Inhoud blog
  • Provincie Antwerpen
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Regionaal Nieuws
    van Antwerpen
    19-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KOEN VAN DEN HEUVEL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    KOEN VAN DEN HEUVEL
    MINISTER VAN OMGEVING, NATUUR EN LANDBOUW
    19 juni 2019

     

    Ondersteuning van de Vlaamse regering voor de tweede fase van het landinrichtingsproject Rupelstreek  

     

    Op voorstel van Vlaams minister Van den Heuvel keurde de Vlaamse regering een budget van 500.000 euro goed voor de tweede fase van het landinrichtingsproject van de Rupelstreek.  De ontwikkeling van de vallei van de Benedenvliet in de gemeenten Schelle en Hemiksem staat hierin centraal. 

     

    De Benedenvliet is een getijdenwaterloop die uitmondt in de Schelde aan de Abdij van Hemiksem, waar ze is afgesloten door een sluis. De Vliet is een sterke landschapsbepalende factor voor de streek. Het oudste gekende beeld van de Benedenvliet is te zien op een schilderij van Jan Breughel de Oude, ‘Jaarlijkse inwijdingsfeest van de Petrus en Pauluskerk in Schelle, 1614’’ dat in het Kunsthistorisch Museum in Wenen hangt. Het schilderij toont het leven dat zich concentreerde rond de Benedenvliet.

     

    Door het landschap te ontwikkelen, gaat de Benedenvliet opnieuw een prominente plaats in het dagelijkse leven in en rond het dorpshart van Schelle vervullen. De herwaardering van het watergebonden erfgoed en de activiteiten op de Sint-Bernardusabdij In Hemiksem, geven daarbij extra belevingswaarde voor inwoners en bezoekers van Hemiksem.

    In de gemeente Schelle is er de voorbije jaren gewerkt aan een visie voor het gebied en een beeldkwaliteitsplan (Schelle 2030, een dorpskern aan de waterkant). In dit ambitieus plan rond dorpskernvernieuwing en de groenblauwe ontwikkeling van de Benedenvliet, wordt uitgegaan van een symbiose tussen stedenbouwkundige voorstellen en herinrichting van de vallei van de Benedenvliet.

     

    De herinrichting van de Benedenvliet maakt deze beleefbaar en geeft de kern van Schelle terug een kwalitatieve plaats aan de waterkant.  Bij de herinrichting van de openbare ruimte wordt ruime aandacht besteed aan de blauwgroene infrastructuur van de Benedenvlietvallei, zodat deze ontsloten wordt voor het dorpshart van Schelle.  Met andere woorden: natuur en water nemen hun plaats terug in in de verstedelijkte omgeving.

    In de dorpskern van Schelle wordt de Petrus- en Pauluskerk door aanpassing aan het nieuwe kerkplein gevrijwaard van mogelijke wateroverlast. Zo blijft de kerk visueel een aanvulling in het landschapsbeeld vormen voor de Abdij van Hemiksem, beiden op hun respectievelijke oevers van de Benedenvliet.

     

    In het plan wordt ook ruimte voorzien om het sterk verstedelijkte gebied van Schelle en Hemiksem extra groene ruimte te geven. Betonnen constructies van een vroegere scheepswerf worden verwijderd, zodat de natuur er opnieuw haar kans krijgt. Door het gedeeltelijk afgraven van de oevers aan de scheepswerf vergroot ook de waterbergingscapaciteit van het gebied. De oeverzone wordt na de ingrepen een oeverpark dat kan overstromen bij grote waterdebieten. Tot slot wordt er ook bekeken welke inspanningen gedaan moeten worden om de waterkwaliteit van de Benedenvliet te verbeteren, zodat ook de belevingswaarde ervan toeneemt.

    Vlaams minister van Landbouw, Natuur en Omgeving Koen Van den Heuvel €500.000 vrij voor de uitvoering van deze ontwikkelingen rond de Benedenvliet. Het landinrichtingsplan hiervoor wordt in de loop van 2020 door de Vlaamse Landmaatschappij uitgewerkt, in samenwerking met lokale en Vlaamse overheden. Dit plan kadert in het ruimere ‘Planprogramma Schelde en Rupel’, waarin verscheidene ontwikkelingen voor de Rupelstreek zijn opgenomen.

     

    Koen Van den Heuvel: “In een dicht bebouwde omgeving de mensen opnieuw kwaliteitsvolle toegang geven tot een aangename waterloop en bijhorende natuur, betekent een meerwaarde voor zowel inwoners als bezoekers van de streek. Water in de dorpskern brengt rust en ruimte. Daarom ben ik blij steun te kunnen toezeggen vanuit Vlaanderen om dit mogelijk te maken voor de gemeenten Hemiksem en Schelle, die historisch gezien een nauwe band hebben met het water.”

     

     

    Gerrit Budts
    Woordvoerder
    0479/ 732 893

     

    Kabinet van Koen Van den Heuvel

    Vlaams minister van Omgeving, Natuur en Landbouw 

    Koning Albert II-Laan 20, 1000 Brussel

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. District Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    District Antwerpen pakt uit met ‘Beleef het mee’-kalender en zet troeven in de kijker bij bewoners


    Onlangs kregen alle inwoners van het district Antwerpen de allereerste ‘Beleef het mee’-kalender voor de komende zomer in de brievenbus. Deze kalender bundelt elk seizoen de leukste activiteiten in het district Antwerpen en is een eerste stap van het district om zich duidelijker te profileren bij de bewoners. Daarnaast pakt het district uit met een nieuwe visuele stijl. Uit een bevraging blijkt immers dat het voor veel bewoners niet altijd duidelijk is wat het onderscheid is tussen provincie, stad en district en welke dienstverlening ze van welke instantie kunnen verwachten. Ten slotte wil het district de troeven van zijn wijken in de kijker zetten met een campagne.

    ‘Beleef het mee’- kalender
    Het district Antwerpen is, met net geen 200.000 inwoners, het grootste district van stad Antwerpen en bestaat uit postcodes 2000, 2018, 2020, 2030, 2050 en 2060. In het hele district worden heel wat activiteiten georganiseerd. Uit een online-bevraging bij een 1000-tal inwoners bleekdat zij nood hebben aan een publicatie die een selectie van het uitgebreide aanbod in het district bundelt.

     

    De handige ‘Beleef het mee’-seizoenskalender komt tegemoet aan deze nood. Charlie Van Leuffel, districtsschepen voor communicatie, legt uit: “De seizoenskalender is een overzicht van een groot deel van de evenementen die het district, samen met lokale cultuurhuizen en partners, organiseert. Alle inwoners kregen onlangs de eerste kalender met de zomerse activiteiten in hun brievenbus. Om extra papierlast te vermijden bouwen we het overige drukwerk af en zetten we in op digitale communicatie zoals nieuwsbrieven en sociale media.”


    Herkenbaar in beeld

    De online-bevraging toont ook aan dat het district voor veel inwoners nog een moeilijk definieerbaar begrip is. Voor veel van hen is het onderscheid tussen de provincie, de stad Antwerpen en het district Antwerpen niet altijd duidelijk. Nochtans is het voor inwoners nuttig om weten welke dienstverlening ze van welke instantie kunnen verwachten. Het district Antwerpen wil zich duidelijker profileren als hét lokale aanspreekpunt voor alle enthousiaste burgers en verenigingen op verschillende gebieden zoals cultuur, jeugdwerk, seniorenwerk, sport, burgerparticipatie en openbare werken.


    Inwoners zullen in het straatbeeld merken dat het district Antwerpen vanaf nu uitpakt met een nieuwe eenduidige, visuele stijl en steeds een herkenbaar rood-wit logo met de rode stralende A gebruikt.

    Districtsschepen Charlie Van Leuffel verduidelijkt de keuze: Deze traditionele kleurkeuze is een duidelijke verwijzing naar de onlosmakelijke link met de stad, maar ook naar de rijke geschiedenis van de Antwerpse stadskern met bekende wijken zoals het historisch centrum, de universiteitsbuurt en Zurenborg. Met het wapenschild van het district op de affiches wordt deze roemrijke geschiedenis nog extra in de verf gezet.”


