De Marciano vrouw is een kosmopoliet en wereldreizigster, die zich met gemak beweegt tussen verschillende stijlen, altijd met een hoog niveau van stijlgevoel van vrijheid. Zij staat voor de urban spirit van bruisende Europese hoofdsteden zoals Londen en Parijs, en is geïnspireerd door magische natuur locaties zoals de Australische woestijn, dat haar avontuurlijke en speelse kant vertegenwoordigd.
Fashion basic – van Parijs tot Londen
Verfijnde details uit Parijs met een vleugje ironie van Londen zorgen voor een mix van onconventionele creativiteit en traditie in dit deel van de collectie. Prints worden origineel gemixt, denk aan strepen gecombineerd met dierenprints. Elegante gespikkelde coats worden over skinny jeans gedragen of een leather biker jacket over een zwarte dress, om een rockrandje toe te voegen aan looks.
Dagelijkse essentiële kledingstukken worden voorzien van ongewone details zoals geknoopte riemen op trenchcoats of mannelijke jasjes. Klassiek en classy zwart en blauw worden gecombineerd met aardetinten, hier en daar met een touch van fluorescerende kleuren zoals mandarijn rood.
New Navy Couture
Tijdloos en onweerstaanbaar chique is de marine stijl. Dit keer geherinterpreteerd met een twist van couture, voor outfits met een sterke persoonlijkheid. Kenmerkend wit en blauw doen denken aan een zomerdag bij de zee, smart cuts en fijne stoffen geven dat extraatje aan stijlvolle eigentijdse looks.
Ingetogen kleuren met onverwachte uitspattingen van heldere tinten zoals elektro blauw of honing goud, zorgen voor een nieuwe benadering van stijl aangemoedigd door asymmetrische lijnen.
Picnic at Hanging Rock – Austrailian Desert
Lange, flowy dresses die het lichaam strelen en het sensuele en zintuigelijke gevoel oproepen van een zacht woestijnbriesje, dat doet denken aan de mysterieuze sfeer van de Australische film.
Dat is waar de naam van deze collectie op gebaseerd is. Voor volledige vrouwelijkheid zijn de kledingstukken gekenmerkt met kanten details en een laag uitgesneden decolleté. Roze en beige tinten worden gecombineerd met warme oranje en rood tinten, dat doet denken aan de hypnotische schoonheid van zandduinen bij zonsondergang.
MEN’S COLLECTION
De mannen collectie neemt de jaren 50 fashion met haar preppy style en zorgeloze elegantie als uitgangspunt, met wortels in de moderne wereld, waardoor een compleet nieuwe vorm van minimalisme wordt gecreëerd.
Fifty Fashion & Sporty Mood
Verfijnde details en nonchalante items creëren een signature look voor de Marciano man. De kleine ruit is een belangrijk patroon dat terug te zien is in blazers, trenchcoats en stretch shirts. Het dynamisch mixen en matchen van verschillende kledingstukken creëert eindeloze combinaties.
Het klassieke grijze wollen pak kan ook casual worden gedragen met een gekleurde parka, én met een paar comfy sneakers voor een stijlvolle look met een sportief tintje.
Fifty Fashion & Vintage Style
Fijn linnen of katoenen pakken worden gecombineerd met shirts met bloemenprints voor een fashion statement. Pastel chino broeken in lichte stoffen als katoen of linnen, zijn goed te combineren met een wit boxy t-shirt.
Voor een casual-chic look in tijdloze stijl; niets is beter dan Bermuda shorts gecombineerd met een blouse.
Sophisticated Glam
Deze lijn is gekenmerkt door veelzijdige pakken met een eclectische attitude: glamourous wanneer het gecombineerd is met een donkerblauw zijde shirt, casual wanneer het gecombineerd is met Bermuda shorts.
De kleuren variëren van wit tot blauw voor overdag en van donkerblauw tot zwart voor het meest glamoureuze deel, de nacht. De bruisende straten van Los Angeles en stranden van Santa Monica komen tot leven in hippe fotografische prints, terwijl originele macro strepen in elektrisch blauw staan voor een jazzy dosis zomer.
Marciano, de eerste merk extensie van Guess zoekt met kleding-en accessoires collecties geheel in de stijl van Guess, naar de grens van vooruitstrevende mode. De moderne collecties, geïnspireerd op de catwalks zijn ontworpen voor trendsettende vrouwen, en is overtuigend sexy maar altijd met een verfijnde en stijlvolle uitstraling dat zorgt voor pure glamour in dagelijkse mode. Marciano ontwerpt, verkoopt en distribueert volledige kledingcollecties en accessoires voor vrouwen. Marciano boetieks zijn wereldwijd gevestigd in internationale grote steden, waaronder in Noord-Amerika. De Marciano collecties zijn ook te vinden in geselecteerde GUESS flagship stores, gespecialiseerde winkels en online via Marciano.com
La Redoute interieurs: must have voor de slaapkamer
Met de Internationale Dag van de Slaap in aantocht, staan we alvast stil bij het belang van een goede nachtrust. Die begint bij de inrichting van de slaapkamer. Een gezellige slaapkamer zorgt ervoor dat we aangenaam ontwaken en sneller in slaap vallen. Met deze must-haves van La Redoute Interieurs zal het alvast geen probleem zijn om nog eens op die snooze button te drukken.
ANTWRP: Home Sweet Home SS17
Sanseveria’s voor het raam, scharrende kippen in de tuin, duivenhokken met blauw geschelpte reisduiven waarop de duivenmelker al zijn hoop heeft gesteld…het zijn referenties naar het Vlaamse platteland van toen.
T-shirts en sweaters zijn bedrukt met sanseveria’s, kippen en koeien. De duivenprint komt zowel op T-shirts als op hemden terug en duikt zelfs op als logo op sweaters. Kleurige pop art prints geven dit thema een coole touch. De centrale kleuren van Home Sweet Home zijn wit, chinégrijs, navy en Merlot, een donker bordeaux.
Hype-O-Dream ruilt Waregem in voor Venetië
Time to reveal yet another (Hype-O-) dream... — Hype-O-Dream strijkt op 15 juli voor de vijfde keer neer op de Waregemse Hippodroom vlakten. Weliswaar tot in de puntjes gedecoreerd en omgetoverd tot een heus Venetiaans gemaskerd bal. Onder het motto: er kan nooit genoeg muziek zijn, zullen er ditmaal niet vier, maar wel vijf podia opgesteld staan.
Op 15 juli 2017 wordt Waregem opnieuw de place to be voor menig muziek-en dansliefhebber. Wegens het succes van vorige edities kregen de organisatoren ook dit jaar groen licht om een vijfde vervolgverhaal te organiseren. Ditmaal wordt de Hype-O-Dream weide van kop tot teen omgevormd tot het prachtige Venetië van de 18de eeuw. Je zal niet langer het vliegtuig moeten nemen om eregast te zijn op een van de beruchtste stadsfeesten uit de geschiedenisboeken: het Venetiaans Carnaval. Denk: gondels, prachtige maskers, decadente kostuums, gouden decoratie en nog zoveel meer!
Een van de oorspronkelijke redenen waarom het Carnevale Di Venezia gemaskerd georganiseerd werd, was om de sociale ongelijkheid, die heerste onder de bevolking, voor eenmaal te vergeten. Zo kon iedereen onherkenbaar met elkaar feestvieren doorheen de straten van de stad. En dat is ook de boodschap die het festival wil meegeven: Iedereen -ongeacht leeftijd, nationaliteit, geslacht, etc.- kan die dag samen genieten van de muziek, in een -hopelijk- zon overdekt Waregem, of was het nu Venetië?
Aan dansruimte zal het alvast niet ontbreken! Dit jaar worden er namelijk geen vier, maar wel vijf podia opgesteld. Naast de Mirage Mainstage, de Nightmare stage, de Wet Dream stage en de Flashback stage is er nu ook de Fantasy stage. Verwacht jullie aan zwoele, opzwepende r&b en hiphop beats, brought to you by urban music's finest dj's.
Om op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes omtrent het festival raden we jullie aan de Facebookpagina van het event in de gaten te houden. Psstt.. Het is trouwens geen slecht idee om “kostuumsgewijs” al wat voorbereid te zijn.... Je weet nooit welke toekomstige ontmaskeringen Hype-O-Dream nog in petto heeft...
Fjällräven Classic, het grootste trekkingevenement van Scandinavië
Wandelen, trekking, het lopen van lange afstanden. Hoe je het ook wilt noemen, er zijn steeds meer mensen die hun wandelschoenen aantrekken, hun rugzak inpakken en de paden opgaan. Trekking is niet langer alleen voor de ervaren outdoorliefhebber. En dat is de reden waarom Fjällräven in 2017 haar populaire trekkingevenement uit gaat breiden naar twee nieuwe continenten. Fjällräven Classic Zweden zal nu vergezeld worden door evenementen in de Verenigde Staten en Hong Kong.
