Foto
Zoeken in blog

Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Mijn favorieten
  • SeniorenNet.be
  • BMW MC Vlaanderen
  • GPS - Garmin
  • BMW Luxury Touring Community
  • MeteoOnline
  • Dochter Ellen...
  • Waarom deze favorieten ?
    - Seniorennet is evident...
    - BMW MC Vlaanderen als aktief lid...
    - GPS-Garmin gebruik ikzelf...
    - BMW Luxury Touring uit interesse...
    - Meteo Online omdat het weer in onze hobby belangrijk is...

    Foto

    Onze dochter Ellen !

    Foto

    Onze vriend Shera !

    MC-Belevenissen
    Carpe Diem...
    Pluk de dag... Hoe hij komt, hoe hij gaat hebben we niet te kiezen, daarentegen hoe je hem beleeft...
    22-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Eindejaar, verdorie...  al zo snel…

    In een vereniging zijn betekent vrienden hebben en ze ontmoeten.  In een motorclub is dit niet anders, de verplaatsingen en het genieten doen we dan meestal ook per motor.

     

    Onze club staat en leeft grotendeels door actieve leden, hiermee bedoel ik, leden welke evenementen inrichten.  Dit kan zowat alles zijn gerelateerd aan onze hobby… een avondje uit,  een brunch, een treffen of ook een georganiseerde rit.  Vele inrichters bezoeken organisatie’s van anderen omdat zij weten hoeveel voorbereiding er aan vooraf gaat en zij dit werk respecteren.

     

    Georganiseerd… velen denken misschien dat je dan op een bepaald uur samen komt, samen vertrekt, samen eet, aankomt en terug huiswaarts keert.  Niet zo bij ons, wij komen samen vanaf een zeker uur, vertrekken tot een bepaald tijdstip in functie van de te rijden afstand.  Soms eten we onderweg samen of stoppen met enkelen op een lukratieve plaats.  We komen aan wanneer we ‘rond’ zijn en keren huiswaarts als het ons uitkomt.

     

    Wat wordt er dan wel georganiseerd denk je dan.  Meer dan genoeg wat een motorfanaat ‘zonder kuddegeest’ kan waarderen. 

    Een roadboek, meestal type bolleke/pijl met ondertussen bijna altijd vergezeld van een GPS-file.  Een plaats van samenkomst, interessante stopplaatsen en een aankomstadres waar het gezellig is met mogelijkheid tot een hapje en een drankje.

    Men start op de vertrekplaats dikwijls alléén, met enkele vrienden die men ter plaatse ontmoet of met samenrijders vanaf het thuisadres (of plaats van afspraak).  Ik vind dit een goede gang van zaken, er zijn steeds mensen die eens willen uitwaaien van de voorbije werkweek en/of graag samen met eega of vriendin alleen zijn.  In groep rijden is niet iedereen altijd genegen, doch je kan bijna steeds op simpele vraag ‘aanpikken’ bij anderen.

     

    Onze club geeft aan zijn leden een clubjournaal per kwartaal.  Hier vind je alle inrichtingen met gegevens van start- en eindpunt.  In het programma staat het evenement beschreven zodat men steeds weet aan wat men zich kan verwachten.  Een rit in Zeeland is immers niet te vergelijken met een Ardennentrip, aldus kan men een keuze bepalen in de zin van voor ieder wat wils. 
    Ook wat betreft de afstand is er veel verschil.  Deelnemers komende van Ieper hebben reeds een flinke trip voor de boeg wanneer de startplaats van een dagrit in Riemst aangegeven staat. 

    Het weer heeft ook zo zijn invloed.  Bij winderige weersvoorspelling is een Zeelandrit dikwijls afzien voor de duo terwijl in dezelfde omstandigheden een aangename trip kan genoten worden in een beboste Ardeense omgeving.

     

    Ik denk dat de lezer een idee kan beginnen vormen van onze hobby.  Ik hoop tenminste hier weerom een beetje de sluier opgelicht te hebben voor zij die openstaan voor het ontdekken van de natuur per motor.

     

    Wilfried.

    22-12-2005 om 00:00 geschreven door WilfriedLT

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Een motorreis voorbereiden, geen sinecure...

