementen kunnen voorgaande edities in 360 graden vastleggen om het publiek warm te maken voor de volgende editie. Denk niet alleen aan muziekfestivals, maar ook attractieparken die klanten een kijkje achter de poorten geven.

    Beleving in 360 Graden

    Een populaire manier om branding toe te passen in VR is de koppeling met een goed doel. Sponsoring is al lang heel vanzelfsprekend, met een krachtige 360 graden video breng je de boodschap nog veel dichterbij. Een wonderlijk effect van Virtual Reality is het gevoel van empathie. Een VR video brengt je naar een andere wereld, het voelt haast echt. Omdat de emoties van kijker worden aangesproken kun je daar als bedrijf op inspelen.

    Dat kun je heel cynisch benaderen, een 360 video gebruiken om producten te verkopen, je kunt ook anders te werk gaan. Bekende media outlets als de New York Times en The Guardian hebben al meerdere producties gemaakt om zware onderwerpen onder de aandacht te brengen zoals een bezoek aan Chernobyl en een simulatie van een gevangeniscel. De fabrikant van het sportdrankje Gatorade liet een video maken waarbij je in de schoenen van professionele atleten stapt. De onderwerpen kunnen serieus zijn en luchtig maar hoeven niet altijd over het merk te gaan om impact te maken.

    Wanneer je niet direct overtuigd bent van de empathie en emotie die een 360 graden video met een Google Cardboard kan oproepen moet je zeker de korte animatie “Pearl” eens bekijken. Dit was niet voor niets de eerste film die genomineerd werd voor een Oscar:

    YouTubeBetere VR Video in YouTube

    Volgens Google wordt de meeste tijd in VR doorgebracht met YouTube, 360 graden videoclips vormen een eenvoudige introductie in de virtuele wereld. Er is geen interactie van de kijker nodig, wanneer de productie door ervaren panorama filmmakers is gemaakt zal de kijker zich vrij voelen om overal te kijken, maar toch subtiel gestuurd worden door de manier waarop de beelden worden gefilmd. Omdat het beeld van de YouTube videospeler voor Google Cardboard vaak een vertekend beeld geeft hebben ze een nieuwe manier van weergave geïmplementeerd.

    Dit zal niet iedereen direct opvallen maar het beeld is wat scherper en vervormt minder waardoor de kijkervaring beter wordt. 360 graden video is vooral geschikt voor korte presentaties, door de grote hoeveelheid informatie zal de kijker op dit moment nog geen behoefte hebben aan een avondvullende speelfilm via de Cardboard headset.

    Let the Music Play

    Omdat Cardboard ervaringen zich goed lenen voor korte sessies zijn 360 graden muziekvideo’s ideaal voor eenvoudige VR presentaties. Wanneer je de aandacht wilt vestigen op een merk of product is de combinatie met een artiest of groep erg interessant. Bijvoorbeeld deze video van Moses Sumney die ter promotie dient voor de Honda Civic:

    De artiest D∆WN maakt gebruik van computeranimatie voor haar videoclip. Met digitale beelden wordt het onmogelijke mogelijk, in een aantal gevallen kan digitale productie kosten besparen, daarnaast heeft de maker ultieme controle over het beeld:

    De Naive New Beaters hebben het beeld opgedeeld in drie verschillende delen. Dat maakt het voor de kijker eenvoudiger om te volgen, dit is ook een goed voorbeeld van hoe je de kijker kan sturen naar relevante informatie in beeld:

    Facebook 360 Graden Video

    Naast Google met YouTube was Facebook ook erg snel met de implementatie van 360 graden video. Dat was logisch aangezien Facebook de eigenaar is van Oculus VR, de maker van de Oculus Rift VR headset en de software voor de Gear VR van Samsung.

    Voor de content producer hebben ze enkele interessante opties toegevoegd zoals het analyseren van de kijkrichting. De maker kan achteraf zien welke delen van beeld meer bekeken worden, dat is met name voor marketing en branding erg interessante informatie. Facebook en Google zijn de grootste namen in advertising en ook in VR, de combinatie is daarmee goud waard.

    Het probleem van Google DaydreamDaydream view

    Na het grote succes van de Google Cardboard en ook de Gear VR van Samsung kwam Google met een volwaardig Daydream VR platform. Hoewel dit systeem alweer een aantal maanden bestaat is de adoptiegraad erg laag. Dat komt door een aantal zaken:

    • De Daydream View headset werkt met slechts enkele Android toestellen.
    • Daydream is een gesloten ecosysteem.
    • Er is te weinig interessante content.
    • De prijs ligt aanzienlijk hoger dan een Cardboard.
    • Het ontwerp is niet op maat te maken of te bedrukken zoals dit bij de Google Cardboard wel het geval is.

