2 fotografen, met zo van die grote telelenzen, zijn de ganse dag in de weer om meer dan 3000 digitale foto's te maken, die foto's worden op een website gezet en daaruit kun je dan je eigen foto's selecteren die je in "hard copie" wil voor het nageslacht.
hier de website van Jean Paul Demolin, veel kijkplezier
de foto's raken zo stilaan op en de verhaaltjes ook, maar mijn belofte om het tussenliggende verhaal, tussen het "fietsje" en de "Triumph T100" van de "etienne willems" blog " te schrijven heb ik gehouden.
(kijk maar eens terug naar het begin van de "etienne willems" blog)
de zomer komt eraan en de computer moet plaats ruimen voor de zomerse aktiviteiten en andere dingen.
in het najaar zijn we er terug met foto's van oude racemotoren, dat laat niet weg dat ik af en toe een of ander berichtje achterlaat op de blog en ook de data van de Belgische veteraanraces.
bedankt voor het lezen en de positieve reacties via de blog en e-mail
van onze fotograaf ter plaatse ontving ik vandaag een serie mooie foto's van de Classic races in Oostende.
hier een ABSAF in aktie, de ABSAF is eigenlijk een nieuw gemaakt BSA Goldstar blok dat in Nederland nieuw wordt geproduceerd, alle zwakke puntjes van de vroegere Goldstar (als die er al waren) zijn aangepast en het blok zou eigenlijk sneller en beter moeten zijn dan het originele.
voor een 7000 heb je een blok en als je de rest er wil rondbouwen dan denk ik dat je toch al gauw aan een 20000 komt.
maar daarvoor krijg je dan een machine die een verschrikkelijk mooi geluid produceerd tenminste als je die ( meestal verplichte) geluidsdemper er af neemt.
op de foto een Seeley racer, Seeley is maar de helft van de naam en is eigenlijk de benaming of het merk van het rijwielgedeelte.
Seeley ontwierp frames waar zowel motoren van Norton, AJS, Matchless, Triumph enz ..konden worden ingebouwd, de frames waren veel beter en lichter dan de merkframes.
welke motor er in de Seeley op de foto zit weet ik niet, op de tank meen ik echter te zien staan "Seeley Manx" wat zou willen zeggen dat er een Norton Manx motor verscholen zit achter de racekuip.
een BMW racer in actie op het stratencircuit in Oostende, let op de motor die hoog in het frame werd ingebouwd, hoger dan dat dat vroeger de gewoonte was.
BMW was niet zo populair bij het soloracen juist om die ver uitstekende cilinderkoppen die het bochtenwerk wat beperkte bij de zijspanraces waren ze des te meer aanwezig en hebben ze vele races gewonnen.
mooie stijl met de Triumph op het circuit van Oostende, het doet me terugdenken aan de tijd , zo rond 1985, dat Frank Vandevelde met de Percy Tait Triumph tijdens de historicraces de circuits onveilig maakte.
hier nog een foto genomen door een Nederlandse fotograaf, ik denk dat het in Barneveld was dat de foto werd afgegeven, de foto werd genomen op dezelfde omloop door Robert Borrenbergs het jaar daarvoor.
Phil Read op de razendsnelle Yamaha 250 in 1968, schijfremmen waren er nog niet, maar op tijd remmen konden ze toch dank zij de enorme dubbele trommelrem vooraan, de zogenaamde "four leading shoe rem"
op zaterdag 8 en zondag 9 september 2007 wordt er terug gereden op het gezellige circuit van Croix en Ternois in Frankrijk.
ik ben nu bezig mijn gehavende Triumph 3HW terug in orde te zetten en hem daarna nog een keer over het Franse circuit te jagen, maar dan wat voorzichtiger dan die laatste keer in Nederland (Rockanje)
op de foto: spijtige blutsen op de tot dan toe puntgave tank
meer info over Croix kun je vinden op onderliggende site.