Fjällräven Classic vindt momenteel plaats in het uiterste noorden van Zweden, hoog boven de poolcirkel. Sinds 2005 lopen iets meer dan 2.000 trekkers uit 35 verschillende landen ieder jaar de 110 km lange tocht van Nikkaluokta naar Abisko. Ze dragen hun eigen uitrusting, slapen in tenten, maken veel herinneringen en laten slechts voetafdrukken achter.
Het evenement is in het leven geroepen om het voor meer mensen mogelijk te maken, ongeacht hun ervaring, er op uit te gaan en van de natuur te genieten. Niet om er gewoon op uit te gaan voor een wandeling in hun lokale natuurgebied, maar om het echte buitenleven te ervaren. Een team van Fjällräven zorgt ervoor dat het evenement soepel en veilig verloopt met drankjes, eten, eerste hulp en vriendelijke gezichten die klaar staan op verschillende controleposten. Het is echt een bijzonder evenement dat de natuur toegankelijker maakt voor een groter aantal mensen.
“We vinden dat Fjällräven Classic het beste trekkingevenement van de wereld is,” zegt de evenementmanager van Fjällräven, Andreas Cederlund. “Maar veel mensen kunnen zich de lange reis naar Zweden niet veroorloven. Met deze twee nieuwe bestemmingen willen we meer mensen uit andere delen van de wereld de kans geven om een uniek langeafstandwandelevenement te ervaren”.
De twee nieuwe Classics, één in Colorado en één in Hong Kong, worden beide gekenmerkt door een geoliede logistieke machine en een uitgebreide kennis over langeafstandtochten.
Fjällräven Classic USA zal in september 2017 worden gehouden. De tocht begint op 3000 meter en zal gedeeltelijk de Colorado Trail volgen, die door diepe dalen kronkelt en oploopt tot 3.500 m. De route zal ongeveer drie dagen in beslag nemen en zal de trekkers meenemen door enkele van de meest spectaculaire landschappen van Colorado. Fjällräven Classic Hong Kong zal in oktober 2017 plaatsvinden. De tocht van 44,5 km zal drie dagen duren en het Maon Shan Country Park en de natuurparken Sai Kung West en Sai Kung Oost passeren, direct naast een van 's werelds grootste metropolen.
“De nieuwe locaties zijn gekozen vanwege hun prachtige landschappen en omdat ze een bloeiende wandelcultuur met talloze geweldige paden hebben. We zijn enthousiast over de mogelijkheid om meer mensen de ervaring van Fjällräven Classic mee te geven en onze passie voor wandelen met nieuwe vrienden te blijven delen,” zegt Andreas Cederlund
Fjällräven :: SS17 - Next Stop Nature
Eén van de geweldigste dingen van natuur is dat het geen grenzen kent. De natuur erkent ook geen enkele autoriteit. Het komt en gaat in ons leven. Zonder oordeel over afkomst of geslacht, land of nationaliteit. In de wereld van de natuur zijn we allemaal bezoekers. Als grenzeloze ontdekkers van de natuur kunnen we overal heen reizen, alles ervaren en worden wie we willen zijn. In ruil daarvoor vraagt de natuur maar één ding: om niet als vanzelfsprekend te worden beschouwd. Ook voor het nieuwe seizoen lanceert Fjällräven met trots een assortiment van kleding en uitrusting dat behalve functioneel ook bewust is. Vandaar dat het Zweedse outdoormerk voor de samenstelling van de lente/zomer 2017 collectie de natuur als uitgangspunt heeft gekozen.
Doel is om nog meer mensen te inspireren om de natuur op een actieve manier te ervaren en zo een belangrijk onderdeel van hun leven te laten zijn. Voor het lente- en zomerseizoen heeft Fjällräven zich gericht op het maken van producten waarmee wandelen en reizen door een warm klimaat makkelijker, comfortabeler en duurzamer wordt dan ooit. Voor vrouwen en mannen. Naar het oosten of westen. Naar het noorden of het zuiden. Het merk biedt innovatieve reisoplossingen, lichtgewicht schuilplaatsen en vele andere praktische producten. Samen met de nieuwe trekkingleggings en een reeks van jassen, korte broeken, shirts en jurkjes, ben je goed voorbereid op de next stop: nature.
Hoe we eruit zien, bepaalt dikwijls hoe we ons voelen. Als je er goed uitziet, zal je meer zelfvertrouwen hebben en dat heb je echt nodig om je ambities te verwezenlijken. Elke dag is een uitstekende dag om een nieuwe start te maken - dus waarom zou je niet vandaag beginnen? Ga de lente tegemoet door goed voor je huid te zorgen met een dagelijks huidverzorgingsritueel. Onze passie is om jou gelukkig te maken met producten die je helpen om je goed te voelen.
Geïnspireerd door de weldaden van de natuur creëerde Rituals een 100% natuurlijke Pure Face Oil en het 100% natuurlijke Wonder Mask Ritual voor een huid die er zuiver uitziet. We hebben onze huidverzorgingslijn ook uitgebreid met twee sheet masks van biocellulose. Ben je klaar om de sprong te wagen naar natuurlijke schoonheid en je huid te vernieuwen voor de lente? Ontdek onze nieuwe en innovatieve huidverzorgingsproducten die je huid zullen zuiveren en verzachten, zodat je van de voordelen van lenterituelen kan genieten.
Deze producten zijn vanaf 13 maart 2017 verkrijgbaar bij Rituals Cosmetics winkels, geselecteerde warenhuizen en RITUALS.com.
Caroline Biss Spring 2017 :: Thema 3 - Getemperde glamour
Waar er gefeest wordt, is Caroline Biss van de partij, op haar eigen discrete, stijlvolle manier. Jurken en bijhorende jasjes in ecru en lichtgoud of in jacquardmotief met zilveren accenten vormen een mooi staaltje van de getemperde glamour die zo eigen is aan het merk. Effen jurken in reliëfstof worden versierd met opvallende metalen details, verwerkt in een ceintuur, goed voor een edgy touch.
LolaLiza :: Communie-/Lentefeestcollectie 2017
Time to shine! LolaLiza tovert meisjes op hun Communie- of Lentefeest om tot echte prinsessen. Met een mooi aanbod aan romantische jurkjes en tops in luchtige stoffen en zachte kleuren, laat de LolaLiza feestcollectie communicanten stralen op hun grote dag.
Bohemian invloeden met chique details: de boho chic stijl is volop aanwezig in het straatbeeld deze zomer en ook bij Marie Méro. Aardetinten, luchtig vanille en mysterieus zwart spelen verstoppertje en roepen beelden op van een avontuurlijke safari. Laat u inspireren door onderstaand Black Pepper thema.
Lords&Lilies Lente/Zomer 2017: Vlinders, vogels en volants
Tussen romantisch en sportief, maar altijd vrouwelijk. Zo kunnen we de Belgische nachtgoedcollectie Lords&Lilies samenvatten. Deze zomer draait de collectie rond meloen, blauwtinten en framboos. De zomercollectie biedt comfortabele, hippe outfits voor dag en nacht.
Afbeeldingen van vlinders en vogels stralen helemaal het lentegevoel uit. Bolletjesmotieven in een waaier van tinten worden gecombineerd met effen stukken. Volants spelen helemaal in op de trends van het moment. Afwerkingen met kant aan de kraag, de mouwen en het decolleté voegen een romantische noot toe aan de collectie.
Giovane :: Bright colors
Zoals steeds staat bij Giovane kleur voorop. Rood, kobalt, lichtblauw en turquoise springen meteen in het oog en geven de collectie die typische Giovane-stempel.
gb :: Maris - must haves - De nieuwe gestroomlijnde standaard voor 3-in-1 reissystemen
gb is de ultieme samensmelting van functie, industrieel design en haute couture, voor de vervaardiging van iconische, hightech wandelwagens en autostoeltjes. Het meest recente model uit de Platinum reeks, de gb Maris, is een multifunctioneel reissysteem dat compact, aanpasbaar en luxueus is.
Van Londen tot Parijs en van New York tot Tokio, de Maris is een elegant 3-in-1 reissysteem voor probleemloos leven in een wereldstad. De gb Maris, die vanaf het voorjaar van 2016 overal verkrijgbaar is, geeft uiting aan de straatstijl van morgen voor de ouders van vandaag. En met een breedte van 54 cm is de wagen compact zonder dat dit ten koste gaat van luxe of comfort.
Met één gestroomlijnd frame en drie praktische functies, herdefinieert de gb Maris gemak, stijl en functionaliteit. Een iconische centrale verbinding fungeert als anker voor moeiteloze veranderingen van functie, afhankelijk van de wensen en de leeftijd van uw kind: hij kan worden gebruikt als elegante Maris-reiswieg; met bijpassend Idan-autostoeltje voorzien van Linear Side-impact bescherming; of met de Maris-ziteenheid die met één hand snel op en neer kan glijden voor de ergonomisch beste zit- of ligstanden.
