Op 7 januari krijgen we een mail uit Mainz/Duitsland.Ene meneer heeft meer dan gewone belangstelling in onze "Catharina" Een week later nog 2 kandidaten. Een Belg en een Nederlander. De eerste haakt af als hij de prijs hoort. De Amsterdamse familie is bij bezoek direkt verliefd op haar...er is geen discussie over de prijs maar er zijn wat bezwaren over het aantal slaapplaatsen(2) en ze hebben ook een grote hond! Ook wonen zij op een woonark met steiger maar de brug die ervoor ligt is echter te laag.De Duiste meneer blijft ons gezwind mails sturen en leest alle verhalen van "Catharina" op internet. Hierdoor gesterkt beslist hij om ons schip te kopen zonder op de prijs af te dingen. We kijken elkaar ongelovig aan maar als eind februari het volle bedrag is overgeschreven moeten we het wel geloven..."Catharina" is verkocht !! Het is of mijn keel wordt dichtgesnoerd en ik word er eventjes down van maar...DIT BOD KONDEN WE NIET WEIGEREN !! Een verkoopkontrakt wordt getekend en opgestuurd...een schip kopen zonder het te zien, waar maak je dat nog mee !! Hij zegt dat hij zo overtuigd is van de prima conditie van "Catharina" dat hij zelfs niet komt kijken, hij bespaart zich de 1000 km Mainz-Yerseke-Mainz.
Vooraleer ze te water gaat wil hij door YWS nog een boegschroef laten inbouwen en ikzelf engageer mij nog om de romp een schilderbeurt te geven en het onderwaterschip in de antifouling te zetten. De datum van tewaterlating is voorzien voor pl/min 13 mei en de afvaart naar Antwerpen/Temse voor 17 mei. Daar zal dan de definitieve overdracht plaatsvinden. "Catharina" vaart dan op 18 mei met haar nieuwe eigenaar verder via sluis Wintam naar Brussel, het kanaal Charleroi-Brussel (met het hellend vlak van Ronquières) naar de Samber, van Charleroi naar Namen, over de Maas naar de Franse grens, via canal de la Meuse naar Nancy en canal du Marne au Rhin naar Strassbourg en daar op de Rijn stroomafwaarts naar Mainz.
Alternatieve route: van Nancy door canal des Vosges en canal du Rhône au Rhin tot Mülhausen op de Rijn met stroom naar Mainz.
De nieuwe eigenaar is een ervaren schipper en in Ginsheim/Mainz deeleigenaar van de plaatselijke jachthaven.
Voor dit alles zal "Catharina" half april verhuizen naar een aparte werkloods waar de boegschroef wordt ingebouwd, daar kan dan ook het schilderwerk gedaan worden.
THE SEA WILL RISE, THE SEA WILL FALL,
WHILE HELL WILL LIFT IT'S HEAD,
SO PRAY FOR ME....
WHILE I AM NUMBERED WITH THE DEAD....






|