nog foto's van Zuid -Afrika
fotografie en reizen
beginnelinge in de fotografie
31-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zuid -afrika
IK ZIE TOT MIJN SPIJT DAT VERSLAG VAN DAG 1 TOT DAG 11 VERDWENEN IS

31-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mooi
En zo kwam er een einde aan deze mooie , afwisselende , verrijkende maar ook een beetje vermoeiende reis.
Wat hebben wij het goed hier in ons Belgenland.
En nu gaan we terug op dieet , want zoals onze gids het in het begin van de reis had gezegd , jullie zullen 3 à 4 kg bijkomen . En gelijk had hij !!!

31-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

30-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 20

ja en aan alle mooie liedjes komt een eind , en zo landen wij s'ochtens vroeg in Frankfurt, waar we een 2 uurtjes moeten wachten op onze aansluiting naar Brussel .Maar waar we wel een blik konden werpen op de airbus 380 die er de dag voordien was aangekomen.

En dan zijn we terug thuis.

home sweet home

30-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

29-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 19

Vandaag hebben we nog een halve dag vrij om eventueel nog enkele inkopen te doen en met een laatste blik op de Tafelberg verlaten wij kort na de middag Kaapstad richting vliegveld , alwaar ons een nachtvlucht te wachten staat van ong 11 uur.

29-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

28-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 18

De bekendste bezienswaardigheid van de provincie is "De Tafelberg".Gelegen aan de noordelijke kant van het Kaaps schiereiland strekt deze bergachtige landtong zich uit tot Kaap de Goede Hoop.

Het uitzicht op deze berg is adembenemend mooi.

28-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen Aansluitend maken we een wandeling in het centrum van Kaapstad en leren we zo een stuk van deze aantrekkelijke wereldstad kennen.En zoals in vele wereldsteden vind men hier in de parken ook "clochards"

28-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen maar ook lieve eekhoorntjes die uit je hand komen eten.

28-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

In de namiddag bezoeken we een historisch wijngoed ,waar we ook van de heerlijke Kaapse wijn kunnen proeven . Lekker!!!

27-10-2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen via Vaalsbaai bereiken we dan het "Kaap de Goed Hoop"natuurreservaat. Het unieke fijnbos is de leefwereld  van bavianen ( bobejanen in het zuidafrikaans) ,antilopen en verscheidene vogelssoorten

27-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 17 kaap de goede hoop

Vanop de beroemde punt van de Kaap hebben we een onvergetelijk uitzicht over de Kaap en de ruwe rotskust , waar de golven van de oceaan opbeuken.Kaapse stormen waren vroeger gevreesd door schippers die de Kaap moesten omzeilen en vele schepen sloegen te pletter en gingen ten onder aan de wilde golfstroom .

27-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen Dan gaat onze reis verder naar Simonsstad een sympatiek dorpje door zijn smalle straatjes en zo verder naar Boulders alwaar we de ezelspinguïns van dichtbij kunnen bewonderen

27-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Vandaag vertrekken we uit Stellenbosch richting Kaapstad, deze aantrekkelijke stad met haar impossante gebouwen vormt een mooie afsluiter voor deze reis.

We rijden vandaag naar Houtbaai een belangrijke vissershaven ,waar vooral op kreeft en zeesnoek wordt gevist.Hier schepen we in om naar het duikereiland te varen waar we de speelse Kaapse pelsrobben van zeer nabij kunnen volgen.

27-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen Tevens groeien er ook meer dan 2500 verschillende plantensoorten.Waaronder deze familie van de protea

26-10-2005

Het klimaat in Stellenbosch en omgeving evolueert van het koele kustgebied naar het warmere binnenland.Deze verschillen zorgen voor een uitgebreide variatie wijnen van porto tot dessertwijn naast de klassieke keuze uit rode , rosé en witte wijnen.

De “wineries” zijn vaak idyllisch gelegen en hebben prachtige Kaap-Hollandse gevels.We brengen een bezoek aan het historische wijnhuis Boschendal.

26-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 16

Vandaag gaan we het historisch centrum van deze stad bezoeken.We bewonderen de verschillende gevels.

Vervolgens rijden we naar Franschhoek, hier heerst een ideaal klimaat om druiven te kweken . We rijden dan ook door de wijngaarden . Deze streek is ook geschikt voor olijventeelt en voor de alom gekende Kaapse appelen.

26-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

25-10-2005

We vervolgen onze weg richting Hermanus om walvissen te spotten, die zich van juli tot oktober in de baai verenigen.

