ROOSDAAL PAMEL 23/5/68 14é of 15é links moeder Hans op de moto Berrit met scorebord en meter(tante)bij de MOSKOVITH
Nonkel Jef(op de moto)en nonkel Pee
Hans Wyers(mijn petekind)
Over mijzelf
Ik ben Syvertsen André, en gebruik soms ook wel de schuilnaam zingende wielrenner P Andre.
Ik ben een man en woon in Stekene (Belgie) en mijn beroep is Gepensioneerd.
Ik ben geboren op 11/11/1945 en ben nu dus 79 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wielrennen Zingen.
Getrouwd met Chris 3 dochters en 3
kleinzonen
In Lommel neem ik een kopstart en zie tot mijn verbazing de supporters van A Bal bijna uit hun dak gaan en ronde verder rijd ik me hopeloos vast in de zandbak hierna zal er een 21" wiel geplaatst worden.Foto links Lommel KOSLOWIECKS neemt met zijn GREEV'ES een te hevige start en moet zijn gashendel dichtdraaien.Ik word 16é NISMES 23é RUMMELIES 18é
Eerst nog enkele foto's van Wanegem Lede op de voorgrond VAN CALSTER 351 DECENDRE 304 ? F OPDEBEECK 336 .De volgende foto opde voorgrond F Opdebeeck uiterst rechts GUIDO VERBURGH 317 kijk naar de voorspatborden het mijne is nog origineel maar ongeschikt voor modderomlopen de voorband is bijna een trialband en heeft nog de maat 19" terwijl iedereen zal overschakelen op 21" maat wiel.
Namen die me te binnen schieten ,den dikken LAURYESEN(mc Mortsel) uit het Waasland . PIETERS(overl). DHOOGE(overl).Voor ik een Bultaco koop rijd ik eerst met RONNY RENDERS,en zijn vader(overl) ALEX JENNES(overl) en JOS VERMEEREN naar Duitsland naar de Maico fabrieken SYLVAIN GEBOERS was daar ook aan het testen en ik denk ook THEEUWISSEN. Ik zal tenslotte kiesen voor Bultaco,44.000 fr. 9-6-66 .Om op10-6- er al mee in Wannegem Lede meete starten,daar moet al direkt inhouden want ik voel hem vastlopen,mijn pa gelooft me niet en denkt dat de moto te snel is voor mij,wanneer we hem laten nakijken door Robert Dhondt die bevestigd mijn vermoeden de cilinderwand zag blauw.eerste reeks 8é
Aan de Piloot data Chronologisch samengesteld door BRUYNHOOGE GILBERT heb ik hulp maar ik vind er nog 12 meer in mijn agendaatjes.Waasmunster 20/2 5é 500cc:Eksaarde20/3 17é 500cc: Wervik 17/4 19é 250cc:Kemmelberg 24/4 23é gemengd 500 en 250cc,dit was de grote prijs waarvan ik vorig jaar verslag overgaf. 9/5 aankoop JAWA kader in vliegtuigbuis met polyster Metisse opbouw,5000fr van de gebr EECKHOUT uit Wemmel en daar de Maico motor in,zie foto.Gijverinckhove 15/5 21é 250cc :Jupille 19/5 7é zie foto : St Hubert 22/5 12é 500cc
Verwacht geen grootse dingen van me want ik ben maar een kleine sportman ook in lengte,maar ik schrijf of spreek steeds de waarheid wat sommigen soms steekt omdat hun eigen tekortkomingen dan bloot komen.Rechts(foto)is Oscar in Welle 61.Links idem daaronder Evergem nog met Ma en Pa zaliger.6 maart aankoop Maico 21000 fr ,s'anderdaags al op training in Wetteren.19 april? Kesselse Bergen ik geloof dat ik daar de junior wedstrijd heb meegereden in zware modder,ik denk dat het een Grote Prijs was met voor het eerst Jappanners aan de start met Suzuki's met 2 uitlaten.6 juni deelname AMS Stekene eerste reeks 10é tweede reeks piston kapot.Crossontvangsten 3855 fr en verkoopJLO en DKW samen 7355 fr.Uitgaven 31566 fr.Alles uit de portemonee van mijn ouders.Volgende keer gaan we naar 1966.