De gb Maris navigeert soepel en met lichte tred door stedelijke hindernissen als metrostations, gangpaden in winkels en liften. Met slechts één hand maakt u van het lichtgewicht frame een compact pakketje dat zelfstandig blijft staan in winkels of cafés zonder omver te worden geduwd, of dat kan worden opgeborgen in kleine ruimtes thuis. Een omkeerbare zitting maakt het mogelijk dat uw kleintje naar u kan kijken en in luttele seconden de wereld kan aanschouwen. En de zachte, gevoerde zitting op tafelhoogte is ongelooflijk handig als u uit eten gaat. De hoogwaardige extra functionaliteiten zijn onder meer rubberen banden, een uitklapbare XXL-zonnekap met UVP50+ zonbescherming en een ruime boodschappenmand.
De gb Maris houdt het perfecte evenwicht tussen geraffineerde, subtiele detaillering en avantgardistische esthetiek met een versmelting van lichtvangende accenten, stromende lijnen en mooie stoffen. Dit wandel- annex reissysteem misstaat niet in de meest kritische modekringen, en is perfect voor ouders die hun manier van leven en modevoorkeuren niet willen opgeven omdat ze kinderen krijgen.
De Maris en het nieuwe merk gb zijn het geesteskind van CYBEX-oprichter Martin Pos en zijn vriend, leermeester én Goodbaby-oprichter Zhenghuan Song. Door hun oosterse en westerse achtergrond te vermengen creëren ze voorwerpen op het kruispunt van mode en technologie. „Design is een uiting van onze persoonlijkheid en cultuur,” legt Pos uit. „We uiten onze stijl via de producten en het verhaal achter het merk. De perfecte symbiose van mode en modern industrieel design is de unieke signatuur van onze nieuwe designtaal.”
Fjällräven Classic - het grootste terkkingevenement van Scandinavië
Wandelen, trekking, het lopen van lange afstanden. Hoe je het ook wilt noemen, er zijn steeds meer mensen die hun wandelschoenen aantrekken, hun rugzak inpakken en de paden opgaan. Trekking is niet langer alleen voor de ervaren outdoorliefhebber. En dat is de reden waarom Fjällräven in 2017 haar populaire trekkingevenement uit gaat breiden naar twee nieuwe continenten. Fjällräven Classic Zweden zal nu vergezeld worden door evenementen in de Verenigde Staten en Hong Kong.
Fjällräven Classic vindt momenteel plaats in het uiterste noorden van Zweden, hoog boven de poolcirkel. Sinds 2005 lopen iets meer dan 2.000 trekkers uit 35 verschillende landen ieder jaar de 110 km lange tocht van Nikkaluokta naar Abisko. Ze dragen hun eigen uitrusting, slapen in tenten, maken veel herinneringen en laten slechts voetafdrukken achter.
Het evenement is in het leven geroepen om het voor meer mensen mogelijk te maken, ongeacht hun ervaring, er op uit te gaan en van de natuur te genieten. Niet om er gewoon op uit te gaan voor een wandeling in hun lokale natuurgebied, maar om het echte buitenleven te ervaren. Een team van Fjällräven zorgt ervoor dat het evenement soepel en veilig verloopt met drankjes, eten, eerste hulp en vriendelijke gezichten die klaar staan op verschillende controleposten. Het is echt een bijzonder evenement dat de natuur toegankelijker maakt voor een groter aantal mensen.
“We vinden dat Fjällräven Classic het beste trekkingevenement van de wereld is,” zegt de evenementmanager van Fjällräven, Andreas Cederlund. “Maar veel mensen kunnen zich de lange reis naar Zweden niet veroorloven. Met deze twee nieuwe bestemmingen willen we meer mensen uit andere delen van de wereld de kans geven om een uniek langeafstandwandelevenement te ervaren”.
De twee nieuwe Classics, één in Colorado en één in Hong Kong, worden beide gekenmerkt door een geoliede logistieke machine en een uitgebreide kennis over langeafstandtochten.
Fjällräven Classic USA zal in september 2017 worden gehouden. De tocht begint op 3000 meter en zal gedeeltelijk de Colorado Trail volgen, die door diepe dalen kronkelt en oploopt tot 3.500 m. De route zal ongeveer drie dagen in beslag nemen en zal de trekkers meenemen door enkele van de meest spectaculaire landschappen van Colorado. Fjällräven Classic Hong Kong zal in oktober 2017 plaatsvinden. De tocht van 44,5 km zal drie dagen duren en het Maon Shan Country Park en de natuurparken Sai Kung West en Sai Kung Oost passeren, direct naast een van 's werelds grootste metropolen.
“De nieuwe locaties zijn gekozen vanwege hun prachtige landschappen en omdat ze een bloeiende wandelcultuur met talloze geweldige paden hebben. We zijn enthousiast over de mogelijkheid om meer mensen de ervaring van Fjällräven Classic mee te geven en onze passie voor wandelen met nieuwe vrienden te blijven delen,” zegt Andreas Cederlund
Fjällräven :: SS17 - Next Stop Nature
Eén van de geweldigste dingen van natuur is dat het geen grenzen kent. De natuur erkent ook geen enkele autoriteit. Het komt en gaat in ons leven. Zonder oordeel over afkomst of geslacht, land of nationaliteit. In de wereld van de natuur zijn we allemaal bezoekers. Als grenzeloze ontdekkers van de natuur kunnen we overal heen reizen, alles ervaren en worden wie we willen zijn. In ruil daarvoor vraagt de natuur maar één ding: om niet als vanzelfsprekend te worden beschouwd. Ook voor het nieuwe seizoen lanceert Fjällräven met trots een assortiment van kleding en uitrusting dat behalve functioneel ook bewust is. Vandaar dat het Zweedse outdoormerk voor de samenstelling van de lente/zomer 2017 collectie de natuur als uitgangspunt heeft gekozen.
Doel is om nog meer mensen te inspireren om de natuur op een actieve manier te ervaren en zo een belangrijk onderdeel van hun leven te laten zijn. Voor het lente- en zomerseizoen heeft Fjällräven zich gericht op het maken van producten waarmee wandelen en reizen door een warm klimaat makkelijker, comfortabeler en duurzamer wordt dan ooit. Voor vrouwen en mannen. Naar het oosten of westen. Naar het noorden of het zuiden. Het merk biedt innovatieve reisoplossingen, lichtgewicht schuilplaatsen en vele andere praktische producten. Samen met de nieuwe trekkingleggings en een reeks van jassen, korte broeken, shirts en jurkjes, ben je goed voorbereid op de next stop: nature.
Of u nu gaat lopen of u concentreren op uw innerlijke kracht in yoga, u zult altijd uw perfecte fitness metgezel vinden in één van de nieuwe Superdry sports watches. De horloge collectie is ontworpen om één integraal geheel te vormen met het succesvolle Superdry Sports kleding assortiment. De collectie bestaat uit drie families; de Fitnesstracker, Digi stappenteller en de Sprint Digi. Elke familie horloges heeft speciale functies, zodat u de meest geschikte voor uw behoeften kunt kiezen. Alsook komen ze in een verscheidenheid van opvallende kleuren.
Superdry digitale stappenteller/pedometer. De digitale stappenteller is perfect als je een stijlvol sporthorloge wilt en tegelijkertijd je stappen en verbrande calorieën wilt bijhouden. Dit horloge heeft een zachte siliconen horlogekast, een tweelaags hoogwaardig siliconen horlogebandje en een digitaal scherm waarop je snel de tijd kunt aflezen. De digitale stappenteller heeft de volgende functies: Stappenteller, 50 dagen gegevensvastlegging, Calorieënteller, Kilometerteller, Staplengte, Stopwatch, 12/24-uurs indeling, Afteltimer, 2 alarmgroepen, Waterbestendig tot 5 atm - 2 jaar garantie.
DIM innoveert en lanceert Body Touch in een herwerkte versie
Body Touch van DIM mag zich sinds 2001 tot een vaste waarde in de lingeriemarkt rekenen. De lingerie met de karakteristieke golfrandjes beschikt over een tijdloze look, en een gepatenteerde technologie die vaak gekopieerd, maar nooit geëvenaard werd. Body Touch zit als een tweede huid dankzij de ultrazachte stof en blijft door de naadloze constructie in 1 geheel volledig onzichtbaar onder kledij.
Dit seizoen werd de technologie van Body Touch nog verbeterd met nieuwe beugels die speciaal op maat van Body Touch ontworpen werden. De beugels zijn opvallend fijner, en worden met een nieuwe techniek in de stof ingenaaid zodat ze de borst perfect omhullen. De beha zorgt voor een rondere buste en past zich aan elke vorm aan. De verbeterde pasvorm en de hertekende snit geven nog meer steun en versterken het gevoel van een tweede huid. Body Touch is verkrijgbaar in vier kleuren: zwart en wit, koraalroze en taupe.
Passionata Lente/Zomer 2017 : Preppy Summer
Passionata combineert deze zomer de preppy look met een old-school pop mood. Durf de modieuze kleuren en prints van Preppy Summer te dragen. Het rood, wit en blauwe trio geeft PEP aan de collectie met strepen, prints en borduursel.
DENIM ATTITUDE - De kleur die altijd in de mode is, is zonder twijfel Jeans blauw. Nu beschikbaar in de lijnen Brooklyn en Blossom.
Nordic Living is pulling the STRINGs from now on! Op zoek naar een modulair kastensysteem van de bovenste plank?
