MGDrivers
Inhoud blog
  • PreWar Days te Kortrijk op 1 december foto's Wim
  • 6 uren rally te Korytrijk op 18 en 19 november
  • Bijeenkomst te Bondues France ( Fotos van Wim)
  • Bijeenkomst te Ieper op de Esplanade op 1 oktober
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    www.thesportscoupe.com en/of www.oldtimertips.be, www.oldtimertips.nl

    wim
    01-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    90 jaar 24u van Le Mans (deel 1)  (http://mgcontact.free.fr/)

    22 jun 2013 door JORIS

     

    De Automobile Club de l'Ouest was er in 1906 als eerste bij om races te organiseren in de buurt van Le Mans. Toch zou het nog vijftien jaar duren alvorens de bijna 17,24km lange omloop van Pontlieue naar Mulsanne en Arnage in gebruik zou worden genomen: de basis van het huidige Circuit de la Sarthe.

    Het verhaal begint in 9 oktober 1921, de dag waarop OCA-baas Georges Durand een brief van de Franse afdeling van het Britse Rudge-Whitworth Wheels uit de brievenbus vist. De afzender, Emile Coquille, is bereid 100.000 francs te investeren in een niet nader omschreven race die Durand uit z'n mouw kan schudden. Samen met journalist en technieker Charles Faroux wordt vervolgens een ware uitputtingsslag voor productiewagens op poten gezet, met het oog op onder meer nieuwe inzichten om de technologische vooruitgang een duwtje in de rug te geven.

    De eerste episode van deze etmaalrace vond plaats op 26 en 27 mei 1923 en werd gewonnen door André Lagache en René Léonard in hun Chenard et Walcker Sport 3.0l viercilinder. Ons land was vier keer vertegenwoordigd, en dan nog in het hogere deel van de lijsten, door Raymond de Tornaco (3), Charles Montier (14) en André Dills/Nicolas Caerels (6e plaats, voor het Belgische Compagnie Nationale Excelsior met een Albert 1er). Het merendeel van het deelnemersveld bestond weliswaar uit Fransmannen, al tellen we nog een Brit, een Canadees en een verdwaalde Zwitser. Verrassend genoeg kwamen 30 van de 33 startende deelnemers in contact met de eindmeet van het vrij toegankelijke circuit.

    Na de race kreeg het ACO het met de plaatselijke landeigenaars aan de stok. Men besliste daarop om zowel de paddock als de hoofdtribune naar een nabijgelegen locatie te verplaatsen. De verhuis ging door, maar werd in 1927 alweer ongedaan gemaakt nadat beide partijen tot een financieel akkoord waren gekomen. Dat jaar werd er ook een grote parking (voor 3.000 auto's) en een asfaltlaag voor het traject Pontlieue-Mulsanne voorzien.

    Meer beeld van de vroege jaren is er in de bijhorende fotospecial; Deel 2 staat hier klaar.

     

     

     

    90 jaar 24u van Le Mans (deel 2)

    22 jun 2013 door JORIS

    Dat jaar werd een omleiding ingelast van 402m voor de huizenrijen van de woonwijken van Pontlieue, die via twee naar rechts neigende bochten uitmondde in de Route Nationale richting Tours. De ingreep bleek echter onvoldoende veilig en drie jaar later besliste men om de grond tussen de pits en de Tertre Rouge op te kopen om daar de lijn door te trekken. Zo zijn de fameuze bochten van Dunlop en Esses ontstaan.

    Enkele jaren later, in 1936, ging het evenement niet door vanwege de economische toestand, en ook van '40 tot '48 werd er niet gereden. Tijdens de oorlog hadden de Duitse troepen zichzelf het circuit en de naastgelegen startbaan toegeëigend en een deel ervan verwoest. Pas na de constructie van vijf grote tribunes, een nieuw pitgebouw, en enkele winkels, restaurants en cafés, mocht er vanaf '49 weer worden gekoerst.

    Nog eens zes jaar nadien volgde het donkerste hoofdstuk van de 24 Uren van Le Mans. Tijdens de editie van 1955 lieten één piloot en 83 toeschouwers het leven nadat Pierre Levegh met z'n Mercedes 300 SLR de lucht in vloog. Letterlijk en figuurlijk. Het dodelijke incident gebeurde amper twee uur na de start. Lance Macklins Austin-Healey had de stopkracht van zijn voorligger (een Jaguar D-Type met schijfremmen) slecht ingeschat, moest daarop naar links uitwijken en kwam zo in de vuurlijn van de Mercedes terecht. Levegh kon niet meer reageren, reed in op de Austin-Healy en werd recht de muur in gekatapulteerd. De man brak z'n schedel na de val die erop volgde.

