Inhoud blog
  • HOGER LOON, DUURDERE BOETE: GOED IDEE?
  • Diesel tanken wordt woensdag goedkoper
  • Sp.a biedt CD&V wisselmeerderheid aan voor meerwaardebelasting
  • Jambon:
  • Gastenboek
  • Grandpas Breath Strain
  • https://cannabismo.org/product-category/Truffle-Butter-strain/
  • G13 Haze strain
  • sdcsdasd
  • https://cannabismo.org/product-category/cannabis-flower/200mg-edible/

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Geldwolven
    Ik hoop dat de NVA zo snel mogelijk verdwijnt in ons apenland


    Image and video hosting by TinyPic 


    Image and video hosting by TinyPic 


    Image and video hosting by TinyPic
    26-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rampoogst voor aardappelen

    Rampoogst voor aardappelen

    Rampoogst voor aardappelen

    De aardappeloogst in ons land beleeft een rampjaar, met een absolute recordprijs tot gevolg. Dat zegt Romain Cools, algemeen secretaris van Belgapom, de beroepsvereniging voor de Belgische aardappelhandel en -verwerking.

    Vrijdagochtend bedroeg de prijsnotering van aardappelen bij Belgapom 225 euro per ton: een absoluut record. "Dat betekent dat een vrachtwagen aardappelen van 40 ton vandaag tien maal zoveel waard is als vorig seizoen", aldus Cools.

    De reden is divers. Na het overaanbod van vorig seizoen werd minder areel aan aardappelen aangeplant. Het groeiseizoen was ook bijzonder: de helft werd voor maart geplant, de andere helft na mei. De aardappelen die na mei zijn geplant, kenden een veel lagere opbrengst.

    Door het natte weer van oktober komt men bovendien niet aan oogsten toe. Volgens landbouwspecialist Luc Busschaert staat 15.000 hectare in risicozone.

    Bij Belgapom bevestigt men dat het te nat is om te oogsten in de zware leemgronden in Wallonië en de kleigrond in de polders. "In de Westhoek en Noord-Frankrijk moet 80 pct nog worden geoogst. Veel aardappelen zijn aan het rotten. Het is maar de vraag of nog kan worden geoogst", aldus Cools.

    Zullen we aardappelen duurder betalen in de winkel? Volgens Busschaert wel. Hij rekent op een prijs die twee tot drie maal hoger zal liggen voor de consument.

    Bij Belgapom zegt men dat het afwachten is. Veel producenten zijn met een vaste contractuele prijs verbonden aan de afnemers. Bovendien kan ook invoer een effect hebben op de prijs.

    26-10-2012 om 21:34 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (9)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Di Rupo onder vuur voor zijn

    Di Rupo onder vuur voor zijn "Vlaams activisme"



    Elio Di Rupo (PS) doet te veel voor Vlaanderen en heeft te weinig aandacht voor de Waalse sociale problemen, zo klinkt het in Wallonië. 'Hij moet de premier van iedereen zijn', waarschuwt ABVV Luik. Di Rupo vindt de kritieken 'onjuist' en 'onbeschoft'
    Tussen de werknemers aan de poorten van Ford Genk is hij nog niet gesignaleerd, maar premier Di Rupo heeft een nieuw medium gevonden om hen een hart onder de riem te steken: Twitter. "Onze gedachten gaan in de eerste plaats naar de werknemers van #FordGenk", twitterde hij.
    Zijn engagement voor de Limburgse werknemers wordt hem niet in dank afgenomen aan de andere kant van de taalgrens. Daar heeft men het moeilijk met zijn ontmoeting met de directieleden van Ford, iets wat hij niet deed voor de getroffen personeelsleden van Arcelor Mittal.
    "We zitten hier met een enorm probleem", benadrukt Egidio Di Panfilo, algemeen secretaris van ABVV Luik. Volgens de vakbondsman is "de toestand totaal onaanvaardbaar". "We merken een verschil in de manier waarmee onze problemen worden behandeld. De premier geeft minder aandacht aan onze problemen: hoe is dat
    mogelijk? Hij moet de premier van iedereen zijn! Voor Arcelor Mittal heeft hij gewoon een telefoongesprek met Lakshmi Mittal gevoerd. Hij werkt liever voor de Vlamingen dan voor de Franstaligen en dat vinden we echt spijtig", zegt Di Panfilo.
    Bij de christelijke vakbond (ACV) is men iets gematigder. "We gaan hier geen oorlog tussen Waalse en Vlaamse arbeiders ontketenen", zegt Jordan Atanasov. "Dat is zeker niet de bedoeling. We hebben wel gemerkt natuurlijk dat Di Rupo heel snel gereageerd heeft wanneer het over Ford Genk gaat, terwijl hij bij Arcelor naar de Waalse regering verwees. Lakshmi Mittal heeft hij niét ontmoet."