    Het nieuwe logo wordt in fases uitgerold, eerstvolgend zijn de sociale media van district Antwerpen aan de beurt.  

     

    Wijken presenteren hun troeven
    Het district Antwerpen is de bruisende kern van de stad. Van Kiel tot Linkeroever, Luchtbal tot Zurenborg en den Dam tot Sint-Andries: elke wijk is anders en heeft haar eigen karakter en bijzondere troeven. Die charmante mix zet het district in de toekomst graag extra in de kijker.

     

    Uiteraard kent niemand een wijk beter dan de inwoners. Via een socialmediacampagne moedigde het district hen al aan om hun wijktroeven te delen: verdoken plekjes of grote monumenten, toeristische toppers of vergeten pareltjes, inspirerende verenigingen of goedlachse buren. De inwoners kregen de vrijheid om die troeven zelf te bepalen. In het najaar volgt een tweede oproep. Hieronder alvast enkele voorbeelden ter inspiratie:

    • je vaste bank in het Stadspark waar je je rustig terugtrekt met een boek of tablet;
    • de buurvrouw van twee huizen verder die door weer en wind jouw straat proper houdt;
    • dat ene standbeeld om de hoek dat er elk seizoen een tikkeltje anders uitziet;
    • een vereniging die het leven in de buurt gezelliger maakt;
    • het jaarlijkse buurtfeest dat je altijd in je agenda zet;
    • een charmante gevel waar je zelfs met een volle boodschappentas graag een kleine omweg voor maakt.

    Die reacties vormen de basis voor een uitgebreide campagne die in 2020 de diversiteit en troeven van de verschillende districtswijken in de bloemetjes zet.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. district Antwerpen


    Overname van de bekende Antwerpse bruidswinkel “Le Chapeau”
    door het duo achter de bruidsboetiek “The Ivory Club”! 

    De winkel sluit voor enkele weken de deuren wegens grondige renovatiewerken.
    Heropening van “Le Chapeau 2.0” gepland voor vrijdag 16 augustus! 

     

     

    Antwerpen, 6 juni 2019 – Laura Valkiers en Stéphanie Bosten, het jonge duo achter de succesvolle bruidsboetiek “The Ivory Club”, jagen hun droom verder na en nemen de bekende Antwerpse bruidswinkel “Le Chapeau” aan de Frankrijklei over. Na een spannend jaar met de opstart van hun eerste boetiek “The Ivory Club” gelegen aan de Mechelsesteenweg, runnen ze voortaan twee Antwerpse bruidsboetieks: de éne bruidswinkel voor een eerder ‘niche’ publiek met heel specifieke designer merken, zijnde The Ivory Club, en de andere met een ruim, hedendaags aanbod van bruidsmode, Le Chapeau. Hierdoor kunnen ze binnenkort eender welk genre bruidje aan een droomjurk helpen: van unieke designer labels tot commerciële bruidsmerken. Het duo is erg opgetogen om de winkel een nieuwe, hedendaagse boost te geven en om het merk, en alles daarrond, de zuurstof te geven die nodig is om bruidjes anno 2019 een magisch moment te bezorgen bij de zoektocht naar hun perfecte bruidsjurk. Naast het imago en de ‘rebranding’ (van logo, fotografie, website tot de social media) zal dus ook de winkel in een nieuw kleedje gestoken worden. Vanaf vandaag sluit Le Chapeau dan ook de deuren voor verbouwingswerken. Le Chapeau 2.0 wordt een jonge, frisse versie van de initiële winkel waarbij de ‘beleving’ centraal zal staan. De heropening van Le Chapeau staat gepland voor vrijdag 16 augustus. Tegen dan zal ook het nieuwe logo, de nieuwe website e.a. op punt staan. Klanten kunnen tot 15 augustus nog in de winkel in de Carnotstraat terecht. Verdere info volgt in een latere berichtgeving.

     

    Serendipity
    Bij toeval zijn Laura en Stéphanie elkaar in 2018 tegen het lijf gelopen en ontdekten ze heel snel dat ze dezelfde visie, passie en droom hadden en er nog geen bruidswinkel in België bestond met het concept dat ze wilden lanceren. Het sympathieke duo bouwde op korte termijn een bloeiende zaak uit, en lokte razendsnel veel bruidjes naar hun winkel via verschillende kanalen: Facebook, Instagram, Pinterest, laaiend enthousiaste bruidjes die ‘The Ivory Club hype’ mondeling de wereld in promoten,… zijn hierbij allemaal erg impactvol geweest. En alsof hun sprookje van één knappe bruidsboetiek nog niet genoeg was, zijn ze een goed jaar later – ook heel toevallig – in contact gekomen met de mensen van Le Chapeau. Al van bij het eerste gesprek was er een klik en al snel daarna is de bal aan het rollen gegaan voor de overname. Laura Valkiers en Stéphanie Bosten zijn dan ook heel blij: “Le Chapeau is een begrip in Antwerpen en omstreken. Moeders en grootouders van bruiden kennen de zaak. Voor ons is de overname een unieke kans om op grote schaal bruiden aan te spreken met een ruim, hedendaags aanbod van bruidsmode. We kijken er al erg naar uit om samen met ons dynamisch team de zaak te heropenen.”

    Vernieuwing

    Vanaf vandaag sluit Le Chapeau voor de start van de verbouwingswerken die tot midden augustus zullen duren. Laura en Stéphanie doen hierbij beroep op een bevriende interieurarchitect, Jim Dierckx[1], die de meisjes goed kent, en perfect aanvoelt wat ze willen. Het doel is om een tijdloos decor te realiseren waar de nieuwe generatie bruiden zich volledig thuis voelt. Zo vertelt Stéphanie: “We willen op alle vlakken een frisse wind laten waaien door Le Chapeau: zowel qua concept als qua branding (van logo, fotografie, website tot de social media) én de beleving in de winkel. De winkel moet een voorbeeld worden van de bruidswinkel van de toekomst. Kortom, we willen een sterk verhaal en imago creëren, zowel online als offline, waar bruiden zichzelf in kunnen vinden. We willen met een frisse en jonge uitstraling zowel de traditionele als de hippere, trendy bruid aanspreken. Het hele verhaal moet kloppen: van aanbod tot de beleving in de winkel. Bruidjes komen niet alleen naar ons voor de jurken, maar ook voor de sfeer. Onze persoonlijke aanpak zal dus ook bij Le Chapeau 2.0 in alles voelbaar zijn. Daarop is ook het succes van The Ivory Club gebaseerd.”

    Bij de nieuwe Le Chapeau zal je een origineel merkenaanbod vinden waaronder zowel nog relatief onbekende merken die Laura en Stéphanie op bruidsbeurzen ontdekt hebben alsook betoverend mooie Belgische bruidsmerken. Kortom, een mix van creatieve, trendy merken tegen een correcte prijs. Daarnaast is er ook een sterke focus op de accessoires van de bruid; van schoenen, juwelen tot sluiers. Bruidjes kunnen voor heel het totaalpakket bij Le Chapeau gaan. Naast bruidskledij kan je ook suitekledij tussen de bruidsrekken spotten.

    Geschiedenis Le Chapeau

    In 1926 startten Maria Van Qualle, een hoedenmaakster en styliste avant-la-lettre, en Joseph De Vlieger, een ondernemer pur sang, de zaak in Antwerpen. Van een kleine winkel met hoeden en accessoires voor bruiden evolueerde het na verloop van tijd naar een groothandel met bruidsaccessoires. Daarna volgde tevens de verkoop van een eerste bruidscollectie geïnspireerd op de Parijse bruidsmode die toen in Antwerpen zeer vooruitstrevend was. En dat was het begin van een zeer succesvolle zaak. “Vanaf de start was Le Chapeau een zaak met een toekomstvisie en strategie. Wij kijken er enorm naar uit om vanaf midden augustus het succesverhaal van Le Chapeau verder te zetten,” aldus Stéphanie Bosten.