    Brandende onderdelen vlogen pal het publiek in en de brandstoftank ontplofte vlak erna. Brandweerlieden probeerden de gevolgen ervan nog te blussen, maar het water op de magnesium koetswerkpanelen maakte de situatie er alleen nog maar erger op. De Duitse constructeur trok zich terug uit de race (en later uit de internationale motorsport), maar het spektakel ging gewoon door. Zogezegd om niet nog meer chaos te veroorzaken. Het betekende weliswaar het einde van de race voor topfavoriet Stirling Moss.

    In de nasleep van de ramp gingen niet verrassend stemmen op om motorsport volledig af te schaffen. Het ACO reageerde met een bredere en meer naar achter geschoven pitlane (met afsluiting) en meer veiligheid voor de fans, die eveneens een bank achteruit moesten en hekken voor de ogen kregen. Er kon verder geracet worden.

    Ga naar deel 3, of de bijhorende fotospecial.

     

    90 jaar 24u van Le Mans (deel 3)

    25 jun 2013 door JORIS

     

     

    Het jaar van de grootste ramp in de autosportgeschiedenis won Jaguar met de D-Type, net als de twee keer erop. Daarna was het de beurt aan Ferrari om - de stunt van Carroll Shelby en z'n Aston Martin DBR1 in '59 niet nagesproken - de reeks tot 1965 te domineren.

    Men is toen ook overgegaan tot de bouw van het veel kleinere, aangrenzende Bugatti-circuit, genoemd naar Ettori Bugatti, dat de laatste bocht (Ford Chicane - kwam er voor de race in '68 om de wagens af te remmen), het pitcomplex en de daaropvolgende Dunlop-bochten met het Circuit de la Sarthe deelt, en naar aanloop van de Esses rechts afslaat. De kleine omloop werd in '67 gebruikt voor de GP van Frankrijk, maar bleek verder niet erg populair. Er zou later wel nog DTM en Formula 3000 worden gereden. Momenteel vormt het de thuisbasis van Pescarolo Sport en de 24u van Le Mans voor moto's en wordt er een editie van de MotoGP georganiseerd.

    Na Ferrari ('60-'65) was Ford vier jaar lang de te kloppen constructeur. Hun GT 40 moest pas in '70 de fakkel overdragen aan Porsche's 917, die z'n titel het jaar nadien nog een keer kon vieren. Matra bereikte vervolgens drie maal het hoogste schavot met hun MS670(B) met onder meer Henri Pescarolo achter het stuur, maar daarna was het vooral terug Porsche die tot eind jaren '80 de grote plak mocht zwaaien.

    Van '65 tot '72 viel er zes maal een dode op Le Mans, onder wie John Woolfe die in '69 ter hoogte van Maison Blanche (tussen Arnage en de eindmeet) al in de eerste ronde uit z'n Porsche 917 werd geslingerd. De man had zijn gordel niet om. Het typische startprocédé, waarbij de piloten de baan eerst te voet moesten oversteken en het zich doorgaans niet konden veroorloven om tijd te verliezen door zich ook nog eens netjes in te gespen, werd als grote oorzaak aangeduid. Voortaan zou dus er normaal gestart worden. Dat jaar werd eveneens de vangrail geïntroduceerd.

    Op de plaats van het Woolfe-incident, de race nadien, reden nog eens drie Ferrari 512-modellen zich op een hoopje. Het circuit werd daarop nog grondiger aangepast in de twee jaar die erop volgden, met een aparte baan voor pitgangers en eindspurters en een grondige herziening van de plaats des onheils als blikvangers. Eén van de Porsche bochten zou vervolgens Maison Blanche worden gedoopt.

    Vervolgens belanden we in '79, toen de Terte Rouge plaats moest ruimen voor een nieuw stuk asfalt voor openbaar gebruik, en ook de tweede Dunlop-brug werd weggehaald. In '86 dan werd er gesneden voor de aanbouw van een nieuw rond punt ter hoogte van de Mulsanne-bocht, en in '87 werd een chicane aan de snelle Dunlop-bocht gevoegd om de bolides er meer dan 100km/u trager te laten rijden. Voortaan tot pakweg 180km/u.