    Ook uit Franstalige liberale hoek krijgt Di Rupo kritiek voor zijn "te uitgesproken Vlaams activisme". "Ik snap het niet goed", betreurt de Luikse liberale senator Christine Defraigne (MR). "Ik heb de premier vaak gevraagd om iets te doen voor Mittal en hij heeft geen direct contact met het bedrijf opgenomen. Ik zou willen dat Di Rupo de Waalse arbeiders even vurig zou verdedigen als de Vlaamse. Onze premier is Waal en socialist, maar daar plukken we weinig vruchten van", zegt Defraigne.

    Opmerkelijk: Anne Demelenne, hoofd van het ABVV, weigert Di Rupo of de federale regering iets te verwijten. "Men moet deze zaken op Europees niveau regelen. En de vraag is: werkt men daar momenteel doeltreffend? Het antwoord is neen. Maar ik ga hier niet zeggen dat Di Rupo het slecht doet."

    Bij het kabinet van de premier wijst men de kritieken af. "Onjuist en onbeschoft", vindt woordvoerder Guillaume de Walque. "Proberen de arbeiders te verdelen wanneer de context zo moeilijk is, helpt ons totaal niet vooruit."

    26-10-2012 om 17:23 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Directie Volvo Cars Gent:

    Directie Volvo Cars Gent: "Herbalans nodig door dalende marktvraag"

    Directie Volvo Cars Gent: Herbalans nodig door dalende marktvraag

    Een dalende marktvraag maakt een herbalans noodzakelijk. Dat zegt de directie van Volvo Cars Gent. "De daling van de lijnsnelheid zal geen gevolgen hebben voor de 4.000 arbeiders met een contract van onbepaalde duur. Het zal wel inhouden dat de contracten van 300 uitzendarbeiders die niet verlengd worden."

    "Sinds midden dit jaar voelt ook Volvo Cars de dalende marktvraag, met vooral voor Europa minder gunstige vooruitzichten", klinkt het. "Om daarop in te spelen zal vanaf volgend jaar de lijnsnelheid verlaagd worden van 58,6 naar 54 auto's per uur."

    Volvo Cars wijst erop dat ook in het verleden de productie aangepast werd aan de marktvraag, waardoor er geen sprake is van overcapaciteit. Onder meer in Toslanda (Gotenbrug) werd de nachtshift in 2009 stopgezet en de kleinere fabriek in Uddevalla gesloten. Er kwam recentelijk ook een productiedaling in Torslanda, Skövde en Olofström. Gotenburg en Gent zijn de twee hoofdfabrieken.

    Het bedrijf zegt dat het ook altijd voorzichtig is geweest met zijn aanwervingspolitiek en gebruik maakt van uitzendkrachten zolang de volumes op langere termijn niet gegarandeerd kunnen worden. "Ook de daling van de lijnsnelheid en het gebruiken van economische werkloosheid passen in de strategie om de volumes snel te kunnen aanpassen aan de marktvraag", klinkt het.

    In 2011 brak Volvo Cars Gent zijn productierecord (266.500 wagens) en 2012 wordt het op één na beste productiejaar. Daardoor kregen de afgelopen twee jaar 1.000 uitzendkrachten een vast contract.

    26-10-2012 om 00:01 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (17)
    25-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie vindt het snelst zijn auto terug in een overvolle parking? Man of vrouw?

    Wie vindt het snelst zijn auto terug in een overvolle parking? Man of vrouw?


    Mannen en vrouwen gebruiken verschillende geheugentehnieken om hun auto terug te vinden in een overvolle parking. Vrouwen vertrouwen op zichtbare herkenningspunten en maken grote omwegen. Mannen blijken beter in het inschatten van afstanden en vinden hun wagen sneller terug, blijkt uit Nederlands onderzoek,
    waaruit het vakblad Applied Cognitive Psychology citeert.

    De onderzoekers vroegen 59 mannen en 56 vrouwen hun wagen terug te vinden in de parkeerruimte van een winkelcentrum. Eerst werd hen gevraagd de afstand tussen de uitgang van de parking en hun geparkeerde wagen in te schatten en de plaats waar ze hun wagen geparkeerd hadden aan te duiden op een map.

    Wat bleek? 59% van de vrouwen en 42% van de mannen gaf aan soms of regelmatig moeilijkheden te ondervinden om zijn auto terug te vinden, alhoewel dat verschil statistisch irrelevant is. 38% van de vrouwen gebruikt herkenningspunten om hun wagen te lokaliseren, bij de mannen was dat maar 15%. 21% van de vrouwen gaf toe omwegen van meer dan 100 meter te maken vooraleer hun wagen terug te vinden. Bij de mannen was dat slechts 7%.

    Mannen bleken opmerkelijk beter dan vrouwen in het aanduiden van hun wagen op de map, zelfs wanneer beide geslachten toegaven een duidelijke strategie te hebben ontwikkeld om hun wagen te lokaliseren. Zo zei 57% van de vrouwen en 66% van de mannen zijn wagen altijd bij de ingang te parkeren. 63% van de vrouwen en 49% van de mannen zei altijd dezelfde weg terug als heen naar de wagen te volgen, terwijl 38% van de vrouwen en 32% van de mannen aangaf aan mentale beeldvorming te doen. 20% van de mannen en de vrouwen heeft een favoriete parkeerplaats, slecht 4% van beide geslachten doet een beroep op de GPS op zijn smartphone om zijn auto terug te vinden.