    Zaakvoerders
    In 2017 kenden Laura Valkiers (31 jaar) en Stéphanie Bosten (30 jaar) elkaar nog niet. Dat jaar zijn ze allebei getrouwd en kampten ze met hetzelfde probleem: een toffe trouwjurk vinden. Een gemeenschappelijke kennis stelde hen in 2018 aan elkaar voor en enkele maanden nadien was de magnifieke bruidsboetiek “The Ivory Club” een feit. En niet zo heel veel later stortten ze zich in een nieuw avontuur en zullen ze in augustus 2019 “Le Chapeau” heropenen. Zowel Laura als Stéphanie zijn dolgelukkig met hun nieuwe roeping, en vinden het subliem om bruidjes te adviseren. Zo vertelt Stéphanie: “Het is inderdaad nog maar dik één jaar geleden dat we van start gingen met The Ivory Club en nu komt Le Chapeau erbij. Op deze manier kunnen wij nog meer bruiden aanspreken! We doen nu echt ons eigen ding. Zalig. We hebben allebei een lange weg afgelegd om onze passie te vinden. We are now living the dream! Fijn is ook om met zijn tweeën te werken. De ene dag flipt de één, de andere dag de ander (lacht).”

    Contact & info
    De winkel sluit vanaf vandaag de deuren voor een grondige renovatie. Klanten kunnen tot 15 augustus nog in de winkel in de Carnotstraat terecht. De heropening van Le Chapeau op de Frankrijklei staat gepland voor vrijdag 16 augustus. Meer info hieromtrent volgt nog in een latere berichtgeving.  


    LE CHAPEAU
    Frankrijklei 72 
    2000 Antwerpen
    Instagram: lechapeau.antwerpen








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. district Antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Districtscollege gidst nieuwe inwoners door de wijken van het district


    Bewoners die onlangs naar het district Antwerpen verhuisden vanuit een ander district of een andere gemeente krijgen op woensdag 19 juni om 19 uur een buurtwandeling met aansluitend een onthaalmoment met infomarkt aangeboden. Ze ontvingen hiervoor een persoonlijke uitnodiging. Ook de pers is welkom op deze buurtwandelingen. Gelieve tegen maandag  17 juni door te geven welke wandeling u wil volgen aan alain.aerts@antwerpen.be.   

     

    De nieuwe inwoners van het district gaan samen met een lid van het districtscollege op verkenning in een buurt naar keuze. Elke wijkwandeling start om 19 uur:

     

    • Universiteitsbuurt met districtsburgemeester Paul Cordy

    Startpunt: Stadswaag  

    • Antwerpen-Noord met districtsschepen Tom Van den Borne

    Startpunt: het Oude Badhuis, Stuivenbergplein

    • Stationsbuurt met districtsschepen Samuel Markowitz

    Startpunt: inkom ZOO Antwerpen

    • Historisch Centrum met districtsschepen Charlie Van Leuffel

    Startpunt: Het Steen

    • Sint-Andrieswijk met districtsschepen Femke Meeusen

    Startpunt: CoStA

     

    Nieuwe burgers (inwoners van het district die recent de Belgische nationaliteit verwierven)worden op donderdag 20juni om 19 uur uitgenodigd op een onthaalmoment met infomarkt.
    De pers is welkom op dit onthaalmoment in het districtshuis Antwerpen (Arenbergstraat 7, 2000 Antwerpen).

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe woordvoerder AP Hogeschool

    Nieuwe woordvoerder AP Hogeschool

    3 juni 2019  -  Antwerpen                                                                                                 

    Karolien Loriers is sinds kort de nieuwe woordvoerder van de AP Hogeschool in Antwerpen.

    Ze brengt heel wat ervaring in woordvoering en communicatie mee. Zo was ze persverantwoordelijke bij de Provincie Antwerpen en AZ Klina.  Daarvoor was ze lange tijd actief als eindredacteur en journalist bij de Antwerpse televisiezender atv.

    De nieuwe woordvoerder is bovendien een oud-student van de hogeschool. Ze studeerde Journalistiek aan de toenmalige Plantijn Hogeschool.

    karolien.loriers

     

     

    AP (Artesis Plantijn) is een hogeschool met zo'n 12.000 studenten, 19 graduaatsopleidingen, 28 professionele bachelor- en 8 artistieke opleidingen, verdeeld over 4 departementen en 2 Schools of Arts (de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten en het Koninklijk Conservatorium Antwerpen).








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Crazy Crochet

    De organisatoren van heel dit gebeuren zijn:
    Kathy Vanden Broek

    crazycrochetbelgium@gmail.com +32 (0) 486 22 11 45

    Yves Bisschops

    yves.bisschops@vzwvillamax.be +32 (0) 486 44 27 60


    Het 'project' heeft de naam "Crazy Crochet" gekregen.

    Mijn persoonlijk aandeel in dit project = om zoveel mogelijk mensen op te roepen om mee te haken. Ik heb het ook gedaan gekregen dat het district Hoboken op zijn digitale kranten langs de kant van de wegen een oproep hebben gezet van: "Hoboken haakt voor het goede doel. Haak jij mee? Elke dinsdag vanaf 13:30u in Fort 8 te Hoboken in de kantine van de vissersclub ten voordele van www.vzwvillamax.be"


    Verder heb ik U gesproken over een bijeenkomst in Antwerpen aan de Veritas:


    * Op 8 juni, tijdens de wereld brei- en haakdag, krijgt Crazy Crochet een unieke kans om nôg meer bekend te worden bij een nog groter publiek en dit dankzij Veritas LEYSSTRAAT (aan Meir). We zijn op zoek naar veel Crazy hakers. Van 10u00 tot 18u30 haken we dekentjes aan elkaar en geven we extra info over het project. Hier zullen de organisatoren Yves en Kathy aanwezig zijn.

    * Op woensdag 5 juni organiseert Crazy Crochet, samen met Het Kleine Atheneum Hasselt een eerste inzamelmoment in de provincie Limburg.


    * Op zondag 5 mei was de allereerste inzameling van de provincie Antwerpen in Brasschaat, waar reeds 700 dekentjes zijn binnengebracht (Ik heb daar foto's van)


    * Op woensdag 19 juni om 16:00u is er een inzamelingsactie in Lebbeke bij Nell Koffie- en snackbar.

    Er is nog een volgende wijziging:


    * Het hoofddoel van het haken van deze dekentjes is de verkoop voor De Warmste Week van 2019 ten voordelen van vzw Villa Max te Hemiksem.


    * Maar... tegelijkertijd willen we ook een wereldrecord bereiken van "Grootst gehaakt deken" zodat we in het "Guinness World Records Book" komen. Doch... Op het moment dat het project op poten werd gezet (einde december 2018) was toen het wereldrecord: 11.149 m² Onlangs hebben we vernomen dat dit record inmiddels verbroken werd door een Zuid Afrikaanse organisatie en staat het wereldrecord nu op 17.189 m² Er is toen een pol gedaan naar alle haaksters die nu reeds aan het haken zijn en 83% heeft er voor gekozen om te blijven haken tot we het record verbroken hebben met 18.000 m² Wat wil zeggen dat we 12.000 dekentjes dienen te haken van 1 meter op 1,5m. Al de affiches waren reeds gedrukt en daar staat natuurlijk 12.000 m² op...


    Heel mooi nieuws is dat alle reeds opgehaalde en binnengebrachte dekentjes worden gestockeerd op de militaire basis Kwartier West te Brasschaat


    We zijn echter nog steeds op zoek naar een heel grote locatie waar we in december (of later) het volledige deken van 18.000 m2 kunnen openleggen, zodat het met een drone of andere, kan gefilmd worden en de deurwaarder officieel kan vaststellen dat we het wereldrecord hebben verbroken.


