Over mijzelf
Ik ben
Van Camp Alfons , en gebruik soms ook wel de schuilnaam
fonne - ennof - fons - alfons - fonsvc - alfie en ook alfonsvc .
Ik ben een man en woon in
Antwerpen (België) en mijn beroep is
gepensioneerde politieman .
Ik ben geboren op 29/12/1935 en ben nu dus
89 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: voetbal - genealogie - zwemmen - tennis en geschiedenis en foto's over Antwerpen.
Archief per maand
Inhoud blog
Zoeken in blog
Beoordeel dit blog
Zoeken in blog
Mijn favorieten
P.P. Rubens en echtgenote
Aanbidding van de koningen
James Ensor
Rik Wouters
De vereniging van water en aarde (P.P. Rubens)
Helena Fourment 2de echtgenote van P.P. Rubens
Zelfmarteling van Sint-Sebastiaan
De Koning drinkt van Jacob Jordaens
Adam en Eva van P.P. Rubens
Susanna en de ouderlingen
Leucippus
De allegorie van de vruchtbaarheid
Jacob Jordaens met vrouw en kind
Reacties op bericht (1)
11-05-2021
SINT-WILLIBRORDUS
Men krijgt het gevoel dat de markt voor sessie MMO-actiegames onder meer bedoeld is om het militair-historisch analfabetisme van de bevolking uit te bannen. Dankzij World of Tanks en War Thunder is het aantal see
connaisseurs van militaire uitrusting uit het midden van de vorige eeuw, die zelfs kleinschalige aanpassingen gemakkelijk kunnen herkennen, aanzienlijk toegenomen, en "Armored Warfare: Project Armata" bevordert de kennis over moderne tanks voor de massa. Het is niet nodig om over handvuurwapens te praten - aangezien een soort realisme geleidelijk in de mode begon te komen, begrijpt elke student de basismodellen van geweren en machinegeweren. see
Alleen gevechtshelikopters werden verwaarloosd door ontwikkelaars van videogames. Naast de niche van vluchtsimulatoren, die nu stevig bezet isEagle Dynamics met zijn Digital Combat Simulator en een paar "losse" handwerkjes voor de massaconsument over dit onderwerp zijn al lang niet waardig gebleken. De ontwikkelaars van JetCat Games besloten dit gat op te vullen met behulp van een sessie MMO, waarbij de hoofdrol wordt toebedeeld aan helikopters. Heliborne , nog in de vroege alfatest , is de moeite waard om nader te bekijken. see
Qua gameplay wordt ons precies een andere variant van dezelfde "tanks" beloofd: hier en uitrusting, onderverdeeld naar land van productie, "pompen" van wapens en uitrusting en al het andere dat al een standaard is geworden in het genre. Het meeste hiervan staat echter nog in de plannen: nu zijn alle helikopters die op dit moment klaar zijn (ongeveer dertig modellen) beschikbaar, er is geen ervaring en enige ontwikkeling van je vliegtuigvloot, en in gevechten is het de moeite waard om alleen voor het belang te vechten van het proces zelf. Het aantal kaarten is ook niet gelukkig - het zijn er maar drie, en er zijn maar twee spelmodi, en zelfs die verschillen weinig van elkaar. see
Maar al in zo'n vroege ontwikkelingsfase valt het op dat de makers van het spel niet de volgende "sessie" gaan modelleren, wat niet anders is dan analogen. Integendeel, van het algemene is er alleen het basisprincipe, maar er zijn genoeg verschillen in de kleine dingen (en niet alleen). see
Iedereen weet bijvoorbeeld dat "tanks niet met tanks vechten"; de uitdrukking lijkt vreemd, maar geeft tamelijk nauwkeurig de eigenaardigheden weer van het bekwame gebruik van gepantserde voertuigen in gecombineerde wapengevechten, ook al is dit bij computerspellen verre van het geval. Als we het hebben over draaivleugelvliegtuigen, dan is dit een hulpmiddel om vijandelijke grondvoertuigen (voornamelijk dezelfde tanks) tegen te gaan, maar luchtgevechten behoren tot de categorie uitzonderingen. De ontwikkelaars hielden rekening met dit feit, en de hele strijd ontwikkelt zich rond het tegengaan van de "grond", hoewel je natuurlijk de vijandelijke "draaitafels" moet neerschieten. Desalniettemin is het alleen mogelijk om te winnen door de bases te veroveren waarop de troepen landen (of, als we het hebben over de "Frontline battles" -modus, is het nodig om het consistente offensief van de grondtroepen te ondersteunen), en de anti -vliegtuigschutters grommen zeer gevaarlijk rond de doelen. see