    Meer beeld is er in de fotospecial. Meer tekst is op komst.

    01-07-2013, 10:50 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ladies Run organisé par le LCO




    22-06-2013, 21:41 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balade au Pays de Beaumont : 9 juni.

    Balade au Pays de Beaumont : 9 juni.

     

    Bij de controle de donderdag voor de rit kwamen we te Chimay 5 Nederlanders tegen op hun rit naar de Loire.

    Iemand wilde zelfs een sticker van onze vriendenkring. (zie foto's)

     

    Lors de l’élaboration du roadbook jeudi passé, nous avons rencontré 5 Hollandais à Chimay qui faisaient une balade vers La Loire. L’un d’eux nous a demandé le sticker de notre cercle d'amis, afin de le coller sur sa voiture. (voir photos)

     

    Halo Wim & Ilse,

    Ik wil u nog even een woordje van dank sturen voor de mooie rit die we afgelopen weekend hebben gemaakt.

    Het weer had uiteraard veel beter gekund en dat zou de rit nog veel aangenamer gemaakt hebben, maar -ja dat heeft niemand in de hand.

    Het restaurant château de la Motte heeft dan weer alles goed gemaakt ! Werkelijk een koninklijk diner en voor die prijs!

    proficiat met uw keuze.

    In elk geval, wij hebben ervan genoten en de afwezigen hadden weer eens ongelijk.

    groetjes Geert & Marianne.

     

    Hallo Ilse et Wim,

     

    Je voudrais encore vous remercier pour la belle balade que nous avons fait le weekend dernier.

    La météo aurait pu être meilleure, ce qui aurait apporté une petite touche plus agréable encore, mais personne n’y peut rien.

    Le restaurant «Château de la Motte» nous a redonné le moral !! Un véritable dîner royal a un prix démocratique !

    Félicitations pour votre choix.

    En tous cas, nous avons bien profité et les absents ont eu bien tort.

    Salutations Geert & Marianne.

     

    Hallo Wim,

    Bedankt voor de fijne organisatie vandaag.

    We hebben er echt van genoten.

    De locatie en het middageten waren SUPER;

    Het gezelschap was heel aangenaam.

    En de wegen waren heel goed uitgezocht.

    Een duim omhoog heb je zeker verdiend

    Groetjes van Firmin en Marie-Claire (van de witte DS)

     

     

    Hallo Wim,

    Un grand Merci pour la bonne organisation d'aujourd'hui.

    Nous avons vraiment profité.

    L’organisation et le dîner étaient SUPER.

    La compagnie était très agréable.

    L’itinéraire était très bien choisi.

    Tu as mérité les applaudissemnents.

    Salutations Firmin et Marie-Claire (DS blanche)

     

     

    Bedankt voor die prachtige rit.

    Mijn VW is nu terug in orde. Dat zijn oldtimers he !!

    Jimpie (VW)

     

    Merci pour la belle balade !

    Ma VW est à nouveau en état. Ce sont les oldtimers... !!!

    Jimpie (VW)

     

    Op de middag is Frans Pierard, de eerste redacteur van de Midget, mee komen eten met ons. Zo konden we gezellig babbelen over het verleden.

     

    Le midi Frans Pierard, ex-membre du comité et le premier rédacteur du Midget, venait nous saluer et manger avec nous pour parler du passé.

    Traduction Christian

    17-06-2013, 21:34 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balade au Pays de Beaumont
    Het was een zeer prachtige rit met mooie baantjes en zeeeer lekker eten; spijtig van de regen!!!
    C'était une balade formidable avec des belles routes très bon dîner. Dommage du temps !!!


















    10-06-2013, 22:55 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontmoeting groepje Nederlanders te Chimay
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bij de verkenning van de rit : Balade au Pays de Beaumont hebben we groepje Nederlanders op weg naar de Loire ontmoet te Chimay





    Bijlagen:
    DSCN9305kopie.jpg (181 KB)   

    10-06-2013, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    02-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Esplanade Ieper in de zon !!!!!!


















    02-06-2013, 21:05 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitnodiging /Invitation Balade au Pays de Beaumont
     Marke, 20 april  2013

     

    Beste Vrienden van MG en andere merken,

     

    Het MG Drivers team heeft het genoegen u uit te nodigen voor hun

     

    Balade au Pays de Beaumont

    Op zondag 9 juni 2013.

