• Dag 30
  • Dag 29
  • Dag 28
  • Dag 27
  • Dag 26

Queeste Santiago
    fietstrip mei 2017 - onderweg naar Santiago De Compostela
    31-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 28

31/05/2017

Rust- en afsluitdag in Santiago de Compostela.

Met 3 zijn we vertrokken in Merksem. Met 3 zijn we aangekomen in Santiago. 28 dagen samen op weg en "onderweg", een sportieve prestatie, een queeste ...
    25 fietsdagen voor zo'n 2700 km, 2 rustdagen, 1 afrondingsvoormiddag, 3 onderweg bezoekjes van goede vrienden en een heel gastvrije familie ... het is een beetje onwezenlijk maar we hebben het echt wel gedaan en nu is het ook bijna helemaal gedaan.

Vannacht heeft het geregend en omdat onze tentjes onder de bomen staan, regent het nog druppels na bij het opstaan. Het is grijs overtrokken als we ontbijten in de camping-bar. Hassan komt het reisgerief van Hilde ophalen, zij reizen na de middag verder richting Portugal.
    Eerst trekken we nog samen de stad in. We worden onthaald met een tas koffie of thee in het genootschap van de lage landen binnen het Internationaal Pelgrimscentrum.

De rij om het diploma af te halen is veel te lang (ongeveer anderhalfuur aanschuiven), zo veel pelgrims, niet te geloven ...
    Pol en Wilfried boeken via een klein reisbureau hun vlucht naar Brussel. Er is nog plaats op de rechtstreekse vlucht van vrijdag, joepie !

We bezoeken de kathedraal in renovatie en kuieren wat door de stad. Terwijl wij iets gaan drinken, het is ondertussen erg warm geworden en de zon brandt, doet Hilde toch een poging om haar en onze diploma's te halen. Het lukt haar na meer dan 1 uur, de andere niet want het moet echt persoonlijk met id-kaart.
    Hier eindigt onze gezamenlijke queeste. Hilde en Hassan vertrekken voor extra streepje vakantie.

Pol en Wilfried plannen nog een epiloog met 2. We trekken morgen met de fiets op de bus naar Finisterra en na een bezoekje aan het voormalig einde van de wereld en de ultieme pelgrimstop fietsen we terug naar Santiago.

Pol, de initiatiefnemer, de man met de blik vooruit, immer doorgaan, onze goede gids, bracht ons ter bestemming.

Hilde, de vrouw in het gezelschap, geweldige fietser, altijd wel met iets bezig of met iemand pratend, zorgde voor een immense fotoreportage en de vrouwelijke toets.

Wilfried, het sluitstuk, de volger, beet door de pijntjes en zorgde er voor dat ook de anderen wat moesten doseren.

We brachten het samen en onderweg tot een goed einde en dat geeft deze queeste een mooie afronding.