    Volgens de onderzoekers kan uit de resultaten van het onderzoek afgeleid worden hoe mensen hun ruimtelijk geheugen in de echte wereld gebruiken

    25-10-2012 om 18:11 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    "Verslagenheid slaat om in woede"



    Bij de vakbondsmilitanten, die de hele nacht hebben doorgebracht aan het piket bij de fabriekspoort van Ford in Genk, slaat de verslagenheid van gisteren om in woede. Aan het piket staat een brandend karkas van een van de wagens die glimmend de fabriek had buiten moeten rijden.

    De strijdbaarheid is groot bij de vakbondsmilitanten, maar de wanhoop is er ook. "Die brandende wagen is symbolisch. Het is de carrosserie van een nieuwe wagen, waarmee we duidelijk willen maken dat het zo niet verder kan." De militanten hebben ook een zestigtal paletten aangevoerd, waarmee ze het piketvuur brandend willen houden. Er zijn tentjes gezet waarin de mensen een verwarmende kom soep kunnen drinken.

    Maar de vermoeidheid slaat ook toe. "Ik ga dadelijk een beetje slapen, want ik ben al sinds gisterochtend half negen hier", zegt een militant om zes uur. "Ik ben liever hier bij de collega's, want ik had toch niet kunnen slapen."

    De strijdbaarheid blijft groot bij de pikethouders. "Wij zijn geen watjes. De vakbonden hebben haar op hun tanden. Ze gaan niet zomaar met ons blijven sollen. De eerste moment was er verslagenheid, maar nu begint het om te slaan naar woede."

    "Ze hebben ons laten overproduceren om stock aan te leggen"

    We hebben de voorbije maanden veel meer dan gewoonlijk moeten produceren, klinkt het aan het piket. Die auto's en reserveonderdelen zijn de fabriek al uit. Achteraf bekeken zijn dat de onderdelen waarmee de andere fabrieken nog wel even verder kunnen, zeggen de militanten. Ze voelen zich voorgelogen. "Een uitgekiende strategie van de directie."

    Fikse ontslagpremie ter compensatie

    De vakbonden en werknemers vrezen dat een overname van de fabriek er niet inzit. Ze hopen op een fikse ontslagpremie. Ze willen dat het loon uitbetaald wordt voor de jaren die ze er normaal hadden kunnen werken. "We moeten gaan voor het hoogst haalbare: een financiële compensatie voor het leed dat ons wordt aangedaan. We hebben een contract met werkzekerheid. Dat is bindend. Daar komt de directie niet onderuit."

    25-10-2012 om 14:19 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (7)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vande Lanotte: 'Dit is geen economisch dossier, dit is vals spelen'

    Vande Lanotte: 'Dit is geen economisch dossier, dit is vals spelen'



    Vice-premier Johan Vande Lanotte (SP.A) gelooft niets van het Ford-verhaal over overcapaciteit in Genk. Ford trekt gewoon naar Spanje waar de mensen werken aan de helft van het loon van de onze. Europa faalt, vindt Vande Lanotte. Over Ford is hij even duidelijk: dat zijn valsspelers.

    Minister Vande Lanotte gelooft de uitleg die de Ford directie geeft voor de beslissing om weg te trekken uit Genk, niet. Dat maakte hij duidelijk in het journaal van Eén.

    'Ik geloof niets van dat verhaal over de overcapaciteit in Genk. De Spanjaarden werken aan de helft van ons loon. Dat is de reden.'

    Het klopt dus dat we een debat over de loonkost moeten houden? Vande Lanotte zit dat anders. 'Er is geen politicus die gelooft dat je de zaken redt door de lonen in ons land te halveren. Dat zou gewoon sociale dumping zijn.'

    Vande Lanotte kijkt verontwaardigd naar Europa. Er is een economisch Europa, maar geen sociaal Europa. De sociale regels over bijvoorbeeld de minimumlonen zijn overal anders. De multinationals zijn baas, niemand biedt hen tegengewicht, redeneert de socialist.

    De vice-premier belooft wel dat de regering het tijdens haar begrotingsbesprekingen zal hebben over de competitiviteit van onze bedrijven. 'Die moeten we inderdaad versterken. Maar we moeten dat alleen doen voor betrouwbare partners. Niet voor deze valsspelers.'

    Vande Lanotte is bitter en boos. Hij voelt zich gerold door Ford. 'Dit plan is niet enkele dagen geleden bedacht,' zegt hij. Ford heeft in juli en september beloftes gedaan waarvan men toen al wist dat ze zouden worden gebroken. 'Dit is geen economisch dossier, dit is valsspelerij.'

    De regering gaat ervan uit dat het vertrek van Ford definitief is. 'Maar we gaan alles juridisch zeer goed bekijken. Elke kans die we zien om de valsspelers tegen te houden, zullen we grijpen

    25-10-2012 om 00:01 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (8)
    24-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouw licht aannemer op voor 950.000 euro

    Vrouw licht aannemer op voor 950.000 euro

    Vrouw licht  aannemer op voor 950.000 euro

    Er zijn nieuwe klachten ingediend tegen Chantal V. (53) uit Heppen (Leopoldsburg). Opnieuw windt de meester-oplichtster goedgelovige geldschieters om haar vinger met een verhaal over een ongeneeslijke ziekte.