    Gezien Yves en Kathy eigenlijk de organisatoren zijn van het project Crazy Crochet en ik mij dus bezig houd met het oproepen tot nog héél vele medehaaksters en ik normaal elke dinsdag in Fort 8 ga haken, zou ik het toch heel fijn vinden als U in het artikel wilt oproepen tot: "Wie haakt er mee voor het goede doel?" en dat U de bijeenkomst van Fort 8 ook wil vermelden?


    Inmiddels zijn er over heel Vlaanderen reeds meer dan 110 gemeenten die meehaken en verschillende adressen waar mensen samenkomen om te haken. Natuurlijk haken er ook mensen gewoon individueel thuis. Er zijn zelfs reeds medehaaksters in 4 continenten!


    Van mee te haken met Crazy Crochet blijken velen een beetje crazy te worden en kom je ons overal tegen: op terrasjes zitten we te haken, in de wachtkamer van de tandarts, in de wachtkamer van de huisdokter, in de wachtzaal van een ziekenhuis, in de auto als je een kwartier moet stilstaan wegens een betoging... En ik vrees dat het nog "Crazyer" zal worden ha ha ha















    Bijlagen:
    001.jpg (1 MB)   

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Kasteel d’Ursel


    Kasteel d’Ursel

    27 | 5 | 2019

    Zomer in kasteel d’Ursel

     

    Opendeurdagen

    Deze zomer zetten we de deuren van het kasteel wagenwijd open. Van 30 juni tot 9 september 2019 kan je elke zon- en feestdag van 13 tot 18 uur alle verdiepingen bezoeken. We vertellen het verhaal van het kasteel, van de familie d’Ursel en van hun stadsresidentie in Brussel. Tegelijk zie je ook hoe dit uitzonderlijke monument de voorbije jaren opnieuw tot

    leven is gekomen. De toegang is gratis, maar na afloop vragen we graag een vrije bijdrage voor het onderhoud en de werking van het kasteel.

     

    Zomerzoektocht

    Op zijn hoogtepunt omvatte het hertogelijke domein in Hingene bijna 300 hectare. Onze zomerzoektocht leidt je door het park en de polders, langs de Scheldedijk en het paviljoen De Notelaer. Onderweg herken je zoveel mogelijk foto’s en beantwoord je een reeks vragen. De winnaar van de zoektocht krijgt een prachtige prijs: een gratis weekend voor acht personen in het Atelier van Antonine! Download de opgave vanaf 29 juni via www.kasteeldursel.be. Je kan de zoektocht volgen op een dag naar keuze en uiteraard

    zonder inschrijving.

     

    Parkbar

    Naar goede gewoonte verschijnt er deze zomer opnieuw een pop-upparkbar. Elke zon- en feestdag kan je er van 13 tot 18 uur komen genieten van een ijsje, een drankje en natuurlijk de onvolprezen Cuvée Antonine.

     

    Kasteelbivak

    Al meer dan 10 jaar lang pakt de provincie Antwerpen elke zomer uit met Terra Nova: betaalbare, verrassende en avontuurlijke activiteiten dicht bij huis en verspreid over de volledige provincie. Tijdens onze kasteelbivak reis je met familie of vrienden terug naar de tijd van Napoleon en zijn tegenstanders op het slagveld, het 7de Bataljon Infanterie van Linie. Je brengt je eigen tent mee en bereidt samen met de soldaten je avondmaal in de veldkeuken. Je leert marcheren en exerceren op de oprijlaan voor het statige kasteel en als afsluiter van de avond zing je soldatenliederen bij het kampvuur. ’s Ochtends staat iedereen weer paraat voor een keizerlijk ontbijt in de spiegelzaal van het kasteel. En garde soldaatjes!

     

    Vrijdag 26 of zaterdag 27 juli 2019,

    telkens van 18 uur tot 10.30 uur de volgende dag

    25 euro voor volwassenen

    (20 euro voor kinderen t.e.m. 12 jaar)

    Tickets via www.terranova.be

     

    Beleidsverantwoordelijke kasteel d’Ursel:

    Jan De Haes, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor toerisme, recreatie- en groendomeinen






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen

    Provincie Antwerpen

    Verken het boskapellenpad en Hulstmansbos met gids!
    Gegidste wandeling boskapellenpad, zondag 9 juni, 13u30, Kontich

    Op zondag 9 juni neemt de Streekvereniging Zuidrand je mee langs de mooiste plekjes van Kontich. Samen met een gids volgen we de wandelroute ‘het boskapellenpad’ (10 km). De wandeling brengt je langs de Babbelse plassen, prachtige boskapelletjes, het Hulstmansbos, het station van Waarloos, de Pauwhoeve en Schapenhagen. Het Hulstmansbos is uitzonderlijk geopend voor deze wandeling.

     

    We starten om 13u30 en sluiten af om 17u30, onderweg is er tijd voor een pauze met een drankje. Inschrijven is verplicht en kan via info@dezuidrand.be (opgelet: het is aangeraden een lange broek en aangepast schoeisel te voorzien).

     

    Meer wandelen in De Zuidrand? Op www.dezuidrand.be/wandelkaart-zuidrand lees je waar je de wandelkaart van Streekvereniging Zuidrand en provincie Antwerpen kan kopen.

    PRAKTISCHE INFO EVENEMENT

    Wanneer:
    Zondag 9 juni, 13u30 – 17u30

    Waar:
    Start aan kerk Kontich-kazerne: Holle weg 2, Kontich

    Deelnameprijs:
    Gratis, inschrijven via info@dezuidrand.be (vermeld je naam en het aantal personen)

    Website:
    https://www.dezuidrand.be/gegidste-wandeling-boskapellenpad-kontich

    Social media:
    https://www.facebook.com/StreekverenigingZuidrand/

    Meer info:
    www.dezuidrand.be of info@dezuidrand.be

    contact:
    Lotte Meuleman, medewerker natuur en landschap Zuidrand

    Provincie Antwerpen






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.‘Fietsdag Deurne’
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Deurne beloont fietsers met gratis ontbijt


    Tijdens de ‘Fietsdag Deurne’ op woensdag 29 mei bedankt het district alle fietsers. Ze worden ’s morgens aan het kasteel Sterckshof getrakteerd op een gratis ontbijt.

     

    Veel Antwerpenaars verplaatsen zich in de stad regelmatig of altijd met de fiets. Zeker in een stad als Antwerpen met een hoge bevolkingsdichtheid, een bloeiende handel en een groot aantal openbare werken, is het belangrijk dat zoveel mogelijk verplaatsingen per fiets gebeuren. Fietsen is bovendien gezond en beter voor het milieu en is vaak sneller dan andere vervoersmiddelen. Tijdens de ‘Fietsdag Deurne’ op woensdag 29 mei wil het district Deurne daarom alle fietsers belonen en nog meer bewoners aanzetten om hun verplaatsingen met de fiets te doen.

     

    Fietsers worden van 7.30 tot 9.30 uur ter hoogte van het kasteel Sterckshof getrakteerd op een gratis ontbijt (koffiekoek, fruit, koffie, thee en fruitsap).

     

    Praktisch

    • Fietsdag Deurne
    • woensdag 29 mei van 7.30 tot 9.30 uur
    • Kasteel Sterckshof - Hooftvunderlei (t.h.v. oversteekplaats aan Rivierenhof)
    • gratis (let op: ontbijt zolang de voorraad strekt)
    • Alle info staat ook op www.deurne.be. Klik hier voor de rechtstreekse link.

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Fietskluis

    Provincie Antwerpen

    24 | 05 | 2019

    Om de 3 km een Fietskluis voor hulp langs F1 Antwerpen-Mechelen
    Doelgroepmedewerkers uit sociale economie voeren kleine herstellingen uit om veilig thuis of bij de fietshandelaar te geraken

    Op de F1, de fietsostrade tussen Antwerpen en Mechelen, zijn sinds kort alle Fietskluizen geïnstalleerd en operationeel. Fietsers op de fietsostrade F1 die in panne vallen, kunnen met een elektrische vervangfiets uit die kluis hun rit zorgeloos verder zetten. De eigen fiets wordt intussen hersteld door de sociale-economie-organisatie Werkmmaat of ‘t Atelier. De Fietskluizen vind je om de 3 km op de F1.

