• pffff
  • eindconclusie
  • aan mijn schatten van kinderen
  • bagage
  • en dan !!!!

Peru
    Reisverslag van onze reis naar Peru
    02-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.koloniaal hotel
    n de late namiddag arriveren we in ons hotel Libertador Trujillo. Zeer mooi hotel. We krijgen een lekker drankje, pisco sour, te drinken. Na de douche gaan we nog wat rondlopen. Hopelijk tot morgen. A propos de groep van best mee

02-10-2011 om 00:42 geschreven door Betty en fons

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tempel van de zon en tempel van de maan
    We bezoeken de tempel van de maan, met zijn indrukwekkende pyramide, een getuige nog van de Mochecultuur. Deze is opgebouwd met abdobestenen, een soort kleisteen. Echt de moeite. Momenteel worden er nog veel opgravingen hier gedaan. Daarna bezoeken we nog een tempel, die ook de moeite is. Maar wat het meeste opvalt is de hitte. Warm, dat het hier is, niet te doen. Onze lunch nemen we in Chan Chan, een oud visserstad, waar we hier lekkere tapa's krijgen. Dit heb ik gefilmd omdat het zo smakelijk uit zag. Er lag van alles op : sint Jacobsschelpen, gamba's. Maar ook majok en zoete patatten enz. Heel lekker. Daarna hebben we nog langs het strand gewandeld. De mensen waren hier gewoon krabben aan het vangen,en dit met massa's.

02-10-2011 om 00:38 geschreven door Betty en fons

02-10-2011 om 00:37 geschreven door Betty en fons

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 u 30 wake up call
    Amai dat was een kort nachtje. Om 4 u 30 vertrekken we richting luchthaven. Wat een chaos hier. Nog zo vroeg en al zoveel volk. Lima is ook niet echt een propere stad. Het is ook een stad dat dag en nacht leeft. Dus vanacht was er nog veel tumult. De vlucht naar Trujillo duurt amper een uurtje, maar als we dit met de bus zouden doen, zouden we er minstens 10 uur over doen. Dan toch liever vliegen. In Trujillo aangekomen rijden we langs de stille oceaan. Wat opvalt is dat het hier zo droog. Overal staan er cactussen langs de weg.

02-10-2011 om 00:28 geschreven door Betty en fons

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag staat Trujillo op het programma
    In Lima logeren we in het hotel Casa Andina Classico. De kamers zijn ruim en mooi. Het avondeten is niet direct mijn ding. We kregen lomosalado. Dit is rundsvlees met koude fritten en rijst met veel pepers. Snel nog wat internetten en dan nadien, het bed in.

02-10-2011 om 00:22 geschreven door Betty en fons

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hey Lief
    We hebben gisteren en Lima geweest en het was er stikheet. Vandaag trouwens ook nog.

02-10-2011 om 00:17 geschreven door Betty en fons

01-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.allee we zijn vertrokken
    4 uur in de morgen zijn we opgestaan. Zoonlief heeft ons naar Zaventem gebracht (mercie zoneke). Na een vlucht van 3 uur zijn we aangekomen in Madrid. Met een shuttle zijn we naar de gate gebracht voor de vlucht naar Lima. Allee nog 9.500 km en we zijn in Peru. De vlucht duurde ongeveer 11 u 30, amai dat was weer lang. Boven het amazone woud hadden veel turbulentie. In Lima aangekomen was het een drukte van jewelste. Uiteindelijk de koffersopgehaald en naar het hotel gebracht. Nog wat eten en dan naar bed. Belgische tijd is het 5 uur, hier 10 uur. En morgen moeten we plaatselijke tijd om 3 u30 op voor de volgende vlucht Slaapwel iedereen

01-10-2011 om 05:06 geschreven door Betty en fons

27-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog 3 dagen en dan is het zover
    Amai nu komt het wel heel dicht bij. Vandaag alles nog eens extra gepoetst, dan kunnen we de volgende dagen aan de was en het inpakken denken. Wat moeten we weer allemaal meenemen. Overdag zou het warm zijn, 's nachts heel fris. Dus dat wordt van alles wat. Ai ai en we mogen maar 20 kg per koffer meenemen. Het zal weer tassen worden.