    Volgens een ruwe schatting zou ze ongeveer drie miljoen euro hebben buitgemaakt bij minstens elf gedupeerden.

    Chantal V. is niet aan haar proefstuk toe. In 2006 werd ze samen met een kompane uit Zonhoven al veroordeeld tot een effectieve celstraf van vijf jaar en een boete van 11.000 euro. In totaal had ze toen met haar toneeltje meer dan 1 miljoen euro verdiend.

    Kanker

    Dit keer doet de vrouw zich voor als een terminale kankerpatiënte. Een van de gedupeerden die al een klacht heeft ingediend is bouwpromotor Peter Wilmsen van Golfimmo NV uit Turnhout (foto).

    Ze wist hem te overtuigen om een villa te bouwen in Leopoldsburg. De ruwbouw staat er al, maar Wilmsen zag tot nu toe geen eurocent. "Ze vertelde me dat er nog wat problemen waren met successierechten", aldus de aannemer.

    “Ik schat mijn financieel verlies op 950.000 euro. Eerst en vooral is er die grote villa, maar ze had ook vier bouwgronden gekocht om daar een dagverblijf voor kinderen met kanker te bouwen. Ook daar alleen maar openstaande facturen", zucht Wilmsen.


    24-10-2012 om 23:18 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (8)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Genk sluit in 2014

    Ford Genk sluit in 2014

    Dit is de schult
    van de
    Geldwolven

    Ford Genk sluit in 2014

    Ford Genk gaat dicht in 2014. Dat werd kregen de vakbonden woensdagochtend te horen van de Genkse directie, die enkel een papiertje van de Europese directie voorlas. De Europese directie zelf was niet aanwezig op de vergadering.

    De fabriek stopt met de productie van de Mondeo in 2013. De productie van de S-Max en de Galaxy stopt het jaar nadien. Daarna gaat de vestiging in Genk definitief dicht. De productie van de modellen verhuist naar Valencia.

    ACV-secretaris Luc Prenen las de korte mededeling van de directie na afloop van de vergadering voor aan het verzamelde personeel.

    De directie stelt "een herstructurering voor, een collectief ontslag en de sluiting van Genk". De autoassemblage en de persen zullen gesloten worden "aan het einde van de productiecyclus van de huidige modellen in 2014".

    Het gaat om een verlies van ongeveer 4.300 (directe) banen in Genk en nog eens minstens evenveel jobs bij toeleveranciers.

    Prenen hekelde tot slot dat de Europese Ford-directie niet aanwezig was.

    24-10-2012 om 16:52 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (10)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Begroting 2012 is rond

    Begroting 2012 is rond

    En waarschijnlijk
    de mensen
    bestelen

    SP.A-vicepremier Johan Vande Lanotte.

    Het kernkabinet heeft om 20.30 uur een akkoord bereikt over de begrotingscontrole voor 2012. De topministers moesten op zoek naar 811 miljoen euro om het federale begrotingstekort dit jaar terug te dringen tot nog 2,4 procent van het bbp.

    'De regering heeft de begrotingscontrole 2012 afgerond', zei premier Elio Di Rupo (PS) na afloop van het begrotingsoverleg. 'De federale regering respecteert dus haar engagement om het begrotingstekort in 2012 te beperken tot 2,4 procent van het bbp.' Samen met de tekorten van de deelstaten komt het begrotingstekort uit op 2,8 procent voor heel België.

    Eerder raakte al bekend dat het vooral om technische ingrepen zou gaan, zoals het uitstellen en schrappen van bepaalde uitgaven binnen de sociale zekerheid, defensie en de NMBS. 'We hebben alle uitgaven en inkomsten dubbel geverifieerd met het oog op een strikte beheersing en alle ramingen geactualiseerd met de laatst beschikbare gegevens', bevestigde Di Rupo.

    Maar ook een aantal meevallers - zoals de lagere rentelasten door de erg voordelige rentevoet die België momenteel geniet - hielpen de regering bij de oefening.

     

    Maar daarmee is het werk echter niet af. Morgen starten Di Rupo en co met de opmaak van de begroting voor 2013, waar nog zo’n 3,5 miljard euro gevonden moet worden. En ook de problemen bij Ford Genk komen daar nog eens tussengefietst.

    PS-kopvrouw Laurette Onkelinx waarschuwt alvast dat de begroting voor 2013 een ‘erg zware oefening’ wordt. Belangrijk daarbij zal zijn om geen nieuwe ‘handicaps’ op te werpen voor al wie jobs creëert en mensen aan het werk helpt, zei ze nog.

    24-10-2012 om 00:26 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (15)
    23-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    "Koningin Paola hield er meerdere minnaars op na"

    Koningin Paola hield er meerdere minnaars op na

    Koning Albert heeft al eens een scheve schaats gereden. Bewijs daarvan is zijn buitenechtelijke dochter Delphine Boël. Een traumatische ervaring voor de Italiaanse Paola werd altijd aangenomen, maar nu beweert journalist Frédéric Deborsu in het boek 'Koningskwesties' dat ook Paola best ontvlambaar was bij andere mannen.

