ROOSDAAL PAMEL 23/5/68 14é of 15é links moeder Hans op de moto Berrit met scorebord en meter(tante)bij de MOSKOVITH
Nonkel Jef(op de moto)en nonkel Pee
Hans Wyers(mijn petekind)
Over mijzelf
Ik ben Syvertsen André, en gebruik soms ook wel de schuilnaam zingende wielrenner P Andre.
Ik ben een man en woon in Stekene (Belgie) en mijn beroep is Gepensioneerd.
Ik ben geboren op 11/11/1945 en ben nu dus 79 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wielrennen Zingen.
Getrouwd met Chris 3 dochters en 3
kleinzonen
OCIUER 11é Haut-Fays 6é in de eindstand een parcour naar mijn hart.Wie is nr 210 ? met het nr 226 ik denk Godefroid. verder 247 ? 244 ? 212 ? 203 ? 205 ? 223 ? 218 ik denk Chantrenne.Ik klim hier 4é omhoog en zal er maar 2 laten voorgaan tijdens de wedstijd.Nr 218 en 226 reden al met de nieuwe BULTACO ik denk dat zijn 2é naam PURSANG MK2 was,rood van kleur.Met dank aan Ludo .210 Leon Verhaegen.247 Julien Corbeels.244Richard Goffy.212Rudy Verburgh.203Françios Minne.205Charles Bovy.223Jean Claude Hubert.218 André Chantrenne.226 Jean Godfroid.214 Jacky Lambois.204Roger Hoste.Pierre Dabey,Freddy Culot
In de week ga ik eens trainen op de nieuwe omloop in Kemzeke mijn verzorger had de tijden opgenomen,wanneer ik bij Alex kom verbleekt hij en zegt dat dat niet kan want hij was er ook gaan rijden,hij hield niet af en opnieuw naar Kemzeke,hij reed daar ook eens met mijn moto en was verbaasd over zijn goede wegligging.Achteraf heeft dit geleid tot UREN werk van Rbert Dhondt om dezelfde veringen achteraan op al zijn moto's.Bultaco zijn amortiseurs werkten nml DUBBEL.De training eindigde in mineur voor mij want toen Alex me voorbij stoof kreeg een steen onder mijn oog,gevolg één derde zicht kwijt,dit is wel genezen geraakt.
Weer een natuurlijke omloop dat is mijn genre,niet om het eerst rond de wei en wie durft het langst de gashendel open houden ,maar op en neer schuine talud's hetzuiver technische sturen en met de heupen werken.2 keer 9é uitslag 8é
Met deze omloop ben ik heel blij nergens kan je nog trainen,het laatste parcourtje was in Waasmunster achter de Manta vlak aan oud crosser NIMMEGEERS zijn deur,op een dag had men een camion zand zodanig gestort dat het gedaan was,het scheen een landbouwer te zijn,maar om een halve dag met een kettingzaag te staan janken dat was niet erg .
Ik zal ook nog een drijfstang(biél) vervangen,ik kocht er een van WIERTZ zelf ,een VERCROOMDE ? Meer en meer begin ik te beseffen dat fabrieksmatriaal nog wat anders is dan een seriemoto.
Hier breekt mijn kader net achter het balhoofd;de motor ruste in 2 dunne buizen tot boven aan het balhoofd.We hebben er 2 lange driehoeken van ong 40 cm tegenaangelast,dus wie een BULTACO heeft met die versterking bezit mijn oud machien.
Vele jaren later wanneer ik WILLY VERBURGH bezoek aan de zee in zijn motozaak zie ik daar een BULTACO cylinder liggen,mijn mond viel open,4 extra spoelkanalen,hij kreeg de gegevens van de fabriek en bewerkte dan zelf de chemise(cilinderwand)Dit gaf meer pk op lage toeren.Merk ook op bij de eerste 14 rijden 10 BULTACO's.Zie ook op de 10é plaats CL VANSTENAGEN ,GROOT TRIALKAMPIOEN!!
In Houthalen lees ik pech in mijn agenda,bij J Wiertz bestel ik een piston hij stoeft steeds over mijn moto dat hij zo mooi draait,maar ik doe mijn beklag dat de andere BULTACO's veel sneller zijn, hij raad me aan om één lip van de piston af te zagen.
Een omloop die ik niet graag heb,men haalt naast het Lac bijna de topsnelheid en men kan de kleine putten niet zien.Antoine Dejonge gaat hier zwaar onderuit.
Eerste wedstrijd bij de seniors(ik lees pech in mijn agenda,ik weet er niets meer van)dit parcour is nochtans mijn genre.18é (maar een reeks gereden denk ik) In die reeks was ik wel 6é daar reed ik de koers uit mijn leven.Koppelingsprobleem,als laatste vertrokken iedere ronde passeerde ik iemand Joël Robert was het parcours opgestapt en zat op zijn knie me aan te moedigen mijn mond viel open,had achteraf wel commentaar van andere rijders ze waren niet gewend dat ik de gashendel als laatste dichtdeed(waarschijnlijk Adrinaline omdat ze gestart waren zonder mij)conclusie ik ben te braaf.
We zitten volop in een periode waar de 250 cc bewijst soms sneller te zijn dan de 500cc er word druk gesleuteld om onderdelen van 250 over te hevelen naar 500 o a kaders,en de motoren is men volop aan het uitboren naar 360cc,als 250 piloot nemen we steeds 2 vergunningen om ook bij de 500cc te starten.Die één snelle reeks die ik daar rijd doet me even nadenken over SUPPORTERS ,nu komen mensen zich aanmelden "zeg ik ben ook van ST Niklaas en ik kom steeds kijken naar de cross"ze zouden beter een beetje stuenen als het minder gaat.
KEMZEKE vlnr Moeder(overl) Et V D Bossche zijn zoon Mijn meter(overl)haar dochter,mijn nichtje Berrit,Tante Ivonne(overl)Et V D Bosche zijn vrouw ikzelf Nonkel Petrus Oscar mijn broer en Jantje,vooraan Patrick en Hans mijn kozijns
LEBBEKE 26 5 68 hier scoor ik niet,pech as af. Hier met ROBERT DHONT