Dit blog is een aanvulling van Beverse Weetjes, met nieuwtjes, activiteiten, links van om en rond Beveren-Leie en verder.
Een kijkje nemen op Beverse Weetjes klik op onderstaande logo!
Het Sneeuw en IJssculpturenfestival in Brugge is op donderdagochtend 24 december, de dag voor Kerstmis, onveilig bevonden om opnieuw open te gaan. De organisatie stond die morgen klaar met man en macht om een nieuwe tent over de sculpturen te plaatsen, maar is nu genoodzaakt om de reusachtige ijsbeelden af te breken.
Zondagmiddag 20 december 2009 omstreeks 11u30 stortte een gedeelte van het dak in door de hevige sneeuwval in West-Vlaanderen. Gelukkig vielen er geen gewonden al was de materiële schade die aangericht werd door de tent die het had begeven groot.
Tickets gekocht aan de kassa van het festival worden terugbetaald aan de kassa van het festival, elke dag tussen 10 en 19 u, nog tot en met woensdag 30 december 2009.
Tickets gekocht in de LIDL worden gerembourseerd in dezelfde LIDL-winkel, nog tot en met 10 januari 2010.
B-dagtrips gekocht in het NMBS-station worden in hetzelfde station terugbetaald, gelieve u eerstdaags terug naar hetzelfde treinstation te begeven.
Meer nieuws van de Belgische Radio Unie klik hieren zie onder 12
WAREGEM: Dienstenchequesbedrijf GreenHouse creëert 300 jobs
Dienstenchequesbedrijf GreenHouse is in volle expansie en voorziet 300 aanwervingen tijdens de eerste jaarhelft van 2010. In tijden van crisis duidelijk goed nieuws. Het gaat hierbij om jobs voor huishoudhulpen, steeds met vaste arbeidscontracten en minimum halftijds. Hiermee kunnen bijna 2000 gezinnen extra worden geholpen.
GreenHouse, met hoofdzetel in Waregem, is marktleider onder de private dienstenchequesbedrijven in België. Met 14 filialen, meer dan 1300 huishoudhulpen en 40 bedienden worden ruim 8000 Vlaamse gezinnen geholpen. Er vragen echter steeds meer gezinnen hulp aan GreenHouse, zodat een uitbreiding noodzakelijk is. We merken een duidelijke verschuiving op de markt. Er is een wildgroei in de dienstenchequessector, en daar lijdt de kwaliteit van de hulpverlening soms onder. Vandaar dat steeds meer klanten en werknemers zich wenden tot gevestigde bedrijven, met een jarenlange ervaring en goede reputatie.
GreenHouse vraagt al geruime tijd striktere controles op de toepassing van de wetgeving in de dienstenchequesbedrijven, en juicht de recent aangekondigde controlemaatregelen toe. Zo wordt het aantal controles verhoogd, en komt er een betere coördinatie tussen de verschillende inspectiediensten. GreenHouse pleit echter ook voor een verdere verstrenging van de erkenningsvoorwaarden, waarbij nieuwe bedrijven een minimum kennis van sociale wetgeving en managementvaardigheden zouden moeten aantonen. Aangezien vele dienstenchequesbedrijven RSZ- of fiscale schulden hebben, is volgens GreenHouse een borgstelling een gepaste maatregel. In ieder geval mogen de werknemers nooit de dupe zijn van een malafide of onervaren bedrijfsleiding. GreenHouse voert terzake al jarenlang een strikt en doordacht beleid, en wordt door de overheid dan ook als een correcte partner beschouwd.
Een goede omkadering van ons personeel vinden wij heel belangrijk. Op vlak van Human Resources nemen we heel wat initiatieven. We willen op een maatschappelijk verantwoorde manier ondernemen. Zo krijgen de werknemers van GreenHouse heel wat vormingskansen in de GreenHouse Academy. Daarnaast is er ruimte voor individuele opleiding door één van de jobcoachen. Het bedrijf is opgedeeld in kleinere clusters, zodat elke werknemer ook een persoonlijke dossierbeheerder heeft. Tenslotte zien de bedrijfspsycholoog en de preventiedienst toe op het welzijn van de medewerkers.
Werken bij GreenHouse kan voltijds of deeltijds, waarbij rekening wordt gehouden met de specifieke wensen van de sollicitant. De huishoudhulpen werken steeds in de eigen regio, bij vaste klanten. Geïnteresseerden kunnen gratis bellen op 0800/120 30 of mailen naar info@greenhouse-vlaanderen.be