    Zanger Adamo, zakenman Aldo Vastapane en fotograaf Albert de Mun werden al langer aan Paola gekoppeld, maar nu blijkt de koningin van België ook haar minnaars onder Belgische ministers te zoeken. Zo getuigt een Waalse ex-minister anoniem, dat Paola aan boord van een vliegtuig de man duidelijk maakte dat ze die avond alleen was, dat Albert niet naar huis kwam en dat ze met de ex-minister wou afspreken ergens in Brussel.

    Nog in hetzelfde boek beweert Deborsu dat Paola bovendien één van de gierigste koningsleden ooit is. Ze zou zelfs afdingen op haute couturejurken

    23-10-2012 om 23:00 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (6)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe rijbewijzen zijn onverwacht ‘big business’ voor de staat

    Nieuwe rijbewijzen zijn onverwacht ‘big business’ voor de staat

    alweer verdoken belastingen




    Twintig euro, zoveel zal het nieuwe rijbewijs in handig bankkaart formaat u kosten. Van dat bedrag gaat er 15,90 euro naar de staatskas. Of hoe die plots een dikke zestig miljoen euro rijker wordt.

    Het nieuwe rijbewijs, dat vanaf 2013 uitgereikt zal worden zal twintig euro kosten. Een aanvaardbare prijs, in vergelijking met de andere Europese landen. Zeven andere Europese landen vragen minder voor een rijbewijs, elf vragen meer.

    Van die twintig euro gaat 4,10 euro (inclusief btw) naar Zetes, het bedrijf dat de nieuwe kaarten zal produceren. Een eenvoudige rekensom leert ons dus dat de staat maar liefst 15,90 euro binnenrijft per rijbewijs. ‘Meer dan voldoende om de kosten te dekken’, zo staat te lezen in de Waalse krant La dernière Heure die een interne nota van de FOD Mobiliteit kon inkijken.

    564.000 rijbewijzen worden in 2013 afgeleverd, 754.000 in 2014, 2015 en 2016 en dan nog eens 1.113.400 en 2017. Kortom, op het einde van de rit, op 31 december 2017 zal de staat maar liefst 62.971.950 euro geïnd hebben. Met dank aan Europa voor dit onverwachte geschenk, want het is Europa dat het betalende rijbewijs oplegt.

    23-10-2012 om 18:49 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe spoorstaking op til?

    Nieuwe spoorstaking op til?



    De socialistische overheidsvakbond ACOD heeft vrijdag opnieuw een stakingsaanzegging ingediend bij het spoor. De aanzegging zou lopen voor de periode van 28 tot 30 oktober. De modaliteiten van de eventuele actie dienen wel nog te worden ingevuld, en zijn ook afhankelijk van overleg tussen de bonden en minister van Overheidsbedrijven Paul Magnette vandaag. Het ACV kreeg van zijn achterban geen mandaat voor de actie. 

    Minister van Overheidsbedrijven Paul Magnette is niet te spreken over de nieuwe stakingsaanzegging. "Ze stellen zich negatief op. Wij ondehandelen niet onder bedreiging", zegt zijn woordvoerster.
        
    De vakbonden en de minister onderhandelen over de geplande hervorming bij de spoorwegen. De bonden zijn niet tevreden met de plannen die op tafel liggen. Ze zijn voorstander van een geïntegreerde structuur, de minister bepleit een tweeledige structuur met een vervoersmaatschappij en een spoorwegbeheerder. Eerder deze maand was er al een 24-urenstaking bij het spoor. Mogelijk wordt er eind deze maand opnieuw gestaakt.
        
    "Bij elke ontmoeting hebben ze kort ervoor een stakingsaanzegging ingediend. Op die manier stellen ze zich negatief op", klinkt het op het kabinet. De minister wil de dialoog verderzetten en wacht naar eigen zeggen op de door de vakbonden aangekondigde nota. Zelf gaat de minister met een duidelijke tekst naar het kernkabinet stappen.

    23-10-2012 om 16:21 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (6)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.N-VA levert eerste Marokkaanse burgemeester in Vlaanderen

    N-VA levert eerste Marokkaanse burgemeester in Vlaanderen

    N-VA levert eerste Marokkaanse burgemeester in Vlaanderen

    Patrick Janssens
    wat denk je
    daar van
    met je groote muil
    Bart De Wever
    is geen racist

    Binnen drie jaar wordt Nadia Sminate de eerste burgemeester van Marokkaanse afkomst in Vlaanderen. Dat deelt de N-VA met trots mee.

    In Londerzeel heeft de partij een bestuursakkoord gesloten met CD&V en het kartel sp.a-Groen. Uittredend CD&V-burgemeester Jozef De Borger wordt de eerste drie jaar burgemeester. Daarna volgt N-VA-Kamerlid Nadia Sminate hem op.