     

    Fiets in panne of defect? In een Fietskluis berg je hem veilig op en ruil je hem voor een elektrische vervangfiets. De fietspuntploegen van vzw Werkmmaat en vzw ‘t Atelier, organisaties in de sociale economie, herstellen de kapotte fietsen in de Fietspunten (in en nabij stations) en plaatsen ze terug in de Fietskluizen. De herstellingen gebeuren via het ‘altijd thuiskom-principe’. Dat wil zeggen dat het enkel gaat om kleine herstellingen (aan het licht, de remmen, de ketting …) die nodig zijn om reglementair en veilig thuis of tot bij een reguliere fietshandelaar/-hersteller te geraken.

     

    De eerste Fietskluis op de F1 opende in september 2018 in Kontich. Intussen zijn alle Fietskluizen operationeel. Om de 3 km vind je er een op de F1. Zeven Fietskluizen bevinden zich op de F1. Fietspunt Mortsel Oude God, dat vlak naast de F1 ligt, fungeert als achtste Fietskluis (tussen 8 en 18 uur). Fietsers met panne moeten op die manier maximum 1,5 km stappen tot aan een Fietskluis om hun defecte fiets te ruilen voor een elektrische vervangfiets.

     

    Gedeputeerde voorSociale Economie Kathleen Helsen: “De provincie Antwerpen trok voor de installatie van deze Fietskluizen een budget van 70.000 uit. Het project geeft immers extra kansen aan doelgroepmedewerkers uit de sociale economie. Ze doen werkervaring op zodat ze hun kans op doorstroming naar de reguliere arbeidsmarkt verhogen. Naast hun werk in de Fietspunten in en nabij de stations, krijgen ze bovendien een meer divers takenpakket nu ze ook de Fietskluizen verzorgen.”

     

    Gedeputeerde voor Mobiliteit Luk Lemmens vult daarbij aan: “Vanuit mobiliteit hebben we de voorbije legislatuur zwaar geïnvesteerd in de F1: het wegwerken van missing links en vooral ook de aanleg van complexe fietsinfrastructuur zoals fietsbruggen en –tunnels waarmee we gevaarlijke punten willen wegwerken. Dagelijks passeren hier immers 6000 fietsers. De service van de Fietskluizen verhoogt het comfort van de recreatieve en functionele fietsers. Je geraakt immers gegarandeerd op je bestemming op een veilige manier. Bij panne krijg je een degelijke elektrische vervangfiets, en je eigen fiets wordt binnen de dag hersteld. Kortom, deze dienstverlening sluit naadloos aan bij de ultieme doelstelling om met optimale fietsinfrastructuur een goede dienstverlening naar de burger te garanderen.”

     

    Overzicht van de fietskluizen op de F1:

     

    • Hove
    • Kontich-Lint
    • Duffel – 2
    • Sint-Katelijne-Waver – 2
    • Mechelen

     

    Het fietspunt Mortsel Oude God ligt vlak naast de F1 – van 8 tot 18 uur is er daar een service aanwezig voor de fietsers met panne.

     

    Eerste evaluatie

    Sinds de start in september 2018, toen de eerste Fietskluis werd geïnstalleerd in Kontich, was er in Kontich gemiddeld 1 keer per week een fietser met panne die de Fietskluis gebruikte. De klanttevredenheid bij de gebruikers is groot. Een evaluatie van alle Fietskluizen staat gepland eind september 2019.

    Hoe werkt de mobiele fietspechdienst?

    Je volgt de aanwijzingen op de zijkant van de Fietskluis. Met je smartphone registreer je eerst je fietspech. Daarna krijg je een sms met een code om de poort van de Fietskluis te openen. Na de herstelling stuurt het fietspunt je een bericht dat je je fiets weer kunt ophalen in de Fietskluis waar je hem achterliet. Het gebruik van de elektrische vervangfiets is gratis, enkel voor de herstelling van je fiets worden kosten aangerekend. Die factuur wordt via e-mail verstuurd.

     Beleidsverantwoordelijke:
    Kathleen Helsen, CD&V, gedeputeerde bevoegd voor Sociale Economie
    Luk Lemmens, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor Mobiliteit

     



     








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KOEN VAN DEN HEUVEL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    KOEN VAN DEN HEUVEL
    VLAAMS MINISTER VAN omgeving, natuur en landbouw
    24 mei

     

    Natuurreservaat Molenbeekvallei-Vremde breidt uit met 10 ha

     

    • Op drie maand tijd al meer dan 1300 ha natuurgebied erkend
    • Extra budget voor aankoop nieuwe natuur

     

    Geachte 

     

     

    Het erkend natuurreservaat Molenbeekvallei -Vremde wordt uitgebreid met een oppervlakte van 10ha. De totale oppervlakte van het domein bedraagt nu 41ha.  Minister van Natuur Koen Van den Heuvel maakt deze uitbreiding morgen (24 mei) ter plaatse bekend.

     

    Hiermee heeft de minister de voorbije maanden al meer dan 1300 ha natuurgebied erkend, waarvan 1003 ha uitbreiding. Daarnaast kan Natuurpunt rekenen op een extra financiële impuls van 2.6 miljoen euro om maar liefst 150 hectare natuur bij aan te kopen.

     

    De minister zal het project en de versnelde erkenning van natuurgebieden morgen samen met Natuurpunt aan u toelichten.

     

    Praktisch:

    24 mei
    15 u
    Broechemsesteenweg 100te Vremde, aan de kapel bij het Don Bosco-instituut

     

     

    Indien mogelijk, graag uw aanwezigheid bevestigen bij Tessa.deprins@vlaanderen.be

     

     

    Gerrit Budts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. KOEN VAN DEN HEUVEL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    KOEN VAN DEN HEUVEL
    MINISTER VAN OMGEVING, NATUUR EN LANDBOUW
    23 mei 2019

     

     

    Vlaams Minister van Omgeving Koen Van den Heuvel maakt 4,9 miljoen euro vrij voor circulaire economieprojecten in Vlaanderen



    Minister Koen Van den Heuvel lanceert vandaag de derde projectoproep voor circulaire economieprojecten. Circulaire economie is één van de zeven ‘transitieprioriteiten’ van de Vlaamse Regering. Deze call 2019 ligt in lijn met de vorige edities. De doelstelling is om rond circulaire economie opnieuw een diversiteit te bereiken zowel qua indieners als onderwerpen. Partnerschappen van lokale overheden, ondernemingen, onderzoeksinstellingen, organisaties en burgers worden opnieuw uitgenodigd om experimenteer-, demonstratie- en disseminatieprojecten in te dienen over circulaire economie.

     

     

    Koen Van den Heuvel: “De circulaire economie zorgt ervoor dat we veel efficiënter omgaan met onze materialen, water, energie, voedsel en biomassa, en ruimte, dat we zo weinig mogelijk van deze hulpbronnen definitief verloren laten gaan. De wereldwijde consumptie- en productiepatronen moeten aangepast worden aan de grenzen van onze planeet. 60 procent van de koolstofvoetafdruk (CO2-voetafdruk) is gelinkt aan de wijze waarop we met onze materialen omgaan: bij ontginning, transport, productie, gebruik en afvalverwerking. Met de circulaire economie zorgen we ervoor dat de materialen in de economie blijven. Wat afval is voor de een is opnieuw grondstof voor een ander. Met deze projectoproep zetten we een nieuwe stap in de verdere uitrol van circulaire economie.”

     

    Dit is de derde call die wordt gelanceerd. In 2017 en 2018 werd al een subsidieoproep gelanceerd voor projecten in circulair aankopen, de circulaire stad of circulair ondernemen. Vanuit de vorige 2 calls zijn er 135 projecten gesubsidieerd voor een bedrag van 11 miljoen euro. Alle gesubsidieerde projecten en voorbeeldcases zijn terug te vinden in de DOENERS-databank op de website van Vlaanderen Circulair https://www.vlaanderen-circulair.be/nl/doeners-in-vlaanderen.

