1990-05-31 tot & met 1990-07-18 ~ geen brieven …
Dit was een schip van Duitse makelij. Qua mess en smokeroom het mooiste schip waarop ik ooit gewerkt heb. De cabines waren ook mooi, maar niet navenant, wat ik eigenaardig vond. Waren mess en smokeroom dan pronkruimtes?
Het schip had een lift. Dat was heel welkom wanneer er met linnen moet gesleurd worden of wanneer men met een plateau naar de brug moet omdat de kaptein of de loods (of beiden) op de brug eten. Lang leve de lift.
Het was er doorwerken natuurlijk, maar ik beleefde daar veel voldoening aan.
Dit schip vaarde een vaste lijn, de Zuid-Amerika lijn, zoals schip 03 in 1979, maar de job was hier meer hanteerbaar. Onder andere door het feit dat er een lift was , en ook omdat het schip op 220V stond en niet op 110V, hier waren wél stofzuigers aan boord! En toch ben ik maar 1 reis aan boord gebleven, ik heb bij aankomst in Antwerpen niet bijgetekend. Dat bleek achteraf mijn geluk.
Terwijl ik dit zit te typen borrelen de herinneringen weer op. Die worden hier later wel ingelast.
|