     

    Zoals jullie konden lezen in voorgaande verslagen zijn ik en mijn eega beide actieve leden in onze motorvereniging.  Elk jaar richt ik in augustus, samen met mijn vrouw en vriend Marc, een vijfdaagse reis in voor onze clubleden.   

     

    In het voorjaar leggen we de streek vast en zoeken een motorvriendelijk hotel voor ongeveer een 50-tal personen.  Een maximum budget wordt vastgelegd en we starten met het uitzoeken van een heen- en terugrit.  De eerste vijftig inschrijvingen kunnen mee, aanmelden mag eerst vanaf 01/01, de datum van inschrijving is bepalend, vol is vol.

     

    Met de auto rijden we begin december de op- en afrit naar bestemming af, ik maak het fysische roadboek.  We overnachten er in het geïnformeerde hotel en verkennen er de onmiddellijke omgeving.  Ook vergewissen we ons in het bureel van toerisme over evenementen, bezienswaardigheden en mogelijkheid tot degustatie van regionale producten.  We gaan ook steeds de interessantste degustatieadressen bezoeken om desgevallend reeds afspraken te maken.  Indien er alkoholische dranken beoogd worden zal dit steeds zonder motor geschieden.  In dit geval zullen de verplaatsingen te voet of per autocar gebeuren.  In ieder geval, vooraleer de terugweg aan te vangen dienen we alles op punt te hebben staan, zelfs de menu’s worden samen met de hoteluitbater besproken.

     

    Eens thuis worden de tips en bezienswaardigheden verkregen in het bureel van toerisme verder uitgediept.  Het internet is makkelijk om nog verder te zoeken naar meer of ontbrekende informatie.  Aan de hand van interessante elementen worden dan minimum twee dagritten vertrekkende uit het hotel uitgetekend in een GPS-programma.  De waypoints van de bezienswaardigheden worden ingebracht en aan de hand van een detail-Michelinkaart (1/150.000ste) rijgen we deze aan elkaar tot een route.

     

    In het voorjaar, gewoonlijk april, rijden mijn eega en ik dan de op- en afrit aan de hand van het ondertussen uitgetekende fysische roadboek.  Fouten worden rechtgezet, bijkomende aanduidingen worden opgetekend en kilometeraanduidingen geverifiëerd.

    Ter plaatsen overlopen we nogmaals de overeenkomst met de hoteluitbater en bespreken dikwijls met iemand van het hotelpersoneel de thuis gemaakte dagritten.  Gewoonlijk krijgen wij erg waardevolle tips zodat ter plaatse nog aanpassingen of waypoints kunnen toegevoegd worden.

     

    De volgende dagen zijn we dan van ’s morgens tot dikwijls laat in de avond bezig met verkenning en optekenen van de trip.  Mogelijke lunchplaatsen krijgen ons bezoek en  bezienswaardigheden worden vluchtig aangedaan om de waarde ervan in te schatten.  Speciale punten (o.a. betaling wegentol, overzet of mogelijkheid tot tanken) krijgen meer aandacht en worden aangegeven op het roadboek.  De opgeslagen GPS-tracks worden later thuis nagekeken en tot een volwaardige route uitgewerkt.

     

    Indien  we een degustatie inlassen gebeurt dit steevast op een vrije dag.  We gaan van het standpunt uit dat iedereen met verlof is en wellicht iets meer verlangt dan steeds maar kilometers af te malen (U vermoedt het al, veel jonge plussers!).  

    Op deze dag kan iedereen een korte vrije rit doen, een stad of bezienswaardigheid op eigen tempo bezoeken.  Ook kan men gewoon lang uitslapen en/of gezellig luieren in de omgeving van het hotel. 

    Uit ondervinding weet ik dat vooral de duozit(s)ters dit kunnen waarderen wat niet wil zeggen dat ook veel rijders het appreciëren.  De degustatie gaat dan gewoonlijk het diner vooraf.

     

    Eens terug thuis begint terug het tekenen van de plaatselijke ritten en het corrigeren van de verbindingsritten.  Uiteindelijk als alles in kannen en kruiken lijkt wordt een eerste officiëel exemplaar uitgeprint. 