    Met name het laatste punt betekent dat de Daydream slechts “één van de VR headsets” is geworden, en niet het unieke systeem van Google Cardboard.

    De leukste games voor Google Cardboard

    Zoals gezegd; Content is King en gelukkig hoef je niet zelf tonnen of miljoenen uit te geven aan het ontwikkelen van spellen. Elk persoon die een Google Cardboard met bedrukking ontvangt kan deze niet alleen gebruiken voor de bedrijfspresentaties, maar ook voor al die andere Cardboard content.

    Terwijl de speler naar het scherm kijkt, ziet de omgeving de bedrukking op de Cardboard. En daarin schuilt het grote succes van de Google Cardboard. Hier zijn slechts enkele voorbeelden van leuke Cardboard games die nu verkrijgbaar zijn in de app store. Soms tegen betaling, vaak ook gratis.

    BAMF

    Een gratis en stijlvol puzzel spel dat geschikt is voor zowel kinderen als volwassenen. Omdat je niet vrij kunt rondlopen wordt de speler niet misselijk, wat bij sommige VR spellen wel het geval kan zijn.

    A Chair in A Room

    Een geheimzinnig avontuur in een donkere kamer waar je verborgen objecten moet zoeken. Een goede introductie in VR gaming en helemaal gratis om te spelen.

    End Space VR

    Een echte space shooter met zeer goede graphics en een professionele uitstraling. Deze game laat zien dat een Google Cardboard ervaring niet per definitie onderdoet voor de grotere headsets.

    InMind en InCell

    Deze twee games zijn eenvoudig om te spelen, zeer goed afgewerkt en toch helemaal gratis. InMind en InCell zijn verschillend in gameplay maar delen dezelfde stijl en basisconcept.

    Trinus VR

    Dit is geen spel maar een interface app om PC games te spelen op een Google Cardboard systeem. Dit kan voor sommige toepassingen erg interessant zijn.

    Google Cardboards met bedrukking zie je steeds vaker gebruikt worden tijdens evenementen zoals het Coachella festival in Californië of de Mr. Robot live presentatie. Nu het ook mogelijk is om 360 video live te streamen kun je overal ter wereld presentaties laten zien, en samen concerten bezoeken.

    En dat allemaal met een stukje karton en twee plastic lenzen!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-04-2017, 12:33 geschreven door Tom Bakker
    Reacties (0)
    31-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Development Kit 1 V.S. Development Kit 2

    Momenteel worden er weer zo’n vijfduizend Development Kits verstuurd naar ontwikkelaars, gamers en overige virtual reality geeks. Vanaf augustus komen er dus waarschijnlijk in hoog tempo nieuwe toepassingen, games en applicaties uit voor de Oculus Rift. De headset die nu onderweg is vanuit het distributiecentrum van Oculus is de tweede versie van de virtual reality bril. Deze heeft de naam Development Kit 2 meekregen. De naam verwijst naar het feit dat deze versie net zoals de Development Kit 2 steeds primair voor ontwikkelaars bestemd is. Maar wat is nou het verschil tussen de DK1 en de DK 2? In dit stuk gaan wij in op de meest belangrijke wijzigen in zowel de soft- als hardware van de virtual reality bril.

    Resolutie en scherm.

    De DK 1 kende een zeer bescheiden resolutie van 1280 x 800, lager dan de meeste high-end smartphones van de afgelopen tijd. Elk oog keek naar een scherm van 640 x 800.  Bij de tweede versie van de rift is dit opgeschroefd naar Full HD (1290 x 1080) verdeeld over beide ogen. Bovendien heeft het scherm een upgrade gehad van LED naar het energiezuiniger en heldere OLED.  De DK2 beschikt ook over een zogenaamd ‘low persistence’ scherm. Dit zorgt voor veel scherpere beelden en dringt motion blur (het vervagen van beelden bij snelle beweging) aanzienlijk terug.  De framerate alsmede de refresh rate zijn aanzienlijk verhoogd. Al met al zorgt het nieuwe beeldscherm in combinatie met de verbeterde software voor een veel betere virtuele ervaring.

    Beide versies beschikken over een head tracking, waarbij met behulp van de bijgeleverde camera de Oculus Rift in staat is de bewegingen van het hoofd nauwkeurig te bepalen. De DK2 beschikt daarnaast over postitionel tracking hierdoor kan de rift tevens bepalen welke richting het gehele lichaam op beweegt. Dit zorgt ervoor dat neveneffecten zoals hoofdpijn en duizeligheid aanzienlijk minder worden.