    Bijeenkomst om 9 u 30 in de "Grand Pré"  Rue de Grand-Pré Hantes-Wihéries 6560 Erquelinnes 071/55 50 78    http://users.skynet.be/le.grand.pre/

    end_of_the_skype_highlighting

    Neem de N 40 van Mons naar Beaumont  en sla +- 8KM voor Beaumont links af ( Rue de Wihéries en direct rechts R. Du Grand Pré NBr : 50, 293329 en OL : 4,178216
    Zij die willen starten vanaf het bezinestation Shell te Marke richting France ; stel ik voor om om7u30 te starten.
    De rit van ongeveer 120 km, vertrekt dan volgens bolleke pijl met mooie zichten op de stad Thuin dan door de mooie bosrijke streek van Coulsolre in Frankrijk met veel prachtige vergezichten.
    ’s Middags eten we in het mooi gelegen Hotel restaurant l: “Château de la Motte” à Liessies (Dank voor de tip Jaques Picquart)    www.chateaudelamotte.fr

     

    ’s Namiddags rijden we langs Chimay terug naar Beaumont .

     

    Zijn in de prijs inbegrepen :

    - ritplaat

    - ontbijt : koffie met croissant en een chocolade broodje

    - middagmaal in het mooie Château De La Motte  :

     

    Pavé de saumon sauvage en écume de basilic et sa paysanne de légumes provençale

    &

    Filet mignon de porc mariné, sauce soja, échalotes confites, purée de carottes

    &

    L’assiette gourmande

     

    De dranken zijn niet inbegrepen !! Inschrijven kan enkel door storting van 34 € per persoon op BEO7  001 - 027 58 58 - 66 van Wim Salaets   Diagorasstraat, 47    8510 Marke vóór vrijdag   31 mei 2013.

     

    Noot: :als je met een “O” plaat  rijdt, vergeet dan  je uitnodiging niet mee te brengen !!!!  MG groeten en tot in Hantes.  GSM Wim : 0473 / 24 23 77   wsal@skynet.be

                      Het MG Drivers team    Ilse en Wim          


     

      Marke, 20 april  2013

     

    Chers amis d’M.G.et d’autres marques.

     

    Les amis du « MG Drivers » ont  le plaisir de vous inviter à notre :

     

    Balade au Pays de Beaumont

    Dimanche le  9 juin 2013.

     

    On se rassemble à 9 h 30 au « Grand Pré » Rue de Grand Pré Hantes-Wihéries à 6560 Erquelinnes où on prend le petit déjeuner.

    http://users.skynet.be/le.grand.pre/

    end_of_the_skype_highlighting

    Prenez le N 40 de Mons vers Beaumont  à +- 8KM avant Beaumont prenez à gauche la Rue de Wihéries et directe à droite la R. Du Grand Pré         NBr : 50, 293329 en OL : 4,178216 La Balade de +- 120 KM, départ suivant les points-flêches à travers les bois de Coulsolre en Frankrijk avec beuacoup de belles vues . Le Midi on mange dans le slendide Hôtel Restaurant “Château de la Motte” à Liessies (Merci pour l’info Jacques Picquart) www.chateaudelamotte.fr

     

    L’après Midi nous roulons par Chimay vers Beaumont pour y finir.

     

    Sont compris dans le prix : Vous recevrez une belle plaque de la balade Le Petit déjeuner :le café accompagné d'un croissant et 1 pain au chocolat Le midi dans le beau  Château De La Motte  :

     

    Pavé de saumon sauvage en écume de basilic et sa paysanne de légumes provençale

    &

    Filet mignon de porc mariné, sauce soja, échalotes confites, purée de carottes

    &

    L’assiette gourmande

     

    Veuillez verser la somme de 34 € par personne  au BIC GEBAREBB /  IBAN BE 07 001 027 58 58 66 de Wim Salaets Diagorasstr, 47 - 8510 Marke - Belgique.
    Merci de payer avant mardi le 31 mai 2013. Les autres boissons ne sont pas comprises.
    Salutations M.G. et à bientôt à Hantes: Tel : 0473/24 23 77                                

                                         

    Le MG Driversteam : Ilse en Wim Salaets           Blog :  http://blog.seniorennet.be/mgdrivers/ Note : si vous roulez en plaque « o » oldtimer, n’oubliez pas de vous munir de  votre invitation!!!