Laat je niet meer op de kast jagen door alle rommel en word zelf ontwerper van een opbergsysteem dat je aanpast en uitbreidt naar je wensen van dat moment. Van boekenkast tot plantenrek, van tv-meubel tot schoenenkast en van een studentenkamer tot gezinswoning! Woonwebshop Nordic Living voegt met String dé grondlegger van het moderne Scandinavische design toe aan haar assortiment.
In 1949 legde de Zweedse architect Nils Strinning de eerste hand aan dit flexibel kastensysteem. String is een minimalistisch ontwerp met zijpanelen en planken dat in alle richtingen uit te breiden en aan te passen is. Omdat het een modulair systeem betreft is het praktisch in transport en zeer eenvoudig zelf te monteren. In de afgelopen 60 jaar werd String een wereldwijd succes en heeft het zijn gamma verrijkt met verschillende kleuren, materialen, modellen en mogelijkheden.
Aangezien de afmetingen vast staan, is de kast al die tijd aanpasbaar gebleven. Enorm sterk want op deze manier blijf je je kast ‘customizen’ en uitbreiden naar je wensen van dat moment. Hoe groot of klein je ruimte ook is, met String sla je de plank nooit mis! En omdat String tijdloos is, groeit het met je mee. Van studentenkamer tot gezinswoning en van zolderkamer tot luxe appartement! Het is eenvoudig te demonteren en op je nieuwe plek weer in elkaar te zetten.
String is méér dan een kast. Je kunt er diverse elementen aan toevoegen waardoor het een volwaardige, praktische werkplek wordt. Of juist een dressoir. Of tijdschriftenrek. Van boekenkast tot plantenrek en van tv-meubel tot schoenenkast, met String kun je letterlijk alle kanten uit!
Het eerste ontwerp binnen String, waren de String Pockets, en nog steeds een zeer gewild onderdeel van String. Deze multifunctionele wandkastjes, bestaande uit twee korte zijpanelen en 3 planken. Het String system is de grote broer van de String Pockets en de String Grids zijn de laatste toevoeging in de rij. Deze mooie wandrekjes zorgen samen met de ‘Organizers’ rekjes voor een opgeruimd huis. De rekjes passen op zowel de Grids, Pockets als het String System en zijn net als de Grids verkrijgbaar in zwart, wit en grijs.
Pharos Reizen biedt bijzondere vakantie-ervaringen voor kinderen
Storytelling, het is dé trend van dit moment, ook in de reissector. De reiziger van nu wil een beleving en het is juist dat wat reisorganisator Pharos Reizen voor ogen heeft met haar aanbod bijzondere belevingsrondreizen voor gezinnen. Een draak temmen in het land van de Vikingen…dat klinkt wel als een spannende beleving, niet?
De familierondreis Tem de Draak duurt 8, 11 of 12 dagen en de bestemming is Seeland, Funen en Jutland, drie heel verschillende stukjes Denemarken. Even gevarieerd als de bestemming is het programma. Van verveling kan geen sprake zijn met onder meer een tocht over de Vikings Splash River in Legoland en leren vechten als een Viking in het Ribe VikingeCenter. Maar vooral, durven jouw kinderen de draak te temmen? Zijn ze zo dapper als de vermaarde Vikings? Gedurende de ganse reis kunnen ze hun dapperheid bewijzen, net als in het verfilmde boek ‘Hoe tem je een draak’ van Cressida Cowell. Jouw kids zijn minstens even dapper als het Vikingjongetje uit het verhaal, wanneer ze ridder spelen in het kasteel van Funen of een duik nemen in de Noordzee of de Oostzee. Als ze leren boogschieten, op zoek gaan naar drakensporen in kasteel Egeskov of de Ronde Toren in Kopenhagen beklimmen voor een duizelingweekend uitzicht. De Deense hoofdstad heeft kinderen enorm veel te bieden, van pretparken tot bijzonder kindvriendelijke musea. Tijdens de rondreis is logies voorzien in 3 mooi gelegen vakantieparken waaronder een in de duinen met talrijke faciliteiten voor kinderen. ‘Tem de draak’ is een belevingsrondreis vol avontuur met niets dan hoogtepunten.
Nog meer belevingsvolle rondreizen
En er is meer naast draken en Vikingen! Met Pharos Reizen kan je in heel Europa terecht voor een bijzondere autorondreis met het gezin. Het aanbod is uitgebreid en volledig te raadplegen op www.pharosreizen.com. Een kleine greep…
‘De leukste kinderlanden van Europa,’ is een 10-daagse rondreis doorheen Italië, Oostenrijk en Duitsland. Slapen in een Alpenhotel met eigen sterrenwacht en smoothies maken van zelf geplukte Alpenbessen en bosvruchten, Legoland in Duitsland en genieten van ponyrijden, zwemmen, pizza’s en gelati aan het Gardameer.
Nog meer plezier in smaakvol Italië beleef je met de 13- of 16-daagse rondreis ‘Italiaans kwartet’ doorheen 4 heel verschillende regio’s (Toscane, Piemonte, Bloemenrivièra, Zuid-Tirol). Een Pharos puzzeltocht door Florence, de lekkerste pesto leren maken in de streek waar pesto vandaan komt, koekjes bakken in een Fattoria en nog veel meer, variatie alom!
In Groot-Brittannië reis je Harry en Beatrix Potter achterna tijdens de 17-daagse Potter & Potter rondreis door Noord-Engeland en Schotland. Je vertrek met de ferry vanuit Zeebrugge en volgt het spoor van de beroemde kinderboekenhelden. Ook een rondreis Ierland en Wales staat op het menu onder de noemer Join the family. Logeren bij de Ieren thuis zodat je de beste insider-tips krijgt en de kinderen reizen terug naar de riddertijd, in het kasteel van Conwy.
In het hoge noorden van Europa beleef je met Pharos de hoogtepunten van Zweden, Noorwegen of een combinatie van deze landen met Denemarken erbij met de ‘in een notendop’ rondreizen. Voor kinderen is avontuur verzekerd met activiteiten als vissen, elanden spotten, kanoën op de meren en logeren in een authentieke Zweedse stuga.
De Alpen in een notendop is een kennismaking met Europa’s machtigste gebergte (Zuid-Tirol, Dolomieten en Tirol). Wat een avontuur, met een tocht tot bij de hoogste waterval, klimmen over een wiebelende hangbrug, speuren naar bergmarmotten, met zomerse sneeuwballen gooien op drieduizend meter hoogte ! Het avontuur in de Alpen duurt 11 of 12 dagen.
Pharos Reizen verleidt gezinnen met bijzondere rondreizen in alle hoeken van Europa, zo ook in Kroatië, Slovenië, Duitsland, Frankrijk, Portugal, Catalonie…Voor een totaaloverzicht van alle rondreizen is www.pharosreizen.com de aangewezen plek.
Non-kleuren als beige, ecru en off-white spelen een belangrijke rol in de Giovane lente-/zomercollectie. Een zacht kleurenpalet dat in samenspel met opengewerkte stoffen, fijne kant en zwierige plissérokken ons doet verlangen naar heerlijke lentedagen en zwoele zomeravonden.
Rituals lanceert twee nieuwe parfums voor de zomer 2017 - Limited Edition
De beste parfumeurs ter wereld lieten zich inspireren door een geurige, groene oase, verscholen in de woestijn van het oude Arabië. Ze creëerden twee nieuwe parfums in Limited Edition voor de zomer: Oasis Verte en Oasis de Fleurs. Twee exclusieve parfums, ongrijpbaar als de woestijnwind. Deze frisse oosterse geuren ruiken naar de zomer in een flesje.
Deze producten zijn vanaf april 2017 verkrijgbaar in Rituals Cosmetics winkels, geselecteerde warenhuizen en via rituals.com
La Redoute Lente/Zomer 2017 : Amélie Pichard
Dit seizoen plaatst La Redoute het accessoire in de kijker in samenwerking met Amélie Pichard, ontwerpster van aanstekelijk nostalgische schoenen met een hoog glamourgehalte.
Zij licht een en ander toe: “Het thema voor deze collectie is ‘klein zusje’. De generatie 2000 is nu 16 jaar, ik was zelf 16 in 2000 … Ik hou wel van deze nieuwe generatie meisjes van 16 die ouder lijken dan ze zijn; ze gaan met hun tijd mee en zijn erg nieuwsgierig.” Deze zomer maken de Amélie Pichard Girls in wording voor het eerst kennis met de aparte wereld van het Parijse merk. In het aanbod: een paar klompjes voor stedelingen met landelijke aspiraties, maar ook sandalen en muiltjes met hakken en een vierkante neus – so eighties – voor guitige verleidsters. Vijf modellen die opvallen met hun denkbeeldig kanteffect op gemetalliseerd leder of een bandanaprint in seizoenskleurtjes.
Sylvette Lepers, verantwoordelijke voor het stijlbureau van La Redoute, vindt dat Amélie Pichard “verhalen vertelt via haar malle, een tikkeltje brutale wereld”. De samenwerking tussen de vrouwen getuigt van durf, de essentie van Amélie Pichards stijl.