    Nadia Sminate is 30, licentiate in de Romaanse talen en sinds 2010 volksvertegenwoordiger voor de N-VA, waar ze in de commissie sociale zaken en volksgezondheid actief is.

    Bart De Wever is zeer blij: "Dit bewijst dat ook mensen met allochtone roots het ver kunnen schoppen in de samenleving. Het N-VA-verhaal van inburgering en integratie is een bij uitstek positief verhaal van gemeenschapsvorming en harmonie. Ik ben er trots op dat mijn partij de eerste is om een burgemeester te leveren die Marokkaanse roots heeft en zich tegelijk op-en-top Vlaming voelt."

    23-10-2012 om 09:52 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (8)
    22-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koning Albert II promoot ontrouw

    Koning Albert II promoot ontrouw



    Barre tijden voor koning Albert II. Na de onthullingen in het boek van Frederic Deborsu, duikt de vorst vanaf morgen op in een affichecampagne van de datingsite Ashleymadison.com, een site die gericht is op mensen die reeds een relatie hebben.

    Albert zal samen met de voormalige Amerikaanse president Bill Clinton en prins Charles op 300 affiches in het Brusselse straatbeeld te zien zijn. "Wat hebben deze heren gemeenschappelijk", luidt de tekst op de affiche.

    Ashley Madison voert ook elders in Europa 'iconen van ontrouw' op in zijn affichecampagnes. In Frankrijk figureren François Mitterrand, Jacques Chirac, Nicolas Sarkozy en François Hollande in de campagne.

    Volgens de woordvoerder van het bedrijf wil de campagne vooral aantonen dat niemand is gemaakt om monogaam te zijn, zelfs de leiders van een land. Vorig jaar was de Spaanse koning Juan Carlos niet opgezet met het feit dat zijn beeltenis werd gebruikt in de campagne, maar het bedrijf verwacht niet dat het Belgische koningshuis zal reageren op affiche.

    Ashley Madison is op dit moment actief in 25 landen . De datingsite wil zich nu lanceren op de Belgische markt en heeft vermoedens dat hier een grote markt wacht.

    22-10-2012 om 23:06 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Besparingsmaatregel: belastingen later terugbetaald

    Besparingsmaatregel: belastingen later terugbetaald

    Di Rupo
    Super dief

    Besparingsmaatregel: belastingen later terugbetaald

    Een tragere afwerking van de belastingaangiftes en daardoor ook een vertraagde terugbetaling van de personenbelasting voor wie te veel voorheffing betaalde. Dat is een van de maatregelen die de regering-Di Rupo overweegt om de begroting te doen kloppen.

    De regering-Di Rupo begint deze namiddag aan haar begrotingswerkzaamheden. Ze moet voor 4,5 miljard euro maatregelen nemen om de begrotingsdoelstellingen voor dit en volgend jaar te halen: 0,8 miljard euro in 2012, en 3,7 miljard euro in 2013.

    Omdat 2012 op zijn einde loopt, zal er voor dit jaar vooral met eenmalige maatregelen gewerkt worden. Een vertraagde terugbetaling van de belastingen is zo'n eenmalige maatregel.

    Het geld dat nog niet wordt terugbetaald, kan gebruikt worden om gaten te dichten. In feite wordt het probleem zo naar volgend jaar verschoven.

    Voor 2013 wil de regering wél met structurele maatregelen werken. Het staat nu al vast dat het zal gaan om besparingen én nieuwe belastingen. Een van die nieuwe belastingen is de invoering van 21 procent btw voor advocaten.

    22-10-2012 om 17:15 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    "Prins Filip en Prinses Mathilde getrouwd voor het geld + al hun kinderen verwekt via ivf"

    Prins Filip en Prinses Mathilde getrouwd voor het geld + al hun kinderen verwekt via ivf

    Prins Filip wordt allicht troonopvolger van Koning Albert, samen met prinses Mathilde en zijn vier kinderen speelt de man al jaren het gelukkige gezinnetje. Maar achter die façade schuilt heel weinig liefde, zo beweert journalist Frédéric Deborsu in het boek 'Koningskwesties'.

    Het huwelijk tussen prins Filip en prinses Mathilde zou er niet gekomen zijn door een verblindende liefde. Koning Boudewijn besloot namelijk dat prins Filip geen koning mocht worden vooraleer hij een geschikte vrouw op de kop had getikt. Het hof ging daarop naarstig op zoek naar een geschikte partner en vond die bij de vrome Mathilde. Al liep het niet meteen gesmeerd tussen haar en Filip. De twee hadden zelfs fikse ruzies, waardoor een huwelijk er niet meteen in leek te zitten. Totdat Mathilde volgens Deborsu voor het geld koos, en met het huwelijk haar familie financiële zekerheid wou bieden.

    Dat het er niet erg passioneel tussen de twee aan toeging, bewees Deborsu nog maar eens door te beweren dat de kinderen van prins Filip en prinses Mathilde allemaal via IVF verwekt werden. Het bewijs zou het ziekenhuis zijn waarin Mathilde keer op keer beviel: het Erasmusziekenhuis is namelijk gespecialiseerd in vruchtbaarheidsbehandelingen.