    18-05-2013, 22:43 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Balade du MG Club de FRance : Ralye du Pas de Calais


















    18-05-2013, 22:37 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag van de rit Mahy en Kasteel van Beloeil / Rapport de la balade Mahy et Beloeil

     

    Mahy en Beloeilrit
    De juiste formule voor een mooie dag

     Zondag 5 mei hadden we afspraak in de buurt van Doornik voor een rit door het Henegauwse "Pays des Collines".

    Een rit zoals we het ons zouden wensen:  zon, mooie rustige verlaten wegen, waar we niet elke 500m moeten afdraaien (dus zonder te moeten afremmen), met prachtige landschappen in een open natuur, een klein vriendelijke Frans - Belgisch groepje, pittoreske stoppen, een eenvoudig menu, een goede Moinette en een foutloos road book. Dit waren alle ingrediënten voor een landelijke rustige en ontspannen rondrit.

    Juist voor de middag bezochten we het Automuseum Mahy te Leuze.

    Ik had het niet meer bezocht sinds enkele jaren en het is interessant om zijn voortdurende evolutie te zien. Een leerrijk museum met een concept van afwisseling en didactisch presenteren. Zijn ontwerper en conservator  Mr. Mahy zelf, die heel goed op de hoogte was, aarzelde niet om uitleg te geven aan de verschillende standen over zijn zeer uitzonderlijke collectie.

    Twijfel niet om het eens te bezoeken.  Het is een van de grootste verzamelingen van Europa.

    Voor hen die het wensten was er in de namiddag  een vrije halte om het Kasteel van Beloeil te bezoeken tijdens de laatste dag van de expositie van de amarillys bloemen. 

    We eindigden deze dag op een gezellig terras te Berchem bij Oudenaarde waar iedereen rustig zijn verhaal kon vertellen.

     Noteer terloops ook het prima  idee om ook wagens van een ander merk te laten meerijden. Dat is zeer positief !

     Bedankt aan de organisatoren, Ilse en Wim voor deze aangename dag.

    Alain en Michelle.  vertaling Wim

     

     

    Doe zo verder Ilse en Wim en tot de volgende keer. P. D.
     

    Museum Tour Mahy et Beloeil

     

    La bonne recette d’une belle journée 

    Dimanche 05 mai nous avions rendez-vous en banlieue de Tournai pour une balade hennuyère au pays des collines. 

    Une balade comme on les aime, du soleil, des belles routes tranquilles quasi désertes où l’on ne doit pas tourner tous les cinq-cents mètres, peu de casses vitesses, des beaux paysages dans une nature ouverte, une petite équipe belgo française sympathique, des haltes pittoresques, un menu simple, une bonne Moinette, un road book sans faille… tous les ingrédients pour une balade bucolique paisible et  relaxante.   

    Peu avant midi, nous visitâmes le Musée Automobile Mahy à Leuze. 

    Je ne l’avais plus vu depuis pas mal d’années et il est intéressant de voir son évolution constante. 

    Musée très intéressant dans le concept de sa présentation très diversifiée et didactique, son propriétaire créateur et  conservateur très averti Monsieur Mahy lui-même n’hésitant pas à commenter les divers stands de son extraordinaire collection. 

    N’hésitez pas à vous y rendre, c’est une des plus grandes collections d’Europe. 

    L’après-midi, lors d’une halte, pour ceux qui le désiraient, le Château de Beloeil ouvrait ses portes à l’occasion d’une exposition florale centrée sur les amaryllis. 

    La journée se termina sur une agréable terrasse à Berchem …près d’Oudenaarde où tout un chacun prit plaisir à raconter quelques suaves anecdotes.

     

    Notons au passage l’excellente idée d’ouvrir les inscriptions aux voitures d’autres marques ce qui n’est pas plus mal.

     

    Merci aux organisateurs, Ilse et Wim pour cette très agréable journée.

    Alain et Michelle


    07-05-2013, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    06-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mahy Beloeil

    Hallo Wim,

    Ziehier onze foto's van deze mooie rit: http://www.dvsnaps.com/dvsnaps/017-photoshoots/2013-05-05-MG/index.html

    Nogmaals dank en groetjes,

    Dirk & Barbara

    06-05-2013, 11:10 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's van de Mahytour Beloeil / Quelques photos de la balade Mahy Beloeil
















    06-05-2013, 10:24 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    04-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mahy Mobiles
    http://www.oldtimerweb.be/fotos-oldtimer-museum/mahymobiles_2087.aspx

    04-05-2013, 23:53 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rit naar het Museum Mahy te Leuze en rond kasteel van Beloeil

     Marke, 20 april  2013

    Beste Vrienden van MG en andere merken,

     

    Het MG Drivers team heeft het genoegen u uit te nodigen voor hun

     

    Automuseum Mahy en Beloeilrit

    Op zondag 5 mei 2013.

