De nieuwe L&K 100, die de geïntroduceerd werd in 1923, had een klassiek ontworpen chassis en een SV viercylinder motor met een inhoud van 1771 cc.
De 100 en additionele modellen (105, 110 and 120) waren topkwaliteit middenklassers met een veelbelovende toekomst. Laurin & Klement zagen echter met lede ogen aan dat de Tsjechische concurrenten hun kleine modellen, zoals de Praga Alfa en de Tatra 11, erg goed verkochten.
Het succes van de aangepaste roadster in de Rally van Monte Carlo in 1936 was voor de fabriek aanleiding om een serie van 70 koda´s Popular Sport Monte Carlo te maken
Laurin & Klement begon zich steeds meer in automobielen te interesseren en in 1905 werd al een driewieler geproduceerd. In 1906 kwam de eerste auto. In 1908 beëindigde het bedrijf de motorfietsenproductie vrijwel geheel ten gunste van de automobielbouw, hoewel er waarschijnlijk tot in de jaren twintig nog mondjesmaat motorfietsen zijn geproduceerd. Door de fusie met koda in 1925, verdween de merknaam Laurin & Klement. In 1996 is de naam Laurin & Klement (L&K) teruggekeerd, als uitvoeringsindicatie.
Vaclav Klement en Vaclav Laurin begonnen in 1896 een werkplaats waar fietsen werden gerepareerd. In 1905 werd een eerste auto gepresenteerd, onder de naam Laurin & Klement. In 1912 nam Laurin & Klement de RAF-autofabriek over. Om de positie na de eerste Wereldoorlog op de binnenlandse markt te versterken fuseerde het bedrijf in 1925 met Skoda. Tot 1928 werden de autos verkocht als Laurin & Klement-Skoda. Daarna verdween de toevoeging Laurin & Klement. Daarmee werd een roemrucht merk definitief van de markt verdwenen