We hebben tot 09:00 uur geslapen en vertrokken te 10:20 uur. We zijn vandaag tot in Halle gevaren. Daar was volgens de kaart een steiger voor de pleziervaart. Onderweg waren er enkel een aantal kades waar we wel konden gaan liggen maar die zo hoog waren dat we de fietsen die achterop stonden niet konden afzetten en waar we dus niet konden gaan fietsen.
Haven Brussel. Brussel Royal Yacht Club (BRYC) Verbrandingsoven.
Daar moeten we aan denken dat van in Klein Willebroek alleszins tot hier geen lage kades zijn en dat we in de toekomst hier de fietsen bovenop moeten zetten.
Alleen in Brussel, BRYC, is een jachthaven en nergens anders iets.
We hadden geluk met de sluizen dat die telkens klaar stonden voor ons behalve met de twee laatste waar we even moesten wachten omdat er een vrachtschip boven in aan het varen was.
Op het stuk van Grimbergen tot de zeehaven Brussel was het zeer druk met vrachtschepen. We hebben ook één jachtje gekruist onderweg en kwamen twee maal de Waterbus tegen.
Op het stuk na de Haven van Brussel werd het iets minder druk maar daar kwamen we telkens vrachtschepen tegen net in een bocht. Hier en daar is het daar wel wat smal.
Haven Brussel met zicht op nieuwe hoogbouw. Appartementen langs het kanaal in Halle en het station Halle.
Na de sluis van Halle vonden we geen steiger meer voor de pleziervaart maar aan linkeroever een hoge oude kaai en aan rechteroever aan de kant van het station een redelijk nieuwe kade die ook een halve meter lager is. Bolders voor de pleziervaart zijn er niet.
Toen we hadden aangemeerd is Annie een verkenningstochtje te voet gaan maken en die had een regenbui bij toen ze terug kwam.
VUD VUT U-Teller SD ST VKD VKT FKD FKT WKD WKT Liggeld
05:20 30:30 4171,4 5 23 29 165 0 485 3 14 0,00 €
|