     

    Bijeenkomst om 9 u 30 in de Euroshop, Chaussée de Tournai 94 te 7500 Ramegnies-Chin Tournai 

    069 23 47 17 end_of_the_skype_highlighting

    Euroshop ligt op de N 50 van  Doornik (uitrit Froyennes op A 8/E 42) richting Kortrijk.

    NBr: 50,641487 Ol: 3,347654.  Neem aan de rode lichten met  frietkraam de paralelle weg naar Euroshop

    De rit van ongeveer 100 km, vertrekt dan volgens bolleke pijl door de mooie streek van Le Pays des Collines in Henegauwen, langs kleine baantjes met veel prachtige vergezichten.

    In de voormiddag gaan we te Leuze het grootste oldtimersmuseum van Europa (800 auto’s) bezoeken nl : Mahymobyles. http://www.mahymobiles.be/

    ’s Middags eten we in „La Forge“ te Tourpes.

    ’s Namiddags rijden we langs het mooie Kasteel van Beloeil.

     

    Inschrijven kan enkel door storting van 30 € per persoon op

    BEO7  001 - 027 58 58 - 66 van Wim Salaets   Diagorasstraat, 47    8510 Marke vóór vrijdag   26 april  2013.

     

    Zijn in de prijs inbegrepen :

    - ritplaat

    - voormiddag bezoek automuseum Mahy.

    -’s middags :

    Kyrr

    &

    Dagsoep

    &

    Steak friet met  salade

    &

    Koffie

         

    Rondrit door het mooi Beloeil

    De andere dranken zijn niet inbegrepen.

    Noot: :als je met een “O” plaat  rijdt, vergeet dan  je uitnodiging niet mee te brengen !!!!

    MG groeten en tot in Ramegnies-Chin bij Doornik.  GSM Wim : 0473 / 24 23 77   wsal@skynet.be

    Het MG Drivers team    Ilse en Wim          


     Marke, 20 april  2013

     

    Chers amis d’M.G.et d’autres marques.

     

     

     

    Les amis du « MG Drivers » ont  le plaisir de vous inviter à notre

    Automuseum Mahy et Beloeiltour

    Dimanche le 5 mai 2013

     

    Rassemblement à 9 h 30 à L’Euroshop, Chaussée de Tournai 94 te 7500 Ramegnies-Chin Tournai 
    069 23 47 17 end_of_the_skype_highlightin
    Euroshop se trouve sur le N 50 de Tournai (sortie Froyennes sur  A 8/E 42) direction Kortrijk.

    NBr: 50,641487 Ol:3,347654. Au feu rouge près de la friterie, prenez la route parallèle vers Euroshop

    C’est une balade normale  de +-100 KM au travers de la belle région du « Le Pays des Collines » dans le Hainaut, région  bordée de  petites routes aux paysages  panoramiques.

    L’avant-midi nous visiterons à Leuze le plus grand musée oldtimers de l’Europe (+-800 voitures) Mahymobyles. http://www.mahymobiles.be/

    Le midi nous nous retaurerons  dans „La Forge“ à Tourpes.

    L’après-midi nous roulerons devant le beau château de Beloeil.

     

    Kyrr

    &

    Potage du jour

    &

    Steak frites avec salade

    &

    Café

         

    Vous recevrez une belle plaque de la balade.

    Veuillez verser la somme de 30 € par personne  au

    BIC GEBAREBB /  IBAN BE 07 001 027 58 58 66 de Wim Salaets Diagorasstr, 47 - 8510 Marke - Belgique.

    Merci de payer avant le vendredi 26 avril  2013.

    Les autres boissons ne sont pas comprises.

    Salutations M.G. et à bientôt à Ramegnies-Chin: Tel : 0473 / 24 23 77                                           

    Le MG Driversteam : Ilse en Wim Salaets    

    Blog :  http://blog.seniorennet.be/mgdrivers/

     

    Note : si vous roulez en plaque « o » oldtimer, n’oubliez pas de vous munir de  votre invitation!!!