    22-10-2012 om 11:02 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (6)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moureaux: 'Overwinning van N-VA is rood alarm'

    Moureaux: 'Overwinning van N-VA is rood alarm'

    Phillippe Moureaux (PS)

    Wat krijgen ze schrik

    Uittredend burgemeester in Molenbeek, Phillippe Moureaux (PS), is ervan overtuigd dat de overwinning van N-VA in Vlaanderen 'niet mag geminimaliseerd' worden. Volgens hem ligt de solidariteit in België onder vuur. De PS-coryfee riep op de RTBF dan ook alle Franstaligen op om de discussies achterwege te laten en blok te vormen.

    'Ik kreeg koude rillingen over mijn ruggengraat', reflecteert uittredend burgemeester van Molenbeek, Philippe Moureaux (PS), over wat hij noemt 'de mars van De Wever op Antwerpen'.

    Voor Moureaux is de overwinning van de N-VA in Antwerpen één van de belangrijkste gebeurtenissen van de voorbije verkiezingen. 'Het is rood alarm', aldus de PS-coryfee, 'de Belgische solidariteit op het sociale vlak wordt écht bedreigd.'

    Of Mouriaux vreest voor het einde van de Belgische staat in 2014? 'Het einde in elk geval, van een sociaal systeem dat gelijkheid brengt onder alle Belgen, wat zéér dramatisch zou zijn'.

    'As De Wever - Reynders zou rampzalig zijn'

    Om dit scenario te vermijden roept de uittredende burgemeester van Molenbeek alle Franstaligen op 'om hun post-electorale discussies stop te zetten, maar ook om wat ze onderhandeld hebben met de Vlaamse partijen om te zetten in de praktijk.'

    Volgens Moureaux moeten de Franstaligen 'zich voorbereiden en vooral vermijden dat ze in versplinterde slagorde vooruitgaan.' Een sneer naar Didier Reynders (MR), die volgens Moureaux zichzelf aan het hoofd ziet van een regering De Wever - Reynders. Moureaux windt er geen doekjes om hoe hij daarover denkt: 'Een as De Wever - Reynders zou rampzalig zijn voor België'.

    Dat het nieuwe bestuur in Aalst een 'schepen voor Vlaamse Zaken' in het leven heeft geroepen, vindt Moureaux 'surrealistisch'. 'Onvermijdelijk bestaat niet, ook al is het risico enorm groot', besluit Moureaux hoopvol. 'We moeten kijken naar de realiteit en ons voorbereiden.

    22-10-2012 om 09:25 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (10)
    21-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'België is mislukt, dus ook Europa zal niet slagen'

    'België is mislukt, dus ook Europa zal niet slagen'

    EU-president Herman Van Rompuy

    De Nederlandse cultuurhistoricus Thomas von der Dunk trekt in een opiniestuk voor De Volkskrant een parallel tussen de Belgische politiek en de plannen van Europa. Zijn conclusie? Een verenigd Europa zal niet werken omdat ook België niet werkt.

    In het stuk toont von der Dunk zich niet de grootste voorstander van de plannen van Herman Van Rompuy en Guy Verhofstadt voor een sterke Europese Unie. Integendeel, hij verwijt hen 'toenemende wereldvreemdheid'. 'Naarmate de oplossing van de economische crisis stroever verloopt, worden hun ideeën steeds driester en irreëler', aldus von der Dunk.

    De columnist haalt aan dat door de toenemende roep van Brussel naar nog meer centralisatie net nóg meer neonationalisme wordt aangewakkerd. Vooral de monetaire dwang van de euro en daaruitvolgende langdurige geldtransfers van Noord naar Zuid voeden dat idee. Het gebrek aan solidariteit tussen de verschillende volkeren illustreert de historicus met voorbeelden als Schotland en Catalonië, maar 'het sprekendste voorbeeld biedt België sinds de jongste gemeenteraadsverkiezingen'.

    'Van Rompuy zou zijn eigen vrouw moeten overtuigen'

    'België vormt al jaren het soort transferunie dat Verhofstadt en Van Rompuy nu op Europees niveau voorstaan. De uitslag van de verkiezingen valt aan Vlaamse zijde maar op één manier te interpreteren: als een massale afwijzing daarvan.' En dat maakt volgens von der Dunk het feit dat uitgerekend twee Vlamingen het voortouw nemen voor een veel nauwere politieke Europese unie, zowel 'verklaarbaar als onbegrijpelijk'. 'Het is verklaarbaar omdat de Vlamingen en Walen er in eigen land samen steeds minder uitkomen: 'meer Europa' is een vluchtheuvel om 'minder België' te krijgen.'

    Maar net die Belgische ervaring maakt het idee ook onbegrijpelijk. 'Waarop baseren de heren het waandenkbeeld dat wat in twee eeuwen niet is gelukt in België, met twee volken die behalve de moedertaal vrijwel alles met elkaar gemeen hebben, wel in pakweg twee jaar zou kunnen met dertig volkeren die heel wat meer van elkaar verschillen?'