    Gewoonlijk wordt alles in de maand juni nogmaals afgereden en bijgewerkt.  In Frankrijk durft men al eens grote werken uitvoeren waarbij wegen tijdelijk worden afgesloten of omgeleid.  De uiteindelijke kilometeraanduidingen kunnen dan nogmaals worden geverifiëerd zodat fouten tot een minimum worden beperkt.

     

    De verkenning gebeurt gewoonlijk wel met drie verschillende voertuigen.  Door gebruik te maken van GPS zijn de kilometeraanduidingen steeds met dezelfde afwijking waardoor corrigeren miniem is.

     

    Ik hoop dat zij die helemaal geen idee hadden van een motorreis samen te stellen na deze kleine beschrijving weer een beetje dichter bij onze hobby kunnen staan. 

     

    Vriendelijke groeten en blijf gezond…

     

    Wilfried.

    14-12-2005 om 22:06 geschreven door WilfriedLT

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    BMW MC Vlaanderen, niet zo maar een club… 

     

    Een passie, dat is het, ondertussen zijn we reeds met meer dan 1700,  jaja, U leest het goed.  Meer dan 1700 leden telt onze meer dan 20 jaar geleden geboren merkclub.

     

    Ze werd opgericht naar Amerikaans model (MOA) als open club, niet het lidmaatschap maar wel het BMW motorrijden en vooral de vriendschapsbanden tussen eensgezinden was belangrijk.  De club wil een onthaal bieden aan alle BMW motorrijders ongeacht de persoonlijke interessegroep. 

    Alles kan, niets moet staat duidelijk hoog in het vaandel.  Je bent bijgevolg aan niets verplicht maar overal welkom, als lid op alle vergaderingen, ook bestuurs….  Als aktief lid bepaal je zelfs automatisch mee het beleid ervan.

     

    Iedereen kan de club op zijn manier beleven, door erbij te horen, er dagelijks mee te leven of ze gewoon als een bron van informatie te gebruiken.  Je geniet er in ieder geval een vrijheid die elk motorrijdershart verwacht maar niet overal vindt.

    Niet alléén een aanbod van allerlei aktiviteiten maar ook het behartigen van allerlei belangen van de leden neemt de club op zich.  Zo is men ook begaan met de verontrustwekkende stijging van de motorongevallen, tevens ook geanalyseerd door diverse diensten als BIVV (Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid) of aktiegroepen als MAG (Motorrijders Action Group).  Zelfs op politiek vlak worden bepaalde wensen aangekaart bij desbetreffende afdelingen.

     

    Door de directe relatie met BMW Motorrad Belgium staan we op de eerste rij betreffende gegevens over nieuwe motoren, maar ook technische achtergrondinformatie wordt niet onthouden.

     

    We zijn een grote club waar velen onder ons goede vrienden gevonden hebben.  Meer nog, zoals onze voorzitter het mooi uitdrukte in ‘zijn’ column “Terzake..!”;  

    “Onze club is uitgegroeid tot een duizendpoot, waarbij iedere poot staat voor een kleine vriendengroep en het lichaam is de club die alles bij elkaar houdt.”  De interesses van de vriendengroepen of teams weerspiegelen zich in de aktiviteiten van onze club welke een thuishaven biedt voor al deze eensgezinde BMW-rijders.

     

    We zijn trots op de algemene ingesteldheid van onze clubleden en verwelkomen elkeen die dezelfde passie deelt, ongeacht vrouw of man.  Want ook de amazonen vinden er hun stek, of heetten ze nu Biemermuizen…

     

    Warme groeten en tot in den draai…

     

     

    Wilfried.

    04-12-2005 om 14:51 geschreven door WilfriedLT

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    We zijn de 16de week van 2025
    Over mijzelf
    Ik ben Wilfried, en gebruik soms ook wel de schuilnaam WilfriedLT.
    Ik ben een man en woon in Wommelgem (België) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 25/05/1953 en ben nu dus 71 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Alles wat het leven een beetje aangenamer maakt !.

    Archief per maand
  • 12-2005
  • 11-2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Mijn idool,      Anouk...
    mooi, ruig en een joekel van een stem,
    kortom, mijn ding...


    Nieuws GVA


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!