Zo gaat het verder naar Stellenbosch , alwaar we 2 nachten verblijven in de oudste “Inn” van Zuid-Afrika nl D’Oude Werf , thans een geklasseerd monument

25-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze ochtend rijden we via Barrydale richting het historische stadje Swellendam , daar bezoeken we een autentieke “drosdij”, het fraaiste voorbeeld van Kaap-Hollandse bouwkunst

25-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

24-10-2005

Na de middag zetten we onze reis verdere over de Outeniquabergen richting de Kleine Karoo.

We krijgen een rondleiding op een echte struisvogelfokkerij.

In dit wereldcentrum van struisvogelkweek, volgen we de evolutie van nest tot vederbehandeling.

En vandaag zijn we te gast in het Swartberg Country Manor iets voor Oudtshoorn.

24-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Vandaag bezoeken we Plettenberg Bay.We maken een ontspannende strandwandeling.

Daarna gaan we op bezoek in een “township”. Een rondleiding leert ons meer over de levensomstandigheden van een groot deel van de zwarte bevolking en hun langzame integratie in het “nieuw Zuid-Afrika”. De meeste van de zwarte bevolking leven en wonen nog in “krotten” , maar zij zijn gelukkig.

24-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

23-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 13

Vandaag gaan we het pittoreske kustplaatsje Knysna verkennen.

Na de middag is het tijd om een boottocht te maken , onze tocht gaat naar een plek waar zeehonden zich thuis voelen.

En het geluk zit mee vandaag , want er zijn ook walvissen te zien.

23-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

22-10-2005
Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze ochtend leggen we een eerste stukje van de tuinroute af en maken een stop op de Paul Sauer brug om de Stormsrivier canyon te bewonderen.Deze route loopt langs de kust  en biedt meerdere spectaculaire panorama’s .Een tocht langs de tuinroute is ongemeen boeiend in elk jaargetijde.

22-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 12

Wij waren er nu in de lente , de seizoenen zijn er tegenovergesteld dan bij ons.De route dankt haar naam aan de gevarieerde flora, die het hele jaar door bloeit.

22-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

De meren en ongerepte lagunes van het gebied oefenen een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit .

De ruwe kuststrook , gekenmerkt door een opeenvolging van baaien, stranden, klippen en kapen verbindt het éne vakantieoord met het andere.

In het Tsitsikammawoud strekken we onze benen en maken een wandeling door de ruige natuur met haar 800 jaar oude en 50 meter hoge Yellowwoodbomen.

22-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

We wandelen verder naar de spectaculaire hangbrug die de riviermonding overbrugt.

Langs de “Old Passes Route” slingert de weg langs diepblauwe meren en romantische valleien.

Onze volgende lodge bevindt zich tussen Knysna en Plettenbergbay,

De naam ervan Laird’s lodge .

21-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 11

Deze ochtend rijden we naar het Golden Gate hooglandpark dat één van de meest spectaculaire landschappen van Zuid-Afrika biedt.

Onderweg maken we kennis met de indrukwekkende Brandwag schildwachtrots.In de namiddag worden we afgezet aan de luchthaven te Johannesburg en nemen we tevens afscheid van onze buschauffeur Riaan om het vliegtuig te nemen naar Port Elisabeth waar ons een nieuwe chauffeur staat op te wachten , namelijk Louis.We overnachten daar in het La Provence hotel.

21-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

20-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 10

Het Natal Nationaal Park staat vandaag op ons programma , met een plaatselijke Zoeloe gids Ilaja (kwestie van werkverschaffing) maken we een natuurwandeling , maar eerst bezoeken we een plaatselijke   school , waar de kinderen voor ons enkele liederen zingen.

20-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen De natuurwandeling brengt ons bij enkele authentieke muurschilderingen van de Bosjesmannen op de rotswanden

20-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

19-10-2005

Na een flink ontbijt rijden we verder richting “ the Battlefields”het gebied waar destijds hevige oorlogen werden uitgevochten tussen Zoeloe’s en voortrekkers, maar ook de roodhemden of Engelsen vochten hier zware veldslagen uit.OP de “slagveldenroute” stoppen we aan het Bloedrivier monument, een indrukwekkende “laager” met niet minder dan 64 bronzen ossenwagens.

19-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 9

Naarmate we het imposante massief van de Drakensbergen naderen , genieten we van de wisselende vergezichten .

Vandaag logeren we in het Montusi Mountain lodge.