    27-04-2013, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog foto's / encore des images .
    Nog mooie foto's van de 17.° Kemmelrit door Dirk De Vos gemaakt. BedanktDirk ! 
    Encore des belles photos du 17° Kemmeltour fait par Dirk De Vos. Merci



    http://www.dvsnaps.com/dvsnaps/017-photoshoots/2013-04-14-MG/index.html

    17-04-2013, 22:06 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het ritverslag van de 17° Kemmelrit / Le rapport de la balade

     

    Kemmelrit 14/042013

    Om het in één woord uit te drukken : prachtig . Wim Salaets en zijn gedachte om een mg drivers clubje op te richten zijn zeker niet in het water gevallen , letterlijk en figuurlijk . Samen met zijn vrouwtje Ilse bood hij de 60 deelnemers een onvergetelijke dag . In de sfeer van vrienden te ontmoeten riep Wim een aantal mensen bij elkaar om een ritje te maken en het werd groots . Samenkomst met ontbijt verliep in een gemoedelijke sfeer , Wim zelf was aangedaan door de talrijke deelnemers , hij had een strijd gestreden en gewonnen . Wim wenste iedereen hartelijk welkom en wilde enkele mensen danken voor hun hulp bij het opstarten van de MG Drivers vriendenkring: Ivan voor het ontwerp van logo en ritplaten, Marc, Geert, Christian, Vincent voor de steun, Christian en Alain voor de vertalingen.Na een praatje en wat koffie verlieten de oldtimers Zillebeke, zij het ietwat mistig maar niet nat .  Langs krinkelende paadjes met heel wat kapelletjes en mooie hoeves lieten de talrijke mg’s zich van de beste kant zien na de winter die zolang duurde . Aanvankelijk werd gedacht aan de zoveelste trieste dag, maar Wim had iets anders voorzien nl. de zon , zodoende konden de aanwezige cabrio’s zich ontbloten van hun kapje , jammer voor de andere rijders die nog oefff dienden te zweten .

    Op en neer kwamen wij op de markt van Cassel waar een welgekomen Picon onder de neus naar binnen ging . Onze buur met prachtige Traction had niet genoeg met eentje volgens hem , omdat het zo goed was . Na wat problemen met ons roadbook en de picon waren wij terug weg naar de Mont des Cats waar het middageten op ons wachtte . Wim  had aan alles gedacht : stoverij met frietjes ( naar de reclame voor overlijdensverzekering ) . Een sneetje pastei als voorgerecht en stoverij kon onze lege maag meer dan genoeg vullen maar dan kwam nog een overheerlijke appeltaart als toetje in L’Auberge du Catsberg .

    Tellers op nul en wij konden de namiddagrit beginnen met open cabrio’s . Op de Zwarteberg was het een drukte van jewelste en het werd aanschuiven tot boven . Wat mij betreft had ik problemen met de temperatuur die flirtte met de grens van het toelaatbare . Na oefff doorrijden naar beneden kwam de wijzer neerwaarts en kon de rit doorgaan zonder interventie , oefff . Dan maar richting Kemmelberg via kronkelende wegen tot op de kasseien, stoppen en aanzetten op de beklimming werd aartsmoeilijk voor mijn mgb , doch hij scharde in het grint tot boven . Een tweede oefff kwam er uit als de motor terug warm liep door het labeur dat hij diende te doen . Ik had vermoeden wat er gebeurde en aangekomen in Kemmel bekeek ik mijn oudje en zoals gedacht draaide maar één van de twee schroeven . Ik heb dan maar een paar goeie gedronken in café Eclips en met mij en de auto ging de temperatuur naar beneden , zonder eerst Wim en zijn Madame proficiat te wensen voor de mooie dag.

    Wim en Ilse doe zo verder en de drivers club zal blijven bestaan .

    Ghislain en

    Antonella

     

    17ème Ballade du Kemmelrit

    Un seul mot pour résumer cette sortie : UNE MERVEILLE.

    Wim Salaets avait en tête de créer un cercle d'amis, amateurs de MG et autres mécaniques, et il a tenu ses engagements à la lettre.

    Admirablement aidé par son épouse Ilse, il a proposé aux 60 participants une journée inoubliable. Dans une ambiance détendue au possible, propice aux rencontres entre amis, Wim a invité quelques connaissances pour participer à cette balade, et ce fut une belle réussite !