     

     

    Maximaal 80% van de projectkosten wordt gesubsidieerd, met een maximaal subsidiebedrag van 100.000 euro. Het globale projectbudget mag het bedrag van 125.000 euro overschrijden, maar geeft geen recht op bijkomende subsidies. De gesubsidieerde projecten moeten afgelopen zijn voor eind 2021. Er is een totaalbudget voorzien van 4.9 miljoen euro.

     

    De call wordt vandaag gelanceerd via de website

    https://vlaanderen-circulair.be/nl/aan-de-slag. U vindt er een handleiding over de wijze van indiening en de voorwaarden van selectie in een informatiedocument en een indieningsformulier.

     

    Deadline voor indiening van projectvoorstellen is 4 september 12u00.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jubileumeditie Sint-Andriesrun
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Jubileumeditie Sint-Andriesrun


    Op zondag 26 mei vindt de tiende Sint-Andriesrun plaats. Sportievelingen ontdekken tijdens deze sfeervolle jubileumeditie de leukste plekjes van deze Antwerpse wijk. Voor de kleinsten is er een kidsrun. Muziek en randanimatie zorgen voor de nodige sfeer tijdens de plezanste stratenloop van ’t stad.

    Met de Sint-Andriesrun zetten Sportief Sint-Andries, district Antwerpen en Buurtsport de zomerperiode sportief in. Volwassenen lopen een parcours van vijf of tien kilometer, kinderen krijgen een aangepaste kidsrun van 650 of 1300 meter voorgeschoteld. Elke wedstrijd start en eindigt op de Sint-Andriesplaats.

    Verschillende muzikanten zorgen langsheen het traject voor muzikale aanmoediging. Op de Sint-Andriesplaats is er doorlopend animatie voor jong en oud.

    Praktisch

    • Sint-Andriesrun
    • zondag 26 mei
    • start en aankomst op de Sint-Andriesplaats, 2000 Antwerpen
    • programma:

    o   11.00 uur: start inschrijvingen

    o   13.00 uur: start kidsrun 650 meter (tot 9 jaar)

    o   13.30 uur: start kidsrun 1300 meter (tot 12 jaar)

    o   15.15 uur: start 5 en 10 kilometer

    o   17.00 uur: prijsuitreikingen

    • Kidsrun: 2 euro voorverkoop of 6 euro aan de kassa
    • 5 en 10 kilometer: 6 euro voorverkoop of 10 euro aan de kassa
    • Meer info en inschrijvenop www.sintandriesrun.be
    • Op de dag zelf kan nog ter plaatse ingeschreven worden

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. In Hoboken


    Participatie bij invulling groene ruimtes rond nieuwe Krugerbrug


    In Hoboken komt er een nieuwe fiets- en voetgangersbrug in plaats van de huidige Krugerbrug. Gisteren konden buurtbewoners en gebruikers hun mening geven over de inrichting van de groene ruimtes rond de brug en haar aanloophellingen.

     

    De stad Antwerpen en spoorwegbeheerder Infrabel gingen in 2018 op zoek naar een ontwerpteam om een nieuwe fiets- en voetgangersbrug te ontwerpen op de locatie van de bestaande Krugerbrug in Hoboken. Het team kreeg de opdracht om een brug te ontwerpen die niet enkel op de districtenroute, maar ook op het Jef Van Lindenfietspad (de fietsostrade F13) aansluit. Na realisatie zal de fietsostrade richting stadscentrum via de nieuwe brug over de nieuwe terreinen van Blue Gate richting Scheldekaaien gaan.

     

    “Met de nieuwe brug verhogen we het comfort van fietsers en voetgangers” , aldus schepen voor mobiliteit Koen Kennis. “Door de omgeving van de brug groen in te vullen, gaat ook de buurt erop vooruit.”

     

    “De nieuwe brug biedt heel wat mogelijkheden voor de buurt, waar vooral veel nood is aan extra speelruimte”, vult Hobokens districtsburgemeester Kathelijne Toen aan. “De groene omgeving waar de brug in komt te liggen, biedt hier kansen die we zeker moeten benutten.”

     

    3 bruggen op groene aanloophelling

    Eind oktober konden de buurtbewoners en de gebruikers van de twee fietsroutes de vijf ingediende voorstellen inkijken en hun opmerkingen doorgeven. In januari 2019 werd het ontwerpteam Ney & Partners BXL en Omgeving cvba gekozen voor het verder ontwerpen en bouwen van de nieuwe brug. Het ontwerp bestaat uit 3 bruggen - over de spoorweg, over de Zuidweg en over de ecologische verbinding tussen de Hobokense polder en Blue Gate Antwerp -  die telkens op een groene aanloophelling liggen. Hierdoor ontstaan er rond de bruggen groene ruimtes en zijn ze snel en eenvoudig te plaatsen.

     

    In gesprek met de ontwerpers

    Op woensdag 22 mei kon de buurt en de gebruikers van de fietsostrade en de districtsroute in gesprek gaan met het ontwerpteam voor de nieuwe brug. Daar werd het ontwerp aan hen voorgesteld en kregen ze, naast een antwoord op al hun vragen, ook de kans om mee na te denken over de inrichting van de groene ruimtes rond de brug en zijn aanloophellingen. Een 20-tal buurtbewoners onderzocht samen met de ontwerpers of er langs de nieuwe brug bijvoorbeeld een zitplek, een picknickplaats of een avontuurlijke speelplek kan komen. Er werd ook nagegaan of de huidige hondenloopzone aan de kop van de brug eventueel een nieuwe plaats kan krijgen langs de sporen.

     

    Met deze suggesties uit de buurt gaat het ontwerpteam nu samen met de stad Antwerpen en het district Hoboken verder aan de slag voor de inrichting van de groene ruimtes en zo het eerste plan uit te werken naar een voorontwerp dat begin 2020 terug aan de buurt wordt voorgesteld. Daarna kan het ontwerp gefinaliseerd worden en kan in de loop van 2021 de bouw van de nieuwe brug starten.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen

    Provincie Antwerpen

    Feestoepdhei
    zondag 16 juni 2019 van 13u tot 16u – provinciaal domein Kesselse Heide (2560 Nijlen)

    Juni! Tijd om de fauna en flora van de heide feestelijk in de kijker te zetten. Naast een heidebar en muziek, kun je op zondag 16 juni 2019 tussen 13u en 16u ook genieten van demonstraties, kinderactiviteiten en workshops. Om 14u30 neemt een natuurgids alle geïnteresseerden mee voor een wandeling op de heide. Afspraak aan Doefoepdhei, het bezoekerscentrum van de Kesselse Heide, Vaerestraat 4 in 2560 Nijlen. Deelnemen is gratis! Inschrijven hoeft niet, kom gewoon af.

     

    Feestoepdhei is een gezellig gezinsvriendelijk evenement van de Provinciale Groendomeinen Regio Antwerpen i.s.m. met verschillende partners, vrijwilligers en Natuurpunt afdeling De wielewaal.

     

    www.provincieantwerpen.be > Kesselse Heide Feestoepdhei 2019

    Meer info bij de domeinwachters via T 03 360 52 18.

     

    Lekker chillen tijdens Feestoepdhei - Copyright: PGRA voor provincie Antwerpen.

    PRAKTISCHE INFO EVENEMENT

    Wanneer en waar:

    Zondag 16 juni 2019 van 13u tot 16u.

    Afspraak aan Doefoepdhei, het bezoekerscentrum van de Kesselse Heide, Vaerestraat 4 in 2560 Nijlen (op 100m van parking Lindekensbaan).

     

    Deelnemen:

    Gratis!

    Inschrijven niet nodig.

    Meer info bij de domeinwachters op T 03 360 52 18.