    Prijs en consumentenversie

    De prijs van de Oculus DK2 is gestegen, de eerste versie koste 300 dollar, de tweede gaat de deur uit voor 350 dollar. De prijs van de definitieve consumentenversie is nog niet bekend. Wij denken dat deze zo rond de 300 euro komt te liggen. Wellicht komt er nog een prijsverlaging aan vanwege de aankoop van Oculus door Facebook. Wanneer wij de virtuele wereld kunnen betreden is nog niet bekend maar zal hoogstwaarschijnlijk ergens in 2015 zijn.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-03-2017, 21:14 geschreven door Tom Bakker
    Reacties (0)
    29-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Google Cardboard virtual reality bril bedrukken

    Google Cardboard virtual reality bril bedrukken

    Dokter Sergio Canavero wil volgend jaar de eerste hoofdtransplantatie uitvoeren bij een mens. Voor dit project heeft hij reeds getest met muizen en hij heeft hij reeds de kop van een hond op een ander hondenlichaam getransplanteerd. Omdat de nieuwe eigenaar van het donor lichaam zal moeten wennen aan functionerende armen en benen wordt Virtual Reality technologie ingezet om de overgang soepel te laten verlopen.

    De hoofdpunten op een rijtje

    Valery Spiridonov is een ontwerper van educatieve software uit Rusland. Hij lijdt aan een zeldzame neurologische aandoening genaamd Werdnig-Hoffmann die zijn spieren laat wegkwijnen, een hoofdtransplantatie zou zijn redding kunnen zijn. Dokter Canavero ziet zichzelf al een moderne dokter Frankenstein, volgens zijn theorie is het mogelijk een menselijk hoofd te transplanteren naar een donorlichaam van iemand die recentelijk is overleden. Spirinodov wil honderd miljoen dollar ophalen voor dit project. Google Cardboard virtuaal reality bril bedrukken. wanneer hij dit niet via reguliere kanalen kan ophalen wil hij mensen uit de tech industrie om hulp vragen, hij noemde bijvoorbeeld Mark Zuckerburg van Facebook en Oculus als mogelijke donateur.

    Virtual Reality simulatie


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-03-2017, 23:16 geschreven door Tom Bakker
    Reacties (0)
    28-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winnaars Lumière Awards 2017

    Take flight

    Onlangs werden voor de achtste maal de Lumière Awards in Hollywood uitgereikt. Dit evenement wordt georganiseerd door de “Advanced Imaging Society and The VR Society” en is niet hetzelfde als de Franse “Lumières Award” die gericht is op de Franse cinema. Dit jaar werd Virtual Reality uitgebreid in de schijnwerpers gezet. Jon Favreau mocht de Harold Lloyd Award in ontvangst nemen voor zijn werk als regisseur van de laatste Jungle Book verfilming en zijn VR project Gnomes & Goblins. Google Earth werd onderscheiden met de Century Award.

    https://youtu.be/M7dQrdO2Rpo

    Daarnaast werden er nog veel meer beeldjes uitgedeeld voor VR en 360 graden projecten:

    Beste VR: Tilt BrushTilt Brush

    Dit tekenpakket van Google liet zien dat VR niet alleen een medium is voor consumptie, maar ook voor content productie. Oculus heeft een soortgelijk programma genaamd Quill.

     

    Beste VR Film: Ghostbusters VR
    Ghostbusters

    Deze interactieve film was te zien bij Madame Tussauds in Amerika en werd geproduceerd door Sony in samenwerking met VR Arcade exploitant The Void. Het is een combinatie van film en video game, compleet met proton packs.

    Beste VR Animatie: Dear Angelica

    Deze animatie was niet alleen mooi om te zien, het vertelt ook een emotioneel verhaal. De film werd geproduceerd door de Oculus Story Studio. Een andere VR animatie “Pearl” werd dit jaar genomineerd voor een Oscar als beste animatiefilm.

    Dear Angelica

    Beste VR Muziek: Joshua Bell

    https://youtu.be/Mk3iD63JqVI
    Naast het prachtige vioolspel van Joshua Bell is deze 360 video extra bijzonder vanwege de positionele tracking in de PSVR headset. Je kunt niet alleen draaien maar ook echt bewegen.

    Beste VR Game: Job Simulator
    Job

    De populairste VR game is geen actie spel of puzzel spel, het is eigenlijk nauwelijks een spel te noemen. Toch haalt Job Simulator het beste uit VR met een zeer eenvoudig concept.

    Beste 360 Graden Serie: Invisible

    Doug Liman produceerde voorheen grote Hollywood films zoals Edge of Tomorrow en The Bourne Identity, met deze 360 graden serie brengt hij zijn ervaring naar een 360 graden omgeving.

