nog foto's van Zuid -Afrika
fotografie en reizen
beginnelinge in de fotografie
26-10-2005

Het klimaat in Stellenbosch en omgeving evolueert van het koele kustgebied naar het warmere binnenland.Deze verschillen zorgen voor een uitgebreide variatie wijnen van porto tot dessertwijn naast de klassieke keuze uit rode , rosé en witte wijnen.

De “wineries” zijn vaak idyllisch gelegen en hebben prachtige Kaap-Hollandse gevels.We brengen een bezoek aan het historische wijnhuis Boschendal.

26-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 16

Vandaag gaan we het historisch centrum van deze stad bezoeken.We bewonderen de verschillende gevels.

Vervolgens rijden we naar Franschhoek, hier heerst een ideaal klimaat om druiven te kweken . We rijden dan ook door de wijngaarden . Deze streek is ook geschikt voor olijventeelt en voor de alom gekende Kaapse appelen.

26-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

25-10-2005

We vervolgen onze weg richting Hermanus om walvissen te spotten, die zich van juli tot oktober in de baai verenigen.

Zo gaat het verder naar Stellenbosch , alwaar we 2 nachten verblijven in de oudste “Inn” van Zuid-Afrika nl D’Oude Werf , thans een geklasseerd monument

25-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze ochtend rijden we via Barrydale richting het historische stadje Swellendam , daar bezoeken we een autentieke “drosdij”, het fraaiste voorbeeld van Kaap-Hollandse bouwkunst

25-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

24-10-2005

Na de middag zetten we onze reis verdere over de Outeniquabergen richting de Kleine Karoo.

We krijgen een rondleiding op een echte struisvogelfokkerij.

In dit wereldcentrum van struisvogelkweek, volgen we de evolutie van nest tot vederbehandeling.

En vandaag zijn we te gast in het Swartberg Country Manor iets voor Oudtshoorn.

24-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Vandaag bezoeken we Plettenberg Bay.We maken een ontspannende strandwandeling.

Daarna gaan we op bezoek in een “township”. Een rondleiding leert ons meer over de levensomstandigheden van een groot deel van de zwarte bevolking en hun langzame integratie in het “nieuw Zuid-Afrika”. De meeste van de zwarte bevolking leven en wonen nog in “krotten” , maar zij zijn gelukkig.

24-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

23-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 13

Vandaag gaan we het pittoreske kustplaatsje Knysna verkennen.

Na de middag is het tijd om een boottocht te maken , onze tocht gaat naar een plek waar zeehonden zich thuis voelen.

En het geluk zit mee vandaag , want er zijn ook walvissen te zien.

23-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

22-10-2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze ochtend leggen we een eerste stukje van de tuinroute af en maken een stop op de Paul Sauer brug om de Stormsrivier canyon te bewonderen.Deze route loopt langs de kust  en biedt meerdere spectaculaire panorama’s .Een tocht langs de tuinroute is ongemeen boeiend in elk jaargetijde.

22-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 12

Wij waren er nu in de lente , de seizoenen zijn er tegenovergesteld dan bij ons.De route dankt haar naam aan de gevarieerde flora, die het hele jaar door bloeit.

22-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

De meren en ongerepte lagunes van het gebied oefenen een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit .

De ruwe kuststrook , gekenmerkt door een opeenvolging van baaien, stranden, klippen en kapen verbindt het éne vakantieoord met het andere.

In het Tsitsikammawoud strekken we onze benen en maken een wandeling door de ruige natuur met haar 800 jaar oude en 50 meter hoge Yellowwoodbomen.

22-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

We wandelen verder naar de spectaculaire hangbrug die de riviermonding overbrugt.

Langs de “Old Passes Route” slingert de weg langs diepblauwe meren en romantische valleien.

Onze volgende lodge bevindt zich tussen Knysna en Plettenbergbay,

De naam ervan Laird’s lodge .

21-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 11

Deze ochtend rijden we naar het Golden Gate hooglandpark dat één van de meest spectaculaire landschappen van Zuid-Afrika biedt.

Onderweg maken we kennis met de indrukwekkende Brandwag schildwachtrots.In de namiddag worden we afgezet aan de luchthaven te Johannesburg en nemen we tevens afscheid van onze buschauffeur Riaan om het vliegtuig te nemen naar Port Elisabeth waar ons een nieuwe chauffeur staat op te wachten , namelijk Louis.We overnachten daar in het La Provence hotel.

21-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

20-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 10

Het Natal Nationaal Park staat vandaag op ons programma , met een plaatselijke Zoeloe gids Ilaja (kwestie van werkverschaffing) maken we een natuurwandeling , maar eerst bezoeken we een plaatselijke   school , waar de kinderen voor ons enkele liederen zingen.

20-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen De natuurwandeling brengt ons bij enkele authentieke muurschilderingen van de Bosjesmannen op de rotswanden

20-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

19-10-2005

Na een flink ontbijt rijden we verder richting “ the Battlefields”het gebied waar destijds hevige oorlogen werden uitgevochten tussen Zoeloe’s en voortrekkers, maar ook de roodhemden of Engelsen vochten hier zware veldslagen uit.OP de “slagveldenroute” stoppen we aan het Bloedrivier monument, een indrukwekkende “laager” met niet minder dan 64 bronzen ossenwagens.

19-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 9

Naarmate we het imposante massief van de Drakensbergen naderen , genieten we van de wisselende vergezichten .

Vandaag logeren we in het Montusi Mountain lodge.

19-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

18-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 8

Dag 8

Onze reis gaat verder en vandaag rijden we door Swaziland , waar we vooral veel suikerrietplantages zien.Onderweg stoppen we nog in een kaarsenfabriek, waar de kaarsen met de hand worden gemaakt

En aan een batikatelier waar de vrouwen mooie tekeningen maken op stoffen.

18-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Terug in Zuid-afrika begeven we ons op het grondgebied van de trotse Zoeloe’s en logeren we aan de voet van de Ghost Mountain

,waar we s’avonds op traditionele Zoeloedansen worden onthaald.

18-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

17-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 7
Klik op de afbeelding om de link te volgen Na het ontbijt rijden we vandaag naar het Krugerpark.We doorkruisen het zuidelijke deel van het park ,waar spijtig genoeg 52% van afgebrand is.

17-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

16-10-2005

Ook houden we halt bij de befaamde Bourke’s Luck Potholes , een reeks van diepe cilindrische spoelgaten in de rotsen die de rivieren de Blijde en de Treur in de rotsbodem hebben uitgesleten.

Onze eindbestemming vandaag is White River ,waar we twee nachten logeren in de Jatinga Country Lodge

16-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

welkom op mijn blog , mijn hobby's zijn : wandelen , reizen , bloemen en fotografie!!!

Bedankt voor je bezoek , hopelijk kom je nog eens langs !
  • 11-2012
  • 04-2005

• SeniorenNet.be

• Blog als favoriet !

vijver , niet groot maar wel rustgevend!!!