L'OCCITANE - Almond Refining Concentrate
Geperst amandelextract, een nieuw actief bestanddeel dat gepatenteerd is door L’OCCITANE, vormt de basis van een nieuw lichaamsverzorgingsproduct: het Refining Concentrate.
Dit product heeft verstevigende eigenschappen en verfraait de lichaamsvorm zichtbaar door lichaam en geest in evenwicht te brengen. Het perfecte product voor alle vrouwen die hun contouren willen verstevigen en verfraaien.
Rituals lanceert exclusieve membership program 'My Rituals'
Vanaf 10 februari kunnen klanten van Rituals lid worden van het exclusieve membership program: ‘My Rituals’. Dit programma sluit perfect aan bij de Rituals filosofie om meer te genieten van alledaagse dingen en om waardevolle momenten te creëren. Het membership program biedt unieke inspirerende content en geeft toegang tot bijzondere ervaringen zoals yoga en meditatie sessies om balans te brengen in een druk leven. Daarnaast zijn er voor leden speciale geschenken en evenementen waar je meegenomen wordt in de wereld van Rituals.
Naast inspirerende content biedt het programma vele extra’s. Leden krijgen een uniek welkomstgeschenk, gratis verzending van aankopen in de webshop en bijzondere persoonlijke nieuwsbrieven met unieke content. Het membership program zal in België gelanceerd worden. Inschrijving kan in de winkel, via de Rituals app, via de Rituals website of via de klantenservice.
JEAN PAUL GAULTIER LIMITED EDITION - WONDER WOMAN & SUPERMAN
Dit jaar trommelt Jean Paul Gaultier Limited Edition twee superhelden op voor een speciale missie van Gaultier. Ze zijn sterk, ze zijn onverschrokken, ze zijn onversaagd. Twee verhalen. Eén toekomst.
Links, de stergeuren Classique en Le Mâle. Rechts, de beroemdste interplanetaire superhelden : Wonder Woman en Superman. Eindelijk verenigd! Samen sterk in de strijd, op een belangrijke missie.
Riemen vastklikken. We stijgen op. Beschikbaar vanaf 19 april 2017
Weber Genesis II
Een nieuwe gasbarbecue voor 2017 - Weber brengt in 2017 een gloednieuwe reeks op de markt, de Genesis II! Als vernieuwende marktleider heeft Weber-Stephen een nieuwe barbecuelijn ontwikkeld die voldoet aan de nieuwste technische vereisten met als lijfspreuk 'Weber for Life' waarmee het perfect past in de levensstijl van de barbecueliefhebber.
De modellen in de Genesis II reeks zijn niet enkel ideale partners van barbecueliefhebbers vandaag en morgen, maar tijdens hun hele leven.
Genesis II brengt een revolutie tot stand in de wereld van het barbecueën op gas. Dankzij het nieuwe 'GS4 High Performance Grilling System' zijn de meest veelzijdige modellen van de reeks voorzien van de nieuwste technologische ontwikkelingen. Dit toestel voldoet aan de wensen van elke consument: van het aansteken van de barbecue met gascontrole tot het reinigen. De nieuwe reeks zal verkocht worden in twee versies en in verschillende modellen, gaande van twee tot zes branders.
Weber dealers zullen een model voor elk type barbecueliefhebber hebben - alleenstaand of getrouwd met kinderen, amateur tijdens vrije tijd in de stad of professional met grote tuin. Dat is de reden waarom Genesis II de toekomst van het barbecueën is - en waarom Weber dealers, vanaf 2017, hun klanten volledig kunnen tevreden stellen. Prijzen op aanvraag.
De carnaval van Rio neemt Aqualibi over tijdens de krokusvakantie
Van 24 februari tot en met 5 maart zullen reusachtige ballonnen in en boven het water voor een tropische sfeer zorgen in het waterpark. De eerste vrijdagavond van de krokusvakantie worden de lichten ook gedimd en voeren sambadanseressen in hun veelkleurig kostuum met veren een show op.
Zin om tijdens de krokusvakantie carnaval te vieren zoals in Brazilië – met warme temperaturen inbegrepen? Dan is Aqualibi the place to be. Dansen op de maat van de samba onder een veelkleurige hemel ballonnen en van een heerlijke cocktail genieten? Dat is allemaal mogelijk tijdens carnaval in Aqualibi!
Op 24 februari mag je je beste dansbewegingen bovenhalen: dan komen danseressen ’s avonds een choreografie brengen op het ritme van de samba en mag je meedansen!
Aqualibi is iedere dag open tijdens de krokusvakantie (24/2 – 5/3) tot 20 uur. Op vrijdag 24 februari en 3 maart is er een nocturne tot 22 uur. Meer info op www.aqualibi.be
Wielertoerist en cliché toerist uit de sixties en seventies of nostalgische zomers in eigen tuin…de zomercollectie 2017 van Antwrp brengt ons terug naar de authentieke zomers van toen, gekruid met een vleugje humor en felle pop art prints.
Wielertoeristen maken al lang deel uit van ons landelijke straatbeeld. Met het thema Velo Tourist brengt Wouter een ode aan de wielergoden van toen, met Eddy Merckx als boegbeeld van een sterke generatie die de cultuur van het wielertoerisme in Vlaanderen aangewakkerd heeft. In dit thema zien we fotocollages van wielrenners, een fietsstuur, profielen van kromgebogen fietsers en een meer abstract kettingmotief dat als print en als jacquardmotief opduikt. Eenvoudige sweaters scanderen “Eddy” in grote letters. Velo/love opschriften vormen leuke Spielereien, net als Antwrp Chewing Gum, een knipoog naar de reclametruitjes uit de sixties en seventies. Kleurrijke strepen die zo eigen waren aan de wieroutfits van toen worden herhaald in jacquardtruien.
PRADA LANCEERT EEN NIEUWE GEUR - LUNA ROSSA CARBON
Prada Luna Rossa is een serie intrigerende, doorwrochte tegenstellingen:een familie grensverleggende, elementaire herengeuren. Elke geur heeft een geheel eigen identiteit maar maakt wel deel uit van hetzelfde verhaal. Het Prada universum wordt net zo sterk gedefinieerd door geavanceerde technologie als door vakmanschap: hi-tech materialen met aantrekkelijke en verrassende eigenschappen. In 2017 lanceert Prada 'Luna Rossa Carbon'.
Prada Luna Rossa Carbon vindt zijn basis in de aarde en de natuur, maar de minerale frisheid behoort eveneens tot de wereld van fabrieken en industriële innovatie. Het is een iconoclastische fougère geur die gedestilleerde planten en synthetische grondstoffen samenbrengt in een energieke combinatie. Dit maakt van Prada Luna Rossa Carbon een elegante en aantrekkelijk herengeur. Beschikbaar vanaf 1 maart 2017.
SOLIDARITY SOAP OM VERMIJDBARE BLINDHEID TE BESTRIJDEN.
Het is heel eenvoudig. Om de nieuwe ambities van het UNION FOR VISION 10by20-programma van L’OCCITANE te steunen, hoeft u alleen maar een stuk solidarity soap te kopen. Of misschien wel twee of drie.
L’OCCITANE doet daarbij de plechtige belofte, zwart op wit: DAT 100% VAN DE OPBRENGST WORDT GEDONEERD AAN NGO’S DIE ZIJN BETROKKEN BIJ DE WERELDWIJDE BESTRIJDING VAN VERMIJDBARE BLINDHEID. Solidarity Soap: € 2
In maart brengt Le Grand Palais hulde aan Rodin, warmen de skiërs van Haute-Savoie zich op met muziek en staat er in Sarlat gans op het menu!