Er zullen wel enkele data's mis zijn maar ik heb weer matriaal op zolder gevonden.1964 of was het 65 R D Coster(zelfde naam als de inter)verongelijkt met dodelijke afloop,deze jongen kwam over de vloer met mijn huidige vrouw hij was de boezemvriend van haar broer.Ook Valley vind de dood op training dacht ik?1965 hier tel ik 15 crossen enkel 3 zonder pech 4 pistons stuk 1 krukas en de rest kleinere problemen zo gaat een heel jaar de mist in .Ook door mijn gedrag in het leger mis ik veel wedstrijden.De foto 11/4/65 .Vertrokken met een piston die te klein was(mijn broer had niet naar m'n moto omgezien)ROBERT DHONDT had hem geplaatst om toch maar te kunnen rijden ,je ziet dat duidelijk aan mijn gezicht dat ik er niet blij mee was en de piston sprong natuurlijk weer stuk.Uitsagen Bveren Leie jun 250 20é Eke jun 250 12é Gijverinkhove jun 250 17é Oostende jun 500 19é Eksaarde jun 500 7é Deelnemers Deville ; Rahier(overl) ; Vervier ;Verburgh Rud; Den Claude; V Velthoven; Koslowitz ;Minnebo;Dandoy; Decendre; Van Dievoort; Hoste;enz
Mijn geheugen word opnieuw opgefrist door Marnix Vanslembroeck het warende eerste7 uit elke reeks in de BLB die naar de finale mochten.Waar ik vorige keer Waasmunster schreef het was Sinaai Waas en hier een foto er van.Deze Maico reed bijzonder goed alleen trilde hij heel hard waardoor de motorpatten steeds scheurden en ook de piston,ik reed bijna geen wedstrijd uit.964 werd ik soldaat in Heverlee en bleef er in de safcompagnie 15 maanden.Ronny Renders kwam me direkt opzoeken(mister 77 overwinningen)om uit te gaan,een tijd om nooit meer te vergeten(niet goed voor een sportman)oud beroepsmilitairen uit die tijd kunnen er van meespreken.
Op een bepaalde cross ik weet niet meer waar werd ik gedubbeld door N D Baets ik bleef op mijn lijn rijden(recht stuk ) hij wou waarschijnlijk dat ik het slechtste stuk ging opzoeken om hem door te laten hij steekt me voorbij op het moment dat hij terug op het betere stuk komt gaat hij onderuit,gevolg ik rijd op zijn zadel waarvan de skai scheurt,hij naar de directie gaan klagen plus komt hij naar mij toe met zijn supportes om ruzie te maken ,gevolg ik werd geschorst.Dan maar naar de BMB 1964. Dilbeek daar zou mijn lederen helm afgekeurd worden dan maar een andere opgezet die veel te groot was,ik kon onmogelijk goed rijden hij schoof steeds voor mijn ogen.Waasmunster daar plaatste ik me 9é met mijn 250 bij de juniors 500 enkele deelnemers;V d Walle; Lechien; Vynckier; Roels; V Der Heyden; Ik was aangesloten bij MC De Motorvrienden van Alex Bal.Dan kochten we een andre MAICO van de gebr Marechal uit Awaylle zie foto.