     

    Social media:

    https://www.facebook.com/kesselseheide/

    www.twitter.com > DeDomeinen

     

    Website:

    www.provincieantwerpen.be > Kalender Kesselse Heide

     

    Beleidsverantwoordelijke:

    Jan De Haes, N-VA, gedeputeerde bevoegd voor groendomeinen

    Helke Verdick, perscontact Jan De Haes






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cycling Vlaanderen

    TOUR DE FRANCE
    Fiets mee in de Tour!
    @CyclingVL
    @CyclingVlaanderen
    Cycling Vlaanderen
    JOUW KIND BINNENKORT IN HET
    TOUR DE FRANCE PELOTON?
    Is jouw kind tussen 8 en 14 jaar oud, met een passie voor de wielersport? Lees dan zeker even verder.

    Tijdens de ploegenvoorstelling op donderdag 4 juni krijgen 44 kinderen de kans mee te fietsen met de verschillende teams langsheen het parcours.
    PROGRAMMA 
    14u-17u : ontvangst van ouders en kinderen in het Kidz On Wheelz dorp met hindernissenparcours
    17u-19u : deelname aan de ploegenvoorstelling, waarbij 2 kinderen per ploeg de kans krijgen mee te fietsen op het parcours van de ploegenvoorstelling. 
    Dit alles onder begeleiding van hun favoriete wieleridolen zoals Greg Van Avermaet, Peter Sagan, Oliver Naesen en vele anderen.
    • Kinderen worden begeleid naar de start van het parcours, Place Royal.
    • Daar worden ze opgevangen door een wegkapitein die samen met de kinderen en de door hen toegewezen ploeg het parcours fietst tot de Grote Markt.
    • De ploeg wordt voorgesteld op het officiële startpodium op de Grote Markt.
    • Kinderen, wegkapitein en ploeg rijden tot het fanpark opgesteld aan de Brouckère waar ook een ontmoetingszone voor de ouders voorzien zal worden.
    • De wegkapitein blijft bij de kinderen tot de ouders hun kind opnieuw afgehaald hebben aan de afhaalzone binnen het fanpark.
    VOORWAARDEN
    • Leeftijd: Tussen 8 en 14 jaar oud
    • Kan zelfstandig fietsen (hou er rekening mee dat er ook kasseien verwerkt zijn in het parcours)
    • Kan aanwezig zijn op onderstaande data:
      • 2 juni 2019, Fête du Vélo Jubelpark Brussel tussen 10u-11u: voor officiële inschrijving en afleggen behendigheidsparcours
      • 3 juli 2019 tussen 17u50-19u15: verkenning parcours ploegenvoorstelling onder begeleiding
      • 4 juli 2019 tussen 14u-19u: ploegenvoorstelling Tour de France 2019
    INSCHRIJVEN?

    Stuur een mail naar Lien.VanDeVijver@nextgensports.be met onderstaande gegevens :
    1. Naam/voornaam kind
    2. Geboortejaar
    3. Contactgegevens ouders (GSM/mail)





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Antwerpen

    Provincie Antwerpen

    22 | 05 | 2019

    POM Antwerpen en VIL leggen eerste steen logistiek demonstratiecentrum Log!Ville

    Op woensdag 22 mei leggen VIL, POM Antwerpen, de gemeente Niel en Vlaams minister Philippe Muyters, vertegenwoordigd door zijn raadgever, de eerste steen van het demonstratiecentrum Log!Ville op het Wetenschapspark Universiteit Antwerpen in Niel. Log!Ville wordt een state-of-the-art belevingscentrum, dat zijn deuren opent voor het publiek in september 2020.

    Johan Guldix, Raadgever economie en innovatie van minister Muyters legt de spreekwoordelijke eerste steen van Log!Ville samen met Ludwig Caluwé, gedeputeerde voor Economie en Innovatie bij provincie Antwerpen en voorzitter van POM Antwerpen, VIL-voorzitter Danny Van Himste én Tom De Vries, burgemeester van Niel.

    In dit project treedt POM Antwerpen op als bouwheer en VIL als exploitant.

    TomDe Vries, Ludwig Caluwé, Danny Van Himsteen Johan Guldix - Copyright: Lawrence Schoonbroodt

    Het Wetenschapspark Universiteit Antwerpen is de geknipte locatie voor Log!Ville”, benadrukt POM-voorzitter Caluwé. “Het democentrum zal innovatie uitstralen, nieuwe trends op het vlak van logistiek detecteren in binnen- en buitenland, ultramoderne technologieën demonstreren, co-creatie bewerkstelligen en de valorisatie van allerlei nieuwe toepassingen stimuleren. Het moet dé ontmoetingsplaats worden voor alle Vlaamse bedrijven die met logistiek te maken hebben. De logistiek is één van de economische speerpuntsectoren van Vlaanderen in het algemeen en  van de provincie Antwerpen in het bijzonder. Logisch dus dat wij dit initiatief ten volle ondersteunen.”

    Mature maar niet mainstream innovaties


    Met Log!Ville wil VIL de logistieke sector in Vlaanderen helpen innoveren door praktische toepassingen en vernieuwende concepten te ontdekken, demonstreren, testen en laten ervaren. “De focus van Log!Ville zal liggen op mature B2Binnovatie  die nog niet mainstream terug te vinden is in het bedrijfsleven. Er is ook plaats voor vernieuwende concepten als inspiratie voor de sector. De kennis die VIL als Speerpuntcluster Logistiek in huis heeft zal Log!Ville in de praktijk brengen”, aldus Danny Van Himste, voorzitter van VIL.

    Fysieke én virtuele ontdekkingsreis

    Het gebouw zal bestaan uit vier onderdelen: een fysieke demonstratiezone, een virtuele belevingsruimte, een co-creatiegedeelte en een polyvalente ruimte. In de fysieke demonstratiezone van 1.333 m² zullen bezoekers de nieuwste toepassingen in de logistiek kunnen ontdekken en testen, gaande van exoskeletten over AGV’s naar slimme brillen. In de Digital Experience Center van 518 m² wacht de bezoekers een digitale beleving.
    De co-creatieruimte, de Logistics Innovation Accelerator genoemd, wordt een ruimte van 400 m² waar innovatie in de logistiek live zal gebeuren. Bedrijven, onderzoeksinstellingen en startups zullen er via corporate venturing en co-creatie samenwerken aan een digitale, duurzame logistiek als gamechanger. De polyvalente ruimte van 523 m² tot slot zal dienen voor het organiseren van seminaries, vergaderingen en evenementen.
    Log!Ville zal een fysieke en virtuele ontdekkingsreis worden die de competitiviteit van onze bedrijven op het vlak van supply chain versterkt met focus op automatisering, digitalisering, duurzaamheid en last mile delivery. Dit gebouw wordt een landmark voor de logistiek in Vlaanderen en ver daarbuiten. Ik ben dan ook trots dat we dit in onze regio kunnen realiseren”, aldus minister Philippe Muyters.

    6.000 bezoekers per jaar

    Log!Ville zal internationaal samenwerken met alliantiepartners zoals Fraunhofer, Georgiatech University en Supply Chain Asia. Hierdoor zullen logistieke professionals wereldwijde innovaties kunnen ontdekken. Vlaanderen versterkt zo zijn ‘gateway to Europe’. VIL rekent op zo’n 6.000 bezoekers per jaar. Doel is innovatie en valorisatie van onderzoek in de logistiek te versnellen en de resultaten eenvoudig  bereikbaar te maken voor alle actoren in de supply chain.
    VIL en POM Antwerpen ontvangen voor de bouw en inrichting van Log!Ville een subsidie van 2.634.500 euro uit het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO).

    Beleidsverantwoordelijke:
    Ludwig Caluwé, CD&V, gedeputeerde bevoegd voor economie, voorzitter POM
    Perscontact: Johny Geerinckx






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poëzievensters Zurenborg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


      starten met gratis optredens


    Van 20 mei tot eind oktober is er de derde editie van Poëzievensters Zurenborg. Niet minder dan 140 Zurenborgenaars en bewoners van het Groen Kwartier stellen hun ramen ter beschikking voor evenveel gedichten van 18 dichters. Iedereen kan de gedichten ontdekken aan vensters langs de straten van deze buurt met een hart voor poëzie.