    'Als ze hun eigen Vlaams electoraat al niet kunnen overtuigen van de noodzaak tot solidariteit met de Walen, dan zal dat tussen Vlamingen en Grieken pas echt onmogelijk zijn. Laat Van Rompuys echtgenote als raadslid in haar woonplaats nu ook nog sterk campagne tegen de Franstaligen gevoerd hebben: Van Rompuy zou om te beginnen zijn eigen vrouw moeten overtuigen.'

    21-10-2012 om 23:41 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (9)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wouter Beke: 'We willen Antwerpen niet blokkeren'

    Wouter Beke: 'We willen Antwerpen niet blokkeren'

    Wouter Beke

    In een interview met Gazet van Antwerpen sluit CD&V-voorzitter Wouter Beke het uiteenvallen van de Antwerpse Stadspartij niet uit. 'We willen het bestuur van de stad niet blokkeren’, klinkt het.

    Bart De Wever staat voor een uitdaging in Antwerpen. Door de eis van de Stadspartij om Groen erbij te nemen in een eventuele coalitie wordt zijn speelveld danig verkleind. De extra vijf verkozenen van CD&V zouden wél een mogelijke piste zijn, maar dat vraagt om het uiteenvallen van de Stadspartij in een SP.A en CD&V-fractie.

    'Wij zijn een aparte fractie, maar wij hebben geen ambitie om uit de Stadslijst te stappen', vertelt Wouter Beke in een interview met Gazet van Antwerpen. 'Maar tegelijkertijd hebben we nog minder ambitie om de stad en belangrijke dossiers als de mobiliteit te blokkeren', gaat de CD&V-voorzitter verder.

    Maar zo ver zijn ze nog lang niet. Meerdere Antwerpse CD&V'ers, onder wie ook Marc Van Peel, hebben onder het motto 'samen uit, samen thuis' ontkend uit de Stadslijst te willen stappen. En ook al beslist CD&V toch om zonder SP.A te onderhandelen, dan nog is de zaak niet beklonken. Wie schepen wil worden moet immers de helft +1 handtekeningen verzamelen van de mensen met wie hij op dezelfde lijst stond, en op die steun hoeven CD&V'ers volgens Patrick Janssens niet te rekenen.

    'We zien wel wat het wordt'

    Wat Beke dus poneert, blijft allemaal hypothetisch. Beide partijen hebben ook nog niet over de mogelijkheid gebabbeld. 'Wij hebben geen uitnodiging in die zin gekregen', aldus Beke. 'Het spel is nog maar pas begonnen. Het is aan Bart De Wever om klaarheid te scheppen.'

    De CD&V-politicus is ook niet mals voor zijn N-VA-collega. 'Soms vraag ik mij echter af of zijn empathisch vermogen wel voldoende groot is. Ik vrees dat hij tijdens de campagne en de dagen nadien onvoldoende heeft beseft dat er na verkiezingen bondgenoten moeten worden gevonden. We zien wel wat het wordt. Wanneer er zich een blokkering mocht voordoen, dan moeten we dat op dát moment bekijken hoe we daar mee omgaan.'

    21-10-2012 om 15:39 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Charles Michel: 'Succes N-VA door mislukt links beleid'

    Charles Michel: 'Succes N-VA door mislukt links beleid'



    Het succes van de N-VA ligt voor een groot deel in de mislukking van het linkse beleid in Wallonië en Brussel. Dat zegt MR-voorzitter Charles Michel in een interview met Le Soir en de RTBF. Hij is ervan overtuigd dat Bart De Wever het einde van België wil.

    In een interviewprogramma van Le Soir en de RTBF analyseert MR-voorzitter Charles Michel de voorbije gemeenteraadsverkiezingen, waaronder ook de N-VA-golf in Vlaanderen.

    Volgens hem ligt het succes van de N-VA voor een groot deel in het mislukte linkse beleid in Brussel en Wallonië sinds 2004. 'Ik laak de struisvogelpolitiek van sommige van mijn Franstalige collega's', zegt hij.

    Dat wil niet zeggen dat zijn partij op dezelfde lijn zit als de N-VA. 'Ik ben niet van plan een deel van mijn project op te geven omdat, voor een deel, Bart De Wever dezelfde argumentatie gebruikt.'

    Michel is ervan overtuigd dat Bart De Wever België niet wil hervormen op sociaal-economisch vlak, maar België wil vernietigen. 'Bart De Wever zit in het kamp van het populisme, en heeft herhaaldelijk met de grens van extreemrechts geflirt. Maar ik heb niet het gevoel dat hij die grens heeft overgestoken.'

    Volgens hem is de PS intussen niet meer onaantastbaar in Wallonië.'Dat is de les van de gemeenteraadsverkiezingen. Vandaag is de MR een onmisbare partner (...) om een ander beleid te voeren.'

    Daarbij geeft hij het voorbeeld van Molenbeek waar PS-boegbeeld Philip Moureaux niet langer burgemeester is. Molenbeek was de voorbije jaren een symbool geworden van een PS-overheersing met een gebrekkig beleid, zegt hij.

    21-10-2012 om 11:27 geschreven door Geldwolven

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (14)


    T -->

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!