In 1963 na mijn botsing met een sparreboom zat het jaar er wel op enkel naar de masseur om mijn been terug mobiel te krijgen.Mijn MAICO gaf ik een nieuw kleurtje ,KNALGEEL ,merk op de foto het grote stalen achterkamwiel zo een moto woog rap 110 kg.Ik kreeg een rood nr met wittte cijfers ik geloof dat de 500cc een blauw nr kregen met witte cijfers.Op de 2é foto zie je hoe slecht mijn matriaal er soms voor kwam de linkse veer van de voorvork zat gebroken.Wanneer er veel deelnemers waren werd er in 2 reeksen gereden de eerste 6 van elke reeks reden finale,de rest reed in de HERKANSING weer de eerste 6 mochten dan mee in de finale.Hier enkele uitslagen Dudzele 17é in de finale enkele deelnemers;Verbouw;Van De Casteele;De Mey;De Jonge;Cardoen;Coudron;Fitten;De Bruyn enz Hansbeke gewoon 2 reeksen Syvertsen 45p Jabbeke 16é in de finale Maldegem 15é i d finale
Na Opstal rijd ik nog één cross in Zelzate waar ik een vrouw achter een boom zie springen waar ik iuteraard tegenaanknal,mijn eerste vraag was of die dame niks had,de gashendel was blijven hangen wat mijn pa niet geloofde maar achteraf juist bleek te zijn toen mijn broer de motor probeerde in Waasmunster waar nu de auto strade ligt,hij sprong er snel af van de motor of hij had ook brokken.
Al had ik dan een succesje door niet te vallen op training in St Gilles,tijdens de wedstijd viel mijn voorpion er gewoon af. De volgende foto is van mijn trouwe verzorger Et Vandenbossche(overl). Merk de alu regelspanvijs op boven de kopserie. Beide foto's zijn genomen in Opstal Buggenhout.
Eindelijk de aan koop van een echte crosmotor een occasie van F Opdebeeck MAICO 250 cc dezelfde als C Feayearts. We schrijven nu het jaar 1963 Oscar viel echter keer op keer uit met onstekingsproblemen,begon dan nog te verkeren(normaal voor een jonge gast) en was het waarschijnlijk moe om steeds in panne te vallen.IK (André) dan maar zagen om te mogen crossen vader was akkoord indien ik op training op het parcours van St Gillis Waas kon rijden zonder te vallen,erwas een springhoop van treinbills je kon er onmogelijk af rijden het was me gelukt en zo begonnen mijn crosjaren.De Maico was rood en zwart van kleur.
Endelijk de eerste echte crosmotor weliswaar een occasie van F Opdebeeck Maico 250 cc rood met zwart eenzelfde als C Feyaerts,Oscar viel veel uit met onstekingsproblemmen anno 1963,misschien was hij dit rap moe,broerlief begon te vrijen en de motor stond aan de kant,ik(André) begon te zagen of ik er niet mee mocht starten(ik was17) Van mijn vader mocht ik indien ik zaterdag in St Gillis waas kon rondrijden ZONDER te vallen dan mocht ik s'anderdaags bij de juniorsstarten.Ik reed daar rond zonder te vallen maar reed steeds naast de springhoop die was gemaakt met treinbills je kon er dus niet over rijden.Al mijn moed bij elkaar en ja het lukte,mijn start dus.
Dit is een foto uit 1962 vader zaliger op de BSA met daaraan een chassis van een sidecar 2 houten kepers en daarop de crosmotor,de motor vervangen door een 2 cyl 250 cc JLO,en broer Oscar achterop de moto.Hier enkele deelnemers uit die tijd: Ronny: Hotte: Verbrugge: Turpin: Beeckelaers: Dhondt: Dhooge(overl): Vandertaelen: Opdebeeck: De vadder: Leroy: Vromans: Martens: Haesevoets enz
IK krijg mijn tekst maar niet op mijn blog dus ik probeer opnieuw.Deze foto is genomen in Welle 1961 dit is mijn broer Oscar Syvertsen op een DKW 175 cc gekocht van Gislain Calle uit St Niklaas
KEMZEKE vlnr Moeder(overl) Et V D Bossche zijn zoon Mijn meter(overl)haar dochter,mijn nichtje Berrit,Tante Ivonne(overl)Et V D Bosche zijn vrouw ikzelf Nonkel Petrus Oscar mijn broer en Jantje,vooraan Patrick en Hans mijn kozijns
LEBBEKE 26 5 68 hier scoor ik niet,pech as af. Hier met ROBERT DHONT