19-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

18-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 8

Dag 8

Onze reis gaat verder en vandaag rijden we door Swaziland , waar we vooral veel suikerrietplantages zien.Onderweg stoppen we nog in een kaarsenfabriek, waar de kaarsen met de hand worden gemaakt

En aan een batikatelier waar de vrouwen mooie tekeningen maken op stoffen.

18-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Terug in Zuid-afrika begeven we ons op het grondgebied van de trotse Zoeloe’s en logeren we aan de voet van de Ghost Mountain

,waar we s’avonds op traditionele Zoeloedansen worden onthaald.

18-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

17-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 7
Klik op de afbeelding om de link te volgen Na het ontbijt rijden we vandaag naar het Krugerpark.We doorkruisen het zuidelijke deel van het park ,waar spijtig genoeg 52% van afgebrand is.

17-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

16-10-2005

Ook houden we halt bij de befaamde Bourke’s Luck Potholes , een reeks van diepe cilindrische spoelgaten in de rotsen die de rivieren de Blijde en de Treur in de rotsbodem hebben uitgesleten.

Onze eindbestemming vandaag is White River ,waar we twee nachten logeren in de Jatinga Country Lodge

16-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 6
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag leggen we een gedeelte af van de Mpumalanga-panoramroute doorheen de Drakensbergen en langs diepe ravijnen van de Blijderivier canyon

16-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

15-10-2005

Dag 5

Na onze ochtendsafari per jeep, maken we in de loop van de dag ook een voetsafari en krijgen we van de ranger uitleg over de begroeiing en hoe te overleven in het “bos”.Heel intressant.

Wist je dat een termieten hoop nog voor 2/3de in de grond ook zit ?

15-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

14-10-2005

14-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

13-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 2 en 3

13-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

12-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg dag 2
Klik op de afbeelding om de link te volgen en ook veel verschillende soorten bokken( water-spring-steen-bos-gemsbok enz enz)

12-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Oeps wat moeten we vroeg uit de veren ( 5 u) maar ja om 5.30u vertrekken de “rangers” met ons in hun 4x4 open terreinwagens om de “big five” te kunnen spotten

Zoals olifanten

Antilopen

Giraffen

12-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 2 12/10/05

Deze  morgend  aangekomen in Johannesburg alwaar de gids Herman  en de buschauffeur Rian ons stonden  op te wachten.

Vandaar gingen we op weg naar onze eerste overnachtingsplaats gelegen langs het 150 km lang, uitgestrekte Waterbergplateau nl het 8000ha grote private Entabeni Game Reserve.Waar we in de late namiddag onze eerste safari doen, en ook onze eerste wilde dieren in hun eigen omgeving kunnen gadeslaan.

11-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 1 11/10/05

Vertrek vanuit Zaventem om 18.50u richting Frankfurt , alwaar we om 22.40u vertrekken met een nachtvlucht naar Johannesburg.

11-10-2005 om 00:00 geschreven door poppy

03-10-2005
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rotterdam
Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaterdag hebben we een daguitstap gemaakt naar Rotterdam. Daar aangekomen zijn we met de "chinaboat" voor een drie uur durende tocht doorheen de haven van Rotterdam vertrokken. Tussen de gerechten door ( inderdaad was met eten aan boord)enkele foto's genomen ,
hier is de eerste :waaghalzen

03-10-2005 om 19:34 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen de Euromast en zie er hangen enkele waaghalzen aan

03-10-2005 om 19:33 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen toren

03-10-2005 om 19:32 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen gebouw op de oever

03-10-2005 om 19:32 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen zie eens hoe hoog

03-10-2005 om 19:31 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen heel modern gebouw en hooooooooooooooooog!!

03-10-2005 om 19:30 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen skyline of Rotterdam

03-10-2005 om 19:29 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen skyline

03-10-2005 om 19:29 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen zicht op een gedeelte van Rotterdam , met in de verte ook de pannekoekenboot

03-10-2005 om 19:28 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen dit is wel heel frappant, iets heel modern en oude huisjes

03-10-2005 om 19:27 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen haven van Rotterdam

03-10-2005 om 19:26 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen nog een brug te ver

03-10-2005 om 19:25 geschreven door poppy

Klik op de afbeelding om de link te volgen een brug te ver

03-10-2005 om 19:24 geschreven door poppy

welkom op mijn blog , mijn hobby's zijn : wandelen , reizen , bloemen en fotografie!!!

Bedankt voor je bezoek , hopelijk kom je nog eens langs !
  • 11-2012
  • 04-2005

• SeniorenNet.be

• Blog als favoriet !

vijver , niet groot maar wel rustgevend!!!