1) Van 4 tot 5 maart 2017 - Sarlat Fest’Oie in Dordogne : Gans is koning in Sarlat, zowel in de cultuur als in de keuken. Geen verrassing dus dat dit dier sinds 2009 elk jaar een weekend in het middelpunt van de belangstelling staat. Terwijl de fanfare speelt kunnen de vele bezoekers overal in de middeleeuwse stad aan standjes de verrukkelijkste gerechten eten. De ideale gelegenheid om karkassoep eens te proberen, een lokale specialiteit. Hoogtepunt van dit weekend: het grote banket. Honderden gasten komen proeven van traditionele gerechten op basis van gans, bereid door de beste koks uit Sarlat. Smakelijk! info: http://www.sarlat-tourisme.com
2) Van 9 maart tot 9 april - Biënnale van het Design in Saint-Etienne : De Biënnale van het Design in Saint-Etienne wordt beschouwd als een van de meest eclectische evenementen rond design in Frankrijk en is dit jaar aan zijn 10e editie toe. Centraal thema van de Biënnale, die dit jaar de titel ‘Working Promesse’ meekreeg, is de verandering op het gebied van werk. Aan de hand van een tentoonstellingsparcours in 10 stappen worden diverse concepten belicht, zoals de plaats van het digitale en de utopie van het delen. De Amerikaanse stad Detroit, die dagelijks met deze uitdagingen te maken heeft, is eregast van deze editie. Meer info: http://www.biennale-design.com
3) Van 10 tot 12 maart - Venetiaans carnaval in Annecy : Met zijn kanalen en kades vol bloemen wordt Annecy, in Haute-Savoie, ook wel het Venetië van de Alpen genoemd en het is dan ook niet verrassend dat de stad elk jaar haar eigen Venetiaans carnaval viert. Meer dan 250 gemaskerde deelnemers, uitgedost in weelderige kostuums, dansen door de straten van het oude Annecy. Duizenden toeschouwers en honderden fotografen uit alle uithoeken van de wereld komen jaarlijks naar de stad om deze uitzonderlijke optocht te zien voorbijkomen. Meer info: http://www.lac-annecy.com
4) Van 19 tot 25 maart - Festival Rock The Pistes in Châtel in Haute-Savoie : We blijven in Haute-Savoie, maar zetten dit keer koers naar Châtel voor het muziekfestival Rock The Pistes. Het principe? Concerten op tijdelijke podia, opgebouwd op de pistes zelf, op meer dan 1.500 meter hoogte. Meer dan 35 artiesten worden hier verwacht voor een feestelijke week! Drie muzikanten hebben hun aanwezigheid tot nu toe bevestigd, namelijk Matmatah, Chinese Man en Julian Perretta. Een uniek festival in Europa, toegankelijk met een Ski Concert Pass. Meer info: http://www.rockthepistes.com
5) Van 20 tot 26 maart - De Ronde van Normandië : De Ronde van Normandië werd voor het eerst gereden in 1939 en is sindsdien uitgegroeid tot een hoogtepunt op de internationale wielerkalender. Op het programma: een wielerwedstrijd van 1143,5 km doorheen heel Normandië en dit in 7 etappes. Naast de wedstrijd kunnen wielerliefhebbers ook genieten van activiteiten in het village départ, waar het startschot van elke etappe wordt gegeven. Een mooie gelegenheid voor Belgische toeristen om hun landgenoten te zien schitteren. De vorige twee edities werden immers gewonnen door een Belg! Meer info: http://www.tourdenormandiecycliste.fr
6) Van 22 maart tot 31 juli – Tentoonstelling over Rodin in Parijs : Ter gelegenheid van de honderdste sterfdag van Auguste Rodin (1840-1917) brengt Le Grand Palais in Parijs hulde aan ‘de vader van de moderne beeldhouwkunst’ met een grote tentoonstelling. Aan de hand van meer dan 200 werken van de kunstenaar tracht de tentoonstelling een beeld te geven van zijn creatieve wereld en zijn invloed. Er worden ook schilderijen en beeldhouwwerken getoond van kunstenaars als Carpeaux, Bourdelle, Claudel en Picasso om te tonen hoe groot zijn invloed is geweest. Meer info: http://www.grandpalais.fr
7) Van 23 maart tot 1 mei - Festival Terres de Paroles in Normandië : Meer dan een maand lang strijkt het festival Terres de Paroles neer in een twintigtal gemeenten van Seine-Maritime. Een literair evenement dat 4 jaar geleden voor het eerst werd gehouden en dat de mensen vooral wil aanzetten tot lezen. Op de affiche: opvoeringen, ontmoetingen met de schrijvers, besprekingen, tentoonstellingen, concerten, picknicks, workshops, poëziewandelingen ... Meer info: http://terresdeparoles.com
Sprookjesachtig mooi, romantisch en geheimzinnig – de serie Fleur in de nieuwe kleur Berry is een droom. De betoverende bessenkleur komt dit seizoen naast het klassieke zwart. Zowel beugel- als ook de softschalenbeha hebben een jonge, onmiskenbare en verfijnde look van kant.
Hier contrasteren niet alleen de bloemen en grafische dessins, maar ook het kant dat zich kleurrijk afzet tegen de ondervoering van microvezelcharmeuse. Zowel in klassiek zwart, maar ook in betoverend berry, op de desertkleurige Charmeuse straalt het kant glamour en sexyness uit. De finishing touch van beide modellen is het kleurrijk contrasterende strikje tussen de cups.
Chantelle : Een ode aan Modern Chic
Chantelle herontdekt stijl. Frisse tule en superplatte kant, onzichtbare afwerkingen en ingetogen kleuren... Laat je inpalmen door de grafische stijl van deze eigentijdse lingerie.
Caroline Biss Campaign SS17 - Zwierig, kleurrijk en elegant
Elegantie, kleur en vrouwelijkheid vormen de pijlers van het Belgische label Caroline Biss. Ook komende zomer lopen ze als een rode draad doorheen de collectie die de trends vertaalt op een eigen, herkenbare manier.
Caroline Biss straalt altijd een positieve mood uit dankzij het gul gebruik van kleur. Dit seizoen reikt het palet van felle kleuren zoals rood en electric blue over pastels tot klassiekers zoals wit, zwart en beige. Verschillende prints worden onderling gecombineerd en nodigen uit tot een creatief mix&match spel.
Lange jurken en rokken zijn goed vertegenwoordigd in de collectie en zetten een boho-chic stijl neer. Dankzij de lichtheid van de materialen vallen de lange silhouetten heel soepel en elegant om het lichaam. De modellen variëren van effen zwarte jurken met stroken van romantische kant tot vederlichte, veelkleurige jurken met etnische details aan de kraag. Tunieken met uitwaaierende mouwen, veters en kwastjes sluiten zich bij deze stijl aan.
Waar er gefeest wordt, is Caroline Biss van de partij, op haar eigen discrete, stijlvolle manier. Jurken en bijhorende jasjes in ecru en lichtgoud of in jacquardmotief met zilveren accenten vormen een mooi staaltje van de getemperde glamour die zo eigen is aan het merk.
Effen jurken in reliëfstof worden versierd met opvallende metalen details, verwerkt in een ceintuur, goed voor een edgy touch.
Licht zomerdenim vormt de basis van easy going outfits zoals lange jeansjurken met een diepe split, culottes met uitgerafelde randen, “carrot” jeans, bootleg jeans en tunieken met wijde mouwen en uitgerafelde randen. Naast de blue denim zijn er ook gekleurde bootleg jeans. Ze worden nu eens gecombineerd met truien en cardigans in veelkleurige garens, afgewerkt met franjes en dan weer met tunieken, bloesjes met ruches en T-shirts met metalen details. Dit resulteert in totaal verschillende stijlen, van vrouwelijk tot casual-chic.
Leder en suède geven altijd present bij Caroline Biss. Blikvangers vormden de jurken en tops met stroken van geperforeerd leder in cognactint of in poederroze. Mantels in taupekleurige suède en getailleerde leren jasjes voegen girlpower aan de collectie toe.
Veelkleurige sjaals en fantasiejuwelen in de kleuren van de collectie, seventies’ sandalen met sleehakken of lederen sandalen met een hakje en bijhorende tassen zorgen voor een harmonieus totaalbeeld.
Belvilla verwelkomt jaarlijks ruim 100.000 kinderen in zijn vakantiehuizen. Reden genoeg voor de vakantiehuizenexpert om dieper te duiken in de vakantiewensen van zowel ouders als kinderen. Centrale vraag: wat maakt een vakantie (met kinderen) tot een succes? Volwassenen gaven antwoord middels een enquête en de kinderen vertelden hun wensen tijdens openbarende gesprekjes op de Belvilla Babbel Bank.
Als het aan de kinderen ligt, moeten ouders vooral niet uitslapen op vakantie en vooral veel ‘ja’ zeggen. En ze willen zwemmen, zwemmen en nog eens zwemmen! Dat laatste geven ook de volwassenen aan. Zij noemen als belangrijkste faciliteiten op een vakantieadres voor kinderen: een zwembad (73%) - wifi (53%) - speelfaciliteiten (42%)
Vakantie in zicht
Voorafgaand aan het vertrek kijkt drie kwart van de kinderen reikhalzend uit naar de vakantie. Slechts een klein deel (13%) is enigszins gespannen, wat een beetje toeneemt als het vertrek dichterbij komt. Inpakken doet een kwart van de gezinnen last minute, hooguit de dag voor vertrek. De meesten nemen een paar dagen de tijd, terwijl één op de acht ruim een week of zelfs langer vooraf al begint.
Onderweg: scherm wint van goed boek: Eenmaal op weg dienen de tablet en smartphone (65%) als grootste vermaak tijdens de reis, gevolgd door spelletjes in de auto (50%), veel stops onderweg (25%). Slechts 20% waardeert nog een goed boek. Hoe ouder de kinderen zijn, hoe beter ze zichzelf vermaken onderweg, blijkt uit het onderzoek. En sommige gezinnen kiezen voor een gemakkelijke oplossing: een vakantie dichtbij, zodat de reistijd geen issue is.
Cultuurbarbaren? Ontspanning is bij ruim de helft van de gezinnen het favoriete tijdverdrijf op vakantie, aldus de volwassenen. Een 20% is het liefst sportief bezig en slechts 10% geeft de voorkeur aan cultuur. Zijn we zulke cultuurbarbaren dat we kennelijk liever met de tablet bij het zwembad zitten? Kinderen geven aan juist actief te willen zijn op vakantie. “Anders kun je net zo goed thuisblijven!”, zeggen ze. “Doe wat leuks in plaats van slapen!”.