     

    Voor de keuze van de dichters werd deze keer teruggegrepen naar het recept van de eerste editie: dichters van Zurenborg of dichters met een band met Zurenborg. Daarnaast waren ook de huidige en de voorlaatste stadsdichters bereid om gedichten te leveren.

     

    De deelnemende dichters zijn: Ricardo Anemaet, Alexandra Cerceni, Reine De Pelseneer, Luk Depondt, Lotte Dodion, Yolande Driesen, Stefan Heulot, Peter Holvoet Hanssen, Maarten Inghels, Musty (alias Mustapha Nait Birrou), Johanna Pas, Willem Persoon, Jörg Pyl, Will van Broekhoven, Mieke Robroeks, Peter Theunynck, Lies Van Gasse en Maud Vanhauwaert.

     

    Femke Meeusen, districtsschepen voor cultuur, is enthousiast: “Het is ontzettend tof dat zoveel buurtbewoners dit project een warm hart toedragen en van hun raam een poëzievenster maken. Al die gedichten nodigen uit voor een gezellige wandeling doorheen de straten van Zurenborg en ‘t Groen Kwartier.”

     

    Gratis optredens zaterdag 25 mei van 14 tot 18 uur

    Op zaterdag 25 mei is er een feestelijk startmoment waarbij 12 dichters hun beste gedichten in levende lijve zullen brengen. Dat gebeurt op 4 locaties in Zurenborg:

    • Café Moeskop, Dageraadplaats 17
    • Rock Lobster City Lodge, Kreeftstraat 10
    • boekhandel Kartonnen Dozen, Draakstraat 34
    • Café Den Draak, Draakplaats 1

     

    De poëzievoordrachten beginnen telkens stipt op het uur; om 14, 15, 16 en 17 uur (bij Rock Lobster is de laatste voorstelling om 16 uur). Per locatie zullen twee tot drie dichters gedurende 10 à 15 minuten hun gedichten voordragen. Na ongeveer een half uur heeft het publiek de tijd om een andere locatie en nieuwe dichters op te zoeken. De locaties bevinden zich op wandelafstand (minder dan 250 meter) van elkaar.

     

    Poëzievensters Zurenborg is een initiatief van buurtbewoners in samenwerking met Gazet Van Zurenborg, Cultuur 2018 en het district Antwerpen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                            

    Nieuw netwerk rond zwangerschap en geboorte in de regio geboren

    25 MEI 2019  Samenwerking tussen zorgprofessionals       

    Betere zorg rond zwangerschap en geboorte is een belangrijke uitdaging voor zorgverleners en andere partners (o.a. Gynaecologen, huisartsen, vroedvrouwen, kraamzorg, kinesisten, thuishulp,…).  Nog al te vaak wordt er te weinig samengewerkt of is het beschikbare aanbod ongekend.

    In het kader van een regionaal zorgstrategisch plan (consortium Samen ZorgKrachtig) hebben de gemeenten Brasschaat, Essen, Kalmthout, Kapellen en Wuustwezel de handen in elkaar geslagen om samenwerking actief te faciliteren. Ze organiseren daarom voor de zorg- en welzijnsprofessionals van hun regio op 25 mei een netwerkevent in het AZ Klina in Brasschaat.

    Hiermee wordt de opstart gerealiseerd van een netwerk rond zwangerschap en geboorte. Hoe kunnen we een gepaste doorverwijzing doen? Wie staat mee in voor de geestelijke gezondheid van de moeder? Waar kan ik voor wat terecht?  De geboorte van dit netwerk betekent een actieve kruisbestuiving tussen bestaande betrokkenen met als doel een efficiënter vangnet voor het hele gezin.    

    Dit alles wordt georganiseerd in AZ Klina, Augustijnslei 100 in Brasschaat.

    Het programma kan u terugvinden op:  
    www.eerstelijnszone.be/eerstelijnszone-noorderkempen

    Voor verdere info: Tom David Van Meel +32 497 34 02 00

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. KOEN VAN DEN HEUVEL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    KOEN VAN DEN HEUVEL
    MINISTER VAN OMGEVING, NATUUR EN LANDBOUW
    20 mei

     

    Lancering projectoproep Natuur in je buurt 2019

     

    De natuur als sleutel voor een gezonder leven



    De dagen razen vaak aan een duizelingwekkende snelheid voorbij. Een hoge werkdruk, files, of een overdosis aan (digitale) informatie kunnen zorgen voor een toename van stress of spanning. Een deel van de oplossing ligt om de hoek: de natuur. Natuur en Bos van de Vlaamse Overheid lanceert voor het 6e jaar op rij de projectoproep ‘Natuur in je buurt’. Deze trekt dit jaar volledig de kaart van projecten die de brug maken tussen natuur en de bevordering van onze gezondheid. Ook nieuw is dat nu ook  verenigingen of organisaties zoals zorginstellingen projecten kunnen voorstellen. Vlaams Minister van Omgeving, Natuur en Landbouw Koen Van den Heuvel voorziet hiervoor 800.000 euro aan subsidies.

     


    Focus op welzijn,  zorg en toegankelijkheid

     

    Een groene buurt maakt gelukkig, werkt stressverlagend en helpt bij herstel na ziekte. Drie soorten projecten maken kans om een subsidie te ontvangen.

    Met de projectoproep gaan we allereerst specifiek op zoek gaan naar vernieuwende groenprojecten die bijdragen aan het welzijn van de bevolking. Hoe meer welzijn, hoe minder zorgbehoeften.

     

    Daarnaast worden ook projecten die de werking van zorginstellingen mee ondersteunen erkend. Het creëren van zorggroen, goede uitgewerkte groene oases rond zorgcentra, zorgt voor betere herstelkansen, zeker als er een grote biodiversiteit aanwezig is.

     

    Als laatste willen we een klemtoon leggen op projecten die tegemoet komen aan de noden van specifieke doelgroepen, zoals bijvoorbeeld slechtzienden en rolstoelgebruikers.

     


    Lokale besturen, organisaties en verenigingen

     

    Anders dan bij de voorbije projectoproepen ‘Natuur in je Buurt’, is dat nu naast lokale overheden ook verenigingen of organisaties een project kunnen indienen. Op die manier worden verschillende actoren, elk vanuit hun eigen specialisatie, gestimuleerd om beloftevolle projecten te realiseren. Ook samenwerkingsverbanden kunnen projecten indienen.

     

    Projecten worden bij goedkeuring minimaal voor 15.000 euro gesubsidieerd. De maximale financiële tegemoetkoming bedraagt 150.000 euro.

     

     

    Lancering

     

    Minister van Omgeving, Natuur en Landbouw Koen van den Heuvel stelde de projectoproep voor in het domein Blaasveldbroek. Het is een perfect voorbeeld van het samengaan van natuur en welzijn. De aanwezige speelnatuur, het avontuurlijk boomstammenparcours en de natuurlijke muziekinstrumenten, nodigen bezoekers uit om actief aan natuurbeleving te doen. Natuur en Bos wil van deze oase van rust een echte vijfsterrenplek maken. Om de natuur in Blaasveldbroek nog robuuster te maken gaf de minister de opdracht aan Natuur en Bos om budget vrij te maken voor de aankoop van 10 ha extra bos.

     

    Koen Van den Heuvel, Vlaams minister van Omgeving, Natuur en Landbouw: “Natuurlijk geluk zit vaak in een klein en rustig hoekje. Met deze projectoproep willen we de aandacht voor het samenspel tussen natuur en gezondheid vergroten, met een nadrukkelijke focus richting zorg en toegankelijkheid. Plekken waar mensen tot rust kunnen komen, alleen of met anderen, mogen niet schaars zijn. Integendeel, ze worden belangrijker en dragen bij tot een beter welzijn.”

     

    De selectiecriteria voor de projectvoorstellen en de meer uitgebreide infobundel met uitgewerkte voorbeelden en suggesties vindt u op https://www.natuurenbos.be/projectoproep-natuur-in-je-buurt.

     

     

     

     

     

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!