    Invisible

    Beste 360 Graden Live Action: NomadsNomads

    Deze indrukwekkende reportage Nomads: Sea Gypsies ziet er adembenemend mooi uit en werd gemaakt door de 360 graden film pioniers Felix & Paul.

    Beste VR Sport: Follow My Lead

    Kijk naar de NBA basketbal kampioenschappen zoals je dit nooit eerder hebt gezien. NBA was ook enthousiast en gaan nu verder met 360 graden video bij live wedstrijden.

    Beste VR Documentaire: The Click Effect

    ClickeffectHet gaat in deze documentaire niet over klikken met de muis, maar over de taal die dolfijnen spreken. Er zijn al meerdere onderwater reportages in 360 graden, deze behoort absoluut tot de mooiste en beste.

     


    Beste VR Journalistiek: Take Flight

    Veel journalistieke waarde heeft deze productie met zwevende Hollywoodsterren niet, het is wel een indrukwekkende nieuwjaarsboodschap van de New York Times. Een vr bril bedrukken opvallende keuze aangezien NYT VR al meerdere prachtige documentaires heeft gemaakt.

    Beste VR Branding: 360 Tour of the Shinola Factory

    https://youtu.be/wraJppF0kyg

    Acteur Luke Wilson neemt een kijkje in de Shinola Factory. Ook een aparte keuze, hoewel Wilson wat humor brengt in deze productie is het resultaat niet echt opmerkelijk te noemen.

    Shinola
    Er worden steeds meer VR filmfestivals georganiseerd, ook wordt er bij traditionele festivals zoals Sundance meer aandacht besteed aan VR producties. De kwaliteit van de films neemt in een enorm tempo toe, eigenlijk zijn een aantal van deze winnaars alweer overtroffen door nieuwe producties die de laatste maanden zijn verschenen. Filmmakers leren om te gaan met dit nieuwe medium en beginnen de creatieve mogelijkheden te onderzoeken. Het zal volgend jaar een hevige strijd worden tijdens de negende editie van de Lumière Awards.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-03-2017, 19:17 geschreven door Tom Bakker
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bahubali 2 pakt VR video groots aan

    Je kunt 360 graden video’s laten maken om een showroom te laten zien, of onder water de oceaan te tonen. In India hebben ze grotere ambities. De film Baahubali was een wereldwijd succes (vooral in India), Baahubali 2 is een complete VR film die door hetzelfde productieteam wordt gemaakt. Het is niet zomaar een 360 graden promotiefilm voor Baahubali maar een op zichzelf staande film die voortborduurt op de Baahubali saga.

    Sword of Baahubali

    Er werd kosten nog moeite bespaard om van deze VR productie een waar meesterwerk te maken. Voor de techniek werd nauw samengewerkt met Radeon Pro Graphics, de BB360cc camera werd gebruikt in combinatie met de stitching software van Loom. De film wordt in 300 theaters door India verspreid via Oculus Rift en HTC Vive headsets. Het idee voor deze VR productie kwam van AMD.

    Speciale CardboardSmartphone (1)

    Ook thuis kun je alvast genieten van deze productie. Er is een speciale Baahubali Cardboard ontworpen in de stijl van de film. Het doel van de Cardboard filmpjes is vooral om de interesse te wekken voor de cinema ervaring. Tot op heden werden VR films als los medium gezien, Baahubali richt zich duidelijk op dezelfde markt als de reguliere films.

    De toekomst van filmproductie

    We zien steeds vaker dat 360 graden films gemaakt worden ter promotie van een film of televisieserie. Daarnaast zijn er ook specifieke VR films, vaak korte producties. Projecten als Baahubali VR brengen traditionele cinema en VR films dichter bij elkaar, net zoals kleur en geluid voorheen geïntroduceerd werden. Steeds meer bekende filmmakers experimenteren met dit nieuwe medium, de kwaliteit wordt steeds hoger. Niet alleen in termen van techniek, met name het vertellen van verhalen waarbij de kijker vrij kan rondkijken wordt steeds verfijnder.

    Camera

    Misschien wordt het tijd voor een Fast & Furious film in 360 graden? Regisseur Justin Lin heeft al ervaring met “Help!”, een 360 graden film die hij heeft gemaakt voor Google Spotlight.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-03-2017, 19:07 geschreven door Tom Bakker
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://blog.SeniorenNet.be/virtualreality

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://blog.SeniorenNet.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het SeniorenNet-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    SeniorenNet-team

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    28-03-2017, 19:04 geschreven door
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 01/10-07/10 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 04/09-10/09 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!