Tablet en smartphone belangrijker dan favoriete knuffel! Het meest onmisbaar op vakantie met kinderen zijn tablets en smartphones, geeft 42% van de respondenten aan. Pas als tweede volgt de favoriete knuffel (29%) en veel later in de rij komen boeken en spelletjes.
Afspraken over ‘schermtijd’? Een derde van de gezinnen maakt hier afspraken over, het overgrote deel van de gezinnen laat dit echter los. Zou dat een stilzwijgend compromis zijn, zodat volwassenen toch een beetje kunnen uitslapen op vakantie? Bijna iedereen neemt overigens een smartphone of tablet mee op vakantie (97%). Dit bevestigt overduidelijk de behoefte aan wifi op het vakantieadres. Eylard Wurpel, Director of Marketing van Belvilla: “Mooie vakantiemomenten wil je natuurlijk delen met elkaar, maar ook met je familie en vrienden thuis. Zelf vind ik wifi heel handig om goed op de hoogte te blijven en gemakkelijk dingen op te zoeken. En mijn puberdochters willen vooral altijd online kunnen met hun vrienden. Voor ons dus een must en niet zo vreemd dat ruim 15.000 Belvilla-vakantiehuizen draadloos internet aanbieden.”
De zee boven bergen en bossen
Reisgezelschappen met kinderen boeken het liefst een vakantie aan zee (47%), gevolgd door de bergen (21%). Zo’n 18% verkiest een vakantie in het bos. De kinderen mogen volgens de volwassenen voor ongeveer de helft meebeslissen over de vakantiebestemming. Het belang van andere kinderen en kinderactiviteiten in de buurt, varieert per soort vakantie. Voor een zomervakantie is dit bijna drie keer belangrijker dan voor een weekendje weg.
Als kinderen zelf een vakantiehuis mogen kiezen, is dit de top drie: 1. Een vette villa met privézwembad (53%) - 2.Een Sea Lodge op een vakantiepark nabij het strand (47%) - 3. Een bijzonder huis, zoals een grotwoning (40%)
Onderzoeksachtergrond
Het onderzoek bestond uit twee delen. Via een enquête reageerden 375 volwassenen. Op de Belvilla Babbel Bank namen 18 kinderen plaats voor een gesprekje over de vakantiewensen. Uit de enquête blijkt dat de meeste respondenten met hun gezin op vakantie gaan. Zo’n één derde verblijft met een groep, die grotendeels bestaat uit meerdere generaties en deels uit een groep van meerdere gezinnen. In het reisgezelschap van de respondenten bevindt 52% van de kinderen zich in basisschoolleeftijd, zo’n 40% is puber en ruim een kwart is nog niet leerplichtig.
Stap zelf in de voetsporen van Game of Thrones en The Revenant. Wie denkt dat je naar de Hollywood-studio’s moet trekken om filmdecors te aanschouwen, is mis. Onze aardbol ligt namelijk bezaaid met prachtige landschappen waarin duizenden films zijn opgenomen. Deze zomer een roadtrip gepland en op zoek naar wat extra inspiratie? Check dan even het lijstje hieronder, want autoverhuurder Sunny Cars somde vijf prachtige filmdecors op die je op eigen houtje gemakkelijk met een huurauto kunt ontdekken. Ready.. Set.. Action!
1 The Revenant: Canada: De indrukwekkende landschapscènes uit The Revenant, de film waarmee Di Caprio eindelijk zijn eigen Oscar won, zijn vooral in het westen van Canada opgenomen. Aan de voet van de Rocky Mountains in Banff, Alberta vind je spectaculaire uitzichten die de basis vormen van de film. Om jezelf ook volledig in die natuur onder te dompelen, huur je best een auto in de grotere stad Calgary. Van daaruit kun je gemakkelijk naar het Banff National Park rijden om zo van een prachtig uitzicht bij Lake Louise te genieten. Een uurtje verder ligt het Jasper National Park, waar je ook natuurdecors van de film tegenkomt. Je wil hier in ieder geval niets missen, dus bestel best een GPS-pakket!
2 Game of Thrones: Kroatië: Ben jij één van de miljoenen fans van Game of Thrones? Dan moet je je richting Kroatië reppen, want het land heeft heel wat verschillende locaties te bieden die een prominente plaats innemen in de fantasieserie. Wanneer je met een huurauto doorheen het warme en droge binnenland van Kroatië rijdt, maak je onderweg kennis met “King’s Landing”, “Qarth” en de “Red Keep”. Vooral havenstad Dubrovnik met zijn ommuurde oude centrum heeft dienst gedaan als setting voor heel wat afleveringen van Game of Thrones. Rij je iets verder de stad uit, kom je een van de oudste bomentuinen van Europa tegen. En guess what, dat prachtige stukje natuur werd gebruikt als paleizentuin van King Joffrey. Moeten we er ook nog bij vermelden dat de uitzichten onderweg adembenemend zijn? Handig dus dat in Kroatië een 2e bestuurder standaard is inbegrepen bij Sunny Cars. Dan kun je afwisselen met genieten van het uitzicht!
3 Gladiator: Marokko: Marokko is niet zelden het decor voor succesvolle films. Vooral voor historische epossen uit de Romeinse Tijd zoals Gladiator de Oscarwinnende prent met Russell Crowe in de hoofdrol, is Marokko eens te meer het kader geweest. In de omgeving van Ouarzazate werd voor de film een houten arena gebouwd, waarin de gladiatoren werden getraind. Het omliggende woestijnlandschap en de poorten van het lemen dorp Aït Benhaddou, doen je zo terug naar de tijd van de Romeinen katapulteren. Wil je dus een stukje authentiek Marokko met herkenbare filmlandschappen ontdekken, is met een huurauto doorheen de omgeving van Ouarzazate rijden de ideale optie. Kies best een 4WD uit de Sunny Cars vloot, want in woestijngebied heb je wat extra grip nodig. Nog niet genoeg film gezien? Dan kun je ook de Atlantis Filmstudio’s bezoeken en een echte opname meemaken.
4 Into The Wild: USA: Als er één film prachtige natuurlandschappen uitschreeuwt, is het Into The Wild wel. Christopher McCandless doet in de film een heel stuk van de Verenigde Staten en Canada aan, maar het grootste deel van z’n avonturenroute bevindt zich in het westen van Amerika. En daar kun je niet anders dan een roadtrip doen! Voor Into The Wild-landschappen onderweg stop je aan het begin van de Pacific Crest Trail in Califonië, het Anza-Borrego Desert State Park en Lake Mead in Arizona – het grootste stuwmeer van het land. In Into The wild was Lake Mead één van de kampeerplekken van Christopher. Een film naspelen was nooit eerder zo makkelijk! Zeker als je dat op z’n Amerikaans in een Mustang cabrio kunt doen.
5 Under the Tuscan Sun: Italië: Under The Tuscan Sun, een film uit 2002 met actrice Diane Lane, sleept je mee naar het dagelijkse leven in Toscane: rijke tradities, prachtige landschappen en een levendige cultuur. Voor de film werden mooie beelden van de stadjes Arezzo, Montepulciano, Cortona en San Quirico d’Orcia gebruikt. Vlieg je op Firenze, kun je van daaruit perfect met een huurauto de andere stadjes én de typisch slingerende landwegen ertussen ontdekken. Die laten je de sfeer van de film volledig beleven en staan garant voor een pittoreske roadtrip. En moeten we nog zeggen welke auto hier het best bij past? Fiat 500, certo! Andiamo!
Bij Sunny Cars huren mensen hun vakantieauto all-in. Een glimlach is standaard inbegrepen! Het bedrijf hanteert een unieke all-in-formule, waarbij all-in ook echt all-in betekent; van boekingskosten tot verzekeringen en van voorwaarden tot afhandeling bij schade. Sunny Cars is in 1991 in Duitsland opgericht en behoort tot de grootste autohuurspecialisten in Europa. Ze biedt haar klanten wereldwijd een breed aanbod all-inclusive huurauto’s op meer dan 8.000 bestemmingen in meer dan 120 landen. Sunny Cars werkt exclusief samen met lokale partners die voldoen aan de hoge kwaliteits- en service-eisen die zij stelt. De onafhankelijke specialist is actief in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Zwitserland waar zij haar huurauto´s via reisbureaus en online aanbiedt. Voor meer informatie: www.sunnycars.be.
Hoe we eruit zien, bepaalt dikwijls hoe we ons voelen. Als je er goed uitziet, zal je meer zelfvertrouwen hebben en dat heb je echt nodig om je ambities te verwezenlijken. Elke dag is een uitstekende dag om een nieuwe start te maken - dus waarom zou je niet vandaag beginnen? Ga de lente tegemoet door goed voor je huid te zorgen met een dagelijks huidverzorgingsritueel. Onze passie is om jou gelukkig te maken met producten die je helpen om je goed te voelen.