"Turntables" in Heliborne grofweg worden onderverdeeld in drie typen: verkenning, aanval en multifunctioneel. De eersten zijn, zoals gewoonlijk, licht en snel, houden zich bezig met "spotting" (hoewel de waarde van een dergelijke detectie hier erg klein is) en transporteren troepen. Drummers vernietigen, zoals de naam al aangeeft, al het leven op de grond en in de lucht. De multifunctionele zijn universeel - er is iets om mee te schieten, maar je kunt ook soldaten naar het punt van ontscheping vervoeren. Niettemin, aangezien er geen "pompen" in het spel is en je in de strijd elke beschikbare techniek op de kaart kunt kiezen, geven de meeste mensen er de voorkeur aan om met drummers te vliegen. see
De bewapening is standaard en tot nu toe doet het zonder monsters die zijn uitgevonden voor het spel: machinegeweren en snelvuurkanonnen met oneindige munitie, NAR's voor werk op de grond (niemand schaamt zich echter om met hun hulp op luchtdoelen te schieten. ) en geleide raketten, die het belangrijkste middel zijn van luchtgevechten. De gevechten zelf zijn nogal grappige autokerkhofen, waar een behendige piloot in een niet de coolste auto heimelijk krachtigere tegenstanders kan neerschieten, gebruik makend van de verwarring en vaardig wapens gebruikt. Het is vooral leuk om hier vanuit ATGM's te schieten - om de raket nauwkeurig op het doelwit te richten, moet je afleiden van al het andere waarvan de vijand zeker zal profiteren. Als gevolg hiervan wordt elke lancering gevolgd door wanhopige pogingen om het doelwit te raken en je auto onder vuur te nemen - het is heel, heel gemakkelijk om hier neergeschoten te worden. see
Gebruikelijke schaal van "leven" lijkt hier niet voldoende (hoewel het aanwezig is) - er zijn enkele modules die kunnen worden beschadigd, maar tot nu toe heeft dit niet echt invloed op het gedrag van de techniek . "Aiming hatches", zoals in WoT , zullen hier zeker niet werken - je moet in ieder geval ergens komen, en bij voorkeur meer. Het valt te hopen dat in de toekomst het fysieke model dieper zal worden gemaakt. see
Maar de vluchtbesturing is niet zo arcade als je zou verwachten, maar toch zou ik meer realisme willen. Zo wordt de snelheidsverandering afhankelijk van de helling van de propeller ten opzichte van het aardoppervlak praktisch niet geïmplementeerd. Door op één knop te drukken - de helikopter snelt sneller, drukt op de "rem" - stopt geleidelijk. Het is natuurlijk gemakkelijker, maar ook niet erg interessant. see
Qua graphics is er nog precies één voordeel: alles werkt slim, zelfs op medium configuraties, ondanks de "alpha". Geen wonder - het plaatje hier, op zijn zachtst gezegd, is niet in orde. Magere zichtbaarheid, tamelijk lage resolutie texturen en primitieve speciale effecten van explosies en schieten - het zou zonde moeten zijn om zoiets zelfs in Early Access uit te brengen. De auteurs van Heliborne verzekeren echter dat u na de aanstaande overgang van de vierde versie van Unity naar de vijfde, modernere grafische afbeeldingen kunt zien. see
Nu heeft JetCat Games niets om over op te scheppen, behalve een soort originaliteit - tenslotte verwennen helikopterspellen ons helemaal niet. Ontwikkelaars houden van dit soort technologie en behandelen het met de nodige respect - er is een minimale correspondentie met echte voorbeelden (in ieder geval zijn we er zeker van dat historisch onnauwkeurige wapens hier niet te vinden zijn op de Heliborne- pagina op Steam), en de helikoptermodellen zelf ziet er schattig en authentiek uit. see
Je zou kunnen eindigen met de gebruikelijke zinnen over wat je zou moeten proberen, want je hebt niets te verliezen, behalve Heliborne, vreemd genoeg, helemaal geen f2p-project. see De prijs op Steam is natuurlijk klein (249 roebel), maar zelfs dat soort geld is beter om wat later uit te geven - wanneer het min of meer duidelijk wordt of er iets de moeite waard zal uit het spel komen.
11-05-2021, 10:41 geschreven door Antony Gar