    Le rassemblement et le petit déjeuner se passaient dans une ambiance conviviale.

    Wim était relativement surpris par le nombre de participants, il avait déclaré une bataille, et c’était pour la gagner.

    Wim souhaitait le bienvenu aux participants  et remerciait ses amis qui l'avaient aidé: Ivan pour le développement du logo et les plaques des tours, Marc, Geert, Georges, Vincent pour leur appui et Christian et Alain pour les traductions. Après l’habituel brin de causette, le café et les couques, les participants quittaient Zillebeke.

    Côté météo : un peu de brume mais le ciel allait s’ouvrir, et il n’a pas plu.

    En empruntant des petites routes tourmentées avec bon nombre de chapelles et de belles fermes, les nombreux ancêtres se faufilaient dans ces beaux paysages, qui exhibaient leurs belles facettes, après cet hiver interminable.

    Initialement on pouvait penser: Tiens, encore une de ces tristes journées, mais Wim avait prévu quelque chose en plus : le soleil !  De ce fait, on a vu les propriétaires de cabriolets, enlever la capote de leur auto, tant pis pour les autres participants (notamment ceux d’une MG A coupé) qui ont du autant transpirer.

    Après quelques sérieuses montées et aussi quelques descentes, nous sommes arrivés sur la Place de Cassel, où le petit Picon nous a fait du bien. Notre voisin qui pilotait une Citroën Traction, en commandait de suite un second, car il le trouvait si bon.

    Après quelques problèmes avec le Picon et le roadbook, nous arrivions au Mont des Cats, à «l’Auberge du Catsberg» où le déjeuner nous attendait.

    Wim avait pensé à tout : la terrine maison comme entrée et ensuite le plat consistant, carbonnade de bœuf et frites, plus que suffisant pour remplir notre estomac. Ce n’était pas tout car pour terminer, nous avions encore droit à la tarte maison aux pommes.

    Compteurs à zéro et nous pouvions commencer la partie de l'après-midi en voiture décapotée cette fois. Au Mont Noir, il y avait beaucoup de trafic et on roulait au pas... Je dois dire que j’ai rencontré des problèmes avec la température du moteur, qui a flirté tout un moment avec la limite de l'admissible. Mais après une bonne descente, l'aiguille redescendait et je pouvais continuer ma balade sans dommage, quelle chance !!!

    Et puis direction Mont Kemmel, par des routes sinueuses, les pavés de la montée ont été difficiles pour mon MGB. Mais malgré tout, je parvenais au sommet. Une deuxième sueur froide lorsque le moteur s’est remis à chauffer suite aux efforts qu’on lui avait commandés. Je devinais ce qui passait et arrivé à Kemmel, je regardais mon bon vieux moteur et je remarquais que seul un ventilateur fonctionnait.  J'en ai ensuite pris quelques bonnes (boissons rafraichissantes) au café Eclips, et ainsi ma température et celle de la voiture sont subitement redescendues.

    Je voudrais adresser mes félicitations à Wim et à Ilse pour cette magnifique  journée.

    Continuez de cette manière et vous verrez que le club MG Drivers va survivre !!!

    Ghislain et Antonella (traduction Christian)

    17-04-2013, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooie foto's van de rallye de jonquilles van 14 04 13 / Des belles photos du rallye des jonquilles
    http://www.yvon59.fr/www_02/2013/yvon59/14_rallye_des_jonquilles_2013/page_01.htm

    16-04-2013, 21:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    14-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7° Kemmelrit in de zon /17° Balade Kemmel au plein soleil !!!!
    Het was een groot succes kwa deelnemers en zon ! Lekker eten was er ook. Verslag volgt later.
    Le 17° Balade fut un grand succès pour le nombre de participants et le soleil  !!!!!


















    14-04-2013, 00:00 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    07-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ijeenkomst op de Esplanade te Ieper












    07-04-2013, 22:20 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    04-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een paar foto's van het Mahy museum / Des photos du musée Mahy à Leuze






    04-04-2013, 11:51 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    03-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nteressante site
    http://www.thesportscoupe.com/home.php?lang=de&x=19&y=12

    03-04-2013, 22:45 Geschreven door MGDrivers  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 05/02-11/02 2024
  • 27/11-03/12 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 05/12-11/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 06/12-12/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 19/10-25/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 20/11-26/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!