Bruggen
Zoeken in blog


    Dit is te vinden in mijn blog.

-Shemas
-Bruggen in de tweede wereldoorlog
-Vroegere oude bewaakte bruggen

-Oude bruggen uit de beginperiode
-Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw
-Hangbruggen
-Betonnen bruggen
-Bruggen in opbouw
-Vlagstempels
-Beweegbare bruggen
-Overdekte bruggen
-Eigenaardige en natuurlijke oeververbindingen
-Frankeerstempels
-Bruggen en de kastelen
-Aquaducten en kanaalbruggen

-Spoorwegbruggen 

-Oude bruggen

-standbeelden op de bruggen


 

 

 

 


Welkom op mijn blog!




Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

Inhoud blog
  • F.D.C.
  • Hangbruggen.
  • oude bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • hangbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Hangbruggen.
  • overdekte bruggen
  • Hangbruggen.
  • hangbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Hangbruggen.
  • Hangbruggen.
  • oude bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • Aquaducten en kanaalbruggen
  • Aquaducten en kanaalbruggen
  • bruggen en de kastelen
  • Hangbruggen.
  • hangbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • Hangbruggen.
  • Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.
  • Hangbruggen.
  • Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.
  • oude bruggen
  • eigenaardige bruggen en natuurlijke oeververbindingen
  • overdekte bruggen
  • Ingenieurs en architecten.
  • Beweegbare bruggen
  • oude bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • hangbruggen.
  • Stalen Bruggen
  • hangbruggen.
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Bruggen
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • betonnen bruggen
  • Serie 2008
  • Spoorwegbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen.
  • betonnen bruggen
  • betonnen bruggen
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en architectenin de bruggenbouw.
  • hangbruggen.
  • oude bruggen
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • betonnen bruggen
  • oude bruggen
  • bruggen en de kastelen
  • hangbruggen
  • voetgangersbrug
  • eigenaardige bruggen en natuurlijke oeververbindingen
  • hangbruggen
  • overdekte bruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • Bruggen en de kastelen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • SCHEMAS
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • vroegere oude bewaakte bruggen
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Betonnen bruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • ijzeren bruggen
  • ijzeren bruggen


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    zorkie onze bouvier en floder van de gebuur.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    carla2008
    blog.seniorennet.be/carla20

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Bruggen en postzegels
    26-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spoorwegbruggen

     

       Spoorwegbrug in Culemborg  (Nederland)

      



    Zegel uit de Postzegelserie 1968. 


     

    Culemborg SB 1(vm)


    Toelichting:
    Foto Bouwdienst.

     

     

    Plaats

    Culemborg

    Gemeente

    Culemborg

    Provincie

    Gelderland

    Materiaal

    IJzer/staal

    Hoofdconstructie Materiaal

    bessemerstaal

    Type brug

    Vast Combinatie

    Type vaste/beweegbare brug

    Vakwerkbrug

    Bouwjaar

    1868

    Ligging GPS(N)

     

    Ligging GPS(E)

     

    (Spoor-, water-) weg

    Utrecht - Den Bosch.

    Kruisende (Spoor-, water-) weg

    Lek.

    Verkeersfunctie

    Treinverkeer

    Bruglengte (m)

    667

    Brugbreedte (m)

    10

    Hoofdoverspanning

    154 m

    Doorvaartwijdte (m)

     

    Monument

    Niet

    Monument nummer

     

    NBS-objecten archief

    09.04.01/ 09.04.02

    NBS-bibliotheek nr.

    1.5.26

    Gegevensbron

    P.H.A. Martini Buys, A.W.Th. Kock, 'KOTRE BESCHOUWING der groote vaste SPOORBRUGGEN in Nederland(Rotterdam 1885), p. 32-46 […..] J.Oosterhoff(red.) Bruggen in Nederland 1800-1940,(Utrecht 1997-1999)dl. 1. P.205-211 [1.5.26].Notities J. Oosterhoff. P. Joosting, 'De werken tot verbetering der spoorwegbruggen over de groote rivieren in de lijn Utrecht-'s Bosch[….] De Ingenieur(1914). BtiN 1,pp.13,94;Gesch.v/d techn. In Ned.,2,p.149,155;KIVI Verhandelingen(1871-1872),p.22,168-194;Bouwen met staal(1982)60,p.29-39;Asselbergh 1981,p.123-124;Histechnica Nieuws(1982)19;NBS(foto's) "Onderzoek naar de toelaatbaarheid van C2-belasting op de overbrugging van de Lek bij Culemborg", Ned. Spoorwegen.

