Maandag: - aanbreng door de juffen via toneeltje van het nieuwe maandthema: gezond ontbijt - kringgesprek wat heb ik mee naar de klas, wat vind ik lekker? - sorteren in kring wat gezond en niet gezond is + waarom - aanbreng woordkaartjes voor in de schrijfhoek - individueel werk: wat gezond/niet gezond rekening houdend met hoeveelheden; zelf aanbrengen van getalbeelden mbv de dobbelsteen: 1-1 relatie leggen.
Dinsdag: - aanbreng van de voeldselpyramide (inhoud - betekenis) - we vullen onze voedselpyramide met al dat lekkers van maandag - groepswerk we zoeken in reclamefolders en vullen de voedselpyramide! (dobbelsteen)
Woensdag: - turnen met meester Wannes - we gaan naar de supermarkt: waarneming + we kopen ingrediënten voor de soep die we maken op donderdag!
Donderdag: - waarneming: ingrediënten voor de soep - we maken lekkere soep tegen de middag: snijden, wassen, wegen, ... - we persen ook lekker fruitsap voor ons ontbijt op vrijdag
indien nog tijd over: - aan tafel: we gaan om met bord, lepel, mes en vork -waarneming van deze attributen + beeldend verwerken op place mat (vormgevend tekenen, knippen en kleven)
Vrijdag: - we nemen een stevig ontbijt in de centrumschool: iedereen op post tegen 8.30u - na het stevig ontbijt sporten we erop los in de sportzaal
tegen de middag zijn we terug in de wijkschool, we werken af wat niet klaar was.
Wat we meebrengen :
- reclamefolders (dinsdag of andere dagen)
- maandag: - iets waar we dol op zijn, wat we lekker vinden.
- donderdag: - 2 sinaasappelen voor ons fruitsap te persen (niet meer aub - dit geldt voor ons fruitje vd dag) - fruitpers (ik zet de kleuters graag zelf aan het werk) - een schort want het wordt een echte kokerelledag
LEES OOK HET BRIEFJE DAT IK MEEGAF BETREFT HET GEZOND ONTBIJT OP VRIJDAG. VUL HET VLUG IN EN BEZORG HET ME TEGEN WOENSDAG 8/11!
Ons thema deze week: de dood - het verlies - pijn/verdriet
maandag: - juf Yentl (stagiare) werkt halve dag rond schoenen en laarzen met beperkt groepje; andere helft werkt beeldend verder rond herfst (boom schilderen + aanbrengen van blaadjes dmv fijne motoriek en hoeveelheden inoefenen + ruimtelijke begrippen.
- namiddag: juf is op bijscholing: juf Renée vangt klas op.
dinsdag: - kringgesprek: ik ben iemand verloren, ik ken iemand die gestorven is, mijn.... is dood het gevoelsgeladen thema de dood bespreekbaar maken - boek: opa duurt ontelbaar lang - bezoek aan het rouwcentrum
woensdag: - turnen met meester Wannes - bezoek aan de kerk - indien nog tijd bespreken van een doodsbrief (betekenis, uitzicht) - fruitdag van de klas (geen eigen fruit meebrengen aub)
donderdag: - bezoek aan het kerkhof (we brengen eventueel een bezoekje aan een graf dat 1 v/d rakkers kent. We staan stil bij de strooiweide, het Jodenkerkhof en het kerkhof. We bespreken de verschillende onderdelen en proberen te achterhalen wat er allemaal op zo'n graf staat. vrijdag: - turnen sportzaal - adhv de foto's en prenten verwerken van de week
Enkele belangrijke informatie:
* dinsdag: iedereen brengt boterhammetjes mee aub
* woensdag: rakkers afhalen vanaf 11.45u in de gang van de centrumschool (via groene deur)
* donderdag: rakkers verzamelen 's ochtends in de centrumschool om 8.30u iedereen brengt boterhammetjes mee aub
Ze geven niet zo'n schitterend weer komende week, graag aangepaste regenkledij op de dagen dat we op stap gaan.
Dinsdag: - kimspel met herfstvruchten (oefenen van de ruimtelijke begrippen) + benoemen van de herfstvruchten - zwemmen - kimspel met herfstvruchten; accent ligt op omgaan met hoeveelheden, rekentaal
Woensdag: - waarneming: een boom; een boom in de 4 seizoenen + uitbeelden (lichaamstaal) - turnen met meester Wannes - individueel werken op papier: een boom in de verschillende seizoenen + volgorde - geen fruit mee, fruitdag op school
Donderdag: ORKAD testjes worden afgenomen. Ik laat je via mapje weten wie in de centrumschool of wijkschool wordt verwacht.
Vrijdag: - turnen - scheppingsverhaal - beeldend verwerken op papier de herfst - schrijfdans: de boom (enkel bewegingen niets op papier)