Geïnspireerd door de weldaden van de natuur creëerde Rituals een 100% natuurlijke Pure Face Oil en het 100% natuurlijke Wonder Mask Ritual voor een huid die er zuiver uitziet. We hebben onze huidverzorgingslijn ook uitgebreid met twee sheet masks van biocellulose. Ben je klaar om de sprong te wagen naar natuurlijke schoonheid en je huid te vernieuwen voor de lente? Ontdek onze nieuwe en innovatieve huidverzorgingsproducten die je huid zullen zuiveren en verzachten, zodat je van de voordelen van lenterituelen kan genieten.
Deze producten zijn vanaf 13 maart 2017 verkrijgbaar bij Rituals Cosmetics winkels, geselecteerde warenhuizen en RITUALS.com.
Marlene Overheerlijke chocolade paaseitjes met appelvulling
Wil je je gasten graag verrassen met een leuk en apart idee? Met dit recept van Marlene® maak je kleine chocolade-eitjes met een zachte appelkern, om je vingers bij af te likken!
Ze zijn rond, gekleurd en verhullen een dubbel geheim: een knapperig chocoladelaagje en een superzachte appelvulling. Het recept voor de leukste paaseieren komt van Marlene® , het merk dat symbool staat voor de appels geteeld in Zuid-Tirol die je herkent aan de blauwe stickers.
Met een vernuftig mengsel van innovatie en traditie herinterpreteert Marlene® op moderne en uitdagende wijze het meest typische Paasgebak.
Recept
Ingrediënten : Voor de 5 eitjes : 150 g witte of melkchocolade, 5 g cacaoboter (als alternatief 2 eetlepels arachideolie), eetbare kleurstoffen, Siliconen vorm van halve eitjes, 20 gram vruchtenpectine
Voor de appelgelei van Marlene® : 200 g vruchtvlees van Marlene® appels, 50 g suiker, 20 g dextrose, 6 g voedingsgelatine.
Bereiding
Smelt de witte chocolade en de cacaoboter au bain-marie, en meng ze goed. Vul de halve eitjes met de chocolade a.d.h.v. de siliconen vorm. Laat ze een paar seconden stollen en keer dan de vorm om. Zo zal de overtollige chocolade eruit lopen en krijg je vanbinnen lege halve eitjes.
Los de suiker, dextrose en de eerder in koud water gehydrateerde gelatine op in 50 g gepureerd vruchtvlees van Marlene® appels. Zet dit een paar minuten op een laag vuur.
Meng alles goed, laat het mengsel afkoelen en vul de halve chocolade-eitjes met een spuitzak. Laat de eitjes op een koele plek stollen.
Plak twee halve chocolade-eitjes samen door het platte deel héél kort over een verwarmde koekenpan te halen en ze samen te voegen tot 1 eitje.
Kleur de eitjes dan naar wens voor een vrolijk, levendig en kleurrijk Pasen. Smakelijk!
Marlene® is een merk van appels dat de uitmuntendheid van het Zuid-Tiroolse fruit symboliseert. Het is bovendien het eerste Italiaanse merk op het gebied van appelproductie en aangeboden variëteiten. Marlene®- appels worden geteeld door het consortium VOG, samengesteld uit 5.000 producenten-leden en 16 coöperaties, en momenteel de grootste Europese organisatie voor de afzet van appels.
Volg jouw ideale BENOvatieproject op www.mijnBENOvatie.be
Gewoon renoveren? Wie verstandig is, ‘BENOveert’. Zo spaar je niet alleen het milieu, maar geniet je ook van veel meer wooncomfort, van een gezonder binnenklimaat, van een aanzienlijk lagere energiefactuur en van een woning die er een heel stuk mooier uitziet, met een betere verhuur- of verkoopprijs als gevolg. Jouw ideale BENOvatietraject uitstippelen? Surf dan – vanaf midden februari 2017 – naar de nieuwe website www.mijnBENOvatie.be. Die helpt je – via 5 BENOvatiestappen – heel graag op de goede weg met een schat aan informatie, concrete oplossingen, premie-updates en financieringsadvies.
Vlaanderen BENOveert
Gewoon renoveren? Als het van de Vlaamse overheid afhangt, doen Vlamingen daar voortaan niet meer aan mee. Wie verstandig is, ‘BENOveert’ vanaf nu. BENOveren staat voor ‘beter renoveren’. Met hogere ambities op het vlak van energieprestaties en met de diverse renovatiestappen in de meest logische volgorde.
Wie op lange termijn denkt en zoveel mogelijk voordeel uit zijn renovatiewerken wil halen, begint best nu al te BENOveren in plaats van ‘gewoon’ te renoveren. Want hoe sneller je BENOveert, hoe sneller je profiteert van de vele voordelen die een geBENOveerde woning te bieden heeft: een lagere energiefactuur, meer comfort, meer premies, een gezonder binnenklimaat, een esthetische en financiële meerwaarde van je huis, minder CO2-uitstoot…
5 BENOvatiestappen
Het meest gebruikelijke BENOvatietraject behelst de BENOvatie van het dak, dan die van de buitenmuren, het glas en het schrijnwerk, vervolgens de vloer en tot slot de zogenaamde ‘technieken’: verwarming en sanitair warm water, ventilatie, elektriciteit en verlichting.
Het is doorheen deze 5 BENOvatiestappen dat de website www.mijnBENOvatie.be de Vlaamse kandidaat-BENOveerder gidst. Bij elk van die stappen vindt hij een schat aan informatie over de wettelijke vereisten, mogelijke oplossingen, plaatsers en verdelers, premies, financieringsadvies enz.
Op www.mijnBENOvatie.be worden trouwens niet alleen de isolatieoplossingen en -mogelijkheden bij elke BENOvatiestap besproken, ook aan bijvoorbeeld luchtdichting of zonwering wordt de nodige aandacht besteed. Zonder de vele mogelijke afwerkingen – zowel binnen als buiten, zowel in gips, baksteen, zink, pvc als vezelcement – te vergeten. En met tal van tips om – zelfs als je woning al volledig geBENOveerd zou zijn – verstandig met energie om te gaan.
www.mijnBENOvatie.be is niet alleen de eerste website die de Vlaamse kandidaat-BENOveerder toelicht hoe hij kan BENOveren. Het is ook de meest volledige, want hij preciseert van a tot z hoe een logisch BENOvatietraject kan worden gevolgd.
Unieke samenwerking
www.mijnBENOvatie.be is het resultaat van een ongeziene samenwerking tussen maar liefst 14 marktleiders uit de Belgische bouwsector – zelfs ‘concurrenten’ van elkaar – die de handen in elkaar sloegen om de ‘Ik BENOveer’-campagne van de Vlaamse Overheid te ondersteunen.
Zo noteren we als partners Recticel Insulation, ISOVER, Wienerberger, Viessmann, Saint-Gobain Building Glass, Deceuninck, Renson en Axa Bank die vroeger al de website www.renovatie2020.be realiseerden om de doelstellingen van het Energierenovatieprogramma2020 van de Vlaamse Overheid te ondersteunen enerzijds. Deze lijst werd voor www.mijnBENOvatie.be aangevuld met VMZINC, Eternit, Gyproc, Soudal, Velux en Niko.
Meer info: www.mijnBENOvatie.be vervangt www.renovatie2020.be
Caroline Biss straalt altijd een positieve mood uit dankzij het gul gebruik van kleur. Dit seizoen reikt het palet van felle kleuren zoals rood en electric blue over pastels tot klassiekers zoals wit, zwart en beige. Verschillende prints worden onderling gecombineerd en nodigen uit tot een creatief mix&match spel.
La Redoute SS17 :: 90's Sensual
Hou je garderobe eenvoudig, met hier en daar een vleugje glossy glamour. Mannelijk en vrouwelijk gaan samen in deze aanpak. Vloeiende lijnen, oversized voor haar en sporty chic zijn de sleutelwoorden.
BRAX Men :: Toscaanse motieven
De lente komt eraan, met een mannelijke nautische look en maritieme invloeden. Luscious tinten van groene bamboe en kiwi mengen zich met blauwe accenten. De collectie bestaat uit outdoor jassen en jackets, gebreide vesten en truien in sweatshirt stof. In het broekensegment vinden we slank gesneden cargoen hi-flex denims.
L'OCCITANE - Reine Blanche
Vorig jaar introduceerde L’OCCITANE de essentie van zuiver wit, vervaardigd in de Provence. Het REINE BLANCHE Whitening and Illuminating Programme is een luxe schoonheidsroutine die Reine des Prés of moerasspirea bevat. De blaadjes van deze unieke bloem worden steeds witter. Wanneer de bloem zich net opent, zijn ze ivoorkleurig. Daarna lichten ze op tot een zuiver wit, wat verklaart waarom deze plant zo waardevol is in lichter makende huidverzorging. Het laboratorium van L’OCCITANE ontwikkelde op basis van de moerasspirea het Reine Blanche Complex, dat natuurlijk salicylzuur (vanwege de exfoliërende werking), extract uit moerbeiwortel en vitamine C* bevat. Deze unieke combinatie heeft een bewezen biologische werking, die de textuur van de huid oplicht en witter en fijner maakt. Zo ontstaat een heldere, lichtere, meer egale en doorschijnende teint. In de winkels en online beschikbaar vanaf 22 februari 2017.