    Bijzonderheden

    Meervoudige vakwerkbruggen met gebogen en rechte randen. Geklonken constructie. Overbrugging: 154 + 83,5 + 7x59,5 = 667. Onderbouw: Metselwerk met stenen bekleding.Foto: RWS.

    Memoria

    In het kader van de uitbreiding van het spoorwegnet kwam in 1868 de overbrugging van de Lek bij Culemborg tot stand, bestaande uit een grote overspanning van 154 m over de rivier, met daarachter een overspanning van 83,5 m en vervolgens zeven aanbruggen met een overspanning van 59,5 m. In tegenstelling tot andere spoorbruggen uit die tijd werden de bruggen bij aanleg als dubbelsporige bruggen uitgevoerd. Aanvankelijk werd de overbrugging enkelsporig bereden. Om in 1885 te kunnen overgaan op dubbelspoor bleek het nodig de dwarsdragers te versterken in verband met de inmiddels zwaarder geworden locomotieven. In verband met de onbetrouwbaarheid van het voor de rijvloer toegepaste materiaal Bessemerstaal, moest de rijvloer in 1913 worden vervangen en wegens de in zwaarte toegenomen locomotieven worden verzwaard. Lange tijd bleef de brug te Culemborg de spoorbrug met de grootste overspanning ter wereld. Bouwwijze: Samenstelling bruggen op houten bouwsteigers in de rivier en in de uiterwaarden. Tijdens de oorlog werd bij een luchtaanval een van de bovenranden van de grote overspanning door een bom geheel doorgeslagen en een onderrand beschadigd. De brug werd daarna opgevangen door een hulpjuk en tijdelijk bereden op een spoor. Tegen het einde van de oorlog heeft de brug nog tijdelijk dienst gedaan als brug voor gewoon verkeer nadat de brug voor gewoon verkeer te Vianen was vernield. In verband met het in zwaarte en frequentie toegenomen treinverkeer werd na een uitgebreid onderzoek besloten de gehele bovenbouw te vervangen door een nieuwe brug. Dit vond plaats in 1983. Zie ook Brug Code 21. Constructeurs: G. van Diesen, jhr. E.J. de Savonin Lohman, L.H. Roupe van der Voort. Aannemers : Bovenbouw:J.C.Harkort te Harkorten in Westfalen. Onderbouw: P.Quant te Amsterdam. Info: H.M.C.M.van Maarschalkerwaart.

     

     

     

     


    Zicht op de bouwwerf in 1868.

    26-08-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    05-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hangbruggen.

     

     Verjaardag van du pont de port.

    d'Aucland - 2009 

    Nieuw Zeeland.

     



    De brug is 1.15 km lang.




     

    De Auckland Harbour-Bridge verbind in 1959 de voorstad met het centrum van Auckland.


    05-08-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per maand
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008



    Foto

    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Nieuws Nieuwsblad
  • Kinderen gemarteld en seksueel misbruikt in zijn sekte: Belg die al twintig jaar ongestoord in Spanje woont, moet straks misschien toch voor de rechter verschijnen
  • Voormalig premier de Villepin lanceert partij ‘La France humaniste’ met oog op presidentsverkiezingen
  • Keniaanse agenten opgepakt voor moord na dood blogger in cel
  • Colombiaanse senator Uribe ondergaat opnieuw operatie na moordaanslag
  • Hoger beroep in proces Mazan vindt plaats van 6 tot 9 oktober
  • Franse topchef wil weer klanten aantrekken: “Vandaag kan je alles ‘betalen in drie keer’, waarom dan geen sterrenrestaurant?”
  • Enkel Iran zelf weet hoe groot de schade is: atoomexperts mogen niet onderzoeken of er een kernramp dreigt na aanval op nucleaire sites
  • “Teflon Mark” moet NAVO-top in goede banen leiden, en er ligt wel wat op zijn bord: “Hij toont zich heel flexibel”
  • RECENSIE. Onze vrouw belandde in de liefste moshpit bij Gracie Abrams: “Slaapkamerpop klonk nog nooit zo luid”
  • Colombiaans leger bevrijdt 57 ontvoerde militairen in guerrillagebied

    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google



    Foto

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    rilatine
    blog.seniorennet.be/rilatin

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    2.gif


    Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!